Köyhät lapset toivoo ruokaa joululahjaksi Hopen joulukeräyksessä!
Mihin tää maa on oikein mennyt? Aiempina vuosina on toivottu shampoota ja alusvaatteita, dödöjä.
Mutta tänä jouluna lapset toivoo kengät ja ruokaa.
Kommentit (672)
Vierailija kirjoitti:
Jos siellä on ruokakaupan lahjakortti toiveena, niin saahan prismoista ja citymarketeista myös leluja, elektroniikkaa ja tietysti karkit ja muut sellaiset. Ja meikkejäkin. Että ei siinä välttämättä ruokaa varsinaisesti toivota?
Sen lahjakortin voi rajata ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Muualla maailmassa ole mitään tukia ja jotenkin ne ihmiset onnistuvat perheitä perustamaan... Suomessa totuttu siihen, että kaiken pitää tulla valmiina. Normaali ihminen muussa maassa ensin opiskelee, etsii työn ja vasta sen jälkeen perustaa perheen. Suomessa tehdään toisinpäin ja ihmetellään, kun rahaa ei tipu mistään."
Pöljä. Esim jokaisessa EU maassa on sosiaaliturva. Ranska maksaa eniten sosiaaliturvaa kansalaisilleen. Mutta erot ovat hyvin pieniä eri maiden välillä.
Pöljä taida olla itse... Ranskassa on hyvä sosiaaliturva, mutta kerropa mitä esim Italia, Espanja tai Portugali maksaa kansalaisilleen?
Italia maksaa sosiaaliturvaa kolmanneksi eniten, Espanja yhdeksänneksi eniten.
Portugali taas on sijalla 11.
Miksi Suomessa yrittäjä ostaa kodinkoneita yrityksen nimiin ja haetaan verovähennystä ja samoin autoja ja lasten puhelimia?
Vierailija kirjoitti:
Googlella löytyy valtavasti tietoa muiden maisten sosiaaliturvassa. Nykytutkimuksen mukaan johdossa ovat Tanska, Ranska, Espanja ja Alankomaat. Sen jälkeen tulee Pohjoismaat tasaisesti. Mutta se ettei muualla ole sosiaaliturvaa on höpölöpöä, koska googlella löytää asiasta luotettavaa tietoa hetkessä. Toki jos uskoo mieluummin mutuun ja keskustelupalstoihin kuin viralliseen tietoon, niin sille en mahda mitään.
En kuulu itse minkään sosiaaliturvan piiriin, vaan käyn töissä ja saan ihan ok palkkaa. Ärsyttää vain mutun levittäminen tietona.
No ihan tiedoksi, että olen itse asunut ulkomailla eri maissa ja tunnen kyllä maiden tilanteita aika hyvin. Suomessa esim kaikkea sosiaaliturvaa ei edes lasketa noihin tilastoihin ja siksi näyttävät matalammilta, mitä ovatkaan.
Mieluusti kuulisin, mitä tarkoittaa Espanjan sosiaaliturva. Lmao. Siis ihan oikeasti. Ei Espanjassa ole mitään sosiaaliturvaa. Joku superminimi 400e /kk, mutta kriteerit ovat älyttömän tiukat.
Suomi oli työttömyystuissa sijalla 6 ennen leikkauksia.
Vierailija kirjoitti:
Missä noin? Ollaan useampana vuotena katsastettu Hopen lahjatoiveet, eikä mitään kohtuullista löydy. Esim. nyt toiveissa oli Pleikkaa, älypuhelinta, IPad, Uggit jne.
Valehtelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Muualla maailmassa ole mitään tukia ja jotenkin ne ihmiset onnistuvat perheitä perustamaan... Suomessa totuttu siihen, että kaiken pitää tulla valmiina. Normaali ihminen muussa maassa ensin opiskelee, etsii työn ja vasta sen jälkeen perustaa perheen. Suomessa tehdään toisinpäin ja ihmetellään, kun rahaa ei tipu mistään."
Pöljä. Esim jokaisessa EU maassa on sosiaaliturva. Ranska maksaa eniten sosiaaliturvaa kansalaisilleen. Mutta erot ovat hyvin pieniä eri maiden välillä.
Pöljä taida olla itse... Ranskassa on hyvä sosiaaliturva, mutta kerropa mitä esim Italia, Espanja tai Portugali maksaa kansalaisilleen?
Italia maksaa sosiaaliturvaa kolmanneksi eniten, Espanja yhdeksänneksi eniten.
Niin mitä nämä sosiaaliturva oikein ovat, kun maassa asuvat eivät niistä tiedä mitään...
Tampereella tutkailin erästä lahjatoivepuuta. Siinä oli kyllä sellaisia toiveita, että jatkoin matkaani. Osa toiveista oli sellaisia joita moni ei osta edes omille lapsilleen. Eräskin lappuun kirjoitettu elektroniikkalaite maksaa kaupassa vähintään sen 500 euroa! Joo kyllä köyhäkin saa pyytää, mutta on sitten hyväksyttävä, kun toivetta ei pysty tavallinen työssäkäyvä toteuttamaan.
Ei kaikki työttömät saa asumistukea eikä toimeentulotukea.
Asumistukea hakiessa merkitään puolison bruttopalkka eli verot mukana ja lomarahat.
Sekä puolison työttömyyskorvaus bruttona eli verot mukana.
Kela näkee tulorekisteristä tulot, ei voi huijata.
Vierailija kirjoitti:
Yhdenkään lapsen ei pitäisi olla toivomassa ruokaa joululahjaksi.
Takavuosina joku piķkupoika pyysi joululahjaksi puhtaita alushousuja ja pyjamaa. Olihan sitä sitten laitettava nippu pieniä ja isoja kalsareita, myös "liian isoja" joukkoon että olisi myöhemminkin käytettävää.
Tässä maassa on ollut jotain pielessä jo viimeiset 16 vuotta, hallitukseen katsomatta. Leipäjonot ja lasten maanantainälkäisyys ei kuulu kuvioon maassa, joka kutsuu itseään hyvinvointiyhteiskunnaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki työttömät saa asumistukea eikä toimeentulotukea.
Asumistukea hakiessa merkitään puolison bruttopalkka eli verot mukana ja lomarahat.
Sekä puolison työttömyyskorvaus bruttona eli verot mukana.
Kela näkee tulorekisteristä tulot, ei voi huijata.
Osa heittää kelan laskuriin netto tuloja ja luulee, että työttömät saa isoja tukia.
Tulorekisteristä näkee myös kilometrikorvaukset, jos työnantaja maksaa + lomarahat.
Kyllähän kuka vaan pystyy tekemään lisää köyhiä lapsia. Minulla tulot 400€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Missä noin? Ollaan useampana vuotena katsastettu Hopen lahjatoiveet, eikä mitään kohtuullista löydy. Esim. nyt toiveissa oli Pleikkaa, älypuhelinta, IPad, Uggit jne.
Samanlaisiin toiveisiin itsekin törmäsin. Yhtäkään lappua en puusta mukaani ottanut. Olin suoraan sanottuna aika pöyristynyt.
Vierailija kirjoitti:
Tampereella tutkailin erästä lahjatoivepuuta. Siinä oli kyllä sellaisia toiveita, että jatkoin matkaani. Osa toiveista oli sellaisia joita moni ei osta edes omille lapsilleen. Eräskin lappuun kirjoitettu elektroniikkalaite maksaa kaupassa vähintään sen 500 euroa! Joo kyllä köyhäkin saa pyytää, mutta on sitten hyväksyttävä, kun toivetta ei pysty tavallinen työssäkäyvä toteuttamaan.
Tuollaiset lahjojen kerjääjät sietäisivät saada selkäänsä. Rusinarasia on ihan hyvä lahja lapselle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googlella löytyy valtavasti tietoa muiden maisten sosiaaliturvassa. Nykytutkimuksen mukaan johdossa ovat Tanska, Ranska, Espanja ja Alankomaat. Sen jälkeen tulee Pohjoismaat tasaisesti. Mutta se ettei muualla ole sosiaaliturvaa on höpölöpöä, koska googlella löytää asiasta luotettavaa tietoa hetkessä. Toki jos uskoo mieluummin mutuun ja keskustelupalstoihin kuin viralliseen tietoon, niin sille en mahda mitään.
En kuulu itse minkään sosiaaliturvan piiriin, vaan käyn töissä ja saan ihan ok palkkaa. Ärsyttää vain mutun levittäminen tietona.
No ihan tiedoksi, että olen itse asunut ulkomailla eri maissa ja tunnen kyllä maiden tilanteita aika hyvin. Suomessa esim kaikkea sosiaaliturvaa ei edes lasketa noihin tilastoihin ja siksi näyttävät matalammilta, mitä ovatkaan.
Mieluusti kuulisin, mitä tarkoittaa Espanjan sosiaaliturva. Lmao.
Näistä löytyy ihan tilastoja mitä maksetaan missäkin. Esim. Saksassa lapsilisä on isompi ja sitä maksetaan 25 vuoteen asti jos lapsi opiskelee, tai näin oli jokunen vuosi sitten, en tiedä nyt. Sitäkään ei lasketa sosiaaliturvaan. Lisäksi tilanteet muuttuvat myös muissa maissa ihan samoin kuin Suomessakin. Suomessa ei saanut opiskelija matka-alennustakaan joskus muuta kuin kodin ja opiskelupaikkakunnan väliseen matkaan, nyt saa mihin vaan. Maailma muuttuu. Et ole varmaankaan tänä vuonna asunut monissa maissa. Minä uskon enemmän päivitettyihin tilastoihin kuin random-keskustelijan kommentteihin. Miksi sinä olisit enemmän oikeassa kuin ne? Italiassa on maksuton lääkäri. Suomessa se ei ole maksuton vaikka niin julkisuudessa väitetään. Nämä esimerkit vain siksi, että muissakin maissa on sellaista turvaa mitä ei lasketa yleiseen turvaan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluusti kuulisin, mitä tarkoittaa Espanjan sosiaaliturva. Lmao.
Näistä löytyy ihan tilastoja mitä maksetaan missäkin. Esim. Saksassa lapsilisä on isompi ja sitä maksetaan 25 vuoteen asti jos lapsi opiskelee, tai näin oli jokunen vuosi sitten, en tiedä nyt. Sitäkään ei lasketa sosiaaliturvaan. Lisäksi tilanteet muuttuvat myös muissa maissa ihan samoin kuin Suomessakin. Suomessa ei saanut opiskelija matka-alennustakaan joskus muuta kuin kodin ja opiskelupaikkakunnan väliseen matkaan, nyt saa mihin vaan. Maailma muuttuu. Et ole varmaankaan tänä vuonna asunut monissa maissa. Minä uskon enemmän päivitettyihin tilastoihin kuin random-keskustelijan kommentteihin. Miksi sinä olisit enemmän oikeassa kuin ne? Italiassa on maksuton lääkäri. Suomessa se ei ole maksuton vaikka niin julkisuudessa väitetään. Nämä esimerkit vain siksi, että muissakin maissa on sellaista turvaa mitä ei lasketa yleiseen turvaan mukaan.
Näihin kannattaa tutustua, että missä sinua kynitään eniten. Kyllä Suomi on ihan kärjessä verotuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Kai jokainen ymmärtää, että tämä on vasemmiston ja järjestöjen kampanja, jotta verovaroja virtaisi edelleen 3. sektorin puuhasteluun... Eivät edes itse auta suoraan lapsiperheitä, vaan kinuavat joululahjatkin veronmaksajilta.
Minkähänlaisia kenkiä nuoret ovat toivoneet? Todennäköisesti Nike Air Force 1, jotka maksaa ovh 130e. Ja ruokalahjakortti tarkoittanee Wolt tai Foodoran lahjakortteja, joilla voi tilailla pizzaa tai hamppareita.
Ei näihin vasemmistojärjestöjen propagandajuttuihin kannata lähteä mukaan. Järjestöjen työntekijöillä on kivat palkat, näihin virtaa miljoonia ja miljoonia verovaroja. Mieluummin ostetaan suoraan jokaiselle nuorelle ne Niken lenkkarit, tulee halvemmaksi.
Vaikuttaa siltä että noilla argumenteilla sinä ja kaltaisesi perustelevat, miksi ei kannata auttaa hädänalaista ihmistä. On täysin turhaa jankuttaa vasemmisto sitä ja vasemmisto tätä jargonia, tuskinpa vaikuttaa millään tavoin kehenkään meihin, joilla on halu ja mahdollisuus auttaa toisia. Vähän jos katselet sen kuplasi ulkopuolelle, saatat huomata että esim jenkeissä todella äveriäät lahjoittavat todella suuria summia köyhille ihmisille, jopa maille. Ok, heillä se on varmaankin osittain verotuksen takia, mutta silti, rahaa menee tärkeisiin kohteisiin. Itse autan mielelläni silloin kun pystyn ja lähes koko aikuisikäni olen pystynyt.
Itse näin nälkää lapsena, olisi kiva syyttää yhteiskuntaa mutta yh äitini lähti pitkille ryyppyreissuille/jonkun ukon matkaan ja unohti mut kotiin, rahaa oli juomiseen, juhlimiseen, röökiin jne. Vika ei ihan ollut yhteiskunnassa vaan huoltajassani. Onko joku oikeasti kokenut nälkää niin että vanhemmat ovat laittaneet lapset etusijalla?
Siis jos yrittäjä ei anna aina kuittia asiakkaalle niin ilmoitan verohallintoon.