Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin sitä käyttäisi loput e-passista?

Vierailija
29.11.2024 |

Jäljellä vielä n. 80,-. Mihin käyttää?

Kommentit (127)

Vierailija
81/127 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo itse maksettava osuus mullakin aiheuttaa sen, ettei tule käytettyä. Kyllä musta olisi ihan huippujuttu lähteä vaikka viikonlopuksi kaupunkiin, käydä vaikka jonkun mainitsemassa tuulitunnelissa, sen jälkeen teatterissa ja seuraavana päivänä hieronnassa ja leffassa. Jos saisin nuo kaikki passilla maksettua, tuohan olis valtava hienoa! Ja tuntuisi todellakin joltain.

Mutta että joo, pääset leffaan jos ensin lataat kortille 50% lipun hinnasta omaa rahaa niin..... 😂

Eli missään et käy, jos saat sen puoleen hintaan? Kaikki pitää saada ilman omaa rahaa? Oot varmaan tosi kiva kaveri.. 

Vierailija
82/127 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ideoita, mihin käyttäis 17e? Rahaa sekin on niin en haluais, että menee hukkaan, mutta en keksi mitään. 

Osta mikä vaan epassituote mitä käytät ja tarvitset ja jos sen hinta menee yli tuon 17 euron, niin laita sinne hinnan erotus omalla rahalla. Saat mitä haluat ja sat käytettyä koko epassisaldon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/127 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elokuvalippuihin. Tulee käytyä leffassa, kun on liput valmiina. On siinä kuitenkin eri fiilis kuin kotona ja leffateatterissa näkee heti mielenkiintoisimmat elokuvat. 

Saako niitä ostettua lahjakorteiksi?

Saa,ainakin meilläpäin.  Väärinkäyttöähän se jos muille e-passia käyttää.Tarkoitettu työntekijän omaan hyvinvointiin (työssä jaksamiseen). Mutta vilunki mistä ei sakkoja/vankeutta/jalkapuuta tule niin näköjään sallittua

Vierailija
84/127 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin turha etu, maksettu 400e meille jo vuosia vuodessa mutta en ole käyttänyt jeniäkään. Parturiin voisin käyttää mutta ei kelpaa.

Meillä rajattu hyvinvointi pois, eli just vaikka hieronta, joka olisi monelle mieluisin käyttötapa. Yksi erittäin toivottu olisi mahdollisuus työkenkien maksamiseen.  Aivan kaikki eivät koe jotain festareita tai lätkämatsia virkistävänä. En ymmärrä, miksei e-passia voi vapaasti käyttää siihen, minkä itselleen kokee parhaimmaksi. Näissä rajoissa täysi turhake. 

Vierailija
85/127 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan käyttänyt euroakaan ja tuo on ollut meillä jo varmaan 5 vuotta. Ihan turha ja eriarvoistava, suosii vain tiettyjen harrastuksia.

Ei sillä saa mitään rahanarvoista, pelkkiä ryhmäjumppia ja teattereita tai vastaavaa.

Tykkään kyllä kulttuurista, muttei sillä makseta esim kaiuttimia musiikin kuunteluun.

Urheilen, muttei sillä saa hiihtovarusteita, voiteita tai edes bensoja matkalla hiihtokeskukseen. Ladut ilmaisia.

Mene laktaasitestiin. Tai ohjatulle vaellukselle.

Tai urheilu-/kuntoilutapahtumiin. Isompiin käy e-passi

Vierailija
86/127 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idioottimaista  olla käyttämättä rahanarvoista etua. No, e-passin tapauksessa käyttämättä jäänyt arvo palautuu työnantajalle. Toivottavasti pomo edes näkee palautuksista, kenellä alaisista ei lanttu oikein leikkaa, kun ei rahanarvoista lahjaa käytä. 

Puolisoni täytti pyöreitä ja sai työnantajaltaan lahjaksi satasen lahjakortin, jonka käyttämisessä oli muutama vaihtoehto. Satanenhan ei paljoon riitä, mutta valitsimme illallisen kaupungin parhaassa ravintolassa, joka on todella kehuttu fine dining - ravintola. Omaa rahaa meni reilut parisataa, minkä tiesimme toki etukäteen, mutta saimmepa hienon kokemuksen, jota ilman työnantajalta saatua lahjakorttia tuskin olisimme ikinä raaskineet hankkia. Kaikki 7 annosta ja niitä täydentävät juomat olivat todella hyviä.

Vierailija
87/127 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin turha etu, maksettu 400e meille jo vuosia vuodessa mutta en ole käyttänyt jeniäkään. Parturiin voisin käyttää mutta ei kelpaa.

Meillä rajattu hyvinvointi pois, eli just vaikka hieronta, joka olisi monelle mieluisin käyttötapa. Yksi erittäin toivottu olisi mahdollisuus työkenkien maksamiseen.  Aivan kaikki eivät koe jotain festareita tai lätkämatsia virkistävänä. En ymmärrä, miksei e-passia voi vapaasti käyttää siihen, minkä itselleen kokee parhaimmaksi. Näissä rajoissa täysi turhake. 

Oletko ehdottanut työnantajalle uusia käyttötapoja ja perustellut asian kunnolla? 

Vierailija
88/127 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö se 50% ole myös ihan hyvä etu? Ja tulee varmasti käytettyä, mikäli ylipäätään käytät mitään liikunta- tai kulttuuripalveluita. Mutta tässähän monella taisi olla ongelmana se, ettei miitä käytä muutenkaan.

Eihän lounastakaan korvata 100%, vaan maksat itse siitäkin osan.

No näin kun omalla paikkakunnalla ei e-passia voi hyödyntää niin en tuolla 50% edulla tosiaan mitään tee. Itse maksan kuntosalini ja treenini ja lounaani. Jos tuolla saisi ostaa vaikka teatterilippuja vuodeksi, niin ostaisin ja lähtisin.

Niin että omalta paikkakunnalta ei voi lähteä koko vuoden aikana pois??? 

Vierailija
89/127 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia syitä sitä onkin olla käyttämättä epassia. Palveluja ei ole saatavilla omalla paikkakunnalla. Ettekö todellakaan käy koskaan missään muualla?

Vierailija
90/127 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin käsityökaupasta laadukkaita neulelankoja. Tällaisiakaan ei tietysti kaikki tarvitse mutta tätä ehdotusta ei ole vielä tullut.

Häh? Missä tällaista voi tehdä?

Vierailija
91/127 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä harkitsen hammashoidon, hierojan ja jalkahoidon välillä. Mulla summa vain joitain kymppejä, loput laitettava omista. 

Oih, olen kade. Meillä ei saa mitään noista. 

Vierailija
92/127 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ehdottanut työnantajalle uusia käyttötapoja ja perustellut asian kunnolla? 

Asiaa on nostettu esille useammankin kerran. Aina sama vastaus: ei. Perusteluita kannan jyrkkyyteen ei ole annettu. Samoin olen laittanut avointa palautetta e- passikyselyihin; ei vastausta, eikä muutosta. 

Vierailija
93/127 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo itse maksettava osuus mullakin aiheuttaa sen, ettei tule käytettyä. Kyllä musta olisi ihan huippujuttu lähteä vaikka viikonlopuksi kaupunkiin, käydä vaikka jonkun mainitsemassa tuulitunnelissa, sen jälkeen teatterissa ja seuraavana päivänä hieronnassa ja leffassa. Jos saisin nuo kaikki passilla maksettua, tuohan olis valtava hienoa! Ja tuntuisi todellakin joltain.

Mutta että joo, pääset leffaan jos ensin lataat kortille 50% lipun hinnasta omaa rahaa niin..... 😂

Eli missään et käy, jos saat sen puoleen hintaan? Kaikki pitää saada ilman omaa rahaa? Oot varmaan tosi kiva kaveri.. 

Siis miten kaverius liittyy tähän? Ei mitenkään. Jos meille tulee ystäviä kylään niin kestitsen heidät erittäin hyvin, samoin jos menen ystävän luo niin vien aina hyvät viemiset mennessäni. Ei liity mitenkään siihen, etten pidä minään tuollaista työnantajalta saatua etua, jossa pitääkin puolet maksaa itse. Meillä on työnantajalta kyllä pyydetty että ensisijaisesti saataisiin etu hierontoihin, kun tosiaan näyttöpäätetyötä tehdään. Mutta ei. Lisäksi on pyydetty että summa voisi olla pienempi, mutta se olisi täysi etu. Mutta ei.

Meillä siis yli puolet jättää tuon nykyisen "edun" käyttämättä, en ole ainoa.

Vierailija
94/127 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö se 50% ole myös ihan hyvä etu? Ja tulee varmasti käytettyä, mikäli ylipäätään käytät mitään liikunta- tai kulttuuripalveluita. Mutta tässähän monella taisi olla ongelmana se, ettei miitä käytä muutenkaan.

No näin kun omalla paikkakunnalla ei e-passia voi hyödyntää niin en tuolla 50% edulla tosiaan mitään tee. Itse maksan kuntosalini ja treenini ja lounaani. Jos tuolla saisi ostaa vaikka teatterilippuja vuodeksi, niin ostaisin ja lähtisin.

Ei, en mä lähde toiselle paikkakunnalle treeneihin tai kuntosalille, enkä toiselle paikkakunnalle syömään lounasta työpäivän aikana. Siihen ei riitä lounastaukokaan.

Vierailija
95/127 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiaa on nostettu esille useammankin kerran. Aina sama vastaus: ei. Perusteluita kannan jyrkkyyteen ei ole annettu. Samoin

Sama juttu. Tämänkin vuoden aikana on useasti puhuttu asiasta esimiehelle, pyydetty ja petusteltu ja asiaa on käsitelty palavereissakin, mutta ei. Samoin annettu palautetta niihin kyselyihin. Ei muutosta.

Tässä nyt parilla kommentoijalla näköjään se käsitys että kunhan huvikseen valitetaan, mutta kun siitä ei ole kyse. 

Vierailija
96/127 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, en mä lähde toiselle paikkakunnalle treeneihin tai kuntosalille, enkä toiselle paikkakunnalle syömään

No selvä. Ilmeisesti sinulla ei ole lapsiakaan, jotka harrastavat? Helposti pitää lähteä täältä maalta 60km päähän treeneihin ja peleihin.

Vierailija
97/127 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten kaverius liittyy tähän? Ei mitenkään. Jos meille tulee ystäviä kylään niin kestitsen heidät erittäin hyvin, samoin jos menen ystävän luo niin vien aina hyvät viemiset mennessä

Asenne tuntuu olevan tässä se ongelma. Jos kerran haluaisit käydä hieronnassa, mikset hyväksy, että tietyissä paikoissa työnantaja maksaisi siitä puolet? Onhan se nyt parempi kuin se, että maksaisit kokonaan itse?

Vierailija
98/127 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, en mä lähde toiselle paikkakunnalle treeneihin tai kun

No selvä. Ilmeisesti sinulla ei ole lapsiakaan, jotka harrastavat? Helposti pitää lähteä täältä maalta 60km päähän treeneihin ja peleihin.

Ai, saako henkilökohtaiset e-passiedut antaakin lastensa käyttöön?? Enpä tiennytkään. Tai tiedän kyllä ettei saa, mutta nythän selvisikin hyvin se, miten saat omat etusi niin hyvin käytettyä...

Vierailija
99/127 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, en m

Älä sitten ymmärrä jos et halua ymmärtää!

Selkeästi et poistu kotipaikkakunnalta kuin pakon edessä. Miten oletat, että täällä voidaan auttaa?

Vierailija
100/127 |
30.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten kaverius liittyy tähän? Ei mitenkään. Jos meille tulee ystäviä kylään niin kestitsen heidät erittäin hyvin, samoin jos menen ys

Asenne tuntuu olevan tässä se ongelma. Jos kerran haluaisit käydä hieronnassa, mikset hyväksy, että tietyissä paikoissa työnantaja maksaisi siitä puolet? Onhan se nyt parempi kuin se, että maksaisit kokonaan itse?

Ei, meillä EI se hieronta kuulu näihin etuuksiin. Se tulisi tarpeeseen, sitä on toivottu, mutta turhaan. Kyllä, jos sen etuuden saisi hierontaan niin sen käyttäisin. Mutta itselleni TURHIA etuuksia en käytä ja varsinkaan maksa siitä vielä 50% itse. Joko ymmärrät?