Koska suvun vanhukset antavat meille lahjaksi itse tekemiään sukkia ja myssyjä, minä puolestani annan lasten tarhassa väsäämiä askarteluja
On askartelusavesta tehtyjä ehaaania jotain.. autoja ja erilaista helyistä liimailtu prinsessan tiara. Saa nähdä tykkäävätkö.
Kommentit (90)
Sullahan on tuo jouluntaika sydämessä 😂😂toivottavasti eivät anna mitään sulle.
Kyllä minä ainakin tykkäisin lasten askarteluista.
Mulla on myös sukulaisia, jotka selvästi arvostaa käsitöitä. Niitä on jopa toivottu, näytetty esim. netin tai lehtien neuleohjeista malleja jollaiset voisi olla kivoja lapsille vaikka. Tällä hetkellä teen veljen vaimolle veljeni tilauksesta islantilaisesta alafosslopi-langasta villatakkia.
Mutta sanokaa ihmeessä suoraan, jos ette tykkää käsitöistä lahjana. Niiden tekeminen vie aikaa, ja se ei haittaa jos lahjan saajista välittää, mutta onhan se surullista jos se aika ja vaiva ja langat menee hukkaan kun toinen ei tykkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ei. Saattaa olla sulle pettymys, kun isovanhemmat eivät olekaan pettyneitä.
Totta. On ne niin typeriä iTsE tEHtYjEN lahjojen palvomisessaan 😆
Voi mikä typerys oletkaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rinnastatko käsin tehdyt villasukat lasten päiväkodin ohjauksessa ja maksamana tekemiin askarteluihin? Ja piruillaksesi annat niitä lahjaksi? Oletpa ilkeämielinen.
Et taida arvostaa käsitöitä. Etkä varmaan tiedä, mitä laadukkaat langat maksavat, puhumattakaan käsillä tekemisen työtuntien hinnasta. Olet siis ilkeän lisäksi myös vähän tyhmä.
Kyllä rinnastan. Me emme tee mummojen villasukilla mitään. Molemmat ovat varmasti yhtä mieleisiä 🤣
Mitä te haluaisitte lahjaksi mummoilta?
Ette taida arvostaa sen enempää pieniä lapsia kuin iäkkäitä ihmisiäkään. Onneksi sinä pysyt aina täydellisen trendikkäänä ja ikuisesti nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikseivät tykkäisi? Mutta minusta itsetehdyt myssyt ja varsinkin sukat olisi huippulahja!
Aika harva Helsingissä asuva on sairaalloinen vetoisassa mökissä asuva eläkeläinen.
Varmaan Helsingissäkin lähdetään kotiovesta ulos kylmään ja pakkaseen?
Mä tilaan ap Tatjaanalle arvokkaan näköisen lahjan temusta, niitä se arvostaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin tykkäisin lasten askarteluista.
Mulla on myös sukulaisia, jotka selvästi arvostaa käsitöitä. Niitä on jopa toivottu, näytetty esim. netin tai lehtien neuleohjeista malleja jollaiset voisi olla kivoja lapsille vaikka. Tällä hetkellä teen veljen vaimolle veljeni tilauksesta islantilaisesta alafosslopi-langasta villatakkia.
Mutta sanokaa ihmeessä suoraan, jos ette tykkää käsitöistä lahjana. Niiden tekeminen vie aikaa, ja se ei haittaa jos lahjan saajista välittää, mutta onhan se surullista jos se aika ja vaiva ja langat menee hukkaan kun toinen ei tykkääkään.
Eikä ainoastaan ole tykkäämättä vaan suorastaan halveksuu. Ihmettelen kyllä kun kyseessä on pikkulapsiperhe, niistä askarteluista päätellen, että ei muka ole tarvetta (oikeille) villasukille.
Onko ap ihan tosissaan, trolli Vai vain ilkeä?
Ihmetyttää, miten muka villasukille ei olisi käyttöä kaupunkiasunnossa? Ei ne varmasti pakolliset ole, mutta mä asun Helsingissä kerrostalossa, ja kyllä etätyöpäivinä talvella usein käytän äitini mulle neulomia villasukkia tai villatossuja. Ne on mukavia eivätkä hiosta. Lisäksi tykkään niiden ulkonäöstä, äitini kun on taitava neuloja ja on tehnyt pitkävartisia esim. punatulkku- ja lunnisukkia ja ties mitä hienoa.
Ap on provo, infantiili, itsekäs, typerä, tietämätön, sivistymätön, besserwisser, wannabebeibe. Lisäksi sillä on aivojen paikalla kasa kiinalaisia koneella tehtyjä villasukkia - eikun akryylisukkia🤣🤣🤣
Mä säilytin viimeisiä mummon minulle neulomia villasukkia vielä pitkään sen jälkeen, kun ne eivät enää mahtuneet minulle jalkaan. Niissä oli paljon rakkautta. Olisin mielellään pitänyt mummoni pitempään, mutta hän kuoli jo 67-vuotiaana.
Olisin todella pettynyt, jos en saisi mummultani villasukkia joululahjaksi.
Tosin täytyy alkaa jo asennoitua siihen, että niitä ei kohta enää tule, ikää mummulla kun on yli 90v :(
Toivottavasti AP jää ilman sukkia tänä jouluna. Lapsen askartelukin on hänelle liikaa. Eihän hän itse anna mitään.
Villasukat on muutenkin surkeita, menevät suoraan biojätteeseen.
Nykyään käytetään merinovillasukkia jos on kylmää ja/tai kosteata, ne on parempia kaikinpuolin.
Minulla on monet äidin tekemät villasukat. Joistakin on pohjat hiutuneet jo niin ohuiksi, ettei parsiminen auta. Olen kaikkein kuluneimpiin neulonut uudet terät, jolloin varret ovat vielä muistona äidistä, joka kuoli 10 vuotta sitten. Niissä on äidin käsien hyväily.
Alaluokissa ei arvosteta mitään itsetehtyä. Vasta ylemmässä keskiluokassa aletaan ymmärtää, mistä niissä on kyse.
No toivottavasti ette saa mitään lahjaa suvun vanhuksilta.
Mä ainakin tykkäisin saada lasten piirrustuksia lahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Alaluokissa ei arvosteta mitään itsetehtyä. Vasta ylemmässä keskiluokassa aletaan ymmärtää, mistä niissä on kyse.
Mä oon sitten varmaan ylemmästä keskiluokasta, koska meillä on aina arvostettu.
Mä sain vuosikausia sitten mun entisen parhaan kaverin äidiltä joululahjana pipon jonka se oli itse neulonut. Ei ollut neulonut mulle. Vaan oli vaan neulonut koska neulomista harrasti. Ja niinpä eräänä jouluna kun hän välttämättä tahtoi antaa mulle jonkin lahjan niin hän valitsi lahjaksi sen pipon. Ja se oli muuten upee pipo! Ihan tavallinen yksinkertainen neulottu pipo, ei siinä mitään erikoista ollut. Mutta oli muuten mun ylivoimainen lempipipo!
Mua harmittaa että mulla ei enää ole sitä pipoa. Harmittaa paljon. Pitäis ehkä palata väleihin sen entisen parhaan kaverin kanssa, ihan vain jotta saisin hänen äidiltään lahjaksi uuden pipon. En mä halua käydä kaupassa ostamassa pipoa. Paljon kivempi saada pipo joululahjana. Jos se on semmonen kiva itse neulottu pipo, eikä mikään kaupasta ostettu pipo. Miksi ihmiset antaa mulle lahjoja jotka ne on ostanut kaupasta? Häh? Eikö ne tiedä että mä voin ittekin käydä kaupassa ostamassa mulle ne tasan samat tavarat, haloo! En itte osaa neuloa, joten en itte neulo ittelleni pipoja. Kiva jos joku antaa mulle jotain sellasta mitä mä itse en itselleni osaa mitenkään loihtia.
En myöskään tajua miksi ihmiset antaa mulle lahjaksi rahaa. Haloo, mähän voin ihan itsekin hankkia itselleni rahaa, esim käymällä töissä! Tasan samaa rahaa se on, jostain automaatista nostettua. Ei ne setelit ole erilaisia riippuen siitä kuka sen setelin käy siellä automaatilta nostamassa.
Jos annat lahjan, anna semmonen lahja jonka sinä osaat loihtia, mutta se lahjan saaja ei itse osaa loihtia itselleen! Eihän lahjoissa muuten ole mitään pointtia, mitään järkeä, mitään hyötyä.