Mihin sitä käyttäisi loput e-passista?
Kommentit (127)
Maailman turhin etu jos ei ole nainen tai suomenruotsalainen.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilkaa jotain ihan täysin uutta kulttuurin saralla. Menkää vaikkapa oopperaan.
Jos ette varsinaisesti ole liikunnan harrastajia, esim. minigolfiin ja keilahallin sarjakorttiin voi käyttää liikuntaetua.
Kaikkia ei huvita ajaa 100-300 km tällaisen perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin turha etu, maksettu 400e meille jo vuosia vuodessa mutta en ole käyttänyt jeniäkään. Parturiin voisin käyttää mutta ei kelpaa.
Mulla lounasetua käyttämättä joku 700 ja sitten tosiaan 580€ liikunta/kulttuuria. Hyvinvointietua on työnantajalta pyydetty (esim.hieronta olisi näyttöpäätetyössä tarpeen) mutta ei.
Verottaja hyväksyy liikunta- ja kulttuurietua vain 400e/v.
Mulla on siellä vuosien ajalta saldoa. Osa vanhentunut ja nämä jäljellä, kun vähän väliä tulee jotain lisää. Sen kummemmin en ole perehtynyt. Euroakaan en ole käyttänyt .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilkaa jotain ihan täysin uutta kulttuurin saralla. Menkää vaikkapa oopperaan.
Jos ette varsinaisesti ole liikunnan harrastajia, esim. minigolfiin ja keilahallin sarjakorttiin voi käyttää liikuntaetua.
Tällä pikkupaikkakunnalla ei ole mitään ehdottamiasi aktiviteetteja paitsi kesällä pieni minigolfrata :D
Kai sentään joskus käyt oman paikkakuntasi ulkopuolellakin? :)
En mä ainakaan lähde keilausta varten jonnekin hevon kuuseen.
Tee siitä päähine, voit olla epassi-päällikkö Istuva Aasi jolla on kaikista eniten sulkia hatussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla käyttämättä 580 euroa ja nollaantuu vuodenvaihteessa. Ei tule käytettyä.
Miksi ette hyvät ihmiset käytä niitä. Näillä pääsee uimaan, kuntosalille, leffaan, festareille ym. Ihan ilmaiseksi. Kieltäydy ensi vuonna rahasta kun et sitä käytä.
En käytä, koska en osaa. Ei mitään hajua, mihin nuo käy, miten niitä käytetään, eikä kukaan kerro. Joten mulla ne jää joka vuosi käyttämättä. En jaksa ruveta selvittämään asiaa.
Sen kun tietäisi. Museokortti tulee aina ostettua, muuten jää rahat käyttämättä. Mieluusti käyttäisin vaikka lounaaseen, hammaslääkäriin tai messuille mutta mikään niistä ei käy. Kuntosalit ja muu ryhmäliikunta, leffat ja hiplaushoidot nyt ei vain ole oma juttu.
Mä kävin jalkahoidossa viimeisillä e-passin rahoilla. Oli hyvä kokemus ja aion käydä uudestaankin kun taas tulee lisää rahaa e-passille.
Ostin PREMIUM-kulttuurietusarjaliput
Kaikkiin elokuvanäytöksiin. Käy ilman lisämaksua myös Premium-saleissa: IMAX, iSense, LUXE ja Maxim.
4 kpl 67 €
Vierailija kirjoitti:
Meneekö kaikki vuodenvaihteessa vanhaksi vai onko voimassaoloaika yksi vuosi? Me saadaan e-passiin saldoa vuodenvaihteessa ja kesällä. Minulla on jäljellä vähemmän kuin kesällä saatua.
Nollaantuu vuoden vaihteessa. Ne on verovuosikohtaisia etuja.
Vierailija kirjoitti:
Maailman turhin etu jos ei ole nainen tai suomenruotsalainen.
Nainen minäkin olen, eikä tuolla saa mitään sellaisia etuja, mitä minä tarvitsen. Aika eriarvoistava etuus. Toiset saa sillä vaikka mitä, toiset eivät yhtään mitään, kuitenkin ollaan samassa työpaikassa.
Tuossa olisi kyllä kehittämisen varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette hyvät ihmiset käytä niitä. Näillä pääsee uimaan, kuntosalille, leffaan, festareille ym. Ihan ilmaiseksi. Kieltäydy ensi vuonna rahasta kun et sitä käytä.
En käytä, koska en osaa. Ei mitään hajua, mihin nuo käy, miten niitä käytetään, eikä kukaan kerro. Joten mulla ne jää joka vuosi käyttämättä. En jaksa ruveta selvittämään asiaa.
Kukaan ei kerro? Odotat että joku tulee sinulle neuvomaan kun et itse jaksa googlettaa? Nyt on kyllä laiskuus huipussaan!
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käyttänyt euroakaan ja tuo on ollut meillä jo varmaan 5 vuotta. Ihan turha ja eriarvoistava, suosii vain tiettyjen harrastuksia.
Ei sillä saa mitään rahanarvoista, pelkkiä ryhmäjumppia ja teattereita tai vastaavaa.
Tykkään kyllä kulttuurista, muttei sillä makseta esim kaiuttimia musiikin kuunteluun.
Urheilen, muttei sillä saa hiihtovarusteita, voiteita tai edes bensoja matkalla hiihtokeskukseen. Ladut ilmaisia.
Mene laktaasitestiin. Tai ohjatulle vaellukselle.
Samaa miettinyt, hyvinvointi/kulttuuri puolella olisi 190€ jäljellä ja työmatkakuluihin 120€.
Voiko leffalippuja ostaa e-passilla? Niitä Finnkinon keltaisia valmiiksi, käyttää sitten kun käyttää..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä selvitin sen verran että omaa rahaa tarvitaan 50% ostoksesta. Sen pidemmälle ei tarvinnutkaan sitten lukea. Tuosta ei ole mitään hyötyä irl.
Vanhanaikaiset kulttuuri/liikuntasetelit oli parempia, niillä sai oikeasti ostettua jotain ja ne tuli käytettyäkin aina viimeiseen euroon saakka. Nyt on jäänyt "etuja" käyttämättä tuhansien eurojen arvosta kun käyttö näin hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia ei huvita ajaa 100-300 km tällaisen perässä.
No sillä omalla pikkupaikkakunnalla ei varmaankaan ole paljon mahdollisuuksia käyttää epassia muutenkaan, eli jonnekin sen käyttöä varten on siirryttävä...
Mulla on passi kulunut kuntosaliin, kylpylään, pyörävuokraan, eläintarhalippuun, keilaukseen.
Kävin ostamassa itselleni hierontaan lahjakortin. Useana vuotena raha on jäänyt käyttämättä. Olisi mukava tietää, minne työnantaja käyttämättömät epassirahat kirjaa. Joskus lehdessä on kerrottu, kuinka paljon epassirahaa on työntekijöillä jäänyt käyttämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä selvitin sen verran että omaa rahaa tarvitaan 50% ostoksesta. Sen pidemmälle ei tarvinnutkaan sitten lukea. Tuosta ei ole mitään hyötyä irl.
Vanhanaikaiset kulttuuri/liikuntasetelit oli parempia, niillä sai oikeasti ostettua jotain ja ne
Ei tarvi yhtään omaa rahaa. Sinun työnantajasi päätös on tuo että tarvii 50% omaa rahaa, minun e-passissa ei tarvi yhtään omaa rahaa.
Kai sentään joskus käyt oman paikkakuntasi ulkopuolellakin? :)