Miksi kasvot pitäisi pestä aamuisin? En ole koskaan pessyt, paitsi suhkussa
Eihän kasvot edes likaannu yön aikana. Kosteusvoidetta laitan aamulla, jos muistan. Hyvä iho ollut aina. Olen 50v
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Joillekin tulee nenä rasvoittuvaksi tai otsa, leuka. Jos hikoilee. Kasvovesi vai misellivesi? Ehkä sänkyyn mennessä tai ulkoa tullessa voisi putsata myös. Mutta jos joku aine kuivattaa, ehkä kosteusliina tai nenään desiä hiven.
Desi kuivattaa
Vierailija kirjoitti:
Ei se mitenkään pakollista ole. Mutta monet käyttää yövoiteita, ja ne on hyvä pestä pois naamalta ainakin jos aikoo taas levittää uusia voiteita tai meikkejä päälle. Lisäksi jos on rasvoittuva ihotyyppi, niin silloin yleensä haluaa myös pestä kiillon poistamiseksi.
Eikö niiden voiteiden idea ole, että ne imeytyy sinne naamaan, eikä jää lillumaan ihon pinnalle? Eli mitään ylimääräistä pois pestävää ei pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvojen puhdistus aamulla poistaa yövoiteen jämät sekä yön aikana ihon pinnalle nousseen talin.
Hyvä iho = ei finnejä?
Vanha, mutta silti laitan. Minä en käytä mitään voiteita. Kasvot pesen vedellä yön jäljiltä. Hyvä iho. Ei finnejä.
Mitä se hyvä iho tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Jotkut pesevät jos on aiempia kerroksia kosteusvoidetta tai puuteria. Kasvoemulsiokin voi olla.
Yöllä puuteria?
Mä pesen kasvot vedellä aamuisin, koska silmät vaatii sitä. Muuten niitä kirvelee ja kutittaa. Mulla on ollut aina rasvainen iho jota on pitänyt pestä kolme kertaa päivässä, nyt vanhemmiten se on alkanut onneksi normalisoitua. Kevyestä huuhtelusta ja uudesta kosteusvoiteesta aamulla ei ole ainakaan mitään haittaa. Se on niinku öljynvaihto.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan pesen suihkussa. Käyn aamulla suihkussa ja sitte puen puhtaat vaatteet päälle. Ei ole syytä pestä naamaan toista kertaa missään vaiheessa. Mieheni jostain syystä pesee illallakin, lotraa veden kanssa, kuusikymppinen kuitenkin niin en tiedä miksi, kai on vaan tapojensa orja. Sen ymmärrän että jos 15-vuotiaat teinit pesisi ettei tule finnejä, mutta he eivät myöskään pese naamaansa erikseen.
Yön aikana naama kyllä rasvoittuu hiukan, ja on tullut ehkä kuolattuakin ja saattaa olla unihiekkaa silmissä, suihkussa sitä vasta oikeasti herää. Vain silloin harvoin kun meikkaan käytän jotain ainetta, siis saippuaa, naaman pesuun että saan ne helvetin ripsivärit edes osaksi pois, yleensä näyttää aina järkyttävältä huolellisen pesun jälkeenkin vaikka on kyseessä vesiliukoinen ripsari. Siksi meikkaankin äärimmäisen harvoin.
Ja päivän aikanahan ei mitään kasvoille kerry 😳. Mekin 6kymppisiä ollaan ja pestään kasvot aamuin illoin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän nyt silmät täytyy aamulla pestä!
Juu, rähmät pyyhitään pois silmistä, mutta koko kasvoja ei (tarvi) pestä. Etenkään, jos iho on ohut ja kuiva.
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan aamulla pese kasvojani. Minulla on rutikuiva iho, joka alkaa kiristää suunnilleen veden näkemisestäkin. Ei tosiaan ole mitään ylimääräistä talia joka pitäisi poistaa.
Pitäisikö kiinnittää huomiota syömiseen ja juomiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan aamulla pese kasvojani. Minulla on rutikuiva iho, joka alkaa kiristää suunnilleen veden näkemisestäkin. Ei tosiaan ole mitään ylimääräistä talia joka pitäisi poistaa.
Sen takia ihosi on rutikuiva, kun se ei saa vettä.
Vesi juomana auttaa paremmin ku pesu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän nyt silmät täytyy aamulla pestä!
Ei kaikilla rähmi silmät
Minkä malliset silmät niillä on? Ulkonevat pallot?
Mulla on viirumaiset siperialaiset silmät, ja rähmää on joka aamu silmän sisä- ja ulkokulmissa.
Minulla silmät rähmii silloin jos on jotain allergiaoiretta tai silmätulehdus. Normaalisti ei rähmi.
Kuivat silmät rähmii.
Vierailija kirjoitti:
Kun kävin vielä töissä niin käytin aamuisin kasvovettä tai misellivettä ennen voidetta. Sairastumisen jälkeen tiputin kaiken ei-välttämättömän touhun pois. Silmät on luitenkin allergian ja rähmän takia putsattava ja siihen minulla on Blephaclean-kosteuspyyhkeitä. Ne myös rauhoittaa punoitusta. Silmiin mulla on yöksi ja päiväksi Bebanthen Sensi calm - voide ja muuten kasvoille Detrian Arbutine tai joku Acon voide.
Suihkussa käyn iltaisin, kuumassa sellaisessa. Se rauhoittaa.
Kuuma vesi kuivattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vesi tulee veren mukana sisältäpäin. Et tainnut selviytyä yläkoulua läpi?
Et tainnut olla sillä oppitunnilla, kun kerrottiin veden merkitys juomalla. Eihän sitä elimistössä ole, jos ei juo. Ihminen kuivuu ja tulehdukset jyllää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvojen puhdistus aamulla poistaa yövoiteen jämät sekä yön aikana ihon pinnalle nousseen talin.
Hyvä iho = ei finnejä?
Vanha, mutta silti laitan. Minä en käytä mitään voiteita. Kasvot pesen vedellä yön jäljiltä. Hyvä iho. Ei finnejä.Mitä se hyvä iho tarkoittaa?
Etkö lukenut 2024 jätettyä viestiä? Hyvä iho = ei finnejä. Siihen vastasin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä iho = ei finnejä?
Vanha, mutta silti laitan. Minä en käytä mitään voiteita. Kasvot pesen vedellä yön jäljiltä. Hyvä iho. Ei finnejä.Mitä se hyvä iho tarkoittaa?
Luin, koska olen itse kirjoittanut sen. Viesti sisälsi kysymyksen, johon en ole saanut vastausta. Tarkoittaako hyvä iho sitä, että ei ole finnejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä iho = ei finnejä?
Luin, koska olen itse kirjoittanut sen. Viesti sisälsi kysymyksen, johon en ole saanut vastausta. Tarkoittaako hyvä iho sitä, että ei ole finnejä?
No mitä se tali ihossa pesemättömänä aiheuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vesi juomana auttaa paremmin ku pesu.
Voiteiden tarkoituksena on lukita (vesi)kosteus ihoon ja, jos kosteusköyhää ihoa ei kastella eikä pintasolukko pääse vettymään, niin ei se voidekaan toimi. Kasvovedellä tietysti voi yrittää paikata, mutta parhaimman tuloksen saa sillä, että oikeasti kastelee ihonsa kunnolla. Jopa atoopikoille suositellaan päivittäistä suihkua/kylpyä, jotta iho saa kunnolla vettä. Sen päälle sitten voide ennen kuin kosteus haihtuu ihosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä iho = ei finnejä?
Ei aikuisilla ihmisillä juurikaan ole finnejä, joten pelkkä finnittömyys ei kerro hyvästä ihosta.
Vanha, mutta silti laitan. Minä en käytä mitään voiteita. Kasvot pesen vedellä yön jäljiltä. Hyvä iho. Ei finnejä.