*~~~~~Marrashaaveet~~~~~* pe-su
Kommentit (93)
Kyllä nyt alkaa jo tuntumaan siltä, ettei tästäkään kierrosta onnistunut. Nega pärähtää tikkuun joka aamu ja vatsa on entistä kipeämpi :( Muita oireita tässä ei sitten olekaan, ei tunnu sitten yhtään miltään :D
lämpö huiteli taas samassa kun eilen ja kohdunnapukka oli suht korkealla, kiinni ja kiinteä. Saas nähdä likat mitä tästä oikein tulee, muuta ku täti siis ;)
Oikein mukavaa viikonloppua kaikille ja niitä plussasäteitä~~~+
lastwish kp 30/31 dpo 13 yk2
http://forums.ovusoft.com/chart.asp?id=lastwish
Ihna ekaks tervehtymisiä kaikille tautien kans painiville, itelläkin on kurkku taas kipee ja nenä ja kurkku ihan tukossa jotenkin.
Olipa ihana kuitenki tänä aamuna kun heräsin, nii tyttö oli kömpinyt viereen nukkumaan ja siinä se sit tuhisi miun kyljessä kiinni:) Hoih, miten sitä on saanutkaan aikaan jotain niin suloista ja viatonta..
Jaa, kissat alkaa hermostua, parempi mennä antaa niille ruoka ja laittaa aamukahveet, ehkä tää päivä sit tästä vähitellen lähtee eteenpäin:)
Ai nii, ommoo nappoo viel vähä..Kp 22/30-32, ei mitää erilaisia oireita viime kiertoon verrattuna, paitsi ihan alamahaa vihlonu välillä..muuta outoa en oo huomannut.
Sen verran tuun viel päkättää, että ärsyttää acon testiin tuleva viivanpaikka noin 10-15min testin tekemisestä. Ei siihen väriä tule mutta viiva kuitenkin ^^ rasittavaa kun tietää että jos olisi plussa niin siihen viivaan tulisi väriäkin. Koitan sitten tiirata vähän väliä josko siinä olisi mutta ei niin ei.
Nyt oon ihan pihalla, lämmöt heittelee kyl tosi paljon niinkuin Korallikin mainitsi. Mittaan joka aamu ja kyllä samaan aikaankin, suusta, enkä tietääkseni nuku suu auki.
Laitan taas linkin kärään niin käyppä Koralli taas kurkkaamassa, nimittäin luulen et ovis olis voinu olla eilen vaikka tikkuihin en viivaa olekkaan saanut. Nyt taas selvä nousu lämmöissa, myöhään eilen illalla sellasta venyvää limaa, ällöä, tiedän. Eikä se ollut spermaa.
Voipi olla et oon edelleen väärässä ja ovis onkin tuloillaan mut siihenkään en kyllä usko et se olis silloin kp 9 ollut koska jos luteaalivaihe ei nyt olisi hirmu pitkä niin mulle tulis yltiölyhyt kierto eikä mulla koskaan niin lyhyitä kiertoja ole ollut.
Asiasta toiseen...mukavaa kun on pakkanen hellittänyt niin pääsee ulkosallekkin. Esikon kanssa pitäisi mennä tänään ensimmäistä kertaa elokuviin katsomaan tallipihan bilehileet=)
Eikös muuten Buamin pitänyt testailla eilen? Onko multa mennyt tulos ihan ohi vai pitääkö Buam meitä vaan jännityksissä?
Lastwishille pahoittelut negasta, mut älä vielä kuitenkaan luovuta kun ei tätiä kerran ole tullut ! Toivotaan et plussaksi muuttuisi vielä=)
No joo,nyt lähden poistamaan tuon epämiellyttävän tuoksun mikä lähtee junnun vaipasta, heh.
Ja ne koopeet oli 15/26-29
http://www.fertilityfriend.com/home/187736
Pieni kysymys: Ken kärsii yöhikoilusta menkkoja odotellessa? Tässä ja viime kierrossa (jossa oli se km) On ollu aivan jotain törkeetä tuo yöhikoilu. Aivan kuin kuumetta olisi 40 astetta! Mietin, et onko mulla kuitenkin joku mummotauti, vai kärsiikö joku tästä samasta vaivasta plussaa odotellessa???
Lastwish: Mulla ei oo epäilystä etteikö se viiva saa väriä, mutta malttia nyt!! Parinkin päivän päästä tilanne voi olla aivan toinen!! Lämmöt yms. näyttää sulla tosi hyviltä joten positiivisilla mielillä eteenpäin!!
Koralli: Sinullahan jyllää oikein kunnon tauti. Toivottavasti olosi helpottuu tämän päivän aikana!! En meinaa kyllä testailla ennen perjantai aamua, menee nuo testit ennen sitä kuiteski täysin harakoille. Ja viimeks kun se testi käväsi plussalla ja menkat alkoikin illalla, ni otin opiksi. Mielummin oottaa testausta varmuudella kuin se että toteaa varhaisen keskenmenon. Ja siitä kaksosunesta- se oli kyl enemmän painajainen kuin toiveuni! Yksi riittää aivan mainiosti...
(.) Oireita on vähän sitä ja tätä, mut eimitään vahvaa oiretta. Maha tuntuu painavalta ja sitä pistelee ihan kuin joku tuikkisi sitä välillä neuloilla. Kuljen nytkin kuin naparetkeläinen- vaatteita on julmetusti päällä. Eilen olin havaitsevani pientä yökötystä, mutta mitä sit lienee, närästystä kai (joka mulle hyvin tavallista). Nukkumaankin menin jo klo 9, normaalin klo 1 sijaan. Mutta nämä voi olla yhtä hyvin menkkoja ennakoivaa, uskoisin et viikonlopun jälkeen osaa jo varmemmin sanoo mikä oire johtuu mistäkin (kai?)
Nyt mä yritän jo pois koneelta ***hus***
Vielä jankutan mittauksesta :) Eli mittaat samasta paikasta suusta? Mulla on jo ihan kipeä kohta suussa kun tuikkaan mittarin aina samaan pisteeseen kielen alle ;)
Sinuna varmaan kokeilisin ensi kierrossa (ellei nyt tule plussaa) mittaamista emättimestä, voisi tulla helpommin tulkittava käyrä, koska siellä lämmöt eivät niin poukkoile.
Tämän hetkisestä käyrästä sanoisin, että jos osaat kohdunkaulaa tulkita, niin mielestäni ovis ei vieläkään ole ollut. Kohdunnapukka on korkealla ja avoin silloin kun on ovis ja olit merkinnyt sen eilen olevan alhaalla.
Lisäksi viime kierrossa sinulla oli 8 päivän luteaalivaihe (joka muuten on aika lyhyt, oletko hiljattain lopettanut hormonaalisen ehkäisyn, joka vielä sekoittaisi kiertoasi?). Jos sinulla on tuo luteaalivaihe lyhyemmän puoleinen niin ovis ei vielä olisi senkään puolesta ollut (jos kiertosi pituus siis kuitenkin on sen 26-29).
Käyriä on sitä helpompi tulkita mitä enemmän niitä on, eli historia näissäkin auttaa tulkitsemaan. Kun jokaisella on vähän omanlaisensa käyrät. Minulla esim. ovat yleensä vähän laiskasti nousevia, joillakin oviksen aikaan pomppaa lämmöt heti kattoon, joillakin lämmöt poukkoilevat, ja joillakin poukkoilevat niin ettei käyrästä pysty päättelmään ovista ollenkaa ja silti ovat raskaaksi tulleet, eli ovis on ollut.
Olikohan tästä mitään apua :)
Sinuna jatkaisin peittojen pöllytystä ;) Plussapölyä!!!
Kyllä tuikkaan myös mittarin samaan paikkaan, vasemmalle puolelle kielen alle=)
Hormonaalista ehkäisyä ei ole aikoihin ollut mutta imetys saattaa minulla vielä sotkea kiertoja.
Kohdunnipukkaa olen pari kiertoa tutkiskellut ja sen korkeuden mielstäni osaan jo ainakin kunnolla paikallistaa, niin ylhäällä se ei tosiaan vielä ole kuin viime kierrossa oviksen aikoihin mutta kuitenkin tänään ylempänä kuin eilen. Mutta napukkahan voi vaihdella eri kiertojen välillä käyttäytymistään eli sen varaan en ainakaan itse luota.
Ja saattaa kyllä olla et se ovis on vasta tuloillaan, mutta niinkuin sinäkin huomasit niin luteaalivaihe saattaa jäädä liian lyhyeksi taas kerran jos ei sitten kierto veny pidemmäksi=(
No lopputulos tästä kierrosta kuitenkin paljastuu parin viikon päästä=)
Joo ukko tuli illalla ja meni melkeen samantien. Saattin me aikaiseksi hätäinen versio rakkaudenhedelmän alulle laittamisesta =). Teletapit siis kunniaan!! Nyt vaan toivon sitkeyttä ja kestävyyttä ja vauhtinopeutta isännän simpoille, jotka toivottavasti säilyvät nyt piiiitkään! Koska ma ois seuraavat tsänssit pöllytellä peittoja, mutta silloin on jo liian myöhäistä. Eli näillä mennään!! =)
Buam: Mikä on tilanteesi?
Kiitti kaikille tsempeistä!!!
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
~~~PLUSSATUULIA~~~
Shani@ kp15/27-29 ja dpo1 yk4
eppuliina: kiitos taas nauruista, sä oot ihana!! ja kiitos peukutuksista, samaa toivon teille kaikille!! minä kärsin tuosta hikoilusta ennen mankkoja, aina paria yötä ennen kun täti tulee, niin oon ihan hikimärkä! mun gynis sano, että kertoo estrogeenin pikaisesta laskusta, joka siis normaalia kun täti tulossa, hormonitoimintaa siis tapahtuu:) piti positiivisena asiana.
buam: missä sä oot??!!!
koralli:voi itku mikä tauti... parane pian, haliii... minustakin on ihanaa jäädä tänne, kivaa porukkaa, tuttua ja turvallista! oi, ne vauvadokkarit oli ihania:)) tosin kivempi katsoa piinaviikolla. Mulla menee kanssa sillon kun tiputtelua on, niin että on tyyliin yks päivä, ja sit seuraavana ei mitään ja sit taas!!! ärsyrrää.... mun on pitänyt sanoa sullle koralli että sä oot ihana ihminen! otat kantaa ja annat mielipiteita ja oikeesti tiedät paljon asioista, kiitoa että olet olemassa!
lastwish: ei me nyt vielä luovuteta, niin kauan kun punaista ei näy, niin you know??
shania:teletapit toimii:D
ihanaa viikonlopun jatkoa teille ihanat naiset!! tää lähtee nyt haukkaa happea...
priscilla ja kp 2/25-28
nyt vaan toivotaan parasta, ajoitus ainakin meni teillä pikku vaikeuksista huolimatta nappiin=)
Yhdyn Pricillan mielipiteeseen Korallista ja haluan itsekin kiittää Korallia mielipiteistä ja neuvoista! Mukavaa kun viitsit nähdä vaivaa mun epämääräisistä käyristä=) On mukavaa et joku viisaampi näissä asoissa auttaa ja jeesii kun en ole kuin vasta kiertoa lämpöjen kanssa kikkaillut;)Pikaista paranemista ja plussaa sulle myös kovasti toivon!!
On ollut mielenkiintoista lukea noita lämpöjuttuja ja katsella käyriä. Kiitokset Korallille täältäkin kun oot jaksanut asiaa selvittää:) Ja plussaonnea sinulle ja muillekin tietty!
Ja toivotaan et Shani@n miehen simpat ois ollut oikeeseen aikaan paikalla, vaikka kiirusta pitikin:)
Niin, ei mulla kyllä mankka alapäästä sentään tule:)) olin kirjottanut että mulla kun mankat alkaa, hekoheko!! te kiltit ette viitsineet korjailla mua.
Me käytiin kävelyllä ja nyt on lasagne uunissa, nam!! pullaakin meinataan vääntää tänään, mitäs teillä suunnitelmisssa?
Minähän täällä punastelen kuin teinityttö tietokoneen ääressä, tulipas tämäkin nyt koettua :D))) Siis kiitos aivan kamalasti kehuistanne joissa on kyllä ylenmäärin liikaa!!!!!! Minä nyt vaan olen vähän addikti noiden lämpökäyrien suhteen...mutta jos olen jollekulle avuksi ollut, niin siitä olen erittäin iloinen. Netti on minusta loistopaikka jakaa ajankohtaista tietoa, joskin on syytä aina vähän suodatella tietoja ja käyttää myös omaa järkeään :)
Mutta nyt tämä tauti ottaa taas voiton minusta joten painun takaisin sängyn pohjalle... täällä tuumin pitäisikö sittenkin ottaa tehokkaampaa ibuprofeiinia, koska en taida olla raskaana ja tämä tukkoisuus ja raskas olo vain pahenee koko ajan. Aivan pää humisee jo :/ No, katsotaan josko huomenna, jahka teen vielä toisen testin. Vaikka en tiedä onko tarvetta, sillä tiputteluvuoto siis palasi tuossa aamupäivällä, joten kyllä tämä pahasti tädin vihattua vierailua enteilee. Kolkkaan sen ja lukitsen siivouskomeroon luutien sekaan, mokoman noita-akan, niin ei pääse teitä sitten enää säikyttelemään.
Iloista viikonlopun jatkoa!! Piipaan pikkuiselle synttärionnittelut!
terv. kuumeinen/nuhainen/yskäinen/särkyinen/pms-oireinen/tähän-tautiin-hattuuntunut/yms-potenssiin-tuhat -Koralli73
erittäin makeista nauruista kera mankkojesi, hihhih!! Hihittelen täällä itsekseni, onneksi mies ei näe, pitäis varmaan ihan pimeenä. Ja ei varmaan ymmärtäisi yhtää paremmin jos selittäisin sille et ei sillä Pricillalla sentis mankkaa sieltä tule=D En mä kyl yhtää huomannu tota ellet olisi itse maininnu, lauantaipäivä pelastettu siis=)
Meillä tänään rauhallinen saunailta kera hyvän syötävän (sipsejä ja karkkia) ja ehkä parin viinilasillisen kunhan saadaan lapset nukkumaan. Ruoka oli oikein maistuvaa kun kokkailin possun filettä uunissa.
Nyt lähden kokeilemaan mitä ovistikku sanoo tänään ja ajattelin kokeilla jollain toisellakin merkillä, joita tilasin netistä, kuin mammaksilla...
näiden tikkujen kanssa, toisessa haalee viiva ja mammaksissa ei mitään=0 No eipä auta kun jatkaa viel ja kattoo tuleeko kunnon viivoja parin kolmen päivän aikana ja sit luovutan.
Siis homman nimi on tämä: Rinnoista tuli maitoa! Täh? Tämä vaiva loppui esikoisen olessa n. 3 vuotias. Onko ko. vaivaa jollakin menkkoihin/raskauteen liittyen?? Tää ykäily vielä menee, mut et tuokin vielä...
p02p06: taitaa olla toinen plussalainen aika liki!!! Nyt tsemppiä huomiselle!!!
http://www.fertilityfriend.com/home/18ef2
Tuossa kävi kaveri kylässä ja kyseli kovasti että ollaanko jo kohta toista hommaamassa:) Toiv. ei vaan näille sivuille löydä vakoilemaan..Vaikka terkkuja vaan jos satut tän lukemaan:))
Jaahas, olikin taas jännät paikat tääl, useammalla muistaakseni..Kovasti plussaonnea kaikille!!*peukuttaa taas kaikilla ulokkeilla*
ON: Kp 22/30-32.
Ei uutta edelleenkään..välillä nippailee/viiltelee alamahaa, ja viluttaa mut näille voi tietty olla montakin syytä. Mutta, en menetä toivoa ennen kuin tätsy meille pukkaa..
Tää flunssa tuntuu vaan pahenevan, joten en nytkään saanu unta enää kuuden jälkeen. Vaikkei kuumetta just nyt ookaan. Mut illalla oli liki 39 ja se kaato mut lopulta petiin. Hirveen raskas olo, voi itku. Mies on työviikon jälkeen ihan poikki eikä jaksas lasta hoitaa koko ajan ja mietti menevänsä lapsen kanssa mummulaan että sais iteki levähtää. Mut sit ei tahdo uskaltaa jättää mua yksin kotiin, ku se on joskus muutama vuosi sitten löytänyt mut pyörtyneenä lattialta kovan kuumeen takia.
Tiputteluvuotoa ei nyt aamusta ollut, mut niinhän se monesti menee, että siinä voi tulla päivän taukoki. Tai sit vaan yö vaikuttaa, ku on maannu, niin ei sieltä valukaan pois mitään. Tai sitten se oli kiinnittymisvuotoa, voi ku oliskin... :) Katellaan päivän päälle miten menee.
Mitä ihmettä mä tekisin tänä päivänä, en jaksa vaan maata. Nauhotettunakaan ei ole muuta kuin pari vauvadokumenttia, ne " elämän ihme" tmv, jotka tuli aikaa sitten. Nyt olis aikaa kattoa ne, mut ku just on saanu ite negan ja tuhruttaa, niin ei taas tekis mieli kattoa mitään vauvadokumenttia, ku tulee vaan paha mieli. Ne MM-kisatkaan ei mua kiinnosta. Voi plääh. Kai mä sit roikun teidän kiusana täällä vähän väliä :)
Tai sit pelaan niitä huonepelejä, löysin saitin, jossa on linkkejä kymmeniin huonepeleihin, mä oon niihin koukussa, jos vaan jaksan istua täs tietsikan ääres.
Onko testaajia tälle päivälle? Lastwishin tulosta ootan mielenkiinnolla.
Priscillalle onnea tädistä, hyvä että se tuhruilu lopulta loppu. Mukavaa kun jäät marraskuisiin! :)
Eppuliinalla oikein hyvä uni :D)))) Varo vaan ettei käy toteen ;) Ainakin sun lämpökäyrä nousi ihan uusiin korkeuksiin!!! Koska meinaat testata?
Tamatulle pahoittelut tädistä. Tuo asuntoasia täytyy olla stressaava. Oletteko laittanu lehteen ilmoitusta? Haetteko siis nyt vuokra-asuntoa täs välissä? Vai omistusasuntoa? Käsitin että aiotte rakentaa talon jossain vaiheessa. Voi toivottavasti asiat nyt selviää!!!! Käytittekö välittäjää myyntihommassa, olisko välittäjällä tarjota mitään väliaikaisratkaisua teille? Vai onko myynnistä niin kauan, ettei sinne suuntaan enää kannata yhteyttä ottaa? Tsemppiä teille kovasti!!!
Shani@: Miten kävi? Ikävää tuommoinen, että mies reissussa just ku olis ovisaika :P Kyllähän ne simpat tietty voi sinnitellä kevyesti neljäkin päivää, joskus vissiin on todistettavasti viikonkin sinnitelleet. Eli jos vaan olette ees vähän olleet aktiivisia täs, niin ei kaikki toivo ole mennyttä!
p02p06: nyt näkyy käyrä hyvin. Sulla heittelee lämmöt aika kovasti. Mittaatko aina samaan aikaan ja vähintään 3 tunnin yöunen jälkeen? Mistä mittaat? Mä mittaan suusta. Mut monethan nukkuu yöt suu auki, joten suustamittaus eiole silloin hyvä, eli pitäski mitata emättimestä.
Tuo sun lämmönnousu ylös oli kyl aika huikea. Katoin että sulla ed. kierrossakin oviksen jälkeen kävi lämmöt sen coverlinen alapuolella. Joillakinhan se on vaan niin, eli silloin pitää kattoa vaan se kohta missä ne enimmäkseen pysyttelee viivan yläpuolella, ja siitälöytyy ovis. ELi mä mietin nyt vaan sitä, etät jos sulla nyt nousiski lämmöt coverlinen yläpuolelle ja pysyis siellä koko ajan, niin mistä tietää vaikka sulla oliskin ollut ovis tuolloin kp 9. Hankalaa. Toisaalta jos sä tuota kohdunnapukkaa osaat tulkita nin sen mukaan sulla olis vasta tulossa ovis ja oot nyt merkannut sinne vähän limojakin. Onko sulla hankaluuksi tulkita limoja? Se on tietty jos menee vaikka joka-toinen-päivä menetelmällä niin simpat sekoittaa, mut silloin toisaalta ei tarvikaan limoja tulkita, ku simppoja on koko ajan saatavilla kuitenkin :)
Hui mikä romaani tuli. Ei tarvii jaksaa lukea kokonaan :)
Iloista mieltä ja plussasäteitä kaikille!
Koralli73 kp 27/n.29 dpo 11 yk 7