Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kasvot pitäisi pestä aamuisin? En ole koskaan pessyt, paitsi suhkussa

Vierailija
04.12.2024 |

Eihän kasvot edes likaannu yön aikana. Kosteusvoidetta laitan aamulla, jos muistan. Hyvä iho ollut aina. Olen 50v

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en pese aamulla jos olen päivän vaan kotona etätöissä. Jos täytyy lähteä ihmisten ilmoille niin silloin pesen, rasvaan ja laitan jonkun cc-voiteen tai muun kevyen väriä tasoittamaan. 

Kesällä pesen yleensä joka aamu ja laitan jotain suojakertoimellista voidetta koska liikun paljon ulkona.

Ei ilmeisesti ole kovin hyvä iho.

Millä tavalla ihoni on huono?

laitan jonkun cc-voiteen tai muun kevyen väriä tasoittamaan

Mulle tuli mieleen laikukas iho tai couperosa tai ruusufinni. Ja oliko hän se, jolla on huoliryppyjä jo 43v?

Ehkä jotkut kokevat tarpeelliseksi peitellä sellaisia. Harvan iho keski-ikäisen

Jo 43-vuotiaana :D Kyllähän tuossa iässä naaman pitäisi vielä olla täysin siloinen. Niinkö?

Vierailija
62/98 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän nyt silmät täytyy aamulla pestä!

Ei kaikilla rähmi silmät

Minkä malliset silmät niillä on? Ulkonevat pallot?

Mulla on viirumaiset siperialaiset silmät, ja rähmää on joka aamu silmän sisä- ja ulkokulmissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhdon silmät auki. 

Vierailija
64/98 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä - ensin rasvataan naama kaiken maailman yövoiteilla, ja sitten ne pitää aamulla pestä pois ja levittää tilalle päivävoidetta. 

Oletteko ihan varmoja, että päivävoide kestää kunnes se illalla pestään pois ja levitetään tilalle yövoide? Pitäisikö varmuuden vuoksi levittää iltapäivällä oma voidekerroksensa.

Vierailija
65/98 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan aamulla pese kasvojani. Minulla on rutikuiva iho, joka alkaa kiristää suunnilleen veden näkemisestäkin. Ei tosiaan ole mitään ylimääräistä talia joka pitäisi poistaa.

Vierailija
66/98 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan aamulla pese kasvojani. Minulla on rutikuiva iho, joka alkaa kiristää suunnilleen veden näkemisestäkin. Ei tosiaan ole mitään ylimääräistä talia joka pitäisi poistaa.

Sen takia ihosi on rutikuiva, kun se ei saa vettä.

Vierailija
67/98 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee raikas olo. 

Ihan jääkylmä tulee🥶

Vierailija
68/98 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvojen puhdistus aamulla poistaa yövoiteen jämät sekä yön aikana ihon pinnalle nousseen talin. 

Hyvä iho = ei finnejä?

Ei yövoidekaan ole pakollinen, jos on hyvä iho.

Talia ei tosiaan kannata turhaan poistaa, sillä se suojaa ihoa ja estää ihon kuivumista. Vain jos on liikaruitantoa tai tulee jotain tali-ihottumaa, voi  sen poistaa ja laittaa purkista voiteita sen tilalle. Mutta silloin kun tali toimii oikealla tavalla, se toimii ihovoiteen tavoin. 

Vierailija
69/98 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän nyt silmät täytyy aamulla pestä!

Ei kaikilla rähmi silmät

Minkä malliset silmät niillä on? Ulkonevat pallot?

Mulla on viirumaiset siperialaiset silmät, ja rähmää on joka aamu silmän sisä- ja ulkokulmissa. 

Minulla silmät rähmii silloin jos on jotain allergiaoiretta tai silmätulehdus. Normaalisti ei rähmi.

Vierailija
70/98 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin pesen vaan kerran vuorokaudessa. Iho ei kuivu liikaa näillä pakkasillakaan, kun ei liikaa pese rasvaa pois. Pesun jälkeen laitan kasvovoiteen ja se saa olla seuraavaan iltaan. En käytä meikkiä nykyään.  

Vierailija
71/98 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn illalla suihkussa ja teen ihonhoitorutiinit mutta aamulla huuhdon vain silmät viileällä vedellä ja laitan silmänympärysvoiteen. Siksi, että meikkaan vain silmät + kulmat, en laita meikkivoidetta vain ihan pienesti punaa poskille. 

Vierailija
72/98 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kävin vielä töissä niin käytin aamuisin kasvovettä tai misellivettä ennen voidetta. Sairastumisen jälkeen tiputin kaiken ei-välttämättömän touhun pois. Silmät on luitenkin allergian ja rähmän takia putsattava ja siihen minulla on Blephaclean-kosteuspyyhkeitä. Ne myös rauhoittaa punoitusta. Silmiin mulla on yöksi ja päiväksi Bebanthen Sensi calm - voide ja muuten kasvoille Detrian Arbutine tai joku Acon voide.

Suihkussa käyn iltaisin, kuumassa sellaisessa. Se rauhoittaa.

Vierailija
73/98 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla jos on ongelmia ihon pintakuivuuden kanssa ettei käytä laisinkaan vettä eikä mitään vesipitoista. 

Vierailija
74/98 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unihiekka pestään aamulla silmistä.

Vierailija
75/98 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rähmät, suolat ja talipunkit pois.

Et sinä ole mikään nainen vaan munanhajuinen veeti.

Vierailija
76/98 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vesi tulee veren mukana sisältäpäin. Et tainnut selviytyä yläkoulua läpi?

Vierailija
77/98 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En määkään erikseen kasvoja pese, silloin kun käyn suihkussa eli noin kerran viikossa. Hampaat yritän pestä joka päivä mutta aina ei vaan jaksa.

Vierailija
78/98 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vesi tulee veren mukana sisältäpäin. Et tainnut selviytyä yläkoulua läpi?

"Vesi ei kuivata vaan päinvastoin kastelee ihoa. Me ohjeistammekin nykyään kuivaihoisia ottamaan pitkiä kylpyjä. Iho vettyy 15- 20 minuutin kylvyssä jota voi tehostaa vielä lorauksella öljyä, Allergia- ja astmaliiton Itä-Suomen aluepäällikkö Erja Kinnunen neuvoo."

https://yle.fi/a/3-7178776

Vierailija
79/98 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kokeilla jos on ongelmia ihon pintakuivuuden kanssa ettei käytä laisinkaan vettä eikä mitään vesipitoista. 

Ei kun just toisinpäin. Kannattaa kokeilla vesipesua (ei kuumaa), kasvovettä ja seerumia kasvovoiteen (ei perusvoide) tai öljyn alle. 

Vierailija
80/98 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla iho kyllä rasvoittuu yön aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan