Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiista asumismuodosta miehen kanssa

Vierailija
05.12.2024 |

Olemme asuneet nykyisessä talossa noin 7 vuotta, talo on kiva, lähellä pienen kaupungin keskustaa, mutta nyt kun lapset on aikuistuneet, aivan liian iso kahdelle.

En haluaisi tehdä enää niin paljon töitä, että oon aivan puhki töiden jälkeen enkä jaksa mitään muuta. Mutta käytännössä tämän talon kulut pakottavat minut siihen. Haluaisin muuttaa pienempään ja halvempaan asuntoon. Mies ei suostu, hän ei kuulemma voi asua muualla kuin omakotitalossa. 

Olen miettinyt että mistä voisin saada lisää rahaa. Voisin hoitaa vaikka toisten eläimiä lomien ajan, ei käy, mies ei tykkää eläimistä. 

Voisin vuokrata meidän pientä pihamökkiä airbnb:nä, ei käy, mies ei kuulemma halua vieraita pyörimään meidän nurkkiin. 

Mitä tässä nyt pitäisi tehdä? Mies ei myöskään suostu maksamaan enempää talon kuluista.

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä se päättää, joka on tyytymätön tilanteeseen. Ap:lla on siis oikeus päättää perheen asumismuodosta ja miehen on se vaan hyväksyttävä.

Ei, ap voi päättää vain oman asumismuotonsa ja mies päättää sitten, haluaako hän luopua omasta onnestaan. Ap sitten hyväksyy sen päätöksen, jonka mies tekee ja jos mies päättää jäädä, on edessä ero ja ap:n tähänastisen kertoman mukaan hänelle aika lailla akuutti köyhyys osa-aikatöissä, mies jatkaa elämäänsä omakotitalossa. Osituksessa ei katsota ostohintaa, silloin katsotaan nykyarvoa ja jos talon arvo on laskenut, ap on se, joka menettää, kun mies lunastaa häneltä osuuden.

Elämä olisi kamalaa, jos tilanteeseen tyytymättömän päähänpistojen mukaan joutuisi muuttamaan paikasta toiseen vain siksi, e

Mikä vikana kunnan vuokratalossa?

Tosin eihän heidän tarvitse vuokralle muuttaa kun rahaa on.

Vierailija
82/95 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette vaan pyydä pankilta lisäaikaa lainanmaksuun? Jos on nyt vaikka 20v laina-aika, kysytte olisiko 30v mahdollinen? Sillä saa lyhennystä pienemmäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteinen talo. Puoliksi on varat ja velat. Tienataan suunnilleen yhtä paljon, mutta minun olisi nyt mahdollista siirtyä osa-aikaiseksi, tehdä vaikka puolikasta työaikaa: mutta ei. Kai se täytyy vielä uudestaan nostaa kissa pöydälle ja yrittää löytää joku kompromissi.

Aika kuluu, tik tok, me kaikki vanhetaan, lapset lähti ja nyt olisi sitten sen oman elämisen aika ja siihen satsaaminen. Ja toinen jarruttaa noin. Ei hyvä.

Ukolle kunnon ultimaatumit ja määräaika miettimiselle, anna vaihtoehtoja, joku pitää valita. Jos ei onnistu, niin itseään on ajateltava, kun noin uuvuttavaa jo kaikki on. Realiteetit kehiin, tunteet sivuun. Olen aivan varma, että se uusi koti tulee olemaan ihan yhtä mieluisa, kunhan sille antaa mahdollisuuden vaan. Ei sitä ensimmäistä vastaantulevaa tarvitse ottaa, vaan katsella rauhassa.

Kunnon feministiset voimaantumisfantasiat siellä kun ukolle annetaan ultimaatumeja. Toivottavasti aloittajan mies antaa akalleen ultimaatumit ja ottaa nuoremman tilalle luokseen asumaan.

Vierailija
84/95 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mikä pakko ihmisillä on muuttaa yhteen. Eihän parisuhde tai edes avioliitto sitä edellytä.

Ensin halutaan säästää rahaa kun on niin pusipusia ja symbioottista. No sitten alkavatkin nämä loputtomat valitukset, valtataistelut ja erot.

Jos vain kukin maksaisitte sen oman elämänne ihan itse, kun eipä näy muuten valmista tulevan. 

Älkääkä puhuko perheestä ja lapsista. Ettehän te niitä tee taikka saa kuitenkaan.

Te lyötte hynttyyt yhteen siksi, että siten on enemmän löysää rahaa. Mutta te ette osaa elää yhdessä, koska te ette tiedä, mitä rakkaus edes on.

Vierailija
85/95 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut vähän samanlaista pulmaa. Tosin ollaan pikkulapsiperhe, talon koko 300 m2 ja pihan koko 1500 m2 istutettua/nurmetettua pihaa. Mies omistaa talon, maksaa laskut ja minä hoidan hommat. Ongelmana on se, etten jaksaisi yksin hoitaa hommia. Lopputulos: meillä on aina sotkuista ja vähän likaistakin. Kuka jaksaa yksin pestä 4 vessaa? Tai imuroida / pestä noita neliöitä, oman päivätyön jälkeen? Ja hoitaa vielä lapset? No ei kukaan. 

Ratkaisu: jätin tekemättä ja ilmoitin tämän miehelle. Toki ekat 10 v tein ja kärsin. Ehdotettu on, että hommataan koti, jossa on vähemmän neliöitä ja pieni piha. Ei käy miehelle. Nyt mies on ottanut hoitaakseen tiskikoneen tyhjennyksen ja pihahommia minä en tee kuin satunnaisia. Esim. jos leikkaan jotkut puskat, jätän sen kolme metriä korkean oksakasan miehen poishuolehdittavaksi. Jos tulee lunta paljon, sanon miehelle, että pukee lapset aamulla sillä välin kun teen lumityöt. Ja mies valittaa koko ajan kun en maksa. No en minä sentään nyt niin hullu ole, että tästä työleiristä jotain maksamaan alkaisin.

Vierailija
86/95 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ollut vähän samanlaista pulmaa. Tosin ollaan pikkulapsiperhe, talon koko 300 m2 ja pihan koko 1500 m2 istutettua/nurmetettua pihaa. Mies omistaa talon, maksaa laskut ja minä hoidan hommat. Ongelmana on se, etten jaksaisi yksin hoitaa hommia. Lopputulos: meillä on aina sotkuista ja vähän likaistakin. Kuka jaksaa yksin pestä 4 vessaa? Tai imuroida / pestä noita neliöitä, oman päivätyön jälkeen? Ja hoitaa vielä lapset? No ei kukaan. 

Ratkaisu: jätin tekemättä ja ilmoitin tämän miehelle. Toki ekat 10 v tein ja kärsin. Ehdotettu on, että hommataan koti, jossa on vähemmän neliöitä ja pieni piha. Ei käy miehelle. Nyt mies on ottanut hoitaakseen tiskikoneen tyhjennyksen ja pihahommia minä en tee kuin satunnaisia. Esim. jos leikkaan jotkut puskat, jätän sen kolme metriä korkean oksakasan miehen poishuolehdittavaksi. Jos tulee lunta paljon, sanon miehelle, että pukee lapset aamulla sillä välin kun teen lumityöt. Ja mies valittaa koko aja

Miksi mies alistuu taloudelliseen hyväksikäyttöön? Miksi olet tehnyt hänestä maksueunukin?

Vierailija
87/95 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu: jätin tekemättä ja ilmoitin tämän miehelle. Toki ekat 10 v tein ja kärsin. Ehdotettu on, että hommataan koti, jossa on vähemmän neliöitä ja pieni piha. Ei käy miehelle. Nyt mies on ottanut hoitaakseen tiskikoneen tyhjennyksen ja pihahommia minä en tee kuin satunnaisia. Esim. jos leikkaan jotkut puskat, jätän sen kolme metriä korkean oksakasan miehen poishuolehdittavaksi. Jos tulee lunta paljon, sanon miehelle, että pukee lapset aamulla sillä välin kun teen lumityöt. Ja mies valittaa koko aja

Lokki sanoo KRÄÄK KRÄÄK

Vierailija
88/95 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma miten te (omalla julistuksella) viisaat ja empaattiset aina saatte valittua miehen jonka kanssa ei voi puhumalla sopia asioista.

Vierailija
89/95 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin kauan, ku siitä asunnosta on yksikin erä maksamatta, on pankilla oikeus ottaa talo itselleen ja ajaa asukkaat pihalle. "

Höpsistä nyt. Ei pankki sitä taloa omista, se on vain lainojen vakuutena. EI pankki voi vain äkkiä keksiä ajaa asukkaita pihalle vaan ihan viimeisenä keinona talo voidaan pakkohuutokaupata jos mitkään perintätoimet eivät ole saaneet velallista maksamaan. Tämä on käytännössä vuosien prosessi eikä pankki siiden ryhdy jos ei ole ihan pakko.

Vierailija
90/95 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän miestä, jos yhdessä on otettu 25 vuoden laina, niin sitten toinen alkaakin muuttamaan suunnitelmia jo seitsemän vuoden jälkeen. 

Vierailija
91/95 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro miehelle mitä olet valmis asumisesta maksamaan.  Mies maksaa loput tai sitten menee sormi suuhun. 

Miehelle vastuu halumisistaan ja sen hinnasta.

Vierailija
92/95 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette vaan pyydä pankilta lisäaikaa lainanmaksuun? Jos on nyt vaikka 20v laina-aika, kysytte olisiko 30v mahdollinen? Sillä saa lyhennystä pienemmäksi.

Järjetöntä maksaa korkoja 30 vuotta. 

Vierailija
93/95 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjetöntä maksaa korkoja 30 vuotta. 

Korkotilanne ehtii taas muuttua. Otin 30 vuoden lainan, mutta samantien korot laskivat ja maksoin asunnon 16 vuodessa. 

Vierailija
94/95 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon feministiset voimaantumisfantasiat siellä kun ukolle annetaan ultimaatumeja. Toivottavasti aloittajan mies antaa akalleen ultimaatumit ja ottaa nuoremman tilalle luokseen asumaan.

Onnea sitten sen nuoren akan etsintään. Ei ne niin tyhmiä ole, että muuttavat korpeen maksamaan miehen talon kuluja, kun mies ei selviä maksuista yksin.

Vierailija
95/95 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea sitten sen nuoren akan etsintään. Ei ne niin tyhmiä ole, että muuttavat korpeen maksamaan miehen talon kuluja, kun mies ei selviä maksuista yksin.

Tietäisin parikin ehdokasta, jotka haluaisivat asua omakotitalossa, mutta ei ole varaa yksin taloon. Jos löytyisi mies, jolla talo on jo, niin juoksujalkaa sinne sitten. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi