Mies ei tänäKÄÄN jouluna osallistu mihinkään
Hän ei siis ehdota lahjaa kummitytölle, vanhemmilleni tai edes minulle. Hän ei myöskään osallistu ruokaehdotuksiin, siivoamiseen, kuusenkoristeluun, miettimisiin, hakemisiin ei siis käytännössä yhtään mihinkään. Ensin ajattelin hänelle vaelluskenkiä lahjaksi, peruin sen, sitten ajattelin laittaa erästä hänen lempiruokaansa ja lempilisukettaan joulupöytään, peruin senkin. Minkä vuoksi hän muka ansaitsisi yhtään mitään koska hän itse ei osallistu yhtään mihinkään. Viimeinen joulu hänen kanssaan !
Kommentit (229)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jos nyt puhutaan tuosta ap:n joulusta, niin onko mielestäsi ap:n miehellä kuitenkin oikeus tulla syömään kaikkea sitä, mitä ap on laittanut? Miestä ei kiinnosta "joulun laitto", ei osallistu mihinkään, kun ei huvita, mutta nälkä varmaan kuitenkin on ja kinkku ja muut tarjottavat kelpaisi? "
Mitäpä luulet millanen suuttumus APlla tulee jos mies ei suostu syömään jouluruokia? Tilaa vaikka pizzan itelleen kun nainen istuu joulupöydässä.
Sitä en tiedä, en ap:ta tunne, mutta näin täältä sivusta kuulostaa vähän lapselliselta tuo pitsan tilaus. Jo se koko tapahtumaketju, joka johtaa siihen, että toinen tilaa pitsan.
No minä osaan kuvitella jo APn huutavan "Oon nähny monta viikkoa vaivaa jouluruuan ja tunnelman eteen etkä ees syö mitää näistä! Yhyy byhyy!"
Jälkimmäiselle Urpolle vaan sen verran, että kommentistasi paistaa ja suorastaan huokuu, että olet sinkku, koska kukaan ei voi sinua sietää, yhyyy yhyyy. Jos sinulla on partneri edes koskaan ollut, on hän lähtenyt jo vuosia sitten, yhyyy yhyyy. -ei ap-
Vierailija kirjoitti:
Emmä tiedä, jotenkin lohdutonta kun miehistä on tullut vätyksiä. Ei ole enää paljon mitään miesten töitä, ja ne vähätkin on heille liikaa. Ei kyllä ole ihme, että nuorilta naisilta jää lapset tekemättä ja perheet perustamatta kun ei ole vastuullisia miehiä jäljellä. Mies haluaa vain juoda sohvalla kaljaa ja olla ikuinen passattava teini-ikäinen. Kuka tarvitsee tällaista ylimääräistä riippaa ristikseen kun mitään ei oikein huvittaisi tehdä ja kaikki vastuu vältellään.
Aamen ja kiitos tästä !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useita miehiä joulu ei voisi vähempää kiinnostaa.
Minua kiinnostaa ruoanlaiton näkökulmasta. Teenkin usein ylenpalttiset tarjoilut kahdelle. Vaimoani ruoanlaitto ei kiinnosta yhtään. Voinko kuitenkin tämän keskustelun pohjalta pakottaa hänet tekemään puolet ruoanlaitosta?
En oikein ymmärrä näitä sääntöjä kun ne vaihtelevat jatkuvasti.
Ehkä teidän perheessä vaimon ei kannata osallistua ruoanlaittoon, jos sinä olet hyvä kokki ja häntä ei kiinnosta. Saatte varmasti parempaa ruokaa, jos sinä kokkaat. Varmaan vaimosi on paremmin hyödyksi, jos vaikka siivoaa, kattaa pöydän ja koristelee kuusen. Mutta ap:n tapauksessa siis mies ei osallistunut mihinkään.
Entä kun vaimo ei osallistu mihinkään. Miksi kysymystä vältellään kun kyseessä on nainen?
Kysyn siis uudestaa
Jos vaimosi ei osallistu kerta kaikkiaan mihinkään, harkitsisin sinuna vakaasti avioeroa. Muuten tuo edellisen vastaajan ratkaisu olisi toimivin.
Vierailija kirjoitti:
Jouluttajat sitten poisti sen toisen ketjun missä tavasteltiin jouluhysteerikon sekoilua. Palstan jouluhullut kokoontuu.
Oletko palstan ateisti ja Persu ?
Vierailija kirjoitti:
Mitä siinä valitat? Olet tehnyt aikoinaan huonon valinnan.
Niin sinäkin, valitset palstalla uikuttaminen kaiken muun tekemisen edelle.
Vierailija kirjoitti:
95% naisista on uhriutujia. Hermot piukassa ja väkisin tehdään joulua. Sitten välipäivinä avataan vähän jalkoväliä ja haetaan hyväksyntää. Ajatellaan, että no on se ukko kumminkin ihan OK. Tsemppiä tasa-arvoon!
100 % SUOMALAISISTA mieheistä on katkarapuisia Urpoja, olen vaihtanut mieheni Norjalaiseen jo ajat sitten. Önskar Er alla trevliga julhälsningar ifrån Oslo.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku akka alkais mua pakottaa joulua laittamaan niin menisin hotelliin joulun ajaksi. Yksin (tai vieraan kanssa).
Niin, eli paljastit, että olet yksinäinen Peräkammarin-Urpo, joka yksinään hieroo itseään peiton alla iltaisin siihen saakka kun äiti tulee ja antaa hyvänyön suukon ja sammuttaa valon. Tällaisia Urpoja on aivan liian monella suomalaisella naisella kotonaan jotka jossainvaiheessa ensin siirretään ulkoruokintaan ja sitten käräjille selvittelemään avioeroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen pitäisi osallistua sinun joulusi järjestämiseen? Miehelle riittää vähempi, sinun joulusi on hössötystä!
Jos nautit koristelusta, lahjojen miettimisestä (miksi miehen pitäisi pohtia lahjaa sinun vanhemmillesi?), siivoamisesta ja touhuamisesta, niin tee niitä hyvillä mielin, mutta älä oleta, että miehelle joulu syntyy riitelystä kanssasi tyyliin punaiset vai kuviolliset lautasliinat tai jostain menuehdotusten vertailusta.
Joulu tulee paljon vähemmällä kuin mitä sinä siltä vaadit.
Miksi mies ei mene laiskottelemaan toiseen taloon, miksi hän vetelehtii AP:n luona mikäli mikään ei kiinnosta ?
Laiskottelee? Ai että kun ei kiinnosta joulun takia naurettava hössötys ja täysi
Mikä saatanan mies, ansaitseeko laiska mies jouluruokaa tai ylipäätään yhtään mitään.
MIEHET ovat vain PUKKINA, jouluna ja 1.1. - 31.12. välisenä aikana. Sen osaavat erinomaisesti !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa jouluvalot, voi mennä itse laittamaan ne jouluvalot. Sitten näkee millainen talkoo se on.
Kaikkiko se pitää itse tehdä?
Kyllä! Jos itse haluat, teet myös itse!
Aika aikaisessa vaiheessa ap alkaa jouluSIIVOUKSESTA, ruuanlaitosta ym. rupisemaan. Kannattais odotella vielä kolme viikkoa...
Jos haluat jouluksi siivottavan, mutta mies ei välitä, siivoa itse!
Jos haluat jouluksi tietyt ruuat, laitat/ostat itse!
Mies syö mitä vaan, millaisessa sotkussa tahansa, mies ei niin välitä mistään somejoulusta, mitä pitää kaikille sukulaisille, tuttaville ja puolelle suomalaisista jakaa!
Mies haluaa nauttia joulun tunnelmasta ilman sitä edeltävää stressiä, siksi mies ei tee mitään tarpeetonta edes vaimokkeen käskystä.
Terveisin nainen, joka teke
Voi sinua parkaa, jälleen yksi suominainen hellan ja nyrkin välissä. Saadaan taas artikkeli miten muija ja mukulat heitettiin lumihankeen, jos nyt vielä edes ovat hengissä. Ratkiriemuisaa joulua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä hän on antanut syyksi, vai oletko edes kysynyt? Ehkei hän halua viettää joulua.
Vaikka ei joulunvietto niin kiinnostaisikaan, niin kai siihen voisi kuitenkin osallistua ja hieman panostaa puolison mieliksi, jos se on puolisolle tärkeää.
Vaikka ei seksi niin kiinnostaisikaan, niin kai siihen voisi kuitenkin osallistua ja hieman panostaa puolison mieliksi, jos se on puolisolle tärkeää.
Miehille! Pillua ja jouluruokaa saa myös kodin ulkopuolelta, ei nainen siitä välitä, kunhan mies hoitaa talon laskut ajallaan maksuun ja minulle 500 euroa lahjarahaa, silloin ollaan sujut.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaapa tutulta.
Ei minunkaan puoliso osallistu, valittaa ja kitisee kaikesta. Ei saisi pipareita leipoa, koska sehän on ihan turhaa.
Jos ei olisi lapsenlapsia viettämässä joulua meillä, niin en tekisi yhtikäs mitään. Lähtisin kylpylään yksin. Mutta lapset ovat niin ihastuksissaan ja ihania.
Näin se menee, mutta mies kokee jopa lastenlapset riesaksi joille on muka pakko hössöttää kun tulevat hänen rauhaansa häiritsemään, eli televisiosta tai YLE Areenasta vanhoja urheilu-uusintoja tai jotain ällöttäviä räiskis-räiskis leffoja, se riittää hänelle, lapset kun eivät osaa kunnioittaa hänen yksityisyyttään vaan nauttivat minun laittamasta joulusta ja lahjoista. Jos totta kirjoitan, lapsenlapset eivät oikeastaan edes viihdy mieheni kanssa, pieninkin vaistoaa, ettei mies oikein välitä heidän tömistelyistään. Onneksi olen saanut lapseni ja lapsenlapseni tajuamaan, että mies nyt vaan on tuollainen eikä hänestä kannata välittää eikä häntä kannata muistaa millään tavoin. Hän on vain ylimääräinen apupyörä.
Aloittajan kanssa samalla sivulla. En tosin osta lahjoja aikuisille, jos ei joulukukkia lasketa. Miehelleni nyt en ainakaan. Joskus ostin, mutta ikinä en saanut mitään itselleni. En kyllä odottanutkaan.
Roolini on olla joulun maksajana ja tekijänä. Joulutan lasten ja itseni takia. Lapset rakastavat joulua, ja heille on mahtavaa järjestää perinteitä ja yllätyksiä. Jouluna sitten mies tulee "fiilistelemään", nauttimaan kieltämättä ihanasta tunnelmasta ja joulun herkuista, joista pitää paljon. Mutta ei kuulemma vietä joulua, joten hänen mielestään hänen ei tarvitse osallistua. Hänen kalenterissaan kaikki päivät ovat samanlaisia. Kyllä, on ankea ukko.
Joka ikinen joulu ainakin 10 vuoden ajan olen päättänyt, että tämä on viimeinen joulu tuon ihmisen kanssa. Rukoilen voimia.
Suomalainen mies taitanee antaa perheelleen lahjaksi väkivaltaa paketissa, mitä myös Euroopan väkivaltaisimmaksi suhteiksi on laskettu, suomalainen nainen saa kyllä nyrkistä mikäli joulua ei ole laitettu, vaikka mies on sitä mieltä, että joulu ja joulun laittaminen on perseestä. Joulua pitää olla tai tulee nyrkistä, mutta itse liimaavat joulusta välittämättömän ilmeen päähänsä. Säälin suomalaista miestä enempi kuin mitään muuta !
Vierailija kirjoitti:
Minä en usko että voisin olla parisuhteessa ihmisen kanssa, jonka nauttii niin tasaisesta elämästä ettei juhlan tarvitse erota arjesta mitenkään ja ettei minkään "hömpötyksen" (juhlat, lomat, ylipäätään vaihtelu) takia olla valmiita näkemään yhtään vaivaa. Toivottavasti tällaiset ihmiset löytäisivät toisensa ja voisivat kohdella keskenään joulua kuin tavallista tiistaita, mutta minulle sellainen elämä kuulostaa äärimmäisen ankealta.
Olen samaa mieltä. Onneksi puolisoni on yhtä jouluihminen kuin minäkin ja tekee osansa valmisteluista oli kyse sitten ruuista tai koristeluista. Samoin on onni, että olemme samanlaisia lomatoiveidemme suhteen. Samankaltaisuus taitaa olla paljon oletettua tärkeämpää näissäkin asioissa varsinkin pidemmän päälle. Harva tulee tätä ehkä miettineeksi ajoissa, meilläkin kyse on enemmän tuurista. Tosin ehkä muukin samankaltaisuus ennustaa samantyyppisiä joulunvietto- ja lomatoiveita.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan kanssa samalla sivulla. En tosin osta lahjoja aikuisille, jos ei joulukukkia lasketa. Miehelleni nyt en ainakaan. Joskus ostin, mutta ikinä en saanut mitään itselleni. En kyllä odottanutkaan.
Roolini on olla joulun maksajana ja tekijänä. Joulutan lasten ja itseni takia. Lapset rakastavat joulua, ja heille on mahtavaa järjestää perinteitä ja yllätyksiä. Jouluna sitten mies tulee "fiilistelemään", nauttimaan kieltämättä ihanasta tunnelmasta ja joulun herkuista, joista pitää paljon. Mutta ei kuulemma vietä joulua, joten hänen mielestään hänen ei tarvitse osallistua. Hänen kalenterissaan kaikki päivät ovat samanlaisia. Kyllä, on ankea ukko.
Joka ikinen joulu ainakin 10 vuoden ajan olen päättänyt, että tämä on viimeinen joulu tuon ihmisen kanssa. Rukoilen voimia.
Hyvää Joulunvalmisteluja Sinulle, kyllähän tuollainen puoliso on jopa masennusta aiheuttava. Väitän, että tuollaisesta saa jopa tietynasteisia traumoja, eihän se mitenkään ole normaalia että pitää joulua tavallisena arkimaanantain päivänä ja makaroonilaatikko riittää. Voi hyväluoja sentään !
Outo mies jos ei edes viinanjuontiin osallistu, kai sentään kinkkua syö?
Mikä kiire tässä on ? Aattona on kaupat auki, osa yötä päivää. Oikeasti meillä ostetaan jouluruuat vasta aatonaattona ja usein lahjatkin, nyt on vasta kaksi lahjaa hankittu vain siksi että ne teetettiin. Ihme paniikkia. Kaikkia ei edes kiinnosta koko joulu, joten se ketä kiinnostaa myös tekee sen joulun, ei muut. Ja kyllä minä valitsen kuusen ja minä myös koristele, mies on joka vuosi jouluun asti töissä, aamusta iltaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa sun miehelle jos sen tarvii viimeistä joulua viettää marttyyrin ja uhriutujan kanssa! Kamalaa elää tuollaisen suorittajan kanssa.
Sinä et sitten varmaan laita mitään, teillä on tyhjä pöytä ja tyhjät pääknupit - se on todella helppoa, onnitteluni!
Entä sitten? Vittuako se sinulle kuuluu miten joku sinulle ventovieras viettää tai on viettämättä joulua?