Kannatti valita hyväluonteinen ja muiden mielestä tylsä mies
Toisesta ketjusta bongattu viesti:
Mun kohdalla kaverit kohotteli ihmetellen kulmia, kun aloin seurustella. Mies ei ollut muiden silmään mikään komistus ja monelle esim. miehen ylipaino oli kynnyskysymys. Minä taas katsoin miehessä luonnetta, halusin lämminsydämisen, perhekeskeisen ja kotona viihtyvän puolison. Sellainen mieheni on. Minulla ei painanut vaakakupissa miehen ulkonäkö, tietty paino, harrastukset tai "jännittävä luonne". Mieheni on monen mielestä "tylsä", käy töissä ja ei ole mikään rento ja iloluontoisin tapaus. Mies ei ole muiden mielestä maailman sosiaalisin tai sosiaalisesti taitavin tapaus, vaikka kohteleekin toisia ystävällisesti. Miehen huumori tai intohimo muutamiin harrastuksiin ei aukea ihan jokaiselle. Ihmeteltiin, että miksi sinä tuollaisen otit. Mies ei ollut "kelvannut" naisille, vaan oli ollut suuren osan aikuisiästään yksin.
Kas kummaa, kun enää ei kohotella kulmia kulmia sille, miksi olen miehen kanssa. Mies on ollut hyvä, tasavertainen isä. Empaattinen puoliso, joka ei lähtenyt sairastuessani vakavasti. Hän otti koppia perheen arjesta, kun olin huonossa kunnossa. Huolehtii asioista ja on luotettava. Minun kanssani keskustelut sujuvat, mies on syvällinen ja mielestäni maailman hauskin ihminen. Kun on nähty, että mies on pysynyt rinnallani sairastumisesta huolimatta ja mies on hoitanut kodin, lapset ja muut velvollisuudet, on se herättänyt kavereissa kateutta. Minä taas ajattelen, että tällaisen miehen minä halusin ja tällaista etsinkin. Ei tämä mikään vahinko ollut. Tiesin, että toisenlaisesta miehestä ei olisi ollut samalla tavalla hyväksi isäksi ja puolisoksi.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Aliahtelevuus, jyrkkyys, ehdottomuus ja mustavalkoisuus ovat vaikeasti mt-ongelmaisen jännäihmisen ydinpiirteitä.
Tuohan sopii 90% nuoriin ja murrosikäisiin ja tietenkin päihdeongelmaisiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aliahtelevuus, jyrkkyys, ehdottomuus ja mustavalkoisuus ovat vaikeasti mt-ongelmaisen jännäihmisen ydinpiirteitä.
Tuohan sopii 90% nuoriin ja murrosikäisiin ja tietenkin päihdeongelmaisiin
Mutta jos nuo piirteet ilmentyvät keski-ikäisellä niin iso 🚩
Vierailija kirjoitti:
Minulla samankaltainen miesystävä, ollaan vuoden alusta deittailtu. Hän on ihan tavallinen, mutta luonne on kultainen, hän on kiltti, huomaavainen, lämmin. Kuuntelee ja tukee (mitä tehdään puolin ja toisin), ja huumorintajua löytyy.
En voisi toivoa parempaa miestä.
Mistä te löydätte tuollaisia miehiä? Minä en ole koskaan mitään jännämiehiä huolinut ja haluaisin juuri tuollaisen tavallisen kultaisen miehen. Mutta en tunne kuin varattuja sellaisia. Mua kohtaan sinkku miehet ovat olleet aina tylyjä, joten en ole jaksanut enää vuosiin yrittää tutustua kehenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla samankaltainen miesystävä, ollaan vuoden alusta deittailtu. Hän on ihan tavallinen, mutta luonne on kultainen, hän on kiltti, huomaavainen, lämmin. Kuuntelee ja tukee (mitä tehdään puolin ja toisin), ja huumorintajua löytyy.
En voisi toivoa parempaa miestä.
Mistä te löydätte tuollaisia miehiä? Minä en ole koskaan mitään jännämiehiä huolinut ja haluaisin juuri tuollaisen tavallisen kultaisen miehen. Mutta en tunne kuin varattuja sellaisia. Mua kohtaan sinkku miehet ovat olleet aina tylyjä, joten en ole jaksanut enää vuosiin yrittää tutustua kehenkään.
Vain intohimo on oikeaa parisuhteilua. Ja vapaus käydä vieraissa salaa. Kaikki muu on arvokulahtanutta 50-lukuisuutta joka tulee laittaa romukoppaan. Sanoinko jo vapaus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se hyvä luonne tarkoita sitä, että olisi ulkoisesti epäviehättävä. Oma mieheni on komea sekä ulkoa että sisältä. Ei ehkä muiden mielestä, mutta minun. Minäkin olen mieheni silmissä kivan näköinen, vaikka en mikään missi tai kokoa xs olekaan.
Minä en arvosta miehessä "jännyyttä" eikä hän arvosta sitä piirrettä naisessa. Ollaan molemmat ns. tylsiä ja hyvin toimii arjessa. Monien mielestä ollaan varmasti kaavoihin kangistuneita ja varhaiskeski-iässä jo ihan vanhuksia, mutta sitten ollaan. Yhteiselo on hyvää, voidaan luottaa toisiimme ja hoidetaan tiiminä perheen asiat.
Kertokaa mitä tarkoitatte miehen jännittävyydellä.
Minulle "jännittävyys" tarkoittaa tätä sukupuolesta riippumatta:
-Ihminen on ailahtelevainen: käytös on yllätyksellistä, ei voi
Kirjoitit sitten viidellä eri tavalla, että jännä ihminen on impulssiivinen.
Tästä tarinasta kannattaa ottaa oppia. Varsinkin miesten. Ota vaimoksi se lihava ja muiden mielestä tylsä nainen, jolla on hyvä luonne. Tätähän aloittaja varmaan haki kun kirjoitti tällaisen?
Mulla mies on hyväluontoinen muttei kenenkään mielestä ainakaan ääneen tylsä. Hauskaa on ollut täällä marginaalissa jo parikymmentä vuotta ja yksi perhe-elämä. Lika barn osv.
Mut ssuurin osa naimista ottaa jännämiehen jos on hullu ja väkivaltainen. Sen takia suomessa on paljon parisuhdeväkivaltaa ja jos nainen haluaa erota niin mies tappaa naisen.
Keskenäänkö ne pettää? Vai eikö naiset malta pitää toisten omista näppejään irti?