Köyhät lapset toivoo ruokaa joululahjaksi Hopen joulukeräyksessä!
Mihin tää maa on oikein mennyt? Aiempina vuosina on toivottu shampoota ja alusvaatteita, dödöjä.
Mutta tänä jouluna lapset toivoo kengät ja ruokaa.
Kommentit (672)
"Eläkkeitä maksetaan 37,8 miljardia vuodessa." https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…
"Ansiosidonnaista maksettiin viime vuonna vain 1,9 miljardia euroa." https://www.tyj.fi/tilastot/
Ja ansiosidonnaisesta leikattiin lapsikorotukset pois ja se porrastettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tuolla tavalla saa kasan leluja - ja ruokaa, kengät, shampoota jne. Koska onhan se kamalaa, että joku lapsi toivoo ruokaa tilanteessa, jossa sitä on kahmalokaupalla saatavilla, jos vain vaivautuu leipäjonoon.
Ei lapsen paikka ole leipäjonossa. Aikuinen pysyy niillä hengissä, mutta kasvava lapsi tarvitsisi monipuolista ravintoa. Kouluissakin maanantaisin menee enemmän ruokaa. Helppo uskoa ettei kaikille ole sitä kotona tarjolla.
Päihteet vs ruoka,nyt pitää valita.
"Yli 24 prosenttia palkasta menee eläkkeisiin, ja se on enemmän kuin koskaan ennen.
Eläkerahoista vain noin viidennes tulee aiemmin maksetuista ja rahastoihin sijoitetuista rahoista.
Tänään eläkkeellä olevien ihmisten eläkkeistä pääosa rahoitetaan tänään työtä tekevien ihmisten ja heidän työnantajiensa työeläkemaksuilla. "
Lahjottaisin, jos tietäisin varmasti, että rahat menevät tarvitsijoille, eikä välikäsille.
"Vuoden 2023 joulukuussa eläkkeensaajan asumistukea sai 207711 henkilöä."
https://tietotarjotin.fi/tilasto/2711779/tilasto-elakkeensaajan-asumist…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi köyhät tekevät lapsia jos ei ole niitä vara elättää? Yhteiskunta joutuu maksumieheksi näille kun yleensä köyhän lapset ovat aikuistuttuaan työttömiä ja jäävät elämään sosiaalituilla. Kurjuuskierre pitäisi katkaista jo synnytyslaitoksella.
Köyhyyskierre lähtee siitä, kun ihminen saa lapsen. Kotihoidontuki on 270 e/kk ja lapsilisä 94 e/kk. Siinä ovat yhteiskunnan tuet pikkulasten hoitoon. Sen jälkeen kun olet lapsen saanut, yksikään työnantaja ei huoli sinua enää töihin. Minulle on suoraan sanottu, etteivät mielellään palkkaa pienten lasten vanhempia. Itse olen yliopiston käynyt ja pelkkää pätkätyötä ollut. Olen ahkera ja luotettava työntekijä. Hyvin vähän on ollut poissaoloja töistä, mutta silti se, että lapsia löytyy on monelle työnantajalle punainen vaate. Perhetilannetta udellaan työhaastatteluis
Teillä oli nähtävästi varaa siihen, ei siis pulaa mistään. Lopeta köyhien lasten ja perheiden kadehtiminen.
Vierailija kirjoitti:
Eikös tässä toivonut lapsi saavansa lohta? Surullinen toive, kyllä lapsi tarvitsee kalaakin kasvaakseen terveeksi ja vahvaksi. Ne hernekeitot ja pastat ei riitä kasvaville lapsille. Toivon, että Purra ja Orpo osallistuvat itsekin keräyksiin ja ostavat mahdollisimman monta lahjaa lapsille itsekin.
Lindtman,Virta,Koskela paljonko annatte
"Vanhuksen palveluasuminen voi maksaa 5000 euroa kuukaudessa.
Esimerkiksi Attendon asiakkaista vain pari prosenttia maksaa tehostetun asumisensa palveluineen itse.
Suurin osa palvelutalojen asukkaista saa yhteiskunnan tukea."
Vierailija kirjoitti:
Lahjottaisin, jos tietäisin varmasti, että rahat menevät tarvitsijoille, eikä välikäsille.
Hopen joulupuukeräykseen annetaan lasten toivomia tavaroita. Tuskin niitä järjestön johtajat itselleen kahmii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hopen joulupuukeräykseen annetaan lasten toivomia tavaroita. Tuskin niitä järjestön johtajat itselleen kahmii.
Omille lapsille sattaa mennä.
Vierailija kirjoitti:
"Vanhuksen palveluasuminen voi maksaa 5000 euroa kuukaudessa.
Esimerkiksi Attendon asiakkaista vain pari prosenttia maksaa tehostetun asumisensa palveluineen itse.
Suurin osa palvelutalojen asukkaista saa yhteiskunnan tukea."
Lapset toivovat ruokaa ja heidän vanhempansa viinaa. Töissä käynti ja raittius on pois suljettu vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Voi että kun olisi varaa osallistua noihin keräyksiin, tänä vuonna ei valitettavasti onnistu, olin alkuvuoden lomautettuna ja nyt pitäisi kuroa niitä taloudellisia menetyksiä umpeen. :( Ruokatoiveet lapsilta ovat todella surullisia, minäkin luin jostain että lapsi oli nimenomaan kalaa toivonut. Lapset puhuvat kyllä keskenään myös ruuista ja odottavat tietysti jouluna herkkuja, tottakai ne juhlaan kuuluvat. Tältä hallitukselta on turha odottaa myöskään bonuksia lapsilisiin. Surettaa myös lapset, jotka vielä uskovat joulupukkiin ja joilla on köyhä joulu edessä. Toivottavasti he eivät joudu tuntemaan syyllisyyttä ja miettimään, ovatko olleet ilkeitä. 🥺 Mielestäni kaikki hallituspuolueiden kansanedustajat olisivat velvollisia ostamaan näiden lasten toivelahjoja. Opposition edustajien uskoisin muutenkin hyväntekeväisyyttäkin harjoittavan, ainakin toivon niin.
Bonukset lapsilisiin oli KEPUN vaalityötä,maksoi yli 100 miljoonaa.
"Jos leski sen sijaan on jo ehtinyt täyttää 50-vuotta mennessään uudelleen naimisiin, ei oikeus leskeneläkkeeseen häviä."
"Muualla maailmassa ole mitään tukia ja jotenkin ne ihmiset onnistuvat perheitä perustamaan... Suomessa totuttu siihen, että kaiken pitää tulla valmiina. Normaali ihminen muussa maassa ensin opiskelee, etsii työn ja vasta sen jälkeen perustaa perheen. Suomessa tehdään toisinpäin ja ihmetellään, kun rahaa ei tipu mistään."
Pöljä. Esim jokaisessa EU maassa on sosiaaliturva. Ranska maksaa eniten sosiaaliturvaa kansalaisilleen. Mutta erot ovat hyvin pieniä eri maiden välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tuolla tavalla saa kasan leluja - ja ruokaa, kengät, shampoota jne. Koska onhan se kamalaa, että joku lapsi toivoo ruokaa tilanteessa, jossa sitä on kahmalokaupalla saatavilla, jos vain vaivautuu leipäjonoon.
Laitatko lapsesi ruokajonoon.
Neukkulassa moni laittoi. Pakosta. Virolainen ystävänikin on seissyt lukemattomia kertoja lapsena. Ja ne jonot ei edenneet nopeaan. Kaikki sotaveteraanit pääsivät ohi. Joskus ystäväni oli pakko juosta välillä pissille, ja jollei joku ystävällinen mummeli pitänyt hänelle paikkaa, jonotus oli turhaa sinä päivänä. Saattoi se olla muutenkin, sitten kun oma vuoro tuli. Vaaleaa höttöleipää sai kyllä aina ja se oli niin halpaa, että sitä syötettiin lehmille ja sioillekin, jos muu rehu loppui.
"Lapset, tässä kuussa ei syödä, kun äiti tarvitsee uuden tatuoinnin"
"1000 euron eläkkeestä ei mene veroa." https://www.veronmaksajat.fi/tutkimus-ja-tilastot/tuloverot/elakkeensaa…
"Työmarkkinatuesta menee 20 % veroa"
Vierailija kirjoitti:
"Lapset, tässä kuussa ei syödä, kun äiti tarvitsee uuden tatuoinnin"
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää tammikuussa.
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää.
Asuin ulkomailla 15 vuotta sitten, kun sain lapset. Yhteiskunnalta emme saaneet mitään, itse piti maksaa aivan kaikki. Ei vauvapaketteja tai lapsilisiä, ei ilmaista päivähoitoa tai koulua. Jäin kotiin lasten kanssa, mies kävi töissä. Pärjättiin, kun suunniteltiin elämä tulojen mukaan. Ihan luksusta tämä Suomen touhu ja silti ihmiset vaan valittaa. Suomessa saa asumistukea, lapsilisiä, päivähoito on halpaa (kyllä, se on todella halpaa ja paikka on taattu), koulut ilmaisia ruokailuineen ja tarvikkeineen. Ulkomailla ei saanut mitään lapsilisiä, päivähoito maksaa, kouluissa piti itse maksaa lasten ruokailu (100e/lapsi/kk) ja kaikki materiaalit ja koulupuvut. Silti ihmiset eivät valittaneet näin paljon kuin Suomessa. Mitä olen oppinut on se, että mitä enemmän ihmiselle antaa ilmaiseksi, sitä tyytymättömämpiä he ovat. Jos joutuu itse ahkeroimaan, on ihminen tyytyväisempi elämäänsä.