Köyhät lapset toivoo ruokaa joululahjaksi Hopen joulukeräyksessä!
Mihin tää maa on oikein mennyt? Aiempina vuosina on toivottu shampoota ja alusvaatteita, dödöjä.
Mutta tänä jouluna lapset toivoo kengät ja ruokaa.
Kommentit (672)
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset ottavat 200 000 asuntovelkaa ja kehtaavat arvostella, kun lapsi haluaa jonkun kalliimman pelin.
Repesin! :D
Vierailija kirjoitti:
Mihin näiden lasten äidit ovat käyttäneet lastensa lapsilisät,toimeentulotukiosuuden,mahdolliset elatusmaksut ynnä muut rahat?
Jo pelkkä lapsilisä on 124€ ja lapsen toimeentulotuen tuokarahan osuus on 480€ per lapsi. Mihin tuo reilu 600 euroa on käytetty? Äidin puhelimeen? Kaljaan?? Miten te äidit kehtaatte?! Hävetkää mitä teette lapsillenne ja miten huonosti heitä kohtelette! Häpäisette sekä lapsenne, että itsenne!
Ainakin jotkut miehistä eronneet äidit laittaa kaikki rahansa omiin ulkonäköihinsä, huulifillereihin, botoksiin, ripsijatkeisiin, merkkivaatteisiin ja merkkilaukkuihin, jotta olisivat somekelpoisia ja saisivat instagram-tykkäyksiä. Ottavat hienoja sushi-illallis-, viinibaari- ja lomamatkakuvia silloin kun lapset ovat isällään. Kehtaavat väittää ettei lapsilla ole ruokaa, silloin kun lapset on heillä itsellään!
Aikuiset ottavat 200 000 asuntovelkaa ja itkevät, kun palkka ei riitä 😭😭😭😭😭.
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset ottavat 200 000 asuntovelkaa ja itkevät, kun palkka ei riitä 😭😭😭😭😭.
Pikkuisen voisi leikata vielä työttömien lapsilta, kun Espanjan matkaan tarvitsee rahaa 🤭.
Niih...
Aikuiset noita yleensä täyttää. Lapsen nimellä. Tiedän naapurin, joka tekee noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdenkään lapsen ei pitäisi olla toivomassa ruokaa joululahjaksi.
Olen nähnyt näitä toivomuksia. Ensin se ihmetytti vähän, mutta sitten tajusin, että kyseessä voi olla yksi tapa päästä muiden joukkoon. Kun kaverit menevät ruokakauppaan ja ostavat lihapiirakan, juomatölkin, sipsipussin tai pizzapalan, niin köyhän perheen lapsi voi tehdä samoin, kun hänellä on lahjakortti. Muistan elävästi olleeni kouluikäisenä kaupassa luokkatoverin kanssa, jolla oli aina rahaa lompakossa. Joskus hän antoi karkkia minullekin, mutta olisi ollut kivaa voida ostaa jotain omalla rahalla.
Minusta voisi olla sellainen sääntö, että koulun alueelta ei saisi poistua koulupäivän aikana. Omassa lapsuudessa ysärillä mentiin parijonossa luokasta ruokalaan. Ei kukaan lähtenyt minnekään kauppaan ostamaan p
Huoh. Tämä sääntö on varmaan joka koulussa. Mutta koulun loputtua viimeistään mennään kauppaan. Oletko tosiaan ysärillä koulun käynyt - eli aikuinen??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset ottavat 200 000 asuntovelkaa ja kehtaavat arvostella, kun lapsi haluaa jonkun kalliimman pelin.
Ei silloin 1990 -luvulla olisi kellekkään tullut mieleen ottaa noin isoa lainaa.
Miten niin?Moni otti,meilläkin oli nykyrahassaa 200 tuhatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah.
Lopetin työnteon kun en enää jaksanut olla se tyyppi joka makselee toisten vuokria, ruokia ja muita laskuja näiden puolesta jotta he voivat nukkua puoleenpäivään noustakseen syömään minun maksamaani ruokaa.
Hyvä, toimeentulotukeen tulee työvelvoite.
Miksi hemmetissä te ette jatkaneet määräaikaisten sijaisuuksia?
Ehkä ne määräaikaiset ei ole niin hyviä työssään että kannattaisi jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ruokajonot ei pitäis ikinä olla mikään pakko vaihtoehto.. mun mielestä ihmisen perusoikeus on mennä kaupan hyllyltä valikoimaan mitä syö.
näinhän se on. Ei kaviaaria ja shamppanjaa, mutta tavallista ruokaa, johon kuuluu myös HeVi-osastolta tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne lapset toivo ruokaa vaan vanhemmat. Mun mielestä on surullista, jos ei pysty lapsiaan elättämään. Miksi tehdä lapsia, jos ei kykene edes ruokaa tarjoamaan? Ei yhteiskunnan kuuluu ketään elättää. Korkeintaan auttaa hieman pahimman ajan yli, mutta päävastuu elämästä on ihmisellä itsellään.
Kuuluuko yhteiskunnan pystyttää omistusoikeuksia, jotka rajoittavat muiden elämää?
Monen toiveen kohdalla mietin, että meneekö oikeasti lapsen käyttöön, vai myykö vanhemmat noi eteenpäin tai ovat neuvoneet lapselle mitä pitää pyytää.
Valitettava fakta on että, monissa perheissä lapsen saamat lahjat ovat pian torissa tai Facebookissa myynnissä ja näillä rahoilla ei lapselle todellakaan osteta ruokaa.
Olen todistanut asiaa kun entinen naapuri harrasti tätä. Vinkui jokapaikassa lahjoja ja valitteli miten lapset tarvii tavaraa ja ruokaa. Joulun jälkeen schleisshevoset oli netissä myynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Hah.
Lopetin työnteon kun en enää jaksanut olla se tyyppi joka makselee toisten vuokria, ruokia ja muita laskuja näiden puolesta jotta he voivat nukkua puoleenpäivään noustakseen syömään minun maksamaani ruokaa.
Eli nyt olet itse se tyyppi joka makaa puoleen päivään ja on toisten maksamassa vuokra asunnossa ja syö toisten maksamia ruokia :D no en tuomitse, saman olisin tehnyt jos työ olisi ollut liian haastavaa.
Orpo leikkaa köyhiltä, ei niillä ole enää rahaa. Järkyttävää. Jos Marin olisi pääministeri, ei olis tämmösiä ongelmi.
Vierailija kirjoitti:
Valitettava fakta on että, monissa perheissä lapsen saamat lahjat ovat pian torissa tai Facebookissa myynnissä ja näillä rahoilla ei lapselle todellakaan osteta ruokaa.
Olen todistanut asiaa kun entinen naapuri harrasti tätä. Vinkui jokapaikassa lahjoja ja valitteli miten lapset tarvii tavaraa ja ruokaa. Joulun jälkeen schleisshevoset oli netissä myynnissä.
Miksi et käräyttänyt valehtelusta?
Vierailija kirjoitti:
Kansa saa mitä tilasi äänestämällä persuja.
Juuri näin. Nyt korjataan vasemmiston holtitonta rahan tärväämistä. Meillä ei ole varaa enää vasemmistohallitukseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah.
Hyvä, toimeentulotukeen tulee työvelvoite.
Miksi hemmetissä te ette jatkaneet määräaikaisten sijaisuuksia?
Ehkä ne määräaikaiset ei ole niin hyviä työssään että kannattaisi jatkaa.
No, miksi sitten valitat, jos ne on työttömiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei silloin 1990 -luvulla olisi kellekkään tullut mieleen ottaa noin isoa lainaa.
Miten niin?Moni otti,meilläkin oli nykyrahassaa 200 tuhatta.
No, ei kyllä ottanut.