Kannatti valita hyväluonteinen ja muiden mielestä tylsä mies
Toisesta ketjusta bongattu viesti:
Mun kohdalla kaverit kohotteli ihmetellen kulmia, kun aloin seurustella. Mies ei ollut muiden silmään mikään komistus ja monelle esim. miehen ylipaino oli kynnyskysymys. Minä taas katsoin miehessä luonnetta, halusin lämminsydämisen, perhekeskeisen ja kotona viihtyvän puolison. Sellainen mieheni on. Minulla ei painanut vaakakupissa miehen ulkonäkö, tietty paino, harrastukset tai "jännittävä luonne". Mieheni on monen mielestä "tylsä", käy töissä ja ei ole mikään rento ja iloluontoisin tapaus. Mies ei ole muiden mielestä maailman sosiaalisin tai sosiaalisesti taitavin tapaus, vaikka kohteleekin toisia ystävällisesti. Miehen huumori tai intohimo muutamiin harrastuksiin ei aukea ihan jokaiselle. Ihmeteltiin, että miksi sinä tuollaisen otit. Mies ei ollut "kelvannut" naisille, vaan oli ollut suuren osan aikuisiästään yksin.
Kas kummaa, kun enää ei kohotella kulmia kulmia sille, miksi olen miehen kanssa. Mies on ollut hyvä, tasavertainen isä. Empaattinen puoliso, joka ei lähtenyt sairastuessani vakavasti. Hän otti koppia perheen arjesta, kun olin huonossa kunnossa. Huolehtii asioista ja on luotettava. Minun kanssani keskustelut sujuvat, mies on syvällinen ja mielestäni maailman hauskin ihminen. Kun on nähty, että mies on pysynyt rinnallani sairastumisesta huolimatta ja mies on hoitanut kodin, lapset ja muut velvollisuudet, on se herättänyt kavereissa kateutta. Minä taas ajattelen, että tällaisen miehen minä halusin ja tällaista etsinkin. Ei tämä mikään vahinko ollut. Tiesin, että toisenlaisesta miehestä ei olisi ollut samalla tavalla hyväksi isäksi ja puolisoksi.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Tiettyjen ammattien miehet pettää.
Ovatkin eronneita keski-iässä.
Kuka haluaa seurustella 50-vuotiaan miehen kanssa joka on nainut puoli kaupunkia.
Noiden kanssa jutellaan, mutta ei mitään enempää.
Ainakin sellaisten ammattien joista maksetaan palkkaa. Mahdollisesti myös muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vai sillä lailla sitten. Minulle olisi kelvannut tavallinen, hiljainen ja vähän ylipainoinenkin mies, mutta kohdalleni on sattunut ( minun sitä pyytämättä) kaikki juopot ns. jännämiehet monilla mt-ongelmillaan. Turha kumminkin ketään syyllistää valinnoistaan, elämäähän tämä vain on.
Mikset itse tehnyt aloitteita kivoille tavismiehille?
Vierailija kirjoitti:
Mistä niitä nuoria ja kuumia naisia riittää keski-ikäisille tavismiehille? Ja miksi ne haluaisi tavismiehen, kun valittavana on nuoria ja kuumia hottismiehiä?
Niin. Miksi te halusitte sen tavismiehen vaikka tarjolla olisi ollut kuumia hottiksia.
Siis kenen mielestä hän on tylsä? Onko sulla tuttuja, jotka ovat sanoneet, että onpa sulla tylsä ja ruma mies? Ei kannata olla tuollaisten ihmisten kanssa tekemisissä. Itse en ole koskaan kavereiden ja tuttujen miehiä arvostellut, kun ei kuulu hyviin tapoihin.
Tuttavapiirissä kaikilla on ihan hyvät miehet. Taitaa olla harvinaisempaa, ettei mies välittäisi pätkääkään perheestään.
Minulla on AP samanlainen mies kun kuvailit tekstisi lopussa. Mutta hän on myös komea, jännittävä, rohkea, sosiaalinen ja kaikin puolin täydellinen.
Toisilla käy 100% hyvä tuuri.
Minun mieheni on ulospäin sellainen, josta moni nainen ei välitä: ylipainoinen nörtti, joka kulkee bändipaidoissa ja istuu iltaisin koneella pelaamassa/katsomassa youtubesta tiede/musiikki tms videoita.
Mies on mitä mahtavin isä ja puoliso. Kaiken lisäksi viisas, hyvä keskustelemaan ja hauska. Miehen istuessa iltaisin koneella minä nautin omasta ajastani (kumpikin kaivataan aika paljon omaakin aikaa) lukemisen, askartelun ja tv-sarjojen katselun parissa. Ollaan siis kumpikin aikamoisia kotihiiriä. :)
Ap: n avaus on todella outo.
Vaikuttaa siltä että on itse ollut aluksi pettynyt valintansa ja ajan myötä tullut tyytyväiseksi. Kyllä senkin voi rohkeasti myöntää.
Ketju on virkistävää luettavaa, mutta herää silti skeptisyys, että todellisuudessa nämä naiset, jotka suostuvat valitsemaan sen tylsän taviksen ovat itsekin pullukoita ja vanhoja iältään, ehkä yksinhuoltajia eli eivät todellisuudessa tee mitään jalomielistä uhrausta vaan lopulta suostuvat ottamaan omantasoisen miehen kaikkien aiemmin kipinöivien jännämiesten jälkeen.
Oma mieheni ei ole muiden mielestä mikään komistus, on ylipainoa yms. Minun makuuni mies on oikein komea ja ulkonäkö viehättää yhä kuten alussa. Tosin en ulkonäkösyistä miestä valinnut, vaan hyvän luonteen perusteella.
Toiset ne vaan valitsee ja toiset ei saa yhtäkään. Tasan ei käy...
Rumilus.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on AP samanlainen mies kun kuvailit tekstisi lopussa. Mutta hän on myös komea, jännittävä, rohkea, sosiaalinen ja kaikin puolin täydellinen.
Miehesi rakastajattarena on pakko kompata tätä 👍
Juu, niin vissiin.
Sellaiset naisettoman voimaunelmat tällä kertaa.
Tai ainakin on tulossa "yllättävä ja äkillinen" kasvu erilleen.
Vierailija kirjoitti:
Niin, siinä Miten nättinä itse syntyy. Harvemmin komeat miehet rumaa naista vievät vihille edes tuurin avulla. Jokunen saattaa löytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vai sillä lailla sitten. Minulle olisi kelvannut tavallinen, hiljainen ja vähän ylipainoinenkin mies, mutta kohdalleni on sattunut ( minun sitä pyytämättä) kaikki juopot ns. jännämiehet monilla mt-ongelmillaan. Turha kumminkin ketään syyllistää valinnoistaan, elämäähän tämä vain on.
Jotkut naiset vaan imee magneetin lailla juuri tuollaisia miehiä kerta toisensa lälkeen
Minä otin komean, kiltin ja rauhallisen miehen. Ikinä ei ole tarvinut hänestä muille avautua mistään kotiin tai lasten hoitoon liittyvästä, on hoitanut loistavasti kaiken.
Välillä olen miettinyt kuinka kiitollinen olenkaan siitä, etten kenenkään nuoruudessa tavatun jännän miehen kanssa perustanut perhettä.
TÄMÄ, niin totta!
Itselläni myös luonne on aina ollut tärkein tekijä. Haluan ehdottomasti, että huumorintajumme kohtaavat, mies on rauhallinen, vakaa ja elämänarvot (mm suhde rahaan, perhekeskeisyys) ovat lähellä toisiaan. Ihmisen, jonka kanssa on helppoa keskustella asiasta kuin asiasta ja tulee kuulluksi.
Matkaan mahtui tietenkin useampia tilanteita, jossa vastapuoli ei ollut kiinnostunut. Viitisen vuotta sitten tapasin avomieheni, olen joka päivä kiitollinen hänestä!
Ja ennen kuin joku alkaa huudella, olen ulkoisesti hoikka ja urheilullinen. Minulle liikunta on sitä omaa aikaa ja pään nollausta, mieheni pelaa jonkin verran tietokoneella tarvitessaan omaa aikaansa. Muuten tehdään kyllä asioita myös yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Ketju on virkistävää luettavaa, mutta herää silti skeptisyys, että todellisuudessa nämä naiset, jotka suostuvat valitsemaan sen tylsän taviksen ovat itsekin pullukoita ja vanhoja iältään, ehkä yksinhuoltajia eli eivät todellisuudessa tee mitään jalomielistä uhrausta vaan lopulta suostuvat ottamaan omantasoisen miehen kaikkien aiemmin kipinöivien jännämiesten jälkeen.
Ei pidä paikkansa. Näitä naisia yhdistää vain tietyt asiat. Nämä naiset ovat fiksuja ja oman arvonsa tuntevia naisia joilla on arvot kohdallaan. He osaavat nähdä ja arvostaa muutakin kuin pinnallisia asioita ja he haluavat olla onnellisia. He ymmärtävät mitkä asiat tekevät hyvän parisuhteen eivätkä juokse vain hetken huuman tai jännityksen perässä. Heille rakkaus ei ole repivää ja raastavaa kiihkon ja kivun vuorottelua. Heille rakkaus on lämmintä roihua, läheisyyttä, arvostusta, yhteen hiileen puhaltamista ja sielujen sympatiaa.
Mies on ilmeisesti atk-harrastaja tai muu vastaava. Tunnistan itseni kotona viihtyväksi elektroniikka- ja tietokonenäpertelijäksi. En käynyt yläasteikäisenä kasarin alussa kylillä, vaikka tytöt kävivät hakemassa ja ihmettelivät kun Commoromuja oli kolme kappaletta (Vic-20 laivueen lisäksi) kopat auki levyasemien lämmittämässä kämpässäni. Olin lumitöissä kun yksi tyttö tuli äitinsä kanssa ihmettelmään etteikö sinne kylälle voi lähteä. Oli varmasti tyttö tosissaan kun noin menetteli. Oli sellainen perinteinen perhetyttö. Siinä mielessä voisi kaduttaa täällä Acer ja HP kotikorjaamossa haavojen nuoleskelu.
Olisiko sinulle kelvannut tylsä ja ruma nörttinainen? Sellainen ylipainoinen, homssun näköinen nainen?