Kuka jaksaa/ehtii kokkaamaan työpäivän jälkeen?
Ihmetyttää nuo tv kokkien höpinät. Että ei siihen nyt niin kauan siihen kokkaukseen mene. Kyllä siihen menee. Ei tulisi mieleenkään alkaa jotain perunankuorintaa värkkäämään kun tulee kotiin. Aina menee tunti vaikka reseptissä olis mainittu joku naurettavan lyhyt aika 20min tms). Siihen päälle kyökin putsaus.
Kommentit (67)
Otan kastiketta. Teen sinne aina niiden päivien varalle, kun ei ehdi tehdä ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä jaksa ruveta töiden jälkeen kokkaamaan kun on kotona aikaisintaan klo 22.30. Mutta perheellisillä on paremmat työajat ja luppoaikaa enemmän.
Kokkaa ennen työpäivää, äläkä makaa hanuri homeessa joutavana.
Menee ehkä 20-25min valmistaa alusta loppuun terveellistä kasvisruokaa.
Laitoin joka ilta kotonaruokaa töiden jälkeen, ellei ole jokin erityinen dinner/ event. Pitää hoikkana! Olen 35-vuotias ja BMI 17.
Jos on joku "työläämpi" ruoka voin tehdä jo edellisenä iltana valmisteluja. Esim. kuorin perunat (tarvittaessa pilkon), pysyvät ihan hyvänä vedellä peitettynä jääkaapissa tai pilkon kasviksia. Nytkin laitoin uuniin ruuan johon tein jo eilen esivalmisteluita.
Arkiruaat valitaan niin, että vähemmän vaivaa. Tai sitten samaa ruokaa syödään seuraavanakin päivänä. Aika paljon auttaa kyllä nykyisin etätyö. Jos ennen oli ehkä puolikuusi kotona ja sitten suoraan kokkaamaan, niin nykyisin suljen läppärin klo 16.00.
Vierailija kirjoitti:
Kohta airfryer antaa äänimerkin ja saan kanaa ja kasviksia.
Aikaa meni valmistukseen ehkä vajaa pari minuuttia. Pakastepussi auki, kaato astiaan, kanat päälle, maustaminen ja koneeseen. Eikä muuten tullut yhtään sotkua.
Vierailija kirjoitti:
Menee ehkä 20-25min valmistaa alusta loppuun terveellistä kasvisruokaa.
Laitoin joka ilta kotonaruokaa töiden jälkeen, ellei ole jokin erityinen dinner/ event. Pitää hoikkana! Olen 35-vuotias ja BMI 17.
Silloin kun vielä sai jotain sanoa eräs ammattikokki totesi ettei ole kummoinenkaan kokki jos ruoanlaittoon menee yli vartti.
Vierailija kirjoitti:
Jos on joku "työläämpi" ruoka voin tehdä jo edellisenä iltana valmisteluja. Esim. kuorin perunat (tarvittaessa pilkon), pysyvät ihan hyvänä vedellä peitettynä jääkaapissa tai pilkon kasviksia. Nytkin laitoin uuniin ruuan johon tein jo eilen esivalmisteluita.
Sano joku työläs ruoka?
Vierailija kirjoitti:
Perheellisen on pakko, ei lapsia voi einesruualla kasvattaa. Suuria annoksia kokkaamalla ja pakastamallakin voi välttyä jokapäiväiseltä kokkaamiselta. Järjen käyttö sallittua.
Kotiruoka on parempaa ja halvempaa, mutta kyllä einesruokaakin on ihan terveellistä ja silläkin kasvaa terveitä lapsia! Salaatti toki mukaan.
Te laiskat mt ongelmaiset ja muut turhantärkeät ette tunnu saavan aikaiseksi elämissänne yhtään mitään kun kaikki on liian raskasta. Älkää nyt ainakaan niitä lapsia menkö tekemään edes sillä rahalla.
Eipä ole Wolttia täällä maalla ja kaupan tiskin annoksetkin on aikasta hintavia sisältöönsä nähden. Mutta ei siinä, tykkään kokkailla ja aikaakin minulla on kun olen osa-aika töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheellisen on pakko, ei lapsia voi einesruualla kasvattaa. Suuria annoksia kokkaamalla ja pakastamallakin voi välttyä jokapäiväiseltä kokkaamiselta. Järjen käyttö sallittua.
Kotiruoka on parempaa ja halvempaa, mutta kyllä einesruokaakin on ihan terveellistä ja silläkin kasvaa terveitä lapsia! Salaatti toki mukaan.
Niitä eineksiä voi hyvin käyttää kiireessäkin. Ihan ruokaa ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano joku työläs ruoka?
Olen eri, mutta varmaan tarkoitti valmistuksen monivaiheisuutta. Esimerkiksi joku makkarakeitto tai vastaava valmistuu paljon nopeammin, kun perunat on jo kuorittu ja pilkottu valmiiksi ja kotiin tultua saa vain laittaa kattilan tulelle.
Minä teen ruokaa työpäivän aikana. Tietokoneelta keittiöön on kolme askelta, hyvin onnistuu jaksottaa siihen ruoan valmistelut ja taas töihin, kun ruoka on uunissa tai hellalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä eineksiä voi hyvin käyttää kiireessäkin. Ihan ruokaa ovat.
Prosessoitua kuraa ne on.Ei niitä kyllä mielellään syö.
Vierailija kirjoitti:
Se joka jaksaa vielä ruokailun jälkeen lähteä lenkille. Eli, kun ravitsemus on oikeasti monipuolista ja kunnossa, on energinen ja hyvinvoiva. Kolesterolit, sokeriarvot ja verenpaineet kunnossa ja elämä hymyilee.
Minä jaksan ja ihan ilman tuota jatkolässytystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano joku työläs ruoka?
Huomasitko " merkit sanassa eli tarkoittaa, että varsinaisesti ruoka ei ole työläs, mutta siinä voi olla useampi työvaihe jonka moni kokee tympeäksi hidasteeksi (esim. tuo kuorinta ja pilkkominen).
Mihin teillä on niin kiire, ettette ehdi ruokaa laittaa? Ihan mielenkiinnosta kysyn.
Itsekin olin yh ja oli omat ja lapsen harrastukset, mutta kyllä meillä silti oli aina aikaa laittaa ruokaa ja syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano joku työläs ruoka?
Vaikka burgundin pata, ei tule puolessa tunnissa.
Kohta airfryer antaa äänimerkin ja saan kanaa ja kasviksia.