Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Köyhät lapset toivoo ruokaa joululahjaksi Hopen joulukeräyksessä!

Vierailija
01.12.2024 |

Mihin tää maa on oikein mennyt? Aiempina vuosina on toivottu shampoota ja alusvaatteita, dödöjä.

Mutta tänä jouluna lapset toivoo kengät ja ruokaa.

Kommentit (672)

Vierailija
661/672 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isin firmassa töissä. 

Nössö rääpäle. Miesvauva. 

Vierailija
662/672 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasi saa toivoa. Aikuisen eli vanhemman on syytä opettaa lapselle, ettei voi ihan mitä vaan toivoa. Olen opettanut tämän lapsilleni, kun isovanhemmat ja kummit ovat kyselleet lahjatoiveita. Mun mielestä keneltäkään muulta kuin vanhemmilta ei voi toivoa niin kalliita lahjoja kuin esim puhelin tai pelikonsoli. Jos joku avustusjärjestöt sallivat niin isot toiveet, niin sitten se on ok. Ja kai silloin on myös sellaisia lahjoittajia. 

Mutta lapsi ansaitsee toivomansa lahjan. Myös köyhän lapsi. Parhaimmillaan se tuo lapselle iloisen mielen ja voi ehkäistä porukasta tippumista tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/672 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten on nämä nolot joiden työpaikka on sovittu golfkentällä. 

Vierailija
664/672 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä lapsi! Muista joulunakin, että sinun on tyytyminen ruokalahjaan! Et ole oikeutettu typeriin pelikoneisiin! Et saa edes toivoa sellaista! Ne ovat tarkoitettu rikkaiden lapsille! Et ole myöskään oikeutettu haluamaan samaa kuin muut nuoret! Jos haluaisit edes joskus ostaa energiajuomatölkin, kuten kaverit, niin ei, et ole oikeutettu toivomaan sellaista! Muistakaa, että vanhempanne ovat pskoja ja ymmärtäkää, että tekin olette sitä ylimitoitettuine toiveinenne!

Vierailija
665/672 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri antaa lapselle rahaa joka ostaa tupakkaa ja me teemme lasun.

Alle 18-vuotias ei saa polttaa tupakkaa. 

Vierailija
666/672 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä lahjoittanut mitään kallista, paitsi omille sukulaislapsille ostin joskus vuosia sitten xboxin vai mikä härpätin se olikaan. Meillä oli sellainen ja serkut kadehtivat meidän lapsia ja olivat aina meillä pelaamassa. Luvalla sanoen heidän vanhemmillaan oli enemmän tai vähemmän elämänhallintavaikeuksia, ostivat eineksiä, tilailivat osamaksulla kaikenlaista, luottotiedot menivät lopulta ja aina oli rahat loppu, mutta eipä se lasten vika ollut. Ei me oltu rikkaita mekään, mutta tulin siihen tulokseen, että koska mulla on kykyjä ja pystyn hallitsemaan talouttani, niin voin ostaa lapsille sen koneen. Omien lasten kanssa puhuin asiasta ja sovittiin, että sinä jouluna he saavat vähän vähemmän lahjoja meiltä vanhemmilta ja serkut saavat sen vehkeen. Oli aika kiva joulu.

Vierailija
667/672 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen toiminut useissa tällaisissa joulu- ym. apua tarjoavissa järjestöissä ja voin sanoa, että ne ovat systemaattisesti läpimätiä. Kaikenlaisia väärinkäytöksiä joka paikassa ja joka portaassa. ÄLKÄÄ LAHJOITTAKO! Oikeasti.

Rikkaat rvat jakavat ruokaa köyhille, kun ensin ovat ottaneet parhaat itselleen. Selkä väärässä kantavat kasseja mersuihinsa. 

Vierailija
668/672 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kukaan ei loukkaannu, nämä surkeilut jonkun köyhästä joulusta hiukan ärsyttävät.  60-luvun nähneet muistavat ettei kaikilla ollut hienoja lahjoja, silti oli kiva joulu.

On tehtävä jotain lähimmäisen hyväksi joka voi.

Perheeni oli köyhä, minä vielä lapsi 60- luvulla. Ei valitettu eikä vaadittu, paperinukke oli hyvä lahja ja se peltirumpu. 

Kyllä oli joulut paljon rauhallisempia silloin eikä jouluhössötys alkanut niin aikaisin kuin nykyään. Aattona kuusi koristeltiin, piparit oli leivottu edellisenä päivänä ja kinkku paistettu edellisenä yönä. Eipä siinä muuta tarvittu kuin joulurauhan julistus. 

Vierailija
669/672 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nälkä.... Onko teistä kukaan hyväosasista kokenut lapsena sitä todellista nälkää???? Kesälomat, joululomat ym. ja myös viikonloput, odotat kauhulla, kun tiedät, ettet saa edes yhtä leipäpalasta kotona ja "elät"vain vedellä? No, ehkä kerran kuussa sai syötävää, ja senkin vanhempi haki nakkarilta. Olen kerran käynyt leipäjonossa 16vuotiaana, ei annettu ruokakassia, koska olin alaikäinen. Joten, kyllä nuo ruokatoiveet voivat olla ihan oikeita toiveita. 

Tiedän, että Suomessa on lapsia, jotka näkevät nälkää erityisesti niinä päivinä, kun ei ole koulua. Monen ruokavalio on lisäksi ravintoköyhää, puuroa, keitettyä makaronia jne. 

Vaikea uskoa, jos on aina ollut elämän paremmalla puolella. 

Tunsin teininä nuortenkodissa yhen

"Mikä on nuortenkoti?"

Oikeastihan se oli pienryhmäkoti, mutta ajattelin että nuortenkoti on selkeempi termi. :)  Eli siis jos teini täytyy sijoittaa johonkin, pienryhmäkoti on yksi vaihtoehto.

Vierailija
670/672 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yhtenä iltana tilkassa esiintyi 11 lapsen yh-äiti. He saavat ruoka- ym. muita avustuksia. Kiinnitti huomiotani, että äidillä oli värjätyt hiukset, tatuointeja käsivarsissa ja tekokynnet. Jos säästää pitää, niin tällaisiin ei voi rahaa käyttää, edullisemminkin voi itsestään huolehtia. 

Vierailija
671/672 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miltei aina vedetään ja korostetaan yksinhuoltajien osaa selviämisessä? Sanon siksi, kun totaali yksinhuoltajia on vähän ja suurin osa on yhteishuoltajia, jolloin on toinen vanhempi jakamassa lapsen huollon kuluja. Olen itse ollut aikoinaan totaali yksinhuoltaja ja tiedän eron.

Yksinhuoltajat on yleensä naisia ja ihmisistä on vaan kiva mollata naisia. Yksinhuoltajaäiti on aina suurempi perkele ihmisille kuin yhteishuoltajat.

Vierailija
672/672 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinköhän sitten pleikkarit ja merkkivaatteet muka jäi?