Argh! Lupasin tehdä lapsille joulukalenterin. En ole vielä edes juurikaan aloittanut.
Huomenna tulevat kotiin ja odottavat yllätystä. En tiedä mitä ihmettä keksin. Molemmille olen kirjoittanut kaksi kirjettä. Suklaata, välipalakeksejä ja hygieniatarvikkeita olen ostanut jo aiemmin valmiiksi. Mulla ei ole mitään ideaa, millaisen kalenterin teen. Ahdistusta pukkaa!
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
No kerro nyt vähän minkä ikäisistä lapsista kyse
Joo sori. 9v tyttö ja 11v poika.
Olisit mennyt Normaliin ja ostanut korillisen pikkujuttuja. Olet laiska ja mielikuvitukseton, miksi edes lupasit tehdä kalenterit?
Vaikea ehdottaa kunnolla kun ei tiedä lasten ikää ym, mutta tässä jotain ideoita mitä voi antaa:
- suklaata
-rusinoita
-tarroja
-pikkuautoja ym pieniä leluja
-kirja
-hyväntuoksuinen kylpyvaahto
-pieniä muumihahmoja
Tytölle ainakin ponnareita, hiusklipsejä/pinnejä ja kynsilakkaa.
Millaisen kalenterin rakennan fyysisesti? Pää lyö ihan tyhjää nyt.
No eikö sulla ollut jo tykötarpeita? Niitä vaan paketoit ja sujautat lapsille avattavaksi yhden joka aamu?
Yksi suklaapatukka tai vastaava karkki per päivä. Laitat numerotarran kääreeseen ja pakkaat nättiin laatikkoon.
Meillä on tonttuovi. Tonttuoven eteen ilmestyy joka päivä pieni yllätys (suklaata, rusinoita, pähkinöitä, luumuja, taateleita, tarroja, pinnejä, pompuloita jne)
Vierailija kirjoitti:
Olisit mennyt Normaliin ja ostanut korillisen pikkujuttuja. Olet laiska ja mielikuvitukseton, miksi edes lupasit tehdä kalenterit?
Koska lapsilla on ollut vaikeaa. Halusin piristää heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska lapsilla on ollut vaikeaa. Halusin piristää heitä.
Varo ettet tuota heille vain suurempaa pettymystä.
Karkkia, purkkaa, joulukoriste, dödö, suihkugeeli, kynsilakka, pieni lelu (esim. joku yllätyspussi josta tulee joku hahmo), tarroja, suklaata, vedellä liimattava leikkitatuointi, lappu jossa lupaus uimahallireissusta / elokuviin viemisestä tms, heijastin, sukat, avaimenperä, pieni pehmolelu, hiuspinnejä, kirja, joku kiva kynä tai kumi, tikkari, pillimehu, piparimuotti, jouluvalot, kasvonaamio, pähkinöitä, huulirasva, kynttilä
En rehellisesti ymmärrä lapsista mitään, enkä tiedä, leikkiikö 11-vuotias poika pikkuautoilla vai on jo lähes teini. Itse varmaan lapsesi ja heidän kiinnostuksenkohteet parhaiten tunnet. Suosittelen laittamaan osana päivistä jotain pientä esim. suklaakonvehdin, ja osana päivistä sitten vaikka jonkun lelun / kosmetiikkatuotteen. Ei mene överiksi, mutta jännitys on aina joulukalenterin avatessa
Itsetäytettävä kalenteri voi olla paketteja, pussukoita, joulusukka, tonttuovi, kaupan puinen tai kankainen kalenteri tai voit vaikka itse antaa yllätykset joka päivä tai laittaa ne johonkin tiettyyn paikkaan. Mahdollisuuksia löytyy kyllä. Normal ja Tiger on hyviä kauppoja ostaa pieniä, halpoja ja kivoja juttuja :)
Kunhan nyt saat ekat pari päivää hoidettua, voit sen jälkeen mennä ostamaan lisää pikkuherkkuja tms.
Jossei kaapissa ole edes rusinoita, anna kolikko tai tee paperille lupaus tyyliin "leivotaan torttuja".
No kerro nyt vähän minkä ikäisistä lapsista kyse