Mielestäni ADHD:ta ei ole olemassa.
Kommentit (214)
Se on sinun mielipiteesi. Nauti siitä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ajattelet näin?
Ihmiset ovat erilaisia. Hieman erilaista vilkkautta tai aivotoimintaa ei voi heti luokitella sairaudeksi ja laittaa pillereitä käteen. Ensin pitäisi korjata elämäntavat ja tehdä keskittymiskyvyn omahoitoa. Pointtini on se, että jokainen on erilainen, eivätkä ns. normaalista poikkeavat ole sairaita.
ap
Eihän se ole koskaan sairaus ollutkaan vaan erityispiirre.
Erityspiirteitä pitää lääkitä, hakea diagnooseja sun muuta?
Juu
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ap on pedari
Ite muuten oot. Pientä sisään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeitä on syötävä jotta aivosumu katoaa. Muuten olen siinä samaa mieltä, että elämänhallintaa voi ihan harjoittelemalla harjoitella.
Eikö niitä lääkkeitä pitäisi sitten olla saatavilla kaikille?
No onhan niitä apteekit pullollaan.
Se on ihanan wokea kun voi sanoa että tuo on sairas eikä sille itse mitään voi.
Ennen se laitettiin jälki-istuntoon.
Minusta lapseni tarkkaavaisuushäiriö on sairaus ihan siinä missä oma ahdistuneisuushäiriökin. Kumpikin saamme lääkäriltä reseptejä ja lähetteitä, joilla saamme apua ja pärjäämme elämässä niin, että meistä on tunnollisiksi veronmaksajiksi.
Et kirjottanu mitään PERUSTELUJA tähän. Siksi se o täysin asiaton. Terveisin ADHD- nainen, 48 v. Ja sehän NIMENOMAAN ON OLEMASSA. Sitä ei voi kukaan tasan KUKAAN KIELTÄÄ OLEMASTA !!!! Et edes sä, kuk pjaska (miinus kirjain j !!!) sit ikinä lienetki.
Vierailija kirjoitti:
Se on ihanan wokea kun voi sanoa että tuo on sairas eikä sille itse mitään voi.
Ennen se laitettiin jälki-istuntoon.
Turha nyt sekoittaa mitään woke hömppää tähän. Eikä kukaan ikinä sano noin vaikka tottahan se on, sille ei voi mitään ellei hae juuri sitä apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minustakin on mielenkiintoista mihin se raja vedetään.
Minulla on aina ollut ADD oireisiin viittaavaa. Olen kumminkin selviytynyt koulusta minimaalisella panostuksella tyydyttävin arvosanoin ja tehnyt tietotyötä oireista huolimatta.
Hyvä keskittymiskyky antaa valtavaa etua työelämässä ja se on vaatimus myös moniin henkilökohtaisiin tavotteisiin. Siten vähän karsastankin että reseptillä doupataan. Tuntuu huijaamiselta.
Siis mitä? Eihän ADHDn lääkitseminen ole mitään douppausta. Eihän nyt ihmisiä voi jättää hoitamatta se vuoksi, että hoidettuina voisivat pärjätä liian hyvin töissä?
On se vähän vaarallista jos pervitiinin voimalla aletaan pätemään. Se saa muut näyttämään huonolta ja pakottaa heidätkin sitten hankkimaan vastaavat aineet. Kadultahan saa ihan samaa ilman reseptiä.
Eikö ap tiedä, että adhd:ssa on kysymys paljon muustakin kuin keskittymisestä?
Oletko ap se ketä kutsutaan kylillä "mildaksi"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on aina ollut ADD oireisiin viittaavaa. Olen kumminkin selviytynyt koulusta minimaalisella panostuksella tyydyttävin arvosanoin ja tehnyt tietotyötä oireista huolimatta.
Hyvä keskittymiskyky antaa valtavaa etua työelämässä ja se on vaatimus myös moniin henkilökohtaisiin tavotteisiin. Siten vähän karsastankin että reseptillä doupataan. Tuntuu huijaamiselta.
Siis mitä? Eihän ADHDn lääkitseminen ole mitään douppausta. Eihän nyt ihmisiä voi jättää hoitamatta se vuoksi, että hoidettuina voisivat pärjätä liian hyvin töissä?
On se vähän vaarallista jos pervitiinin voimalla aletaan pätemään. Se saa muut näyttämään huonolta ja pakottaa heidätkin sitten hankkimaan vastaavat aineet. Kadultahan saa ihan samaa ilma
Mihin tämä perustuu? Lääkkeillä pärjää yhteiskunnassa ja työelämässä, jauhoilla ei...
ADHD:n oikea nimi on laiskuus joka kitketään pois työllä ja kurilla.
Vierailija kirjoitti:
ADHD:n oikea nimi on laiskuus joka kitketään pois työllä ja kurilla.
Provo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se vähän vaarallista jos pervitiinin voimalla aletaan pätemään. Se saa muut näyttämään huonolta ja pakottaa heidätkin sitten hankkim
Onkohan sama juttu näillä kasvuhormonien ja teston pumppaajilla?
Kävin joskus facen adhd-ryhmää lukemassa, ja missään ei ole ollut niin ylimielisiä kilahtelijoita. Siellä oikein porukalla voimaannuttiin todeten, että kaikki muut ovat perseestä ja tämä meidän sekoilu oikein supervoima. Ja ihan tyhmää on, että meidän pitää yrittää sopeutua yhteiskuntaan, kun muut voisivat sopeutua meidän tyyliin.
Eikö niitä lääkkeitä pitäisi sitten olla saatavilla kaikille?