Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei tänäKÄÄN jouluna osallistu mihinkään

Vierailija
02.12.2024 |

Hän ei siis ehdota lahjaa kummitytölle, vanhemmilleni tai edes minulle. Hän ei myöskään osallistu ruokaehdotuksiin, siivoamiseen, kuusenkoristeluun, miettimisiin, hakemisiin ei siis käytännössä yhtään mihinkään. Ensin ajattelin hänelle vaelluskenkiä lahjaksi, peruin sen, sitten ajattelin laittaa erästä hänen lempiruokaansa ja lempilisukettaan joulupöytään, peruin senkin. Minkä vuoksi hän muka ansaitsisi yhtään mitään koska hän itse ei osallistu yhtään mihinkään. Viimeinen joulu hänen kanssaan !

Kommentit (229)

Vierailija
181/229 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita rukkaset naulaan ja pensselit santaan. Aja alas kaikki entiset jouluvalmistelut.

Vierailija
182/229 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan kanssa samalla sivulla. En tosin osta lahjoja aikuisille, jos ei joulukukkia lasketa. Miehelleni nyt en ainakaan. Joskus ostin, mutta ikinä en saanut mitään itselleni. En kyllä odottanutkaan.

Roolini on olla joulun maksajana ja tekijänä. Joulutan lasten ja itseni takia. Lapset rakastavat joulua, ja heille on mahtavaa järjestää perinteitä ja yllätyksiä. Jouluna sitten mies tulee "fiilistelemään", nauttimaan kieltämättä ihanasta tunnelmasta ja joulun herkuista, joista pitää paljon. Mutta ei kuulemma vietä joulua, joten hänen mielestään hänen ei tarvitse osallistua. Hänen kalenterissaan kaikki päivät ovat samanlaisia. Kyllä, on ankea ukko.

Joka ikinen joulu ainakin 10 vuoden ajan olen päättänyt, että tämä on viimeinen joulu tuon ihmisen kanssa. Rukoilen voimia.

Hyvää Joulunvalmisteluja Sinulle, kyllähän tuollainen puoliso on jopa masennusta aiheuttava. Väitän, että tuollaisesta saa jopa tietynasteisia traumoja, eihän se mitenkään ole normaalia että pitää joulua tavallisena arkimaanantain päivänä ja makaroonilaatikko riittää. Voi hyväluoja sentään !

Ex-puolisoni oli aikoinaan sitä mieltä, että turhaa lapsen lahjoja paketoida, kun ne kuitenkin repii auki. Olisi antanut vaan tavarat silleensä, että siinä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/229 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa sun miehelle jos sen tarvii viimeistä joulua viettää marttyyrin ja uhriutujan kanssa! Kamalaa elää tuollaisen suorittajan kanssa.

Miehelle tulee ihana vapauden täyteinen loppuelämä ilman tuollaista naista.

Vierailija
184/229 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama joulu sitten tein päätöksen etten vietä joulua kotona vaan lähdin lomalle. Mies oli aivan raivona. Yritin selittää että perheessä molemmat siivoo ja tekee kotitöitä ja se ei ollut tehnyt niitä juuri lainkaan ja sitä se ei ymmärtänyt että pitäisi osallistua. Sanoin että ero tulee joten häivy kodistani koska ei sinusta ole mitään hyötyä. Muutenkin se toi kavereita kotiini ryyppäämään ja odotti että miinä sitten kokkaan ja siivoon.

Vierailija
185/229 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies kovasti toivoisi joulua, mutta en enää jaksa järjestää, eikä hänkään ole kuulemma valmis tekemään 50%, joten ollaan nykyään ilman joulua. Aina välillä huokailee, että olisipa meilläkin kuusi ja sitä ja tätä, mutta kun kysyn, että kuka järjestää niin sitten aina muistaa, että joo tosiaan.

Vierailija
186/229 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen tarjoamansa taloudellinen tuki sinulle kuitenkin kelpaa.

Vierailija
187/229 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista. Toivon, että löydät paremman miehen ja elät onnellisesti! <3

Vierailija
188/229 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vastasit minulle, niin minä olen varakkaampi meistä ja tulot identtiset. -185

Vierailija
189/229 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä pitää olla jotkut omat hommat ja vastuualueet. Esim. lapsuuden perheessä mun isä paistoi kinkun, hoiti joulukuusen ja teki glögin. Hommat oli jaettu niin, että kaikilla oli 2-3 juttua hoidettavanaan. Tämä toimi hyvin. 

Vierailija
190/229 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä pitää olla jotkut omat hommat ja vastuualueet. Esim. lapsuuden perheessä mun isä paistoi kinkun, hoiti joulukuusen ja teki glögin. Hommat oli jaettu niin, että kaikilla oli 2-3 juttua hoidettavanaan. Tämä toimi hyvin. 

Äidille sitten joulutortut, luumukiisselin lämmitys ja lahjojen paketointi. Kuka suursiivoaa, tekee kaikki muut ruoat, tiskaa, miettii ja ostaa lahjat jne jne 90% lopuista hommista? Lapset?

Vierailija
191/229 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän joulusta. Lapsena se oli ainoa juhlapyhä, jolloin meillä ei ryypätty tai rällätty, vaan oltiin mummolassa viettämässä sukujoulua. Parhaita lapsuusmuistojani.

Miesystäväni ei pidä joulusta. Turhaa hössöttömistä kuulemma. Ei siinä mitään, meillä on omat asunnot ja kotonani saan hössöttää niin paljon kuin jaksan. Mies ei ole tervetullut jouluna mun luokse. Ei niin kauan kuin kuulen vähätteleviä ja ivallisia kommentteja. Osallistua ei tarvitsisi, mutta en kuuntele mitään pään aukomista.

Vierailija
192/229 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi oma mies tykkää joulusta kuten minäkin. Lahjoja ruvettiin miettimään jo syyskuussa ja lähes kaikki on hankittu. Joulu näkyy jo meillä ja näkyy enemmän tässä lähiaikoina. Jos meillä olisi tekokuusi, laittaisin sen itsenäisyyspäivän jälkeen esiin, mutta oikea kuusi tuodaan lähempänä joulua. Itse en viettäisi joulua happaman murjottajan kanssa samassa asunnossa.

Vierailija
193/229 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen vaikuttaa olevan työnjako yleisemminkin. Tekisi mieli joskus kysyä kavereilta, jotka siis hoitavat kaikki perheen jouluhommat lähes yksin, että käännäpä tilanne toisinpäin: olisko sellainen vaimo mielestäsi hyvä, joka jättäisi kaiken miehensä tehtäväksi ja loikoisi itse sohvalla tai kävisi sillä välin jumpassa kun mies ahertaa kolmatta päivää?

Jostain syystä moni nainen on täysin sokea itseensä kohdistuvalle epätasa-arvolle. Jotenkin varmaan ajattelevat, että ei se minua haittaa, kun tykkään laittaa kotia, tai olen tottunut tai mitä ikinä.. mutta oikeasti, jos yhtään enempää miettii, niin se toinen käyttää hyväkseen tätä piirrettä aivan surutta. Voisi hyvin tehdä itse asioita, mutta koska toinen tekee mukisematta, niin nämä jää taktisesti kuolleeseen kulmaan loisimaan. Miten miehet kehtaakin kohdella muka rakasta noin? Minä ainakin HALUAN ottaa osan kuormasta itselleni, jos näen että mies tekee jotain enemmän.

Vierailija
194/229 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaaah, kyllä taas kannatti olla lapseton sinkku! Ei tarvitse osallistua jouluhössötykseen ikinä, vaan voi käyttää koko joululoman huilaamiseen *bliss*.

Vierailija
195/229 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän joulusta. Lapsena se oli ainoa juhlapyhä, jolloin meillä ei ryypätty tai rällätty, vaan oltiin mummolassa viettämässä sukujoulua. Parhaita lapsuusmuistojani.

Miesystäväni ei pidä joulusta. Turhaa hössöttömistä kuulemma. Ei siinä mitään, meillä on omat asunnot ja kotonani saan hössöttää niin paljon kuin jaksan. Mies ei ole tervetullut jouluna mun luokse. Ei niin kauan kuin kuulen vähätteleviä ja ivallisia kommentteja. Osallistua ei tarvitsisi, mutta en kuuntele mitään pään aukomista.

Hyvä asenne Sinulla. Vietä mukava joulu ja nuo lapsuusajan joulut on ihania muistella. Meillä isä oli ahkera joulunlaittaja, hän ei koskaan ollut juovuksissa ei jouluna eikä juhannuksena, joten turvallinen isä ja laittava äiti ovat jääneet mieleeni ja pyrin itse olemaan samanlainen. Kodin oppi se kantaa pitkälle !

Vierailija
196/229 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen vaikuttaa olevan työnjako yleisemminkin. Tekisi mieli joskus kysyä kavereilta, jotka siis hoitavat kaikki perheen jouluhommat lähes yksin, että käännäpä tilanne toisinpäin: olisko sellainen vaimo mielestäsi hyvä, joka jättäisi kaiken miehensä tehtäväksi ja loikoisi itse sohvalla tai kävisi sillä välin jumpassa kun mies ahertaa kolmatta päivää?

Jostain syystä moni nainen on täysin sokea itseensä kohdistuvalle epätasa-arvolle. Jotenkin varmaan ajattelevat, että ei se minua haittaa, kun tykkään laittaa kotia, tai olen tottunut tai mitä ikinä.. mutta oikeasti, jos yhtään enempää miettii, niin se toinen käyttää hyväkseen tätä piirrettä aivan surutta. Voisi hyvin tehdä itse asioita, mutta koska toinen tekee mukisematta, niin nämä jää taktisesti kuolleeseen kulmaan loisimaan. Miten miehet kehtaakin kohdella muka rakasta noin? Minä ainakin HALUAN ottaa osan kuormasta itselleni, jos näen että mies tekee jotain enemmän.

Olipas fiksu kommentti, allekirjoitan kaiken!

Vierailija
197/229 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei munkaan mies ehdottele mitään ruokia tai lahjoja. Silti meillä on kiva joulu ja molemmat nautitaan. 

Olen lakannut etsimästä täydellistä lahjaa miehelle, ei vaan ole sellainen että innostuisi mistään. Silti se on rakkain mies maailmassa.

Vierailija
198/229 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten miehet kehtaakin kohdella muka rakasta noin? Minä ainakin HALUAN ottaa osan kuormasta itselleni, jos näen että mies tekee jotain enemmän.

Tämä minuakin ihmetyttää. Ilmeisesti miehessä aktivoituu pikkulapsimoodi kun he saavat jallitettua jonkun naisen kumppanikseen. Ja pikkulapsillehan kaikki tehdään valmiiksi. 

Mutta rakkaus ei ole sitä että katsotaan sivusta kun toinen raataa. Uskokaa tekoja, älkää sanoja, naiset. Jos mies käyttäytyy kuin ei pitäisi sinusta, silloin se tarkoittaa että hän ei pidä sinusta.

Vierailija
199/229 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan. Ja jaetaan oikeasti kaikki hommat niin, että kukaan ei koe taakkansa olevan isompi kuin muiden.

Meillä on arjessakin selvä vastuiden jako, joten juhlat eivät siitä juuri eroa. Itse hoidan jouluisin enemmän ruokapuolta sekä leivon, mies siivoaa puolestaan enemmän. Yhdessä laitellaan jouluvaloja ym ja mietitään sekä ostetaan lahjoja, minä paketoin kun tykkään siitä ja osaan paremmin. Mies hakee lapsen kanssa kuusen, yhdessä koristellaan se. 

Vierailija
200/229 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä asenne Sinulla. Vietä mukava joulu ja nuo lapsuusajan joulut on ihania muistella. Meillä isä oli ahkera joulunlaittaja, hän ei koskaan ollut juovuksissa ei jouluna eikä juhannuksena, joten turvallinen isä ja laittava äiti ovat jääneet mieleeni ja pyrin itse olemaan samanlainen. Kodin oppi se kantaa pitkälle !

Eli isälle riittää tehtäväksi, ettei aiheuta lapsissa pelkoa kännissä riehumalla ja äidin homma on kaikki valmistelut ja laittaminen? Ei ole hyvä asenne tuollainen, vaan seksistinen ja ummehtunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme