Naiset, miksi ostatte kalliimpia meikkejä ym tuotteita?
Eksä käytti halvimpia meikkejä ja näitä naistentuotteita ja oli kuuma pakkaus niidenkin avulla.
Nykyiseni ostaa kalliit meikit ym. En voi puuttua asiaan kun omilla rahoillaan ostaa mutta miksi kun ei se lopputulos ole sen kummempi? Muiden naisten vuoksi? Että voi ohimennen laappasta Diorin huulipunaa naisten saunaillassa? Onhan se yleilillisempää kuin joku vaikka Lidlin huulipunan sipaisu?
Mieluummin 10 kg pois ja edukkaat meikit kuin kalliit meikit ja +10kg, näin miesnäkökulmasta.
Jäisi rahaa enemmän yhteiseen hyvään kun huulipuna ei olisi 38 euroa vaan 3 euroa. Tämä kertaantuu jo vuosisotalla melkoseksi summaksi.
Mistä kysymys, kysyy M36.
Kommentit (70)
Hyvä mies, ne kalliimmat ovat usein parempia ja laadukkaampia, vähän samahan se on joka asiassa. Kestävät paremmin, levittyvät paremmin jne. Asioita joita et voi tietää ellet itse käytä meikkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen valmis maksamaan luonnonkosmetiikasta. Ja siitä ettei ole käytetty eläinkokeita.
Ei nää Diorit, Lancomet ja Clinigit ole mitään luonnonkosmetiikkaa.
Ei kukaan ole niin väittänytkään. Tässä puhuttiin kalliimmasta kosmetiikasta.
Itse asiassa kyllä väitettiin. Tuo yksi kommentoi syyksi ostaa kalliita : luonnonkosmetiikka.
BTW, älkää allergiset ostako niitä. Allerginen tyttäreni hurahti niihin ja sai sietämättömät oireet, tarvittiin kalliit käynnit lääkkeineen yksityisellä ihotautilääkärillä ennenkuin päästiin nollapisteeseen. Ja kalliit kosmetiikat roskiin, laskettiin että tämä kustansi meidän talouteen 2300 euron loven. Hintaan laskettu uusi
Luonnonkosmetiikassa on itseasiassa vähemmän allergisoivia osia normikosmetiikkaan verrattuna. Mutta voihan sitä allergisoitua vaikka yleisille aineille koivunmahlalle tai mehiläisvahalle, mutta nekään eivät ole vain luonnonkosmetiikassa käytössä olevia aineita. Vaikea allergia voi puhjeta vaikka Omon pyykinpesuaineesta.
Apo Base 20% kevyt perusvoide sopii ihan kaikkeen.
Kosteuttava ja kosteuden säilyttävä kevyt perusvoide päivittäiseen käyttöön. Apobase Lotion 20% on helposti levittyvä ja se sopii kaikille ihotyypeille ja koko perheelle. Soveltuu erityisen hyvin kuivaan hiuspohjaan, meikin alle, meikin poistoon ja parranajon jälkeen käytettäväksi. Hajusteeton ja parabeeniton. Rasvapitoisuus 20 %.
https://www.yliopistonapteekki.fi/apobase-lotion-20-pumppupullo-440-ml-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan niiden laadun vuoksi. Ja minulla on niihin varaa, joten paljon mieluummin kaytan hyvalaatuista tuotetta kuin kolmen euron lasten luomivaria.
Ot, mutta käyttää niitä parin egun luomareita moni ihan yli 50-vee nainenkin. Tiedän esim. työkavereistani sen. En tiedä eikö ole varaa kalliimpiin vai onko niin pihejä että säästää rahat johonkin.
Olen kuusikymppinen, mutta käytän e.l.f.-tuotteita. Niissä on pigmenttien määrä/hinta/hajuttomuus oikeassa suhteessa keskenään. Tänään tein BF-tilauksen. Brändi lasketaan hintansa puolesta edullisen ja keskihintaisen välimaastoon.
Vierailija kirjoitti:
Minä en laita viemäreihin mitään kemikaaleja muita kemikaaleja kuin on pakko apteekin hajusteettomia yleisvoiteita laittaa kuivaan ihoon kun talvella varsinkin nahka alkaa näin iäkkäänä 60+ kuivumaan ja tuntumaan kireeltä.
Tämmöisiä ulkoisia kalliita ns. ihoa kirkastavia ja turvottavia kalliita pika voiteita en käytä ollenkaan ja niiden myrkyistä ei tuoteselosteesta ei kukaan saa mitään selvää. Tuoteselosteessa on jumalaton määrä kemikaaleja ja kukaan ei ymmärrä yhtään mitään mitä ne ovat ja ihan kamala hinta.
Perusvoiteet hellivät ongelmaihoa ja kosteuttavat tehokkaasti. Lue, miten perusvoiteet toimivat, miten valitset sinulle sopivan voiteen ja miksi perusvoide on loistava valinta säännölliseksi arkituotteeksi myös normaalille iholle. Tiesitkö esimerkiksi, että perusvoide on loistava meikinpoistaja ja hyvä apu pihatöissä nuhjaantuneille käsille?
Artikkeli lyhyest
"Tuoteselosteessa on jumalaton määrä kemikaaleja ja kukaan ei ymmärrä yhtään mitään mitä ne ovat ja ihan kamala hinta."
Sano vain, että olet hieman yksinkertainen, eikä koulukaan sujunut kovin hyvin.
Kokeileppa tätä voidetta.
https://www.oloapteekki.fi/probicare-200-g-voide
Tuotekuvaus
Herkästi reagoivalle iholle, kuivalle- sekä atooppiselle iholle. Suunniteltu rauhoittamaan atopiaan taipuvaista ihoa sekä ylläpitää ihon kuntoa pahenemisvaiheiden välillä.
Pitää ihon omaa mikrobiomistoa mahdollisimman monipuolisena ja edistää immuunipuolustuksellisia reaktioita ihossa sekä tukee ihoa suojaavan läpäisyesteen toimintaa. Hajustamaton.
uotekuvaus
Herkästi reagoivalle iholle, kuivalle- sekä atooppiselle iholle. Suunniteltu rauhoittamaan atopiaan taipuvaista ihoa sekä ylläpitää ihon kuntoa pahenemisvaiheiden välillä.
Pitää ihon omaa mikrobiomistoa mahdollisimman monipuolisena ja edistää immuunipuolustuksellisia reaktioita ihossa sekä tukee ihoa suojaavan läpäisyesteen toimintaa. Hajustamaton.
https://www.oloapteekki.fi/probicare-500-g-voide
Aivan ihan voide ihanaa jalkavoiteeksikin ja pitää kantapäät ja jalkojen kovettumat kunnossa.
Tämä voide kaäy ihan koko kroppaan ja on mahtava. Brobivcare. https://www.oloapteekki.fi/probicare-500-g-voide
Aloituksen kysymykseen: Diorin ja Lidlin huulipunilla on valtava ero käyttökokemuksessa, värisävyissä, tuoksussa ja ainesosissa. Yksi huulipuna levittyy huulille kuin lasten vahakynä, toinen kuin pehmeä voi. Toinen tuoksuu ja maistuu sille vahakynälle, toinen kinuskille. Toinen katoaa huulilta nopeasti, toinen pysyy kuin tauti. Sinä et näe eroa halpojen ja kalliimpien meikkien välillä, meikkaavat kyllä näkevät.
Vierailija kirjoitti:
Kokeileppa tätä voidetta.
https://www.oloapteekki.fi/probicare-200-g-voide
Tuotekuvaus
uotekuvaus
https://www.oloapteekki.fi/probicare-500-g-voide
Oletko itse kokeillut, että käykö meikkivoiteen alle? Kyllä nuo perusrasvat sääriin ja kantapäihin käy ihan varmasti.
Eiköhän jokainen nainen ole kokeillut niin halvimmat kuin ihan ne kalliimmat merkit ja oppinut luovimaan siitä välistä? Esim. huulipunan pitää kestää, mutta myös kosteuttaa niin valitaan vähän kalliimpi, mulla ei tarvitse ihan Dior olla, mutta laadukas. Samoin meikkivoide, pitää pysyä hyvänä koko päivän, ei voi ottaa halvinta.
Mutta kynsilakoista käy edulliset, samoin irtopuuteri ja vartalolle tulevat voiteet. Ihan kaikista kalleimmat jutut jätän ostamatta, esim. en laitata hiustyyliä, jota pitäisi olla kuukauden välein värjäämässä ja/tai leikkaamassa. Ripsienpidennykset kiinnostaa, mutta huollot maksavat, samoin kynsissä.
sano vain, että olet hieman yksinkertainen, eikä koulukaan sujunut kovin hyvin.
Minkä alan ihminen olet ja kuvittelet olevasi enemmän kuin kakasinkertainenko. 😂
Eiköhän nainen itse tiedä, mitkä tuotteet hänelle sopivat. Olen itse kokeillut esim.ripsivärejä hintaluokassa 3-33 euroa, ja joutunut toteamaan, että ainoa minulle sopiva on Sensain ripsiväri. Ostin sitä nyt tarjouksesta lisää, maksoi 25 euroa. Saisin kyllä Essencen ripsarin 3 eurolla, mutta en ottaisi sitä edes ilmaiseksi, koska kun kokeilin, se levisi päivän mittaan ja olin töissä pandasilmänä, mikä ei anna ihmisestä asiantuntijatehtävissä kovinkaan luotettavaa kuvaa.
Halvalla voi joskus saada hyvääkin, ei siinä. Minulla on esim. ollut käytössä yli 50 euron meikkivoide, mutta sitten kokeilin nykyistä, joka maksaa vain parikymppiä, ja on mielestäni minulle parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Suomessa porukka on köyhää jos Diorin 38€ huulipuna lasketaan statustuotteeksi. Itse käytän sekä edullisia että kalliimpia tuotteita ja huulipuna on yksi missä laatueron huomaa.
Miesten elektroniikkahifistelyt ym. hömpöttelyt ovat paljon kalliimpia mutta ne ovatkin varmaan ihan eri asia :D
Kyllä tuo 38€ on monen köyhän perheen viikon ruoka. Ei silloin dioria osteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en laita viemäreihin mitään kemikaaleja muita kemikaaleja kuin on pakko apteekin hajusteettomia yleisvoiteita laittaa kuivaan ihoon kun talvella varsinkin nahka alkaa näin iäkkäänä 60+ kuivumaan ja tuntumaan kireeltä.
Tämmöisiä ulkoisia kalliita ns. ihoa kirkastavia ja turvottavia kalliita pika voiteita en käytä ollenkaan ja niiden myrkyistä ei tuoteselosteesta ei kukaan saa mitään selvää. Tuoteselosteessa on jumalaton määrä kemikaaleja ja kukaan ei ymmärrä yhtään mitään mitä ne ovat ja ihan kamala hinta.
Perusvoiteet hellivät ongelmaihoa ja kosteuttavat tehokkaasti. Lue, miten perusvoiteet toimivat, miten valitset sinulle sopivan voiteen ja miksi perusvoide on loistava valinta säännölliseksi arkituotteeksi myös normaalille iholle. Tiesitkö esimerkiksi, että perusvoide on loistava meikinpoistaja ja hyvä apu pihatöissä nuhjaantuneille käsille?
Aqualan L. Tosin talvella vähän turhan kevyt jatkuvaan käyttöön mutta muuten oikein hyvä perusvoide joka lähtöön. Ei ole siliconia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vauvanaiset ylipäätään ostavat meikkejä ja hepeniä? Eihän niitä käytetä kuin pikkujouluissa tai silloin kun on "tyttökaverien" kanssa saunailta.
Oman kumppanin kanssa naama riikkapurralle ja pieruverkkarit jalkaan.
Ex-vaimo osti uudet alusvaatteet vähän ennen pikkujouluja taannoin. Tämä herätti kyllä epäilyt. Suhde päättyi muista syistä muttei tuollainen luottamusta lisää. Oi voi, olisikin ollut vain Diorien silmämeikit mutta miks pitää ostaa uudet hienot kalsarit firman pikkujouluun? Olen kyllä tietoinen ettei eksäni ollut ainoa lajissaan. En mä vaan uusia kalsareita hanki vaikka viikon päästä onkin firman pikkujoulut! AJELEN VANHOILLA.
Usein tyköistuvien ja ohuesta kankaasta olevien juhlavaatteiden alla pitää olla napakat ja istuvat alusvaatteet. Jos vanhat ovat jo vähän lerpahtaneet, pitää ostaa uudet. Ei siinä sen kummempia syitä tarvita.
Hintakattoni on 12 e tuote. Helppoa. Se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vauvanaiset ylipäätään ostavat meikkejä ja hepeniä? Eihän niitä käytetä kuin pikkujouluissa tai silloin kun on "tyttökaverien" kanssa saunailta.
Oman kumppanin kanssa naama riikkapurralle ja pieruverkkarit jalkaan.
Ex-vaimo osti uudet alusvaatteet vähän ennen pikkujouluja taannoin. Tämä herätti kyllä epäilyt. Suhde päättyi muista syistä muttei tuollainen luottamusta lisää. Oi voi, olisikin ollut vain Diorien silmämeikit mutta miks pitää ostaa uudet hienot kalsarit firman pikkujouluun? Olen kyllä tietoinen ettei eksäni ollut ainoa lajissaan. En mä vaan uusia kalsareita hanki vaikka viikon päästä onkin firman pikkujoulut! AJELEN VANHOILLA.
Usein tyköistuvien ja ohuesta kankaasta olevien juhlavaatteiden alla pitää olla napakat ja istuvat alusvaatteet. Jos vanhat ovat
Ei kannata sitten ostaa sellaisia juhlavaatteita. Simppeliä.
Vierailija kirjoitti:
Apo Base 20% kevyt perusvoide sopii ihan kaikkeen.
Kosteuttava ja kosteuden säilyttävä kevyt perusvoide päivittäiseen käyttöön. Apobase Lotion 20% on helposti levittyvä ja se sopii kaikille ihotyypeille ja koko perheelle. Soveltuu erityisen hyvin kuivaan hiuspohjaan, meikin alle, meikin poistoon ja parranajon jälkeen käytettäväksi. Hajusteeton ja parabeeniton. Rasvapitoisuus 20 %.
https://www.yliopistonapteekki.fi/apobase-lotion-20-pumppupullo-440-ml-…
Paraffin liquidum aiheuttaa ihonalaisia finnipaukamia pinta kuiville ja kuiville ihotyypeille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan niiden laadun vuoksi. Ja minulla on niihin varaa, joten paljon mieluummin kaytan hyvalaatuista tuotetta kuin kolmen euron lasten luomivaria.
Ot, mutta käyttää niitä parin egun luomareita moni ihan yli 50-vee nainenkin. Tiedän esim. työkavereistani sen. En tiedä eikö ole varaa kalliimpiin vai onko niin pihejä että säästää rahat johonkin.
Olen kuusikymppinen, mutta käytän e.l.f.-tuotteita. Niissä on pigmenttien määrä/hinta/hajuttomuus oikeassa suhteessa keskenään. Tänään tein BF-tilauksen. Brändi lasketaan hintansa puolesta edullisen ja keskihintaisen välimaastoon.
Mikä merkki toi on? Stockmann ei myy ainekaan. Jotain kiinan kamaa temusta juu ei kiinnosta.
Miksi sen naisen pitäisi käyttää rahansa "yhteiseen hyvään"? Mikset sinä Ap käytä omat rahasi siihen yhteiseen hyvään? Tässä syy miksi kitupiikkejä ei kannata deittailla.
Ongelma on ihon pintakuivuudessa jos noin käy. Kannattaa ottaa käyttöön ennemmin kosteutusta kosteutuksen päälle. Eli seerumi, kevyempi geeli ja sen päälle vielä rasvaisempaa voidetta tai vaikka tyrniöljyä päälle lukitsemaan kosteus pysymään ihon sisälle. LV:n vaaleansinisessä tuubissa oleva seerumi on edullinen ja laadukas tuote, jota voi hieroa myös ylä- ja alaluomille. Meikkivoidetta ei tarvita kuin ihon epätasavärisyyttä neutraloimaan.