Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viehättävin harrastus miehellä; kirjojen lukeminen

Vierailija
04.12.2024 |

Eikä tarvitse edes lukea montaa, tyyliin 2-4 kirjaa vuodessa.

Miksi suomalaiset miehet ei lue kirjoja?

Kommentit (171)

Vierailija
21/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitappas lukea kirjaa suhteen aikana niin aina vaimo keksii parempaa tekemistä

Vierailija
22/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ja höpsis."

Jännästi jäi taas lukemisen ymmärrys ja perustelut uupuun taas kokonaan.

Mees testaan osaamistas ulkomaailmaan, voi olla karu shokki jos olet himassa koneella istumalla onnistunu luomaan itelles harhoja omasta älykkyydestäsi.

Mees kakalla käymään välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten Tinderissä ei tule matcheja, vaikka kerron lukuharrastuksesta? Siitä saisi keskusteluakin heti, mutta naisilta ei tule tykkäyksiä.

Vierailija
24/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ÄO on yli 140. Vihaan kaunokirjallisuutta. Saa naiset haihattelemaan kaikkea, aivan kuin heillä ei olisi muutenkin turhan vilkas mielikuvitus. Kaunokirjallisuutta ja hesaria lukeva nainen on pahin turn off. Yleensä siihen päälle vielä viini, matkustelu, koirat ja hevoset, niin siinäpä melkoinen miekenterveyspommi kolmikymppisenä. Miehet, välttäkää. Kokemuksesta puhun.

Sinä vihaat sitä että vaikka olet älykäs, niin sinulla ei ole kyvykkyyttä käyttää sitä ja jäät silti aina alakynteen.

Minä veikkaan että sinä käytät älykkyyttäsi ollaksesi super hyvä weasel, semmoinen rotta joka menee aina siitä mistä aita on matalin ja onnittelee itseään siitä kuinka älykäs olit.

Sinä olet täysin tusina tavaraa tässä maassa.

Vierailija
25/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on se ongelma, että suomiakat haluaa miesten lukevan TIETTYJÄ kirjoja.

Itse luen kuukaudessa 5-25 mangaa. Kirjoja pitäisi lukea, mutta ei mangaa. Ne ovat vääriä kirjoja.

Also, me harrastamme harrastuksiamme itseämme varten. M28

Vierailija
26/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos lukee lehtiä?

Vierailija
27/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koitappas lukea kirjaa suhteen aikana niin aina vaimo keksii parempaa tekemistä

Koitappas valita sellainen vaimo, jonka kanssa voitte kumpikin käpertyä omiin nurkkiinne rauhassa lukemaan.

Vierailija
28/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse luen kuukaudessa 5-25 mangaa. Kirjoja pitäisi lukea, mutta ei mangaa. Ne ovat vääriä kirjoja.

Mitä bookkei ne TIETYT bookit on ?

Vierailija
29/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ÄO on yli 140. Vihaan kaunokirjallisuutta. Saa naiset haihattelemaan kaikkea, aivan kuin heillä ei olisi muutenkin turhan vilkas mielikuvitus. Kaunokirjallisuutta ja hesaria lukeva nainen on pahin turn off. Yleensä siihen päälle vielä viini, matkustelu, koirat ja hevoset, niin siinäpä melkoinen miekenterveyspommi kolmikymppisenä. Miehet, välttäkää. Kokemuksesta puhun.

Mun ÄO on 154 ja luen erittäin paljon. En haihattele, tiedän paljon, en juo, en matkustele, koska ei ole rahaa, mutta eipä se mikään katastrofikaan olisi, koska uskon älyni riittävän jopa lentokentällä navigoimiseen ja kykenen kommunikoimaan ventovieraiden kanssa viidellä kielellä. Omistan velattoman asuntoni ja autoni. Mulla ei ole eläimiä mutta en ole niille myöskään katkera ja mustasukkainen :D ja miehiä on riittänyt kun olen niitä halunnut. Mitä tulee kirjahyllyyn, se on 4 metriä leveän seinän alhaalta ylös täyttävä ja pultattu betoniin ettei kaadu kirjojen painosta. Kaikki luettu moneen kertaan ja parin kunnan kirjastot myös.

Sun toksisuus ja inhokkiharrastukset kertovat, ettet kykene soveltamaan älyäsi etkä ole empaattinen, et ole myöskään luova tai kannustava. Olet katkera, pelokas ja muutosvastarintainen ja asenteesi omiin mielenterveyden haasteisiisi on sellainen, että hoitoon et sovellu vaikka muuten voisit siitä hyötyä.

N

Vierailija
30/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin et naisten pitäis laskea älykkyyden rimaa kunnes sun sarjakuva harrastus muuttuu samaks asiaks kun oikeasti lukeminen?

Luen minäkin sarjakuvia, en minä silti teeskentele että se ois epistä jos muut ei ota sitä samalla tavalla tosissaan kuin kirjojen lukemista.

Vierailija
31/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Pitäisi lukea naisen hyväksymiä kirjoja. Ei ole ihme, että nuoret miehet ovat vapaaehtoisesti sinkkuja, kun naisista on vain harmia.

Vierailija
32/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luen toista kymmentä kirjaa vuoden aikana. Naisia ei sillä ole saanut, mutta en kyllä ole etsinytkään koska tulen hyvin toimeen itsekseni. 

Vierailija
33/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse arvostan lukemista hyvin paljon ja kyllä minuun teki tapailun alkuvaiheessa vaikutuksen, kun mies kertoi käyvänsä kirjastosta hakemassa lukemista. Mies käy edelleen kirjastossa ja lukee talvisin. Kesällä ei ehdi, kun on muita harrastuksia. Lukeva mies oli pojillekin hyvä esimerkki.

Vierailija
34/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvakirjaa ei lasketa. Pitää olla tekstiä, kokonaisia lauseita, ei puhekuplia. Aku Ankka on hyvää lukemista lapsille, muttei aikuisille.

Manga-mies on infantiili. Ei ainoastaan lukuharrastuksensa vaan muunkin suhteen, esimerkiksi seksuaalisuuden. 

Nainen haluaa miehen, ei pikkupojan tasolla olevaa holhottavaa.

Tut tut, nyt menit itse empatiakyvyttömän seksismin puolelle, joka on vähän tyhmää.

Kyllä miehilläkin saa ja pitää olla hömppänsä, odotus siitä että miehillä saa olla vain kehittäviä harrastuksia on äärimmäisen toksinen ja epäreilu.

Minä olen älykäs ja menestynyt mies, minullakin on silti hömppäni, tykkään miniatyyri peleistä, en pysyisi järjissäni enkä jaksaisi arkea ilman.

Vierailija
35/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni lukee paljon. Hän myös tietää paljon, vaikkei sodan alla syntyneenä voinut kouluja käydä. HÄn on kouluttautunut itse myöhemmin niin paljon kuin on voinut. Hänen pöydältään olen monta kirjaa napannut ja aloittanut ja vierailun jälkeen hankkinut itselleni sen kirjan ja lukenut loppuun. Esim. Antti Tuurin Ikitie, suosittelen. Se on Tuurin Äitini suku -sarjaa.

Edelleen, 89-vuotiaana, hän on partaveitsenterävä ajattelija ja hänen kanssaan voi puhua mistä tahansa nykyisestä tai muinaisesta tapahtumasta.

Mulle osui geneettinen loton täysosuma vanhemmissani. Miksi kelpuuttaisin huonon ja tyhmän miehen rinnalleni, kun fiksumpiakin on.

En tiedä saako tämä ketään lukuharrastuksen pariin, mutta mulle on aina ollut miehessä tärkeintä se, että hänellä on älyä ja että hän osaa ja haluaa käyttää sitä hyvään. Kaipa se on isästäni omaksuttu miehen malli, muttei mielestäni lainkaan hullumpi.

Vierailija
36/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä huomio.

Vierailija
37/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka lukee 2020 luvulla kirjoja. 😆🤣Ne kuuluu museoon

Vierailija
38/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä Museon suosio on 2020-luvulla erittäin kovas kasvus jotenka miksei myöskin kirjojen luku voisi osua tähän samaan segmenttiin.

Vierailija
39/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Upeat ihmiset lukee. Nolot hirnuu kirjoille.

Vierailija
40/171 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö sarjakuvakirjat?