Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo vei erotessaan pienen lapsen ilman lupaani kauas

Vierailija
06.12.2024 |

Lapsi 3-vuotias. Vaimoni erotessaan muutti hänen kanssa yli 200 kilometrin päähän. Siitä ei kanssani mitenkään neuvoteltu, vaikka lain mukaan lasta ei saisi viedä muualle asumaan, ilman toisen huoltajan suostumusta. 

Nyt hän pyrkii pitämään tapaamiset mahdollisimman harvoina ja lyhyinä. Minulle tulee tapaamis-matkoista kuluja noin 250€/kk, eikä minulla pitkään enää riitä rahat niihin. 

Viemällä lapsen kauas, hän pelasi itselleen vahvan etulyöntiaseman: kun päätetään lähivanhemmuudesta, kun lapsi on jo kotiutunut sinne, hän voi todennäköisesti saada lähivanhemmuuden.  Lisäksi hänen ei tarvitse jakaa vanhemmuutta: vuoroviikko-asuninen ei tule kyseeseen pitkän matkan vuoksi. 

Kaikki sovittelu-yritykset ovat olleet turhia, koska hän tietää, että niin kauan kuin mistään on oikeuden päätöstä, tapaamisia on tasan sen verran ja niin pitkiä, kuin hän sallii. 

Kommentit (163)

Vierailija
121/163 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että lapsesi äiti on katsonut tarpeelliseksi erota sinusta, kertoo kaiken oleellisen.

Naisen sielun pimeydestä vai mistä?

Vierailija
122/163 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse joutunut samanlaiseen tilanteeseen, ja moni tuttavanikin. Tapauksia Suomessa lukemattomia. Oikeudesta voi saada apua, mutta se on epävarmaa ja raskas prosessi. Suotuisakaan oikeuden päätös ei takaa, etteikö vieraannuttava nainen myöhemmin onnistuisi vieraannutuksessaan (omavaltainen lapsen muutto on vieraannuttavaa toimintaa). Mikään viranomainen ei voi auttaa, kun pakkokeinoja ei ole. Naiset saavat laillisesti tuhota lapsien isäsuhteet ja lapsen psyyken ja kokonaisia sukuja. Totuus on, että Suomessa ei miehen kannata tehdä lapsia, ja, jos mahdollista, kannattaa pysytellä erossa koko naissukupuolesta eikä vilkaista päinkään. Päältä päin ja suhteen alussa ei voi naisesta tietää, onko hän vieraannuttajahirviö.

Taitaa usein olla tapaukset niinpäin, että isiä ei lapsi kiinnosta, mutta uhriutuminen senkin edestä. Eihän kukaan halua rehellisesti sanoa, että ei krapuloissaan

Näinhän se on. Lapsesta tai vaimosta ei kiinnosta pitää huolta, sovittuja tapaamisia ei toteuteta (varsinkin jos on uusi pimppa tiedossa), mutta uhriutumienn ja väkivalta eksää kohtaan kiinnostaa lapsi lyömäaseeksi välineellistämällä. Nämä väkivaltaiset eroisät vihaavat eksäänsä aktiivisesti vielä kuolinvuoteellakin. Ja sitten ihmetellään, miksi naiset eroavat ja suojelevat lapsiakin heiltä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/163 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Miehillä eli siittäjillä ei ole mitään tekemistä lasten kanssa. Nainen toimii oikein suojellessaan lasta siittäjältä, joka kohdistaa himonsa lapseen. Se on luonnotonta ja pedoa

Mitäs sinne suljetulle itsenäisyyspäivään kuuluu? Vai pääsitkö jo pöpilästä?

Vierailija
124/163 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että lapsesi äiti on katsonut tarpeelliseksi erota sinusta, kertoo kaiken oleellisen.

Naisen sielun pimeydestä vai mistä?

Siitä, ettei mies ole sopivaa seuraa naisille tai lapsille

Vierailija
125/163 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Miehillä eli siittäjillä ei ole mitään tekemistä lasten kanssa. Nainen toimii oikein suojellessaan lasta siittäjältä, joka kohdistaa himonsa lapseen. Se on luonnotonta ja pedoa

Lastensuojelussa on palkallinen vapaapäivä.

Vierailija
126/163 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miehille vi kki että kantakaa vastuu heti äidin kanssa arjessa, niin taloudellisesti kuin muutenkin.  Ehkä koko eroa ei sitten tule ja jos tulee se on  vuoroviikko."

Mikä on vinkkisi naisille jotka eivät hoida omaa puolikastaan? Tai aktiivisille miehille, miten saada yksinhuoltajuus itselleen vätysnaiselta?

Siittäjä huoltamassa lasta on äärimmäinen perversio, jolle kukaan ei halua altistaa lastaan. Tällaisissa caseissa pitäisi nainen ottaa erityissuojelukseen ja -huolenpitoon lapsen kanssa. Jos häntä ei kiinnosta koskea lapseensa, oloshuteissa on todennäköisesti jotakin todella pahasti vialla. Ja kun laki pakottaa naisen hoivaamaan lasta luonnonvastaisesti siittäjän kanssa ja katselemaan, kun siittäjä hoivaa lasta, ei mikään ihme että naisetkin hylkäävät nykyään lapsiaan. Se ei kuitenkaan koskaan tee siittäjästä äitiä tai vastaa lapsen äidintarpeeseen

Vierailija
127/163 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gaslighting on vakavaa psykologista väkivaltaa. Kannattaa pitää mielessä, sillä henkinen väkivalta on rikos siinä missä fyysinenkin

Vierailija
128/163 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gaslighting on vakavaa psykologista väkivaltaa. Kannattaa pitää mielessä, sillä henkinen väkivalta on rikos siinä missä fyysinenkin

No mutta tämä on se täyspöpi miestenvihaaja. Se kuuluu hoitoon. Katsopas vaan, millaista tekstiä alkaa tulla, kun se löysi tämän ketjun, nuo siittäjäjutut...

Vierailija
129/163 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miehille vi kki että kantakaa vastuu heti äidin kanssa arjessa, niin taloudellisesti kuin muutenkin.  Ehkä koko eroa ei sitten tule ja jos tulee se on  vuoroviikko."

Mikä on vinkkisi naisille jotka eivät hoida omaa puolikastaan? Tai aktiivisille miehille, miten saada yksinhuoltajuus itselleen vätysnaiselta?

Siittäjä huoltamassa lasta on äärimmäinen perversio, jolle kukaan ei halua altistaa lastaan. Tällaisissa caseissa pitäisi nainen ottaa erityissuojelukseen ja -huolenpitoon lapsen kanssa. Jos häntä ei kiinnosta koskea lapseensa, oloshuteissa on todennäköisesti jotakin todella pahasti vialla. Ja kun laki pakottaa naisen hoivaamaan lasta luonnonvastaisesti siittäjän kanssa ja katselemaan, kun siittäjä hoivaa lasta, ei mikään ihme että naisetkin hylkäävät nykyään lapsiaan. Se ei kuitenkaan koskaan tee siittäjästä äitiä tai vastaa lapsen äidintarpeeseen<

Naisia pitäisi suojella nykyistä paremmin!

Lastensuojelun laajentaminen äiteihin olisi hyvä apu! Äidin voisi esimerkiksi isän toiveesta siirtää suljetulle osastolle kunnes hän saavuttaa eläkeiän. Samalla tavalla kuin lapset, jotka vapautuvat täyttäessään 18v.

Vierailija
130/163 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muuttaisin perässä. Samalle alueelle, jotta olis helppoa viedä vuoroviikoin päiväkotiin. 

Vierailija
131/163 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä muuttaisin perässä. Samalle alueelle, jotta olis helppoa viedä vuoroviikoin päiväkotiin. 

Nainen muutti kasvukeskuksesta varsinaiseen periferiaan. En viihdy siellä, eikä minulla ole siellä mitään muuta kuin lapsi. Kierot appivanhemmat, jotka olivat tässä takapiruna, pyörivät pienellä kylällä, jossa törmäisin heihin tämän tästä siellä asuessa myös lapsen yhteydenpito minun puolen sukuun vaikeutuisi. Toki yritän nyt oikeusteitse saada lapsen asumaan luokseni. 

Ap

Vierailija
132/163 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-puoliso sai muuttamalla apua arkeen. Voi pyytää apua vanhemmiltaan, kun töissä venyy tai pitää saada apua sairaan lapsen hoitoon. Minusta ex-puolison ratkaisu on erittäin ymmärrettävä.

Olisiko ex-puoliso saanut apua näissä tilanteissa sinulta tai sinun vanhemmilta? Miten vanhempasi ovat suhtautuneet ex-puolisoon aikaisemmin ja miten nyt?

Oleellisesti on miettiä vähän eteenpäin eli jos löydät uuden tyttöystävän, niin miten silloin itse olet halukas auttamaan? 

Vierailija
133/163 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex-puoliso sai muuttamalla apua arkeen. Voi pyytää apua vanhemmiltaan, kun töissä venyy tai pitää saada apua sairaan lapsen hoitoon. Minusta ex-puolison ratkaisu on erittäin ymmärrettävä.

Olisiko ex-puoliso saanut apua näissä tilanteissa sinulta tai sinun vanhemmilta? Miten vanhempasi ovat suhtautuneet ex-puolisoon aikaisemmin ja miten nyt?

Oleellisesti on miettiä vähän eteenpäin eli jos löydät uuden tyttöystävän, niin miten silloin itse olet halukas auttamaan? 

Lapsella on oikeus kumpaankin vanhempaan. Sitä ei saa vaarantaa muuttamalla.

Vierailija
134/163 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ymmärsinkö oikein, että ap:n exä muuttiaikoinaan ap:n vuoksi ap:n kotipaikkakunnalle eroon läheisistään, mutta ap:lle ei vastavuoroisesti sovi muuttaa lapsensa uudelle kotipaikkakunnalle, koska se ei ole kyllin hieno hänelle ja hänen vihaamansa appivanhemmat asuvat siellä?

Vierailija
135/163 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tietenkin minä hoitaisin sitä lasta myös. Ja on muuten jotenkin asenteellinen tämä kysymys "auttaisitko lapsen hoidossa" miten niin auttaisin? Minä olen hänestä ihan yhtä paljon hoitovastuussa kuin nainenkin. Ei se silloin mitään auttamista ole. Eikä siihen tarvita mielenvikaisia ja hyvin vanhoja appivanhempia.  Minun suku on suhtautunut häneen hyvin.

Vierailija
136/163 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsella on oikeus kumpaankin vanhempaan. Sitä ei saa vaarantaa muuttamalla.

Ap:n muutto paikkakunnalle auttaisi kummasti. Käytkö ap edes töissä vai, mikä pidättelee nykyisellä paikkakunnalla?

Vierailija
137/163 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tietenkin minä hoitaisin sitä lasta myös. Ja on muuten jotenkin asenteellinen tämä kysymys "auttaisitko lapsen hoidossa" miten niin auttaisin? Minä olen hänestä ihan yhtä paljon hoitovastuussa kuin nainenkin. Ei se silloin mitään auttamista ole. Eikä siihen tarvita mielenvikaisia ja hyvin vanhoja appivanhempia.  Minun suku on suhtautunut häneen hyvin.

Siis appivanhemmat ovat hyvin vanhoja ja tarvitsevat nyt/pian apua arkeensa ex-vaimoltasi? Ja tämä muutto ap:sta siis exän itsekäs valinta?????

Vierailija
138/163 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen muutti kasvukeskuksesta varsinaiseen periferiaan. En viihdy siellä, eikä minulla ole siellä mitään muuta kuin lapsi. Kierot appivanhemmat, jotka olivat tässä takapiruna, pyörivät pienellä kylällä, jossa törmäisin heihin tämän tästä siellä asuessa myös lapsen yhteydenpito minun puolen sukuun vaikeutuisi. Toki yritän nyt oikeusteitse saada lapsen asumaan luokseni. 

Ap

Periferiat ovat pahoja paikkoja lapsille. Niissä lasten oikeudet on usein korvattu naisten omistusoikeudella lapsiin. Lapsesi ovat todella heikoilla noissa tapauksissa. Todennäköisemmin kuolleena kuin isällään.

Vierailija
139/163 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on itsekäs valinta. Lapsen etu edellä pitäisi mennä. Lapsen etu olisi ehdottomasti ollut se, että hän saisi olla mahdollisimman paljon molempien vanhempien kanssa. Se ei nyt toteudu. Lapsen etu olisi ollut myös se, ettei hänen tarvitsisi matkustaa niin paljon. Hänet revittiin irti tutusta kodista, tutusta ympäristöstä, päiväkodista, kavereista ja hoitajista. 

Vaimon vanhemmat vasta itsekkäitä olivat, kun saadakseen heidät lähelle, alkoivat myrkyttää meidän suhdetta. Minun vanhemmat ovat huonommassa kunnossa, ja joudun oikeasti heidän asioita hoitamaan, kun hänen vanhemmat eivät vielä mitään fyysistä hoitoa tarvitse. 

Vierailija
140/163 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muutti jonnekkin itärajalle, niin voit sanoa lapsillesi heipat. Valitettavasti. Ei kannata mennä perässä. Jonkun tapauksen nähnyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi