Köyhät lapset toivoo ruokaa joululahjaksi Hopen joulukeräyksessä!
Mihin tää maa on oikein mennyt? Aiempina vuosina on toivottu shampoota ja alusvaatteita, dödöjä.
Mutta tänä jouluna lapset toivoo kengät ja ruokaa.
Kommentit (672)
Potkulaki tulee voimaan keväällä.
Jos perheellä on omistusasunto niin saa pelkän 595 työmarkkinatuen, koska omistusasuntoon ei saa enää yleistä asumistukea tammikuussa ja jos on kesämökki niin ei saa, toimeentulotukea lasten ruokiin.
Kohta myydään asuntoja ja kesämökkejä pilkka hinnalla.
"Asuin ulkomailla 15 vuotta sitten, kun sain lapset. Yhteiskunnalta emme saaneet mitään, itse piti maksaa aivan kaikki. Ei vauvapaketteja tai lapsilisiä, ei ilmaista päivähoitoa tai koulua. Jäin kotiin lasten kanssa, mies kävi töissä. Pärjättiin, kun suunniteltiin elämä tulojen mukaan. Ihan luksusta tämä Suomen touhu ja silti ihmiset vaan valittaa. Suomessa saa asumistukea, lapsilisiä, päivähoito on halpaa (kyllä, se on todella halpaa ja paikka on taattu), koulut ilmaisia ruokailuineen ja tarvikkeineen. Ulkomailla ei saanut mitään lapsilisiä, päivähoito maksaa, kouluissa piti itse maksaa lasten ruokailu (100e/lapsi/kk) ja kaikki materiaalit ja koulupuvut. Silti ihmiset eivät valittaneet näin paljon kuin Suomessa. Mitä olen oppinut on se, että mitä enemmän ihmiselle antaa ilmaiseksi, sitä tyytymättömämpiä he ovat. Jos joutuu itse ahkeroimaan, on ihminen tyytyväisempi elämäänsä."
Mikään ei ole ilmaista. Veroilla ne maksetaan. Eikä läheskään kaikki saa mitään asumistukia. Toimeentulotuesta nyt puhumattakaan.
Eli työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa 3 lapsen vanhemmalle.
Ja omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää tammikuussa.
Potkulaki on käsittelyssä ja tulee keväällä.
Vierailija kirjoitti:
"Asuin ulkomailla 15 vuotta sitten, kun sain lapset. Yhteiskunnalta emme saaneet mitään, itse piti maksaa aivan kaikki. Ei vauvapaketteja tai lapsilisiä, ei ilmaista päivähoitoa tai koulua. Jäin kotiin lasten kanssa, mies kävi töissä. Pärjättiin, kun suunniteltiin elämä tulojen mukaan. Ihan luksusta tämä Suomen touhu ja silti ihmiset vaan valittaa. Suomessa saa asumistukea, lapsilisiä, päivähoito on halpaa (kyllä, se on todella halpaa ja paikka on taattu), koulut ilmaisia ruokailuineen ja tarvikkeineen. Ulkomailla ei saanut mitään lapsilisiä, päivähoito maksaa, kouluissa piti itse maksaa lasten ruokailu (100e/lapsi/kk) ja kaikki materiaalit ja koulupuvut. Silti ihmiset eivät valittaneet näin paljon kuin Suomessa. Mitä olen oppinut on se, että mitä enemmän ihmiselle antaa ilmaiseksi, sitä tyytymättömämpiä he ovat. Jos joutuu itse ahkeroimaan, on ihminen tyytyväisempi elämäänsä."
Mikään ei ole ilmaista. Veroilla ne maksetaan. Eikä l
Kyllä siellä Espanjassa on 20 astetta pakkasta ja lapsilla syyshaalarit ja talvihaalarit.
Ois vaan kiva, et tää mahdollisuus hakea olis kaikille köyhille, eikä vaan hopen asiakkaille.
Ja lämmitykseen menee Espanjassa ja Intiassa rahaa, kun on 20 astetta pakkasta.
Eihän lapset osaa lukea eikä kirjoittaa. Äipät tarvitsevat rahaa kynsiin, karvoihin ja bisseen. Inhottavaa lasten hyväksikäyttöä.
En ikinä kerjännyt tai laittanut lastani kerjäämään.
Vierailija kirjoitti:
Lapset toivovat ruokaa ja heidän vanhempansa viinaa. Töissä käynti ja raittius on pois suljettu vaihtoehto.
Olen itse työssäkäyvä, mutta muistan hyvin ajan, kun lapset olivat niin pieniä, ettei vauvaa oikein voinut vielä päiväkotiin laittaa, mutta tiukkaa teki elämisenkin kanssa yhden aikuisen palkalla. Yhteiskunnan tuet olivat olemattomat.
Meillä ei alkoholia käytetty, eikä käytetä. Ei se köyhyys aina ole sitä, ettei halua tehdä työtä tai että tuhlailee. Pikkuvauvat on hoidettava, ja siinä samalla on vaikea töitä tehdä.
Vanhempien tehtävä hoitaa lapselle se ruoka pöytään keinolla millä hyvänsä oli sitten vanhempien rahatilanne millainen tahansa. Lapsen ei kuulu edes joutua sellaiseen tilanteeseen, että hän on huolissaan perheen ruuan riittävyydestä. Vanhempi lähtee hakemaan sitä apua jo ennen kuin tilanne menee siihen, että ruoka uhkaa loppua.
Vierailija kirjoitti:
Eihän lapset osaa lukea eikä kirjoittaa. Äipät tarvitsevat rahaa kynsiin, karvoihin ja bisseen. Inhottavaa lasten hyväksikäyttöä.
En ikinä kerjännyt tai laittanut lastani kerjäämään.
Kyllä koulussa ainakin vielä oppii lukemaan ja kirjoittamaan.
Nyt ei lapset syödä, kun äiskä on tavannut sellaisen kivan Rane-sedän ja me mennään lähiöbaariin tutustumaan. Mun on lisäksi tehtävä sellainen peitetatuointi Pena-sedän nimen päälle, joka mulla on olkapäässä. Siksi mä vähän juksaan Rane-setää tällä siteellä kädessä, ettei se näe sitä, kun se varmaan tulee nukkumaan tänne yöksi. Voitteko ottaa jääkaapin ovesta pois noi Muhamed-sedän ja Ripa-sedän kuvat sillä aikaa, kun me ollaan baarissa. Ei me oteta kuin yhdet ja tullaan sitten tekemään yhdessä ruokaa, jos Rane-setä ostaa sitä. Me sovittiin heti ensi viesteissä, että aloitetaan täysraittius ja Rane-setäkään ei enää vedä mitään aineita sitten. Nyt meidän elämä muuttuu. Eikö olekin ihanaa?
Joo, on, vastaavat lapset nenä kännykässään.
Vierailija kirjoitti:
"Muualla maailmassa ole mitään tukia ja jotenkin ne ihmiset onnistuvat perheitä perustamaan... Suomessa totuttu siihen, että kaiken pitää tulla valmiina. Normaali ihminen muussa maassa ensin opiskelee, etsii työn ja vasta sen jälkeen perustaa perheen. Suomessa tehdään toisinpäin ja ihmetellään, kun rahaa ei tipu mistään."
Pöljä. Esim jokaisessa EU maassa on sosiaaliturva. Ranska maksaa eniten sosiaaliturvaa kansalaisilleen. Mutta erot ovat hyvin pieniä eri maiden välillä.
Pöljä taida olla itse... Ranskassa on hyvä sosiaaliturva, mutta kerropa mitä esim Italia, Espanja tai Portugali maksaa kansalaisilleen?
Vierailija kirjoitti:
Vanhempien tehtävä hoitaa lapselle se ruoka pöytään keinolla millä hyvänsä oli sitten vanhempien rahatilanne millainen tahansa. Lapsen ei kuulu edes joutua sellaiseen tilanteeseen, että hän on huolissaan perheen ruuan riittävyydestä. Vanhempi lähtee hakemaan sitä apua jo ennen kuin tilanne menee siihen, että ruoka uhkaa loppua.
Kaikki perheet ei saa toimeentulotukea.
Puolison 2200 brutto tulot-verot jo vaikuttavat, että ei saa.
Ja lainat ei ole asumismenoja eli asuntovelkainen lapsiperhe ei saa toimeentulotukea lasten ruokiin, jos toinen vanhempi irtisanotaan.
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sossut tai Hope järjestätä tämän joulukeräyksen ja tuntevat lasten ja perheen taustat? Jos siellä joku lapsi ihan oikeasti toivoo ruokaa, pitää Hopen ja sossun ihan oikeasti toimia niin, että lapsi saa ruokaa, ilman kerjäämistä.
Monet vähävaraiset lapsiperheet kituuttavat köyhyysrajalla, mutta eivät saa lahjakortteja tai lahjoja. Ilmeisesti ne menevät niille perheille, jotka ovat sosiaalihuollon asiakkaita.
Hopen sivuilla on lomake, jonka avun tarvitsijat voivat täyttää. Eli sitä haetaan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tuolla tavalla saa kasan leluja - ja ruokaa, kengät, shampoota jne. Koska onhan se kamalaa, että joku lapsi toivoo ruokaa tilanteessa, jossa sitä on kahmalokaupalla saatavilla, jos vain vaivautuu leipäjonoon.
Laitatko lapsesi ruokajonoon.
Neukkulassa moni laittoi. Pakosta. Virolainen ystävänikin on seissyt lukemattomia kertoja lapsena. Ja ne jonot ei edenneet nopeaan. Kaikki sotaveteraanit pääsivät ohi. Joskus ystäväni oli pakko juosta välillä pissille, ja jollei joku ystävällinen mummeli pitänyt hänelle paikkaa, jonotus oli turhaa sinä päivänä. Saattoi se olla muutenkin, sitten kun oma vuoro tuli. Vaaleaa höttöleipää sai kyllä aina ja se oli niin halpaa, että sitä syötettiin lehmille ja sioillekin, jos muu rehu loppui.
Ai pidätkö Neuvostoliittoa mallina, johon Suomen tulisi pyrkiä? Häpeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Muualla maailmassa ole mitään tukia ja jotenkin ne ihmiset onnistuvat perheitä perustamaan... Suomessa totuttu siihen, että kaiken pitää tulla valmiina. Normaali ihminen muussa maassa ensin opiskelee, etsii työn ja vasta sen jälkeen perustaa perheen. Suomessa tehdään toisinpäin ja ihmetellään, kun rahaa ei tipu mistään."
Pöljä. Esim jokaisessa EU maassa on sosiaaliturva. Ranska maksaa eniten sosiaaliturvaa kansalaisilleen. Mutta erot ovat hyvin pieniä eri maiden välillä.
Pöljä taida olla itse... Ranskassa on hyvä sosiaaliturva, mutta kerropa mitä esim Italia, Espanja tai Portugali maksaa kansalaisilleen?
Espanjan työttömyyskorvaus on isompi kuin Suomen, oli jo ennen leikkauksia.
Ja päiväkoti ei vaadi talvikumisaappaita.
Mobtakohan lasten joulutoivetta Orpo, Purra, Örh Örh &muut hallitussankarit toteuttavat hope joulupuusta? Vahva veikkaus, etteivät yhden yhtä." Empatia ei kuulu politiikkaan, kun en muutakaan keksinyt-en jaksa vastata" tyypit mässyttää herkkuja mahat pinkeiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lapset, tässä kuussa ei syödä, kun äiti tarvitsee uuden tatuoinnin"
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää tammikuussa.
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää.
a) Veronmaksajien ei tarvitse ylläpitää kenenkään omistusasuntoa, kesämökkiä, venettä tai moottoripyörää. Niihin on oikeus, jos itse ne pystyy ylläpitämään.
b) Puolisoilla on elatusvelvollisuus. Onhan se nyt hassua, että puolison ei tarvitse toista elättää, mutta meidän muiden veronmaksajien pitää. Siksi tulot ovat perhekohtaisia, loogisesti.
c) Työmarkkinatuen on kannustettava töihin, se on tarkoitettu perustarpeisiin. Kannattaa kouluttautua ja etsiä töitä, niin ei tarvitse kituuttaa. Näin me muutkin toimimme.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei lapset syödä, kun äiskä on tavannut sellaisen kivan Rane-sedän ja me mennään lähiöbaariin tutustumaan. Mun on lisäksi tehtävä sellainen peitetatuointi Pena-sedän nimen päälle, joka mulla on olkapäässä. Siksi mä vähän juksaan Rane-setää tällä siteellä kädessä, ettei se näe sitä, kun se varmaan tulee nukkumaan tänne yöksi. Voitteko ottaa jääkaapin ovesta pois noi Muhamed-sedän ja Ripa-sedän kuvat sillä aikaa, kun me ollaan baarissa. Ei me oteta kuin yhdet ja tullaan sitten tekemään yhdessä ruokaa, jos Rane-setä ostaa sitä. Me sovittiin heti ensi viesteissä, että aloitetaan täysraittius ja Rane-setäkään ei enää vedä mitään aineita sitten. Nyt meidän elämä muuttuu. Eikö olekin ihanaa?
Joo, on, vastaavat lapset nenä kännykässään.
On sulla fantasiat. Mene hoitoon!
Ainakin lahjakortit oli otettu omaan käyttöön taannoin?Peruslahjat varmaan meneekin kohteeseen.