Mihin sitä käyttäisi loput e-passista?
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Älä sitten ymmärrä jos et halua ymmärtää!
Selkeästi et poistu kotipaikkakunnalta kuin pakon edessä. Miten oletat, että täällä voidaan auttaa?
Opettele lainaamaan, että tiedettäisiin mihin oikein kommentoit. Jos minulle, niin sinullahan tässä se ymmärrysongelma on. Minulla taas on ihan yhtäläinen oikeus kirjoittaa kommenttini tähän ketjuun, kuin sinullakin ja kaikilla muilla. Joillekin e-passi on hyödyksi, joillekin ei. Niin se vaan menee ja se että sinä saat käyttää e-passia juuri haluamiisi juttuihin, ei tosiaan millään lailla auta muiden tilanteessa. Hassua, että edes kuvittelet auttavan 😂 Enempää en sulle jaksa ratakiskoa vääntää.
Ostaisin joko lahjakortin teatteriin tai sitten leffalippuja.
Joillakuilla tässä ketjussa on selkeästi e-pässi käytössä. Meille muille se on hyödyllinen etu.
Vierailija kirjoitti:
Joillakuilla tässä ketjussa on selkeästi e-pässi käytössä. Meille muille se on hyödyllinen etu.
Jep. Itse esimiehenä en ymmärrä, miksei alaisten toiveita tällaisissa kuunnella.
Hölmöä, kun esim. avecin leffa- tai teatterilippua ei voi maksaa. Harvemmin noihin yksin tulee mentyä.
Ihme mielensäpahoittajia tässä ketjussa. Työnantaja tarjoaa 50% edun kulttuurista ja liikunnasta, mutta työntekijät eivät käytä, koska haluaisivat saman edun ilmaiseksi tai jonkin toisen edun tilalle. Eikö teillä ole lainkaan mielikuvitusta eikä vapaa-ajanharrastuksia, jossa näitä jo tarjottuja etuja tulisi käytettyä?
Uusavutonta!
Lahjoita jollekin köyhälle.
Ja sitten rikkaat vielä väittävät etteivät saa mitään tukia ja etuuksia..!
Itse hommaan e-passilla liput Savonlinnan Oopperajuhlille. Tämä olisi varmaan mahdotonta tietyille keskustelijoille, koska en asu lähelläkään Savonlinnaa :D
Vierailija kirjoitti:
Uusavutonta!
Lahjoita jollekin köyhälle.
Ja sitten rikkaat vielä väittävät etteivät saa mitään tukia ja etuuksia..!
Rikkaat? Mulla on e-passi etu. Bruttopalkka on 1600e.
Osta lahjakortti vaikka hierontaan ja käytä 2025
Vierailija kirjoitti:
Samaa miettinyt, hyvinvointi/kulttuuri puolella olisi 190€ jäljellä ja työmatkakuluihin 120€.
Voiko leffalippuja ostaa e-passilla? Niitä Finnkinon keltaisia valmiiksi, käyttää sitten kun käyttää..
Olispa meilläkin hyvinvoinnissa. Menisin hierojalle.
350 e käyttämättä? Jääkö käyttämättä tänäkin vuonna! En keksi mitään kohdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Museo kortti?
Olisi hyvä tietää missä ap asuu koska jollakin pienellä paikkakunnalla ei museokortista ole mitään hyötyä. Itse asun pienessä kylässä satojen kilometrien päässä Helsingistä eikä täällä ole kuin yksi pieni museo.
En ymmärrä, miksi kulku muille paikkakunnille on niin rajattua. En minä ainakaan käy vain oman kotikuntani museoissa.
Oikeastiko pienten paikkakuntien asukkaat eivät enää käy isommilla paikkakunnilla humputtelemassa? Meidän perhe ainakin kävi aina kaupungissa.
Mä asun maalla. Lähimmät isommat kaupungit, siis joissa olisi vaikka leffa- tai tavalliset teatterit, on 1,5 ja 2 tunnin ajomatkan päässä. Eikä sinne tule lähdettyä, ellei ole jotain oikeaa asiaa, kuten vaikka lääkärikäynti tai pakko käydä jossain kaupassa, esim. Bauhaus. Noille käynneille yleensä lisätään muitakin shoppailuja mitä on pakko tehdä, vaikka talvitakkien ja kenkien etsintä. Sitten käydään syömässä ja lähdetään kotiin. Ei todellakaan ole motivaatiota enää lähteä "humputtelemaan" 😅
Omalla paikkakunnalla käyn kuntosalilla ja jumpassa, kumpaankaan ei käy e-passi. Kesällä ollaan käyty kiertelemässä Suomea ja jopa museoissa, kuten Parikkalan patsasmuseo ja muut ulkoilmamuseot. Ei käy e-passi. Keikoilla käydään noin 10 vuoden välein. Että mulla ei tosiaan vaan ole käyttöä e-passille.
Jos omavastuuta ei ole, porukka ostaa lippuja eikä käytä niitä. Silti työnantajalle tulee kuluja.
Kun on omavastuu niin ostetut liput tulee käyttöön, jolloin työnantajan kulu ei ole turha (vaan se on mennyt työntekijän hyvinvointiin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin käsityökaupasta laadukkaita neulelankoja. Tällaisiakaan ei tietysti kaikki tarvitse mutta tätä ehdotusta ei ole vielä tullut.
Häh? Missä tällaista voi tehdä?
Pohjois-Savon hyvinvointialue. Passin kulttuuri-osiossa käsityöt ja Taito Shop. Kannattaa katsella tarjolla olevat käyttöpaikat tarkkaan, tuli minullekin yllätyksenä.
Sarjalippuihin? Niitä saa museoihin, liikuntaan ja vaikka elokuviin
Vaihtoehtoisesti tilaisin ruokaa koko summalla eri ravintoloista.
Mä ostan hierojalahjakortin ensi vuodelle, kun en enää ehdi tänä vuonna käyttää.
Thai hieronta olis varmaan suosittu, jos epassi kävis :D