Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka jaksaa/ehtii kokkaamaan työpäivän jälkeen?

Vierailija
30.11.2024 |

Ihmetyttää nuo tv kokkien höpinät. Että ei siihen nyt niin kauan siihen kokkaukseen mene. Kyllä siihen menee. Ei tulisi mieleenkään alkaa jotain perunankuorintaa värkkäämään kun tulee kotiin. Aina menee tunti vaikka reseptissä olis mainittu joku naurettavan lyhyt aika 20min tms). Siihen päälle kyökin putsaus.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peltiruuat on mun pelastus. Ainekset pellille ja uuniin. Kiertoilma nopeuttaa asiaa.

Munakkaat tulee nopeasti, samoin pyttipannu. Penninvenyttäjän keittokirjasta makkara-makaronipata valmistuu samassa ajassa kuin makaroni kypsyy. Nistipata on nopea. 

Vierailija
22/67 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu kuprii perunoita?

Maistuu paremmalta kuorineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tämän viikon nopeat:

Uunilohi, kuorineen keitetyt perunat ja höyrytetyt pakastekasvikset. Puolen tunnin kypsymisen aikana ehti tehdä salaatin ja siistiä keittiön. Tätä syötiin ma + ti, eli tiistaina vain lämmitys.

Toisena kasvissose-linssikeitto. Bataatin ja parin porkkanan kuorimiseen ja pilkkomiseen menee pari minuuttia. Tälläkin valmistusaika puolisen tuntia. Syötiin ke+to. 

Vierailija
24/67 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko jaksaa jos haluaa ruokaa.

Vierailija
25/67 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peltiruuat on mun pelastus. Ainekset pellille ja uuniin. Kiertoilma nopeuttaa asiaa.

Munakkaat tulee nopeasti, samoin pyttipannu. Penninvenyttäjän keittokirjasta makkara-makaronipata valmistuu samassa ajassa kuin makaroni kypsyy. Nistipata on nopea. 

Peltoruat on kyllä maailman helpommat. Pakastekasvikset pellille ja broilerifileet päälle. Parasta tulee tuoreista juureksista ja niitä voi kuoria ja pilkkoa vaikka edellisenä päivänä valmiiksi. 

Vierailija
26/67 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peltoruat on kyllä maailman helpommat. Pakastekasvikset pellille ja broilerifileet päälle. Parasta tulee tuoreista juureksista ja niitä voi kuoria ja pilkkoa vaikka edellisenä päivänä valmiiksi. 

*pelti 

Vierailija
27/67 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastin on täynnä perunaa, kasviksia ja lihaa.

Äkkiä niistä jokin muhennos tai laatikkoruoka syntyy.

Ei kaikkea ole pakko väkertää itse alusta asti.

Vierailija
28/67 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin yh ja lapsella harrastuksia, itsellä vaativa työ työmatkoineen, niin oikeasti se arki oli minuuttipeliä.

Itsepä olen soppasikeittänyt, joten nauti!

Vierailija
29/67 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään ongelmaa ruuan tekemisessä.normaali työaikani 07-16.heti 17 jälkeen pöperöt pöydässä.

Vierailija
30/67 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wokki. Pakasterehuista ja broilerisuikaleista. Eikä tule sotkua kuin pannun ja hämmentimen verran, ja tietty ruokailuvälineet. Tää on meidän pikaruokaa.

Vierailija
31/67 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka jaksaa vielä ruokailun jälkeen lähteä lenkille. Eli, kun ravitsemus on oikeasti monipuolista ja kunnossa, on energinen ja hyvinvoiva. Kolesterolit, sokeriarvot ja verenpaineet kunnossa ja elämä hymyilee. 

Vierailija
32/67 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin ehtii kokata. Kotona olen n.16.30, mies vähän myöhemmin. Juon kahvit, juttelen lasten kanssa ennenkuin lähtevät harrastuksiinsa.. Käyn miehen kanssa kävelyllä ja ehkä haetaan jotain kaupasta. Kun tullaan kotiin, aletaan valmistamaan päivällistä. Syödään n.klo 19, jolloin kaikki ollaan kotona.

Vierailija
33/67 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on saanut nyt paljon hyviä ruokavinkkejä, jotka on nopeita ja joihin ei tarvitse edes reseptiä. :) 

Vierailija
34/67 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivän jälkeen voi tehdä nopeasti valmisteltavaa ruokaa. En mäkään mitään lasagnea ala vääntää, mutta esim Pasta kastikkeella tulee hetkessä. Tai joku vokki. Kuoriperunat ja lihapullat uunissa. En mä joko päivä tee koska ei ole enää pakko, mutta en mä kyllä mitään valmisruokaa kotona myöskään lämmitä. Joko edellispäivältä jäänyttä, mahdollisesti jatkojalostaen tai haen resquesta valmiit annokset jonkun ravintolan lounasruokaa. Yleensä annokset niin isoja että riittää hyvin 1 annos kahdelle.

Vierailija
35/67 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tekee ma lasagnen, kaksi aikuista syö siitä kaks päivää. Ke on lohi Wellington (minä teen, 2 annosta) voitaikina on pakkasesta, lohen ostan samana päivänä, riisi mikrokeittimessä. To minä teen linssibolognesen, linssit kypsyy sillä aikaa kun käyn suihkussa. Pe laitan uuniin kokonaisen broilerin, tästä pe rintaleikkeet riisin ja juuresten (pakkasesta) tai herneiden (pakkasesta) kanssa, irroitan lihat kun ovat viel lämpimät, lähtevät irti ilman hukkapaloja. La risotto niistä isommista broiskunlopuista. Su keitto ihan viimeisistä broiskunjämistä, pakasteesta keittojuureksia. Ei tähän minusta mitenkään kohtuuttomasti aikaa mene.

Vierailija
36/67 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim keitot,  uuniruoat, yms ovat nerokas keksintö. Sinä aikana kun ruoka kypsyy ehtii vaikka mitä. Ja minä en asu yksin, joten en myöskään tee kaikkea yksin. 

Vierailija
37/67 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan helposti ehtii ja jaksaa. Ja pakkokin on, koska on lapset ruokittavana. Joka toinen päivä iso satsi ruokaa, joka toinen päivä lämmitellään edellispäivästä. Ihan iisi homma.

Vain lapsetonta kakskymppistä väsyttää niin, ettei jaksa. 

Pane niitä pershedelmiäsi perheeseen niin nälkä lähtee

Vierailija
38/67 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan helposti ehtii ja jaksaa. Ja pakkokin on, koska on lapset ruokittavana. Joka toinen päivä iso satsi ruokaa, joka toinen päivä lämmitellään edellispäivästä. Ihan iisi homma.

Vain lapsetonta kakskymppistä väsyttää niin, ettei jaksa. 

Pane niitä pershedelmiäsi perheeseen niin nälkä lähtee

Nälkäkö noin kiukuttaa? Mee äitin luo syömään! 

Vierailija
39/67 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me miehet.

Naiset vinguttaa Wolttia. Naisista kun se on trendikästä. Ja naiset saa nautintoa tuollaisesta urban city lifestylestä.

Mies25

Vierailija
40/67 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä jaksa ruveta töiden jälkeen kokkaamaan kun on kotona aikaisintaan klo 22.30. Mutta perheellisillä on paremmat työajat ja luppoaikaa enemmän.