Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumistuki loppuu ihmisiltä jotka omistavat asunnon

Vierailija
02.12.2024 |

Tuki loppuu ihmisisltä jotka ovat tehneet töitä jopa vuosikymmeniä? Pankit eivät anna asuntolainaa ihmisille jotka eivät sitä pysty maksamaan? Työttömiltä ja sairastuneilta viedään oma koti? Ihmisiltä jotka ovat tehneet todella paljon töitä ja maksaneet veroja, heiltä viedään oma asunto?

Kuinka kusi pää tai tietämätön ihminen kirjoittaa jotain tämän kaltaista?

"Ei asumistuki lopu, vaan se pienenee, kun asuu tuloihinsa nähden liian kalliissa asunnossa. Yhteiskunnan ei kuulu elättää ihmisiä yli heidän tulotasonsa. Ihmisen oma velvollisuus on kouluttautua niin pitkälle kuin mahdollista. Näin ybteiskunta saa verotuloja, joilla näitä tukia maksellaan."

Itse asun omassa talossa, menetin työkyvyn ja oma lainanlyhennys on 200 euroa kuussa. Ketkä ovat "ybeiskunta" idio otteja? "ybe" ei varmaan tajua että toisilla oli ainoa mahdollisuus mennä töihin ja tienata kovalla työllä rahaa?

Kommentit (532)

Vierailija
261/532 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä siinä, että ei pidä mahdollistaa jatkuvaa tulotasonsa yli elämistä. Eikä ylikuluttamista. Moni voisi asua tiiviimmin

Vierailija
262/532 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä mistä tulee verovähennykset, kun yrittäjät ostavat kodinkoneita, autoja yritä nimiin ja haetaan verovähennystä. 

Sinähän voit ihan itse ruveta yrittäjäksi ja palkata vaikka ensi alkuun pari vakkaria? Tule sitten vuoden kuluttua kertomaan miten menee..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/532 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ansiosidonnainen tulee kaikille niin myös silloin kaikki eroavat liitoista. 

Kun liitot loppuvat niin ei ole enää työehtosopimuksia. 

Vierailija
264/532 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntavaalit on keväällä. 

Ketä meinaatte äänestää? 

PS. Ihan vasemmiston kiusaksi.

Juu, äänestetään vasemmisto kaikissa seuravissa vaaleissa, he on luvanneet palauttaa tuet. 

Äänestäkää vaan. Eivät pysty koska punikeilla ei ole rahaa eivätkä saa lainaa. Suomen velkalimitti on täynnä.

On tullut maksun aika, vielä ei vasemmisto sitä ymmärrä mutta onneksi EU ja IMF tulevat sen heille kärsivällisesti selittämään.

Vierailija
265/532 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä mistä tulee verovähennykset, kun yrittäjät ostavat kodinkoneita, autoja yritä nimiin ja haetaan verovähennystä. 

Sinähän voit ihan itse ruveta yrittäjäksi ja palkata vaikka ensi alkuun pari vakkaria? Tule sitten vuoden kuluttua kertomaan miten menee..

No, onneksi teillä yrittäjillä loppuu asumistuki. Ei auta enää, että on laitettu asunto yrityksen nimiin ja tehty vuokrasopimus, se luokitellaan omistusasunoksi ja asumistuki loppuu tammikuussa. 

Kaikella sitä onkin kikkailtu. 

Vierailija
266/532 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Huolestuttavaa on, että kun ansiosidonnaista ei saa niin ihmiset eroavat liitoista. 

Liitot voi toimia vain tietyllä jäsenmäärällä. 

Kun liitot loppuvat niin ei ole enää työehtosopimuksia.

Suomessa ei ole minimipalkkaa eikä sairaspäivärahoja eikä rahaa sairaan lapsen kotona hoitamisen ajalta jne. "

Miksi tämä olisi näin, kun liitot eivä ansiosidonnaista maksa? Vai onko todella niin, että ammattiliittojen harhaanjohtava markkinointi oikeasti aiheuttaa sen, että joku luulee oikeasti, että ammattiliitolla ja ansiosidonnaisella on yhtään mitään tekemistä toistensa kanssa?

Ihan sullekin tiedoksi: ansiosidonnaisen saamiseen tarvitaan työttömyyskassan jäsenyyttä. Ei siis ammattiliiton vaan työttömyyskassan.

Ammattiliitto ja työttömyyskassa ovat eri asoita.

Ja sokerina pohjalla, työttömyyskassan jäsenmaksut kustantaa n.6% ansiosidonnaisesta ja loppuraha tulee ihan kaikilta kerätyistä maksuista, herääkin kysymys, miksi tällaisessa järjestelmässä vaaditaan jotain kassan jäsenyyttä, kun se ei edes maksa sitä ansiosidonnaista. (eli siis turha verrata vakuutukseen, koska vakuutuksissa vakuutusten ottajat kustantavat vakuutuskorvaukset)

Vierailija
267/532 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Henkilökohtaisen rahakriisin iskiessä asunnon myyntikään ei välttämättä onnistu, varsinkaan Orpo-Purran talouspolitiikan luoman taantuman takia. Se voi luoda tilanteita, joissa ihmisellä ei ole enää varaa asuntoonsa mutta hän ei saa sitä myydyksikään.

Onko asunnon hinta pudonnut nollaan/negativiseksi, vai kyse siiät ettei saa sitä myydyksi haluamaansa hintaan? Yhteiskunnan velvollisuutena markkinataloudessa ei ole paikata  huonosti harkittuja asunto-ostoja. Sen tulee olla jokaisen omalla vastuulla.

Ota selvää asioista ennen kuin syytät toisia ahneudesta. Asuntomarkkinat ovat siinä tilanteessa, että välttämättä ei tule ensimmäistäkään kyselyä eikä tarjousta. Yhä useampi ei enää uskalla tai voi ostaa tai vaihtaa asuntoa, koska oman talouden näkymät käyneet ep

Asuntomarkkinat on alkaneet jo vilkastua. Tiedän omalta ja naapuripaikkakunnalta nyt omakotitaloja ja kerrostaloasuntoja, joista on tehty kaupat lyhyen ajan sisällä. Ja itse asun vähän sivummalla ja täällä on aina asunnot menneet hitaasti. Eli suhdanteet muuttuu. Ei kannata hokea tuota lopullisena totuutena. 

Vierailija
268/532 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistusasunnon omistavat eivät saa asumistukea 1.1.3025 alkaen 

Hienoa. Mihin omistusasunnon omistavat tarvitsevat tukea? 

Ei ainakaan minun mielestäni mihinkään. Tukea ei saisi maksaa myöskään ihmisille jotka ovat elämäntapatyöttömiä. Sairaat ovat eri asia jotka eivät voi mitään töitä tehdä.

Vierailija
269/532 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistuki pitäisi lakkauttaa.

Mitä tilalle siihen. Aiotko heittää ihmiset kadulle pakkaseen.

Mitäs jos ihmiset yrittäisivät itse maksaa asumisensa? Mikä helvetin saavutettu etu asumistuesta on tullut? Sitä jaetaan vasemmalle ja oikealle riippumatta siitä, tarvitaanko sitä oikeasti, vaikka alun perin se oli tarkoitettu vain todelliseen tuen tarpeeseen.

Vierailija
270/532 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jätetty tyhjän päälle. Koska moni ei tiedä miten asuminen maksetaan nyt. Ja jääkö enää muuhun rahaa ollenkaan esimerkiksi vaatteet ja hankinnat, ruoka. Osa ei edes uskalla kokeilla harkinnanvaraista.

Vierailija
271/532 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, onneksi teillä yrittäjillä loppuu asumistuki. Ei auta enää, että on laitettu asunto yrityksen nimiin ja tehty vuokrasopimus, se luokitellaan omistusasunoksi ja asumistuki loppuu tammikuussa. 

Meillä yrittäjillä? Olen yrittäjällä töissä, en ole itse enkä varmasti alakaan. Tämä yrittäjä on maksanut kyllä ihan kaiken omasta pussistaan, kaikki omissa eikä firman nimissä. Kaikkea te sosialistit uskottekin, on se kateus säälittävää.

Vierailija
272/532 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jätetty tyhjän päälle. Koska moni ei tiedä miten asuminen maksetaan nyt. Ja jääkö enää muuhun rahaa ollenkaan esimerkiksi vaatteet ja hankinnat, ruoka. Osa ei edes uskalla kokeilla harkinnanvaraista.

Voi kyynel ;(

Vierailija
273/532 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä yrittäjillä? Olen yrittäjällä töissä, en ole itse enkä varmasti alakaan. Tämä yrittäjä on maksanut kyllä ihan kaiken omasta pussistaan, kaikki omissa eikä firman

"Asunto tulkitaan omistusasunnoksi, vaikka asunnosta olisi tehty vuokrasopimus, jos asunto, jossa yrittäjä asuu, on kiinteistöosakeyhtiön tai yrityksen nimissä ja yrittäjä omistaa yrityksestä vähintään 50 prosenttia."

https://www.salkunrakentaja.fi/2024/08/asumismenot-asumistuki

Vierailija
274/532 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta ei enää kelpaa jatkossa sakkomaksujen välttämiseen työttömistä.

Vain ansiotyö kelpaa. 

Vantaa joutuu maksamaan sakkomaksuja työttömistä 42 miljoonaa euroa jatkossa vuodessa."

https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/6278341

Tämä oli loistava uutinen. Tiedän parikin pienehköä kuntaa, joissa ollaan nyt pulassa, kun joudutaan palkkaamaan ihan oikeita työntekijöitä niihin oikeisiin töihin. 

Vierailija
275/532 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni yrittäjä menettää asumistuen tammikuussa. 

Vierailija
276/532 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen omistanut elämäni aikana (46v) kolme asuntoa, kaikki Helsingissä. Kertaakaan en ole hakenut asumistukea - en edes ollessani työtön. En edes tiennyt että omistusasuja voi olla oikeutettu asumistukeen. Keitä nämä ihmiset ovat? Eläkeläisiä?

Vierailija
277/532 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta ei enää kelpaa jatkossa sakkomaksujen välttämiseen työttömistä.

Vain ansiotyö kelpaa. 

Vantaa joutuu maksamaan sakkomaksuja työttömistä 42 miljoonaa euroa jatkossa vuodessa."

https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/6278341

Tämä oli loistava uutinen. Tiedän parikin pienehköä kuntaa, joissa ollaan nyt pulassa, kun joudutaan palkkaamaan ihan oikeita työntekijöitä niihin oikeisiin töihin. 

Tulee ne toimeentulotukityöt. 

Vierailija
278/532 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kyynel ;(

Miksi et jätä rauhaan ihmisiä (joka sanot voi kyynel). Miksi tulet ilmaisemaan ilkeyttäsi tänne ja toivot muille kaikkea pahaa. Jättäisit vaan sanomatta ja kiusaamatta. Ymmärrätkö miten vakava tilanne on monella. Et.

Vierailija
279/532 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Myös kuolinpesän asunto tulkitaan omistusasunnoksi eli ei saa enää asumistukea."

https://www.salkunrakentaja.fi/2024/08/asumismenot-asumistuki

Vierailija
280/532 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei vaan venäjän trolli, älkää ruokkiko trollia!

Ei se taida olla Venäjän trolli. Sama tyyppi on roikkunut täällä palstalla jo kauan. Kopipeistaa jostain tiedostosta noita samoja juttuja isolla rivivälillä. Ei edes sanamuotoa välitä muuttaa. Vähän rasittava jankuttaja. 

Ei se ole trolli. Noi on hallituksen päätöksiä. 

Tiedän. Mutta sama tyyppi tunki aikaisemmin joka ketjuun noilla sanasta sanaan samoilla teksteillä :) "Leikataan hiukset itse, ei ole varaa kampaajaan" ja "Ei saa tukea, jos on omaisuutta." jne. Monet ketjut meni täysin pilalle siitä jankutuksesta. Nyt hän on näköjään aloittanut oman ketjun. Ei siinä mitään, se on ihan laillista. Taidat itse olla aloittaja :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi