Koska suvun vanhukset antavat meille lahjaksi itse tekemiään sukkia ja myssyjä, minä puolestani annan lasten tarhassa väsäämiä askarteluja
On askartelusavesta tehtyjä ehaaania jotain.. autoja ja erilaista helyistä liimailtu prinsessan tiara. Saa nähdä tykkäävätkö.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Mikseivät tykkäisi? Mutta minusta itsetehdyt myssyt ja varsinkin sukat olisi huippulahja!
Näin juuri. Nuo villasukat tulevat kyllä ihan tarpeeseen, onneksi on mummo, joka jaksaa niitä värkkäillä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikseivät tykkäisi? Mutta minusta itsetehdyt myssyt ja varsinkin sukat olisi huippulahja!
Ok, mummo.
Höpsö, mummot tekevät ne itse. Minä en osaa ja oma mummo kuoli jo kun olin pikkutyttö. Olisin ikionnellinen jos saisin oman mummoni tai muun iäkkään sukulaisen omin käsin tekemiä sukkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit onnellinen että lapsesi saavat vähintään 15-30 euroa ostettuna maksavia käsin kudottuja villasukkia. Itse et kuitenkaan raaskisi sellaisia ostaa.
Prismassa 7,95. Ovat parempia kuin itse väsätyt.
Yltääkö varsi polvitaipeeseen? Niinpä. Nilkkavartisilla villasukilla en ainakaan minä tee yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Minua itkettää täällä palstalla esiintyvä käsitöiden halveksunta. Niin kuin villasukkien neulominen ja lahjoittaminen olisivat suurimman luokan vittuilua.
Minua itkettää ja oksettaa AP:n kaltaisten ihmisten ahneus, kiittämättömyys ja tyhmyys sekä kasvava 'Minä minulle minun'-kulttuuri. Kukaan ei ole velvollinen ostamaan lapsillenne yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rinnastatko käsin tehdyt villasukat lasten päiväkodin ohjauksessa ja maksamana tekemiin askarteluihin? Ja piruillaksesi annat niitä lahjaksi? Oletpa ilkeämielinen.
Et taida arvostaa käsitöitä. Etkä varmaan tiedä, mitä laadukkaat langat maksavat, puhumattakaan käsillä tekemisen työtuntien hinnasta. Olet siis ilkeän lisäksi myös vähän tyhmä.
Kyllä rinnastan. Me emme tee mummojen villasukilla mitään. Molemmat ovat varmasti yhtä mieleisiä 🤣
Oman mummon kutomat sukat ovat arvokkaat ja omien lastenlasten tekemät askartelut ovat arvokkaampia kuin randomkäsityöläisen tekemät laadukkaat kirjoneulesukat. Av-palstan ulkopuolella sellainen sosioekonominen köyhyys, että lahjoilla on vain rahallista arvoa, on oikeassa maailmassa melko harvinaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harva Helsingissä asuva on sairaalloinen vetoisassa mökissä asuva eläkeläinen.
Mä en asu vetoisessa mökissä, mutta siltikin käytän villasukkia. Ne on mukavat, eikä hiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rinnastatko käsin tehdyt villasukat lasten päiväkodin ohjauksessa ja maksamana tekemiin askarteluihin? Ja piruillaksesi annat niitä lahjaksi? Oletpa ilkeämielinen.
Et taida arvostaa käsitöitä. Etkä varmaan tiedä, mitä laadukkaat langat maksavat, puhumattakaan käsillä tekemisen työtuntien hinnasta. Olet siis ilkeän lisäksi myös vähän tyhmä.
Juuri niin rinnasti. Suvun vanhukset voivat silti aidosti tykätä pikkuisten kömpelöistä askarteluistaa, he eivät todennäköisesti mieti saavansa rahallisesti yhtä arvokasta takaisin sukkia ja myssyjä neuloessaan vaan tekevat ne rakkaudella ja hyvästä sydämestä. Ap on ahne, kiittämätön ja tyhmä.
Tästä aloituksestahan kuultaa läpi se, että ap halveksii omien lastensa askarteluaikaansaannoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä rinnastan. Me emme tee mummojen villasukilla mitään. Molemmat ovat varmasti yhtä mieleisiä 🤣
Voi kullannuppua. Sinulla on vielä pitkä taival edessäsi ja vielä paljon enemmän opittavaa elämästä. Käytöstapasi ja sivistystasosi on luokkaa nolla. Mutta älä huoli, kyllä maailma opettaa sinulle nöyryyttä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset on kyllä niin naurettavaa kansaa. Jokainen on varmasti koulussa tehnyt villasukat, ja tietää ettei "käsityö" ole työtä, saati sitten arvokasta. Arvotonta ajantuhlausta ennemminkin, varsinkin kun tuloksena on jotkut rumat villasukat, joita ei edes tarvitse mihinkään.
Rukoile Jeesusta, niin paranet.
Vierailija kirjoitti:
Minua itkettää täällä palstalla esiintyvä käsitöiden halveksunta. Niin kuin villasukkien neulominen ja lahjoittaminen olisivat suurimman luokan vittuilua.
Se on tuo yksi villasukkahullu, pakkomielteinen tollo.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset on kyllä niin naurettavaa kansaa. Jokainen on varmasti koulussa tehnyt villasukat, ja tietää ettei "käsityö" ole työtä, saati sitten arvokasta. Arvotonta ajantuhlausta ennemminkin, varsinkin kun tuloksena on jotkut rumat villasukat, joita ei edes tarvitse mihinkään.
Sinua ei kukaan tarvitse mihinkään, eikä kaipaa, kun olet niin rumakin, joten häviä täältä. Heippa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harva Helsingissä asuva on sairaalloinen vetoisassa mökissä asuva eläkeläinen.
Kaikki eivät asu Helsingissä ja villasukkia voi käyttää missä päin Suomea tahansa, hulpeassakin asunnossa/talossa.
Ehkä sinulla siellä maalla on niin kylmä, minä olen paljain jaloin ympäri vuoden.
Ulkonakin?
Joulukuun ensimmäinen sunnuntai ja villasukkatytön kalenteriluukku avautui.
Joka vuosi tämä jankkaus alkaa useammalla ketjulla.
Hyvää Joulua sinulle vihainen yksinäinen villasukkatyttö.
Minulle kelpaisi lasten askartelut.
Täytyy olla provo. Villasukat, varsinkin itse tehdyt, on hieno lahja, ja toisaalta, isovanhemmat eivät varmasti toivo mitään erityistä, ja lapsen itse tekemä lahja on hieno idea. Eli isovanhemmat ilahtuvat.
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa puutyöt ja metallityötkään eivät ole työtä, saati sitten arvokasta tai tarpeellista mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rukoile Jeesusta, niin paranet.
En olisi uskonut tällaista kommenttia koskaan yläpeukuttavani, mutta tähän se sopi niin hyvin.🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua itkettää ja oksettaa AP:n kaltaisten ihmisten ahneus, kiittämättömyys ja tyhmyys sekä kasvava 'Minä minulle minun'-kulttuuri. Kukaan ei ole velvollinen ostamaan lapsillenne yhtään mitään.
Voi kyynel 😢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ole, mitään noista, ja silti tykkäisin käsintehdyistä villasukista, varsinkin jos tekijä olisi tuttu tai jopa läheinen. Ja jos ne nimenomaiset sukat olisi juuri minua varten tehty arvostaisin sitä suuresti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa puutyöt ja metallityötkään eivät ole työtä, saati sitten arvokasta tai tarpeellista mihinkään.
Eikait nyt mikään "suomalainen" kelpaa iikorille.
Mistä sinä tiedät missä kukin asuu, tuokin voi asua jopa siinä ihmeellisessä ikilämpimässä Helsingissä. Villasukat on muuten helteelläkin hyvät, eivät hiosta.