Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Köyhät lapset toivoo ruokaa joululahjaksi Hopen joulukeräyksessä!

Vierailija
01.12.2024 |

Mihin tää maa on oikein mennyt? Aiempina vuosina on toivottu shampoota ja alusvaatteita, dödöjä.

Mutta tänä jouluna lapset toivoo kengät ja ruokaa.

Kommentit (672)

Vierailija
41/672 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittaako Hope paketin perille jos ostan tuollaiselle lapselle kasan kaurahiutaleita, kuivattuja herneitä ja maapähkinöitä (3,29 €/kg)?

Vierailija
42/672 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokajonot ei pitäis ikinä olla mikään pakko vaihtoehto.. mun mielestä ihmisen perusoikeus on  mennä kaupan hyllyltä valikoimaan  mitä syö. 

Sulla on aika hiton korkeat standardid perusoikeudelle. Varsinkin kun nykyään kaupoista saa ties mitä ihmeellisimpiä aineksia, joista hyvin toimeentulevatkin usein laskeskelevat. 

Tarkoitus olikin sanoa, et5ä palkalla putäisi jokainen tulla toimee. Se on perusoikeus jokaiselle. Itseasia, mahdollistettanko sitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/672 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kunnassa loppui se Hopen joulupuukeräys jo eilen. Itseltä meni ihan ohi ja olisin jonkun toiveen halunnut toteuttaa. Pitänee etsiä joku muu keino auttaa. Ymmärrän, että keräyksen jälkeen pitää jättää aikaa lajittelulle ja jakelulle, mutta mun mielestä marraskuun vika päivä on liian aikaista keräyksen loppumiselle. Monet havahtuvat vasta joulukuussa, että se joulu tulee taas tänäkin vuonna. 

44/672 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on sairaita kommentteja osalla. Mielestäni lapsityövoimalla provoilu ei ole hauskaa, tiedoksi myös ettei niitä leipäjonoja pahemmin PK-seudun ulkopuolella ole eikä niiden tarjoama ruoka ole riittävän ravintorikasta kasvaville lapsille. Osallistuisin mielelläni itsekin noihin keräyksiin, jos taloudellinen tilanne sen sallisi, mutta opiskelijana tekee tiukkaa selvitä omistakaan kuluista tässä vaiheessa. Kunhan valmistun, aion taatusti osallistua joulupuukeräyksiin. 

Ruoka on tärkeää ja kuten joku täällä jo sanoikin, kyllä lapset juhlapäivänä herkkuja haluaa saada. Isoissa perheissä voi karkitkin käydä kalliiksi ja on sääli, jos joutuu säännöstelemään herkkuja joulunakin. Lapsen toive ruoasta on koskettava ja surullinen. Toivottavasti Purrakin eksyisi tätä ketjua lukemaan ja ymmärtäisi, minkälaisessa todellisuudessa köyhät lapset joutuvat elämään. Empatia kuuluu politiikkaan.

Bandan juhlan pöytä konevehtia kaikille 

Vierailija
45/672 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai jokainen ymmärtää, että tämä on vasemmiston ja järjestöjen kampanja, jotta verovaroja virtaisi edelleen 3. sektorin puuhasteluun... Eivät edes itse auta suoraan lapsiperheitä, vaan kinuavat joululahjatkin veronmaksajilta. 

Minkähänlaisia kenkiä nuoret ovat toivoneet? Todennäköisesti Nike Air Force 1, jotka maksaa ovh 130e. Ja ruokalahjakortti tarkoittanee Wolt tai Foodoran lahjakortteja, joilla voi tilailla pizzaa tai hamppareita. 

Ei näihin vasemmistojärjestöjen propagandajuttuihin kannata lähteä mukaan. Järjestöjen työntekijöillä on kivat palkat, näihin virtaa miljoonia ja miljoonia verovaroja. Mieluummin ostetaan suoraan jokaiselle nuorelle ne Niken lenkkarit, tulee halvemmaksi. 

Vierailija
46/672 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi köyhät tekevät lapsia jos ei ole niitä vara elättää? Yhteiskunta joutuu maksumieheksi näille kun yleensä köyhän lapset ovat aikuistuttuaan työttömiä ja jäävät elämään sosiaalituilla. Kurjuuskierre pitäisi katkaista jo synnytyslaitoksella.

Köyhyyskierre lähtee siitä, kun ihminen saa lapsen. Kotihoidontuki on 270 e/kk ja lapsilisä 94 e/kk. Siinä ovat yhteiskunnan tuet pikkulasten hoitoon. Sen jälkeen kun olet lapsen saanut, yksikään työnantaja ei huoli sinua enää töihin. Minulle on suoraan sanottu, etteivät mielellään palkkaa pienten lasten vanhempia. Itse olen yliopiston käynyt ja pelkkää pätkätyötä ollut. Olen ahkera ja luotettava työntekijä. Hyvin vähän on ollut poissaoloja töistä, mutta silti se, että lapsia löytyy on monelle työnantajalle punainen vaate. Perhetilannetta udellaan työhaastatteluissa, vaikka se laitonta onkin. 

Vierailija
47/672 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyy voi kolahtaa kenen tahansa nilkkaan, äkkiä ne säästöt on syöty jos sairastut ja sinulla on vielä lapsia siinä nurkissasi.

Vierailija
48/672 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menisivät töihin!

Niin että lapset töihin ja kerjuulle leipäjonoon?

Juuri niin. Ei ole edes mitenkään ainutlaatuista tällä maapallolla. Suurimman osan ihmiskunnan historiasta lapset ovat tehneet töitä, myös maissa, joissa sitä nykyään katsotaan pahalla ja kauhistellaan.

Sinä olet se syöpä jonka takia suomi on kusessa, kaikki solidaarisuus on kuollut, tiedätkös sinä miten syöpää hoidetaan?

Se tapetaan, veitsillä ja myrkyillä.

Minä en nyt halua uhkailla tai pelotella, minä kuvailen sun käytöstä ja sen seuraamuksia sanoilla, minä en ole sinun käytöksestä vastuussa vaikka kuvailen sitä sanoilla.

Sun yksityisyydellä on aikaraja, tutustuppa siihen mitä moderni AI tekee parin vuoden meidän kaikk

En tunne oloani uhatuksi tai pelokkaaksi sinun vuoksesi. En myöskään AI:n vuoksi. Minut saa ihan vapaasti leikata pois tai myrkyttää. Jos eutanasia olisi Suomessa vaihtoehto, valitsisin sen empimättä. Siinäpä sinulle tavoite: tehdä se lailliseksi ja laajasti saatavilla olevaksi vaihtoehdoksi.

Vierailija
49/672 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdenkään lapsen ei pitäisi olla toivomassa ruokaa joululahjaksi. 

Miksi ei, varmaan houkuttelee loputtoman pitkät konvehti jonot ja irtokarkkilaarit.

Vierailija
50/672 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka on halpaa jouluna kun tekee itse. No ei valmislaatikot vie kerään konkurssiin. Sikaa saa edulliseen kilohintaan, samoin juureksia. Se on taitamattomuutta jos pitää jouluna pyytää ruokaa lahjaksi. 

mä ruokin tänäkin jouluna 9 aikuista ja 3 lasta 200 eurolla. Aattona syö koko porukka, oma perhe vielä seuraavat pari päivää. 

Vierailija
51/672 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi köyhät tekevät lapsia jos ei ole niitä vara elättää? Yhteiskunta joutuu maksumieheksi näille kun yleensä köyhän lapset ovat aikuistuttuaan työttömiä ja jäävät elämään sosiaalituilla. Kurjuuskierre pitäisi katkaista jo synnytyslaitoksella.

Haista vttu n_atsi.

Liippasiko liian läheltä.

Vierailija
52/672 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi vassarit sanovat että kulutusta täytyy vähentää ja nyt ei sitten kelpaakaan.

Vierailija
53/672 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"16000 omistusasunnossa asuvalta loppuu asumistuki tammikuussa."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010787008.html

Vierailija
54/672 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhyyskierre lähtee siitä, kun ihminen saa lapsen. Kotihoidontuki on 270 e/kk ja lapsilisä 94 e/kk. Siinä ovat yhteiskunnan tuet pikkulasten hoitoon. Sen jälkeen kun olet lapsen saanut, yksikään työnantaja ei huoli sinua enää töihin. Minulle on suoraan sanottu, etteivät mielellään palkkaa pienten lasten vanhempia. Itse olen yliopiston käynyt ja pelkkää pätkätyötä ollut. Olen ahkera ja luotettava työntekijä. Hyvin vähän on ollut poissaoloja töistä, mutta silti se, että lapsia löytyy on monelle työnantajalle punainen vaate. Perhetilannetta udellaan työhaastatteluissa, vaikka se laitonta onkin. 

Muualla maailmassa ole mitään tukia ja jotenkin ne ihmiset onnistuvat perheitä perustamaan... Suomessa totuttu siihen, että kaiken pitää tulla valmiina. Normaali ihminen muussa maassa ensin opiskelee, etsii työn ja vasta sen jälkeen perustaa perheen. Suomessa tehdään toisinpäin ja ihmetellään, kun rahaa ei tipu mistään.

Vierailija
55/672 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haista vttu n_atsi.

Liippasiko liian läheltä.

Ei. Se, että ihminen ei ole mielisairas kuten sinä, ei tarkoita, että "liippaa läheltä".

Vierailija
56/672 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Moni yrittäjä menettää asumistuen tammikuussa omistusasuntoon.

Asunto tulkitaan omistusasunnoksi, vaikka asunnosta olisi tehty vuokrasopimus, jos asunto, jossa yrittäjä asuu, on kiinteistöosakeyhtiön tai yrityksen nimissä ja yrittäjä omistaa yrityksestä vähintään 50 prosenttia. "

https://www.salkunrakentaja.fi/2024/08/asumismenot-asumistuki/

Vierailija
57/672 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on jo 360e liikaa, lapset tulisi kustantaa itse.

Vierailija
58/672 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoka on halpaa jouluna kun tekee itse. No ei valmislaatikot vie kerään konkurssiin. Sikaa saa edulliseen kilohintaan, samoin juureksia. Se on taitamattomuutta jos pitää jouluna pyytää ruokaa lahjaksi. 

mä ruokin tänäkin jouluna 9 aikuista ja 3 lasta 200 eurolla. Aattona syö koko porukka, oma perhe vielä seuraavat pari päivää. 

Teille eläkäkeläisille maksetaankin hyviä eläkkeitä. Kotihoidontuki on 270 e/kk. Hienoa, jos sillä rahalla elätät perheesi, maksat laskusi ja ostat kinkut, lohet ja juurekset jouluksi. Hyvää joulua sinullekin!

Vierailija
59/672 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 viikkoa ja moni yrittäjä ei saa enää asumistukea. 

Ja myynnit vähenevät. 

Vierailija
60/672 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei saa tehdä lapsia jos ei ole maksettua asuntoa ja 18 vuoden hätävaraa tilillä.

Mun tilanne oli tämä vuosikymmeniä sitten, kun mitään apua ei saatu mistään: Jäin työttömäksi äitiysloman aikana, konkurssi joten äitiysloma ei ollut syy, laillinen irtisanominen. Miehen työpaikalla lomautettiin. Äiti kuoli. Anoppi joutui maksamaan poikansa velkoja, joita oli mennyt takaamaan, toki omaa tyhmyyttä, mutta autoimme paljon. Mä tein kauppalistoja, joissa laskin tarkkaan mihin meillä on varaa. Tingit omista ruuista ja vaatteita en ostannut itselleni pariin vuoteen mitään jos ei ollut ihan välttämätön tarve tyyliin ehjiä kenkiä ei ollut. Lasten vaatteet onneksi löytyi kirppareilta hyvin, ne olivat nousussa siihen aikaan. Mies oli lomautettuna. Mulla oli säästöjä, mutta ne menivät normaaleihin laskuihin ja peruselämiseen pikkuhiljaa. Ne säästöt oli tarkoitettu taloon. Jouduimme perumaan jo suunnitellut rakentamisen ja jouduimme maksamaan markkoina 2000 sakkomaksua. Se oli mun monen kuukauden kotihoidontuki. Elämä ei aina mene suunnitellusti. Tai mun serkut , menetti isänsä ja äiti sairastui vakavasti kun serkut  olivat  10 ja 15. Ilman minun, itsekin vähävaraisten, vanhempien apua eivät oliksi selvinneet. Lapsia oli kaksi. Olkaa kiitollisia jos teillä menee kaikki suunnitelmien mukaan. Ei mene hyvätuloisillakaan. Eräs koulukaverini menetti työkykynsä onnettomuudessa, lopullisesti. Kaikki oli hyvin sitä ennen. 

Eikä se ole lasten vika, jos vanhemmat eivät hallitse asioita. Minä ostan kahden perheen ruuat ensi viikolla keräyksiin. Uskon että suurin osa menee kuitenkin tarpeeseen.