Bookbeat maksaa ensi vuonna 26,99
euroa. Kirjailijat ei varmaan saa penniäkään enemmän.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Noihin äänikirjapalveluihin saa koko ajan ilmaiskuukausia. Ei ole mitään järkeä maksaa niistä.
Ilmaisjaksoa ei saa kuin kerran, tai kahdesti jos ottaa toisella kerralla puolison nimiin. Jotain tarjouksia alennetulla hinnalla toki tulee, mutta esimerkiksi BookBeatilla lukuaika tarjouksissa on aina vain 20 tuntia, vaikka sen kesto olisi 3 kuukautta. Yksi normaali kirja on helposti 40 tuntia, eli pystyt lukemaan / kuuntelemaan vain puolet tarjousjakson aikana.
Vierailija kirjoitti:
Kirjaston kirjat, valikoima aivan valtava, saa hypistellä käsissä, ei välky eikä piippaa vähäistä latausta, hinta ensi vuonna tasan 0,00€.
Kirjaa on vaikeaa lukea punttiksella ja lenkillä. Luen kirjaston kirjoja muuten paljon kun olen paikallani, esim julkisilla istuessa ja sängyssä illalla, mutta äänikirjat on mahtavat liikkuessa. Saa kaksi kärpästä yhdellä iskulla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kesällä otettu storytelin tarjous 9,99€/kk 100h. Kuunnellaan tyttären kanssa molemmat ja 100 tuntia riittää yleensä. Kuuntelen lisäksi kirjaston kautta.
Mulla on toi sama. Mut miten te voitte molemmat käyttää sitä, kun se on vain yhdelle käyttäjälle? Ainakaan samaan aikaan ei voi kuunnella, vuorotella varmaan voi.
"Black Week -tarjous! Storytel Premium nyt 3 kuukautta hintaan 11,99€/kk."
Itse ratsastan näillä tarjouksilla. Bookbeat, storyrel ja nextory. Storytel on ollut toimiva, nextoryssa on älyttömän huono asiakaspalvelu ja lukulaskuri toimii miten sattuu. Kun avaa kirjan, niin on muka lukenut jo 30 minuuttia. Tuntuu kusetukselta. Sitten kun tästä kysyy asiakaspalvelusta, niin vastaus on "miten pitkään itse luulet lukeneesi?".
Mun Bookbeat nousee 21,99 euroon (100 tuntia). Pidän edelleen aika edullisena. Tänä vuonna olen kuunnellut/lukenut tähän mennessä 140 kirjaa. Jos olisi kirjaston varassa, olisin ehkä lukenut 5. Äänikirjojen myötä on kirjojen kulutukseni lähtenyt ihan uudelle levelille ja näin tuotan niille kirjailijoillekin huomattavasti enemmän kuin ennen. Itse kuuntelen aina autossa, lenkkeillessä (koirien kanssa tulee ulkoiltua useampi tunti päivässä) ja esim. siivotessa. Iltaisin sitten usein ihan lukemalla luen samaa kirjaa esim. tabletilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjaston kirjat, valikoima aivan valtava, saa hypistellä käsissä, ei välky eikä piippaa vähäistä latausta, hinta ensi vuonna tasan 0,00€.
Kirjaston kirjoja ei voi töissä lukea tai kuunnella. Mulla työ missä kuulosuojauspakko niin mieluusti 8h työpäivänä kuuntelen äänikirjaa ja ehkä opin samalla jotakin 👍
Sama. Siksi tartuin taas pienen tauon jälkeen Bookbeatin 0,99/kk tarjoukseen. Eihän se ole kuin 20 tuntia, mutta kun raja tulee täyteen, vaihdan suurempaan tuntimäärään ja maksan vain eri tilauspakettien välisen hintaeron. Sitten lopetan tilauksen, käytän Spotifya ja odotan uutta tarjousta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainatkaa kirjoja kirjastosta! Me kirjantekijät saamme jokaisesta lainaustapahtumasta korvauksen: kirjailijat 30 senttiä, kääntäjät 15 senttiä. Kirjailijoille maksetaan myydyistä kirjoista rojalteja, olivatpa kirjat fyysisiä kirjoja tai e-kirjoja, kääntäjät eivät saa muuta kuin käännöspalkkion kertakorvauksena.
En lainaa koska en muista palauttaa ajoissa. En halua taas yhtä velvollisuutta seurailla eräpäiviä ja aikatauluttaa kirjastokäyntejä, jotta en saa sakkoja. Ostan muutaman kirjan vuodessa, yleensä kesälomalle ja joululomalle, muuten kuuntelen äänikirjoja siivotessa ja lenkkeillessä.
Yleensä kirjastoilla on nettipalvelu, jossa lainat voi uusia. Meillä uusintakertoja oli alussa viisi, korona-aikana uusinnoiksi tuli seitsemän kertaa. Taitaa nyt olla vain omasta saamattomuudestasi kiinni.
Niin onkin, väitinkö muuta? En jaksa huolehtia kirjojen palauttamisesta, joten olen löytänyt itselleni parhaan ratkaisun.
Podimiolla ei ole e-kirjoja, vaan ainoastaan äänikirjoja.