Mies ei tänäKÄÄN jouluna osallistu mihinkään
Hän ei siis ehdota lahjaa kummitytölle, vanhemmilleni tai edes minulle. Hän ei myöskään osallistu ruokaehdotuksiin, siivoamiseen, kuusenkoristeluun, miettimisiin, hakemisiin ei siis käytännössä yhtään mihinkään. Ensin ajattelin hänelle vaelluskenkiä lahjaksi, peruin sen, sitten ajattelin laittaa erästä hänen lempiruokaansa ja lempilisukettaan joulupöytään, peruin senkin. Minkä vuoksi hän muka ansaitsisi yhtään mitään koska hän itse ei osallistu yhtään mihinkään. Viimeinen joulu hänen kanssaan !
Kommentit (229)
Ja vielä kummitutön lahja, kysykää vanhemmilta ehdotuksia, tai sitten vaan rahaa, jos lapsi on vähintään koululainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä ap.
Miehet ei vaan välitä juhlista ja mistään extra-kivasta. Kyllähän se on sun homma ne hoitaa lapsille jos miestä ei kiinnosta. Mutta pakota se ainakin siivoamaan tms. Kyllä se siihen pystyy.
Kiva kun jaksat, tulee kivoja lapsuudenmuistoja lapsille. Paitsi jos teillä on kauheet riidat joulusta niin silloin vähemmän kivoja muistoja.
Kiitos sinulle tästä. Teen mielelläni joulun, kiva kun huomasit tuon muistojen kertymisen, niitä toki rakastan myös, muistoja kuinka jouluja valmisteltiin, näin muistelen myös omaa lapsuuttani ja pidän niiden hyviä muistoja erityisessä paikassa sydämessäni, valitettavasti mies ei välitä myöskään muistoista, joten ehkä en muistele häntä vaan lapsiani ja lasten riemua, lasten riemu on joulussa se rakkain asia, mutta jos toinen osapuoli on jääkalikka, ei hän minun muistoja pysty pakastamaan.
Kyllä on elämä köyhää, jos muistoja syntyy vain vanhoja ulkoa annettuja kaavoja seuraamalla tiettyinä määräpäivinä. Tietysti jos rahkeet eivät muuhun riitä, niin pakko se on kai noilla eväillä mennä.
Tämän on pakko olla jotenkin sukupuolittunut aihe - omat "hyvät muistot" niin joulu kuin muidenkin pakollisten pyhien viettämisestä liittyvät lähinnä kiireeseen, kiukutteluun, stressaamiseen, riitelyyn ja totta kai siihen uhriutumiseen. Sitä ja tätä on pakko tehdä, koska ... no on ihan pakko tehdä, joulupöydässä pitää ehdottomasti olla sitä ja tätä - ja vielä itse tehtynä ... koska on "pakko". Sitten on edessä ruokaa josta ei pahemmin itse välitä tai jopa inhoaa - ja senkin vähä joka jotenkin uppoaa on raskasta ja epäterveellistä, jota saa seuraavan viikon sulatella. Koko ajan on kiire, koska päivään on tungettu 1001 asiaa, jotka ovat koko ajan myöhässä aikataulosta.
Itse tajusin tämän jo vuosia sitten, mutta sisko edelleen puurtaa tahollaan "oikean ja aidon perhejoulun" eteen - kun sitä menoa katsoo, niin tekisi mieli kysyä, että nautitko ihan oikeasti tuosta kaikesta ja eikö vähäisempikin riittäisi. Enpä ole kuitenkaan uskaltanut tietäen mikä reaktio voisi todennäköisesti olla. No, paras juttu on kuulema se, kun kaikki on suoritettu ja voi mennä yöllä saunaan tyytyväisenä kun kaikki on tehty. Eli kyseessä on ilmeisesti jonkinlainen itsensä haastaminen, urheilusuoritus?
Vierailija kirjoitti:
Mitä siinä valitat? Olet tehnyt aikoinaan huonon valinnan.
Eihän ole. Ihan naurettavaa olettaa että naisen pitäisi olla joku selvänäkijä joka osaisi ennustaa tulevaisuutta. Sensijaan huonon valinnan hän tekee nyt, joka hetki kun on onneton suhteessaan. Ihan niinkuin mieskin, mutta mies ei osaa ottaa senparemmin vastuuta mistään, senkun vain ajelehtii elämänsä läpi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies kovasti toivoisi joulua, mutta en enää jaksa järjestää, eikä hänkään ole kuulemma valmis tekemään 50%, joten ollaan nykyään ilman joulua. Aina välillä huokailee, että olisipa meilläkin kuusi ja sitä ja tätä, mutta kun kysyn, että kuka järjestää niin sitten aina muistaa, että joo tosiaan.
Tätä en kyllä tajua, että haluttaisiin joulua (siis nuo kuuset ja muut mitä siihen kuuluu), mutta se jää huokailun tasolle. Itse järjestän joulun joka vuosi itse. Nykyään lapset kyllä auttaa. Teen sen verran mitä hyvältä tuntuu. Tähän asti se on ollut "kaikki", eli aito kuusi, koristeet, askartelut, jouluverhot ja muut, itse tehdyt ruuat, lahjoja, yms. Mutta helposti tuosta voisi keventää ja tärkein on tunnelma. Mulle ei tuo tyyli, että ollaan sohvan nurkassa hyvän kirjan kanssa, tuo mitään fiilistä, kun teen sitä muutenkin joka päivä arjessa. Juhlat näkyy ja tuntuu kun on jotain normaalisti poikkeavaa tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
95% naisista on uhriutujia. Hermot piukassa ja väkisin tehdään joulua. Sitten välipäivinä avataan vähän jalkoväliä ja haetaan hyväksyntää. Ajatellaan, että no on se ukko kumminkin ihan OK. Tsemppiä tasa-arvoon!
100 % SUOMALAISISTA mieheistä on katkarapuisia Urpoja, olen vaihtanut mieheni Norjalaiseen jo ajat sitten. Önskar Er alla trevliga julhälsningar ifrån Oslo.
Hvorfor snakker du ikke norsk, hvis du bor i Norge? Det er ikke vanskelig, vet du.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mies ei halua että sinäkään pakkojuhlit joulua ja harjoitat jouluterroria koko perhettä kohtaan
Avioliiton kai ajattelisi olevan sellaista kompromissia, että taipuisi kerran vuodessa viettämään juhlaa, joka on puolisolle tärkeä.
Avioliiton kuvittelisi olevan sellainen, että nainenkin voi edes jouluna kuunnella muidenkin perheenjäsenten mielipiteitä. Eikä päsmäröiden päättää, miten toisten on pakko juhlia. Mutta ilmeisesti sekin on naisoletetun aivokapasiteetilla liian vaikea vaatimus tajuttavaksi!
Vierailija kirjoitti:
Surullista. Toivon, että löydät paremman miehen ja elät onnellisesti! <3
Toivon että ap löytää samanlaisen pakkojouluttaja-paremmintietäjänaisen rinnalleen. Ei hän mitään miestä kumppanikseen ansaitse!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mies ei halua että sinäkään pakkojuhlit joulua ja harjoitat jouluterroria koko perhettä kohtaan
Avioliiton kai ajattelisi olevan sellaista kompromissia, että taipuisi kerran vuodessa viettämään juhlaa, joka on puolisolle tärkeä.
Mikä on se naisen kompromissi tuossa ehdotuksessasi?
Sinähän Ap sitä joulua haluat juhlia, eikä se mies. Hoida sitten järjestelyt. Ei jolulua ole varsinaisesti mitään syytä juhlia, jos ei omien lasten takia ole pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että uuttavuotta, vappua ja juhannusta vietetään miehen toiveiden mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihmisillä on täysin päinvastaiset toiveet joulun suhteen niin kannattaa keskustella asia auki ja sopia selvät vastuualueet, sekä lopettaa turha hössötys. Joulua varten ei tarvitse erikseen siivota, jos huolehtii että siivoamista hoidetaan jatkuvasti eikä anna asioiden kertyä. Joukukuusen koristelu. Jos on lapsia niin lapset koristelevat, tässä hommassa menee muutenkin 10 minuutti niin en ymmärrä omgelmaa. Ruokaehdotukset. Eikös jouluna ole aikalailla samat ruuat vuodesta toiseen? Ja jouluruuat voi tilata kotiin, ei tarvitse mennä täysiin ruokakauppoihin. Aikuisten kesken ei lahjoja, kaikilla helpottaa.
Siis asioista saa niin vaikeita, kuin niistä halutaan. Sinällään kannatan jakoa kotitöiden suhteen, mutta ei joulu erikoisia vaadi ellei niin itse halua.
Miten hoidat asiat 1.1. - 31.12. välisen ajan, ei meillä ainakaan hoideta asioita VAIN JOULUNA. Äläkä tule kirjoittelemaan, että teillä kaikki toimii helvetin hyvin sopien ja kaikki tottelevat sinua kiltisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä ap.
Miehet ei vaan välitä juhlista ja mistään extra-kivasta. Kyllähän se on sun homma ne hoitaa lapsille jos miestä ei kiinnosta. Mutta pakota se ainakin siivoamaan tms. Kyllä se siihen pystyy.
Kiva kun jaksat, tulee kivoja lapsuudenmuistoja lapsille. Paitsi jos teillä on kauheet riidat joulusta niin silloin vähemmän kivoja muistoja.
Kiitos sinulle tästä. Teen mielelläni joulun, kiva kun huomasit tuon muistojen kertymisen, niitä toki rakastan myös, muistoja kuinka jouluja valmisteltiin, näin muistelen myös omaa lapsuuttani ja pidän niiden hyviä muistoja erityisessä paikassa sydämessäni, valitettavasti mies ei välitä myöskään muistoista, joten ehkä en muistele häntä vaan lapsiani ja lasten riemua, lasten riemu on joulussa se rakkain asia, mutta jos toinen osapuoli on jääkalikka, ei hän minun mu
Me muut emme voi sille mitään, että sinulla on vain huonoja vanhoja muistoja, muistoja nekin ovat, mitä helvettiä puutut kenenkään muisteloihin, onko ne tärkeitä vaiko ei, pidät vain huoli siitä, että oma pääkoppasi on täynnä ihan mitä haluat, vaikka sitä keltaista nestettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä ap.
Kiitos sinulle tästä. Teen mielelläni joulun, kiva kun huomasit tuon muistojen kertymisen, niitä toki rakastan myös, muistoja kuinka jouluja valmisteltiin, näin muistelen myös omaa lapsuuttani ja pidän niiden hyviä muistoja erityisessä paikassa sydämessäni, valitettavasti mies ei välitä myöskään muistoista, joten ehkä en muistele häntä vaan lapsiani ja lasten riemua, lasten riemu on joulussa se rakkain asia, mutta jos toinen osapuoli on jääkalikka, ei hän minun mu
Miksi olet kateellinen siskolle, joka PUURTAA vanhan ajan joulun eteen, etkö itse sitten osaa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
95% naisista on uhriutujia. Hermot piukassa ja väkisin tehdään joulua. Sitten välipäivinä avataan vähän jalkoväliä ja haetaan hyväksyntää. Ajatellaan, että no on se ukko kumminkin ihan OK. Tsemppiä tasa-arvoon!
100 % SUOMALAISISTA mieheistä on katkarapuisia Urpoja, olen vaihtanut mieheni Norjalaiseen jo ajat sitten. Önskar Er alla trevliga julhälsningar ifrån Oslo.
Hvorfor snakker du ikke norsk, hvis du bor i Norge? Det er ikke vanskelig, vet du.
Jeg flyttet ut av Norge for 1/2 år siden. Bor i Sverige nuförtiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä pitää olla jotkut omat hommat ja vastuualueet. Esim. lapsuuden perheessä mun isä paistoi kinkun, hoiti joulukuusen ja teki glögin. Hommat oli jaettu niin, että kaikilla oli 2-3 juttua hoidettavanaan. Tämä toimi hyvin.
Äidille sitten joulutortut, luumukiisselin lämmitys ja lahjojen paketointi. Kuka suursiivoaa, tekee kaikki muut ruoat, tiskaa, miettii ja ostaa lahjat jne jne 90% lopuista hommista? Lapset?
Jouluksi ei tarvitse tehdä suursiivousta, ainakaan niissä talouksissa, joissa siivotaan normaalisti. Jokainen paketoi lahjat, jotka ovat ostaneet. Ne lapset eivät tarvitse 20 pakettia. Ei meillä joulupöydässä ole kuin noin 6 eri ruokaa, jos tekijöitä on useampi niin se on juuri tuo 1-2 ruokaa per naama. Ja jokainen osaa viedä tiskinsä koneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Sinähän Ap sitä joulua haluat juhlia, eikä se mies. Hoida sitten järjestelyt. Ei jolulua ole varsinaisesti mitään syytä juhlia, jos ei omien lasten takia ole pakko.
Miksi olet yksinäinen, etkä saa ketään hellan äärelle laittelemaan paskiaiselle ruokaa, eikö yksikään nainen/mies ole sinusta välittänyt hevon paskaa? - eri kuin ap -
"Miksi olet kateellinen siskolle, joka PUURTAA vanhan ajan joulun eteen, etkö itse sitten osaa ?"
Kateellinen? Lähinnä säälittää tai enemminkin ihmetyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku akka alkais mua pakottaa joulua laittamaan niin menisin hotelliin joulun ajaksi. Yksin (tai vieraan kanssa).
Ethän tule aterioimaan sen akan laittamaan joulupöytään?
Ei helevetti mitää joulupöytiä
Sittenhän tässä ei mitään ongelmaa olekaan. Sulle ei kinkut ja laatikot maistu ja kukaan ei niitä sulle tee.
Nämä saa kyllä valmiiksi tehtynä,ja kinkun minä mies paistan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, jos siinä liitossa ajatellaan tosiaan noin niinkun yleensäkin puolin ja toisin. Sen luulisi juuri olevan se syy olla parisuhteessa, eikä se kuinka saada toisen mieltä pahotettua mahdollisimman tehokkaasti.
Yksinkin voi asua, jos toisen tekemiset lähinnä ärsyttää.
Jos ihmisillä on täysin päinvastaiset toiveet joulun suhteen niin kannattaa keskustella asia auki ja sopia selvät vastuualueet, sekä lopettaa turha hössötys. Joulua varten ei tarvitse erikseen siivota, jos huolehtii että siivoamista hoidetaan jatkuvasti eikä anna asioiden kertyä. Joukukuusen koristelu. Jos on lapsia niin lapset koristelevat, tässä hommassa menee muutenkin 10 minuutti niin en ymmärrä omgelmaa. Ruokaehdotukset. Eikös jouluna ole aikalailla samat ruuat vuodesta toiseen? Ja jouluruuat voi tilata kotiin, ei tarvitse mennä täysiin ruokakauppoihin. Aikuisten kesken ei lahjoja, kaikilla helpottaa.
Siis asioista saa niin vaikeita, kuin niistä halutaan. Sinällään kannatan jakoa kotitöiden suhteen, mutta ei joulu erikoisia vaadi ellei niin itse halua.