Mies ei tänäKÄÄN jouluna osallistu mihinkään
Hän ei siis ehdota lahjaa kummitytölle, vanhemmilleni tai edes minulle. Hän ei myöskään osallistu ruokaehdotuksiin, siivoamiseen, kuusenkoristeluun, miettimisiin, hakemisiin ei siis käytännössä yhtään mihinkään. Ensin ajattelin hänelle vaelluskenkiä lahjaksi, peruin sen, sitten ajattelin laittaa erästä hänen lempiruokaansa ja lempilisukettaan joulupöytään, peruin senkin. Minkä vuoksi hän muka ansaitsisi yhtään mitään koska hän itse ei osallistu yhtään mihinkään. Viimeinen joulu hänen kanssaan !
Kommentit (229)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa sun miehelle jos sen tarvii viimeistä joulua viettää marttyyrin ja uhriutujan kanssa! Kamalaa elää tuollaisen suorittajan kanssa.
Sinä et sitten varmaan laita mitään, teillä on tyhjä pöytä ja tyhjät pääknupit - se on todella helppoa, onnitteluni!
Entä sitten? Vittuako se sinulle kuuluu miten joku sinulle ventovieras viettää tai on viettämättä joulua?
Entä sitten? Gulliako se sinulle kuuluu jos joku on jouluna marttyyri, oletko kateellinen kun joulupöydässä istut yksinäsi Jallulehti kädessä ?
Ei syö mäkkärissä vaan laitan tavallista ruokaa mitä muulloinkin ja hyvin syö kiittää.jos naiset jotka aina laittaa joulun olis kauppiailla laihempi tilipussi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan kanssa samalla sivulla. En tosin osta lahjoja aikuisille, jos ei joulukukkia lasketa. Miehelleni nyt en ainakaan. Joskus ostin, mutta ikinä en saanut mitään itselleni. En kyllä odottanutkaan.
Roolini on olla joulun maksajana ja tekijänä. Joulutan lasten ja itseni takia. Lapset rakastavat joulua, ja heille on mahtavaa järjestää perinteitä ja yllätyksiä. Jouluna sitten mies tulee "fiilistelemään", nauttimaan kieltämättä ihanasta tunnelmasta ja joulun herkuista, joista pitää paljon. Mutta ei kuulemma vietä joulua, joten hänen mielestään hänen ei tarvitse osallistua. Hänen kalenterissaan kaikki päivät ovat samanlaisia. Kyllä, on ankea ukko.
Joka ikinen joulu ainakin 10 vuoden ajan olen päättänyt, että tämä on viimeinen joulu tuon ihmisen kanssa. Rukoilen voimia.
Hyvää Joulunvalmisteluja Sinulle, kyllähän tuollainen puoliso on jopa masennusta a
Kiitos sympatiasta! Miehen ponnettomuus tuli kyllä yllätyksenä. Ei viitsi tai osaa järjestää ilonhetkiä edes lapsilleen.
Vierailija kirjoitti:
Minun mies valitti kun joutui työstämään jouluvalosarjaa ulos, hirveää naputtamista oli koko laiton ajan ja vielä tänään kitisi, kuinka niitä on hankala ja kamala laittaa, sanoin hänelle, että kuulostat vanhalta ämmältä.
Väärin meni sanomisesi! Ei tuollaiseen tarvita vanhoja ämmiä. Miehesi kuulosti tasan tarkkaan omanikäiseltään laiskalta aviomieheltä(si).
No mulla on kyllä vähän sama ongelma kuin ap:lla ja se ei ratkea lähtemällä itse evakkoon. Haluan viettää joulua kotonani, koristella sen joulutunnelmaan, tehdä tai hankkia hyvää ruokaa ja kattaa kauniisti.
Joulumieltä todellakin syö se, ettei mies ota vastuuta mistään. Tekee kyllä kaiken mitä ohjeistan, ja vielä mukisematta. Tosin moni homma on helpompi vaan hoitaa itse, kuin ohjeistamisen lisäksi vahtia vähintään sivusilmällä että mies tekee oikein.
Ja mies nauttii siivellä, ei kai sitä pihallekaan voi heittää.
Vierailija kirjoitti:
No mulla on kyllä vähän sama ongelma kuin ap:lla ja se ei ratkea lähtemällä itse evakkoon. Haluan viettää joulua kotonani, koristella sen joulutunnelmaan, tehdä tai hankkia hyvää ruokaa ja kattaa kauniisti.
Joulumieltä todellakin syö se, ettei mies ota vastuuta mistään. Tekee kyllä kaiken mitä ohjeistan, ja vielä mukisematta. Tosin moni homma on helpompi vaan hoitaa itse, kuin ohjeistamisen lisäksi vahtia vähintään sivusilmällä että mies tekee oikein.
En tosiaan itsekään tiedä, mikä miehessä on pielessä kun joulukaan ei saa olla joulun kaltainen, vaan joku tavallinen arkimaanantai, eli ei saa panostaa, laittaa tai nauttia tunnelmasta ja omien kättensä laitoista siten, että myös mies olisi kiitollinen ja tyytyväinen asiaan vaan pakenee television äärelle tai kaupungille tutuille huutelemaan kuin auttaa joulun valmisteluissa minkä osaa ja ehtii, vaan EI kaikelle ja joulu on täysin turha juhla, pidän miestäni tunnelman pilaajana ja koska se EI SOVI MINULLE, ei voi vaan olla sotimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin kaikki jouluun liittyvien asioiden tekemisen kun sain aina tehdä kaiken yksin,mies tuli valmiseen joulupöytään.nyt on kuudes joulu menossa että meillä joulu ei näy eikä maistu mitenkään.ei ole mies kommentoinut asiaa mitenkään,joulu ei ilmeisestikään merkitse hänelle mitään.mulla säästyy rahat ja hermot,hyvin on mennyt,olis pitänyt hoksata jo aikaa sitten tää keissi.
Miten kauan sulla meni tajuta ettei miestä kiinnosta jouluttaminen? Etkö ekasta joulusta jo tajunnu?
(Tämä kappale pomppasi kummallisesti, ei voi korjata puhelimella. On siis tästä alaspäin samalta kommentoijalta. )
Joulutus on sitä, että jouluun valmistautuminen aloitetaan jo suunnilleen lokakuussa. Se on sellaista kaikenlaista etukäteen tunnelmointia ja pikkuhiljaa joulukoristeiden lisäilyä ja kaikenlaisen mielestään jouluisen puuhailua, jotka ei ole sitä varsinaista joulun laittoa. Tuntemani jouluttajat eivät vedä perhettään siihen mukaan, vaan se on sellaista henkilöhtaista fiilistelyä ja ehkä syksystä selviytymistä heille itselleen.
Ihan tavallista joulun valmistelua on taas hankkia ne lahjat ennen viime tippaa, valmistella sellaisia ruokia ja leivonnaisia etukäteen, joita voi valmistella ym. 'normaalia', koska aika harvalla työssäkäyvällä on mahdollista rykästä kaikkea kerralla. Viimeiseksi jää ne siivoilut, koristelut ja ruokien laitto.
Enpä enää nykypäivänä ainakaan nuoremmassa polvessa ole kuullut joulun suursiivouksista ja komeroiden järjestelyistä (Martat ovat saaneet sanomansa hyvin perille 😉). Eiköhän se suurimmalle osalle ole ihan vain normaalia kevyttä viikkosiivousta, johon ajoitetaan ainoastaan lakanoiden vaihto ja ehkä saunan pesu, joita ei normaalisti tehdä viikottain. Toivon ainakin, ettei yksikään mies kokisi sitä ylivoimaiseksi, että joutuu laittamaan kuusen jalkaan ja pilkkomaan ainekset rosolliin ja ehkä jopa käyttäytymään asiallisesti pari päivää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et pyydä miestä tekemään? Tee kauppalista ja pyydä miestä käymään kaupassa. Ei kai hän sellaisesta voi kieltäytyä? Jos kieltäytyy, niin sano että ollaan sitten joulu ilman ruokaa.
Siivotessa kysyt, että imuroiko vai pyyhkiikö pölyt. Kysy, haluaako mies, että ostatte toisillenne lahjat. Tai jos sinulle on tärkeää saada mieheltä lahja, niin sano se reilusti, että haluat häneltä lahjan.Jos ei "osaa" ostaa, niin anna muutama vaihtoehto mistä tykkäät.
Ruokaakin voitte laittaa yhdessä. Ota mies mukaan tekemään salaattia, vatkaamaan kermaa tai mitä ikinä. Vähintään hoitaa tiskit jos ei muuta. Kysy kattaako mies pöydän, vai laittaako sillä aikaa ruokia esille ym ym. Vaikka pitäisikin näin itsellä ohjata toista, niin parempi kai sekin on, kuin yksin marttyyrina raataa.
Jos tämäkään ei toimi vaan mies kieltäytyy kaikesta, niin sitten voi tosiaan olla parasta jssasap.
Kai aikuinen mies osaa tehdä kauppalistan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et pyydä miestä tekemään? Tee kauppalista ja pyydä miestä käymään kaupassa. Ei kai hän sellaisesta voi kieltäytyä? Jos kieltäytyy, niin sano että ollaan sitten joulu ilman ruokaa.
Siivotessa kysyt, että imuroiko vai pyyhkiikö pölyt. Kysy, haluaako mies, että ostatte toisillenne lahjat. Tai jos sinulle on tärkeää saada mieheltä lahja, niin sano se reilusti, että haluat häneltä lahjan.Jos ei "osaa" ostaa, niin anna muutama vaihtoehto mistä tykkäät.
Ruokaakin voitte laittaa yhdessä. Ota mies mukaan tekemään salaattia, vatkaamaan kermaa tai mitä ikinä. Vähintään hoitaa tiskit jos ei muuta. Kysy kattaako mies pöydän, vai laittaako sillä aikaa ruokia esille ym ym. Vaikka pitäisikin näin itsellä ohjata toista, niin parempi kai sekin on, kuin yksin marttyyrina raataa.
Jos tämäkään ei toimi vaan mies kieltäytyy kaikesta, niin sitten voi tosiaan olla par
Niin luulisi mutta meillä mies ei ole KOSKAAN tehnyt kauppalappua, ei KOSKAAN valmistanut yhtään mitään ruokalajia, ei KOSKAAN ole siivonnut mitään, ei KOSKAAN laittanut pyykinpesukonetta tai astianpesukonetta käyntiin, ei KOSKAAN tyhjentänyt astianpesukonetta, ei KOSKAAN ostanut itsellensä vaatteita, minun on pitänyt ne hänelle tilata, mies ei KOSKAAN ole pessyt omia paitojaan, sukkiaan, alushousujaan. Siksi hän onkin ENTINEN MIES.
Tsemppiä ap.
Miehet ei vaan välitä juhlista ja mistään extra-kivasta. Kyllähän se on sun homma ne hoitaa lapsille jos miestä ei kiinnosta. Mutta pakota se ainakin siivoamaan tms. Kyllä se siihen pystyy.
Kiva kun jaksat, tulee kivoja lapsuudenmuistoja lapsille. Paitsi jos teillä on kauheet riidat joulusta niin silloin vähemmän kivoja muistoja.
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä ap.
Miehet ei vaan välitä juhlista ja mistään extra-kivasta. Kyllähän se on sun homma ne hoitaa lapsille jos miestä ei kiinnosta. Mutta pakota se ainakin siivoamaan tms. Kyllä se siihen pystyy.
Kiva kun jaksat, tulee kivoja lapsuudenmuistoja lapsille. Paitsi jos teillä on kauheet riidat joulusta niin silloin vähemmän kivoja muistoja.
Kiitos sinulle tästä. Teen mielelläni joulun, kiva kun huomasit tuon muistojen kertymisen, niitä toki rakastan myös, muistoja kuinka jouluja valmisteltiin, näin muistelen myös omaa lapsuuttani ja pidän niiden hyviä muistoja erityisessä paikassa sydämessäni, valitettavasti mies ei välitä myöskään muistoista, joten ehkä en muistele häntä vaan lapsiani ja lasten riemua, lasten riemu on joulussa se rakkain asia, mutta jos toinen osapuoli on jääkalikka, ei hän minun muistoja pysty pakastamaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin, miehet sen paremmin kuin naisetkaan ei voi ottaa vastuuta siitä, että asiat tehdään just niin kuin sinä haluat. Jos vaaditaan puolisoa ottamaan vastuuta, niin hän saa silloin myös tehdä asian kuten itse haluaa, eikä niinkuin sinun mielestäsi on oikein. Jos haluat asiat tietyllä tavalla, olet tietysti itse niistä myös vastuussa.
Haista sie kitisevä ap ...tu. Lumput vaihtoon jos valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen pitäisi osallistua sinun joulusi järjestämiseen? Miehelle riittää vähempi, sinun joulusi on hössötystä!
Jos nautit koristelusta, lahjojen miettimisestä (miksi miehen pitäisi pohtia lahjaa sinun vanhemmillesi?), siivoamisesta ja touhuamisesta, niin tee niitä hyvillä mielin, mutta älä oleta, että miehelle joulu syntyy riitelystä kanssasi tyyliin punaiset vai kuviolliset lautasliinat tai jostain menuehdotusten vertailusta.
Joulu tulee paljon vähemmällä kuin mitä sinä siltä vaadit.
Miksi mies ei mene laiskottelemaan toiseen taloon, miksi hän vetelehtii AP:n luona mikäli mikään ei kiinnosta ?
Ehkäpä siksi, että se talo on miehen, eikä pakkojouluvalmistelija-ap:n.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun esinahka haisee, onko siihen kukaan puuttunut ?
Mun isä (synt. 50-luvun alussa) on aina valmistellut joulua ja tykännyt siitä. Ostanut lahjoja, paketoinut, laittanut valosarjoja, ostanut ruokia ja tarvikkeita, tuonut kuusen mettästä kotiin, koristellut, käynyt kirkossa, laulanut joululauluja, nauttinut perheen ja suvun kokoontumisesta ym ym. Ei ole mikään tissiposki vätys. Kyllä miehetkin tekee, ainakin noi vanhemman ikäpolven maalaisgubbet. Nuoremmat ei kyllä välttämättä oo niin reippaita.
Mitä aina ihmettelen näissä (provo)avautumisissa on se että joku naisoletettu kokee oikeudekseen yksin päättää, miten "yhteisesti sovittu" joulu pitää viettää. Eli miten se yhteinen sopimus tehdään, jos vain yksi määrää kaiken?
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö sun lumppu haisee ?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mies ei halua että sinäkään pakkojuhlit joulua ja harjoitat jouluterroria koko perhettä kohtaan
Avioliiton kai ajattelisi olevan sellaista kompromissia, että taipuisi kerran vuodessa viettämään juhlaa, joka on puolisolle tärkeä.
Tosiaan, maksalaatikot, salaatit ja kaikki jouluun liittyvät ruoat saa valmiina, sen vuoksi sinulla ei ole kiirettä. Onneksi kenenkään ei tarvitse apinoida sinun joulutraditioitasi. Anna toisten tehdä itse ruokia ja syö sinä vaikka purkkihernekeittoa, sitä saa vielä jouluaaton iltanakin, kaupat ovat kyllä avoinna.