Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Vanhoista Tatu- ja Patu kirjoista poistetaan liha uusia painoksia varten

Vierailija
03.12.2024 |

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010873482.html

Kaikki kuvat lihasta tai lihatuotteista poistetaan. Tilalle tulee "ruokaa".

Kommentit (492)

Vierailija
361/492 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lainaus: On pikkasen eri asia muuttaa historiankirjoja, kuin lasten satukirjoja. Vihannekset ovat nykylapsille ihan normiruokaa.

ja on myös lihakin normiruokaa.. ruokatottumus on valintakysymys ei mielipideasia. Sekä on sitten kiva, että tarhassa ja koulussa itketään kalkkunabolognesea, kun ei koskaan törmätä siihen, että ihmiset syö lihaa? Lasten tulee tietää todellisuus, tulee sietää erilaisia asioita ja tulee sietää pettymyksiä. 

Mut nää lihanpoistokuvat sit jotenkin sotkee tän kaiken, mitä lasten tulee sietää??

Taitaa aikuiset oikeasti täällä nyt itkeä lihakuvien perään.

Vierailija
362/492 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei eläinten hyvinvoinnista ja oikeuksista ja ympäristön tilasta välittäminen ole mitään 2020-luvun ajatuksia, vaan ovat olleet ihan ajankohtaisia aiheita jo 2000-luvulla ja paljon aiemmin."

Mut persut taitaa olla aika "nykyilmiö". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/492 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orwellin 1984 on tullut todeksi

Kerro toki omin sanoin, miten se että yksityishenkilö muuttaa omaa tuotostaan on sama kuin dystooppinen diktatuuri. Tämä on jännää! Eikö ihmisellä siis pitäisi olla oikeutta muuttaa mieltään ja omia teoksiaan? Minun nähdäkseni se olisi sitä kontrollia

Kaikkein pelottavinta on, kun ihminen alkaa itse sensuroida taidettaan, ajatteluaan ja puheenparttaan. Kun jopa fyysinen todellisuus alistetaan aatteelle. Vihervassut eivät esimerkiksi uskalla kertoa sukupuolten määrää, naisen määritelmää, voiko naisella olla penis ja voiko mies synnyttää, tai kuuluvatko penikset naisten pukkariin. jne jne

Vierailija
364/492 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm.. Liha poistetaan lasten kirjoista.

Vaikuttaa "ihanan" vasemmistolaiselta ajatukselta.

Kulttuurimarxismi voi hyvin suomessa. Olemme hyvin syvällä vasemmistolaisuudessa, mitä meille on vuosikymmenet iskostettu.

Ja kukaan perskokkare ei ole vegaani...eiku...sellainen marxisti teillä puolueen johdossa!!

Vierailija
365/492 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti maaseutu tullaan myös poistamaan sitten lasten kirjoista kun maitokin alkaa tuottamaan ongelmia kun senkin täytyy olla sitten robotin lypsämää prosessi litkua.

Lypsetäänkö teillä lehmät vielä käsin?

N. 30vuotta sitten kävin lasten kanssa tutustumassa lehmien elämään eräällä tilalla. Siellä nää lehmät saivat kävellä vapaasti, lypsyn aikaan hakeutuivat itse lypsypaikalle, jossa koneellisesti ne lypsettiin. Lisäksi niillä oli joku tunniste, jonka mukaan saivat ravintoa ja ravinteet yksilöllisesti...

Mut ihmiset hoitivat muuten. Olivat ns. onnellisia lehmiä.

Mielenkiintoista, nuo kun ovat nimenomaan niitä tehotuotantoeläimiä, joita nyt kauhistuneina haluaan vapauttaa elämään normaalielämää. Miksi ne o

Määrittele tehotuotantoeläin? Kritsoitko nyt tehotuotantoa, vai ihmisten käsitystä siitä?

Vierailija
366/492 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro toki omin sanoin, miten se että yksityishenkilö muuttaa omaa tuotostaan on sama kuin dystooppinen diktatuuri. Tämä on jännää! Eikö ihmisellä siis pitäisi olla oikeutta muuttaa mieltään ja omia teoksiaan? Minun nähdäkseni se olisi sitä kontrollia

Kaikkein pelottavinta on, kun ihminen alkaa itse sensuroida taidettaan, ajatteluaan ja puheenparttaan. Kun jopa fyysinen todellisuus alistetaan aatteelle. Vihervassut eivät esimerkiksi uskalla kertoa sukupuolten määrää, naisen määritelmää, voiko naisella olla penis ja voiko mies synnyttää, tai kuuluvatko penikset naisten pukkariin. jne jne

Sun pitää nyt mennä kysymään noita kysymyksiä siltä mystiseltä vihervassuporukalta, josta aina puhut. 

Täällä olet noita kysellyt jo kauan, mutta mikään palstan antama vastaus ei näköjään kelpaa. Eli me kysymään heiltä ja tule sit kertomaan meillekin vastaus!

Vierailija
367/492 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö Viisikko -kirjat kirjoittaa uusiksi ja vaihtaa se jatkuva syöminen kuntoliikuntaan?

Joulukinkkubingossa arvottaisiinkin säkillinen nauriita.

Pipsa Possun hahmo pitää muuttaa kauralyhteeksi.

Pipsa Possun Joulu on mun lempparijouluohjelma. "Missäs Vaari Possu viipyy maiskis maiskis"

T: Urpo

Vierailija
368/492 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä järisyttävän typerä ajatus, niin paljon kuin olen kirjoja arvostanutkin.

Jatkossa varmaan poistetaan polttomoottorikäyttöiset autot, betonista tehdyt talot ja myös ihmiset, koska osa heistähän voi olla persuja.

Vierailija
369/492 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää nyt mennä kysymään noita kysymyksiä siltä mystiseltä vihervassuporukalta, josta aina puhut.&nbsp

Tiedepuolue Vihreät:

"Sukupuoli on moninainen eikä selvästi jaettavissa kahteen toisille vastakkaiseen ja selvästi toisista erilliseen sukupuoleen." Kuulostaa todella sakealta.

Mielelläni luen linkkejä, joissa vihervassut antavat yleispätevän ja loogisesti koherentin määritelmän naiselle ja ketkä kaikki ovat tervetulleita naisten tiloihin, ryhmiin, kiintiöihin ja urheilusarjoihin.

Vierailija
370/492 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää nyt mennä kysymään noita kysymyksiä siltä mys

Linkki unohtui:

https://www.viite.fi/2020/02/14/sukupuolen-moninaisuuden-hahmottaminen-…

Vierailija
371/492 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää nyt mennä kysymään noita kysymyksiä siltä mystiseltä vihervassuporukalta, josta aina puhut.&nbsp

Sä voit toimia vihervassujen edushenkilöoletettuna ja antaa meille vastaukset:

Vierailija
372/492 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehheh.se luetun ymmärtäminen.

Eihän niistä "Vanhoista Tatu- ja Patu kirjoista poistetaan liha..."

vaan uusiin painoksiin tehdään muutoksia. Eikös tuo ole normaali ilmiö, jokaiseen painokseen tulee muutoksia. 

Vierailija
373/492 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten uskomattoman lapsellisista reaktioista päätellen tämä on tarpeellinen muutos. Kulttuurin tulee kolahtaa ja sattua.

Vierailija
374/492 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisten uskomattoman lapsellisista reaktioista päätellen tämä on tarpeellinen muutos. Kulttuurin tulee kolahtaa ja sattua.

Sittenhän sulle sopisi taide, jossa korostetaan perinteisiä sukupuolirooleja ja parisuhdemalleja, kunnioitetaan instituutioita, itsenäisyyttä ja veteraanien uhrausta?

Vierailija
375/492 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoituksestasi päätellen olet nauttinut kulttuurista muutaman kerran liikaa.

Vierailija
376/492 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi yhyy niin pahoitan mieleni. Miehen kuuluu saada lihaa. Eiku lasten. 

Vierailija
377/492 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi yhyy niin pahoitan mieleni. Miehen kuuluu saada lihaa. Eiku lasten. 

Mitäs jos jättäisit lapset rauhaan ja menet dildottamaan soijanakilla.

Vierailija
378/492 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin, että Raamatusta poistetaan ristiinnaulitseminen, koska siitä tulee minulle paha mieli.

Vierailija
379/492 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin eivät uskalla "kertoa"? En minä ainakaan tiedä, kuinka monta erilaista sukupuolta voi olla. Ei ole mitään ylimaallista _totuutta_ tällaisista asioista, jonka sitten voi kertoa tai julistaa muille. Se, että jotkut  kuvittelevat tietävänsä kaikesta kaiken, ja kokevat oikeudekseen kertoa toiselle tämän sukupuoli, on sitten toinen asia ja ilmiö, eikä se liity vihervassareihin.

Vierailija
380/492 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höyryhäntä, mistä keksit rattijuoppouteni kun en itse tiennytkään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi