Oletko käynyt koskaan kirkkojen joululaulu konsertissa? Millaista siellä on?
Itse en ole koskaan käynyt.
Oletko sinä? Mikä fiilis jäänyt?
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Tykkään käydä kauneimmissa joululauluissa, niissä on ihana tunnelma. Itselleni joulu alkaa siitä. Käyn myös konserteissa, kirkoissa on hyvä akustiikka ja taidokkaita esiintyjiä.
Ap, olet inhottava tr
////
En ole elämäni kuuna päivänä ymmärtänyt näitä kirkon touhuja.
Mitä järkeä koko rakennuksissa on jossa pääasiassa puhuvat leipäpapit?
Nämä ovat rahvaalle liian suuria, koukeroisia, monimutkaisia ja suuria asioita.
Kirkon tehtävänä on muistuttaa ihmisiä ikuisesta elämästä.
Sen takiahan kirkot on aikoinaan rakennettu
Miksi papit eivät muistuta siitä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut jopa esiintymä
///
Niin minäkin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Noin kokeeksi voitte kuunnella Kari Tapion joulukonserttia. Kirkossa oli ja kaunista.
Taikka: Maksetut Viulut. Joulukonsertti Halsuan kirkko.
Mys niin sanotut kynttilämessut keskiyöllä jne ovat tunnelmaa täynnä.
Tuubelta
////
Kuuntelen mieluiten klass. Mus. laulajia.
Ap
Onkohan ap:lla kaikki hyvin? Tuntuu olevan jonkunlainen pakkomielle kirkkoja kohtaan.
Vastatakseni: olen käynyt kirkkokonserteissa usein ja pidän kirkkojen akustiikasta.
Kerran kävin. Ensimmäinen ja viimeinen kerta. Pettymys oli todella suuri, koska siellä ei perinteisiä joululauluja kuulunutkaan, vaan kaikki oli ns. jeesuslauluja.
Kepillä työnnetään penkkirivien väliin lähimaksupäätettä, jossa valmiina 12€ summa odottamassa. Menee lähetystöntekijöiden lähettämiseksi New Orleansiin.
Olen ollut monesti esiintymässä ja yleisössä.
Olen. Mukavaa on. Tulee hyvä olo aina. Suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Kerran kävin. Ensimmäinen ja viimeinen kerta. Pettymys oli todella suuri, koska siellä ei perinteisiä joululauluja kuulunutkaan, vaan kaikki oli ns. jeesuslauluja.
Perinteiset joululaulut on kaikki Jeesuslauluja.
Lauletaan Jeesus-lauluja ja ulko-oven vieressä on laatikko, johon voi tipauttaa 1500€-korvaushakemuksen.
Vierailija kirjoitti:
En pidä urkuja hyvänä instrumenttina.
Tukkoinen, raskas ja tylsä instrumentti.
Miksi siellä ei voisi olla jousiorkesteri ja puhaltimia?
Tai piano?
Ap
Kelpaako flyygeli? Kuoro laulamassa mukana? Meidän lähikirkossa kanttori soittaa välillä urkuja ja sitten vaihtaa flyygeliin. On siellä toisinaan jousia ja puhaltimia, mutteivät hekään joka kirkkoon ehdi. Pääpaino on omassa hyvässä fiiliksessä, kun saa laulaa tuttuja joululauluja ja oppia ehkä jonkun uudenkin.
Nämä ovat rahvaalle liika suuria, korkeita ja kiemuraisia asioita.
Näitä kirkon kuvioita ei ole tarkoitettu kaltaisilleni yksinkertaisille ihmisille.
Oletteko ihan tosissanne, etteivät muka kirkot ole teille kolkkoja paikkoja?
Ap
Olen käynyt sekä kauneimmissa joululauluissa, että sellaisessa joulukonsertissa jossa säestys tapahtui ihan muilla soittimilla kuin uruilla. Oli piano, huilu, viulu ja akustinen kitara.
Oman paikkakunnan kirkossa ei juuri hautajaisia järjestetä, kun on erillinen siunauskappeli sitä varten.
olen käynyt useana vuonna, ihan hieno fiilis eikä maksa mitään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos siellä on huono ja epämusikaalinen kanttori, menee koko reissu ihan pila
////
Huono kanttori:
1. Soittamisen tekniikka ei ole huippua.
2. Ei pidä säerajoja
3. Kaikkein pahinta on se, että joku epämusikaalinen tyyppi sorvaa itse epämusikaalisia soinnutuksia/ sovituksia
Tai sitten vielä voi olla niin epämusikaalinen, röyhkeä ja henkisesti laiska, että tahallaan muuttaa, siis pilaa jonkun nerokkaan säveltäjän sävellyksen muuttelemalla sitä.
4. Nämä edellä mainitut tekijät raivostuttavat syvästi.
Ap
Eli Piiparninen kaljakori Pappatunturin tarakalle ja äkkiä urkuja soittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä urkuja hyvänä instrumenttina.
Tukkoinen, raskas ja tylsä instrumentti.
Miksi siellä ei voisi olla jousiorkesteri ja puhaltimia?
Tai piano?
Ap
Kelpaako flyygeli? Kuoro laulamassa mukana? Meidän lähikirkossa kanttori soittaa välillä urkuja ja sitten vaihtaa flyygeliin. On siellä toisinaan jousia ja puhaltimia, mutteivät hekään joka kirkkoon ehdi. Pääpaino on omassa hyvässä fiiliksessä, kun saa laulaa tuttuja joululauluja ja oppia ehkä jonkun
////
Flyygeli kelpaa.
Urut ovat ummehtunut ja kolkko, synkkä instrumentti.
Niistä on minulle tullut aina mieleen kuolema
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hienosta arkkitehtuurista huolimatta vanhoissa kirkoissa on myös ulkoa päin katsottuna hieno arkkitehtuuri.
Kirkko näyttää ulkona paljon viihtyisämmältä.
On aurinko, luonto, puita jne.
Luojan luoma luonto.
Ei kolkko tila missä pääasiassa paasaavat leipäpapit.
Ap
Ai sinä oletkin se pappissäädyistä pauhaaja 1500-luvulta. Olisihan tuo pitänyt arvata.
Vierailija kirjoitti:
Noin kokeeksi voitte kuunnella Kari Tapion joulukonserttia. Kirkossa oli ja kaunista.
Taikka: Maksetut Viulut. Joulukonsertti Halsuan kirkko.
Mys niin sanotut kynttilämessut keskiyöllä jne ovat tunnelmaa täynnä.
Tuubelta löytyy
Suosittelen lämpimästi menemistä paikan päälle kirkkokonsertteihin, yhteislaulutilaisuuksiin ja jouluyön messuun. Sitä mahtavaa iloa ja tunnelmaa akustiikkoineen ei kotona koskaan tavoita. Tietty, jos liikkuminen on ongelma, voi kuunnella laitteista tai katsoa Vatikaanin jouluyön messua.
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat rahvaalle liika suuria, korkeita ja kiemuraisia asioita.
Näitä kirkon kuvioita ei ole tarkoitettu kaltaisilleni yksinkertaisille ihmisille.
Oletteko ihan tosissanne, etteivät muka kirkot ole teille kolkkoja paikkoja?
Ap
Ei oo minusta kolkkoja pääosin. Toki sitten on kirkkoja jotka rakennuksina ovat tosi kolhoja ja ankeita. Muka hienoa arkkitehtuuria.
Täyttä. Jonkun lapsi on aina vieressä nuhassa.
Muuten ok