Mitä sellaisia asioita luulitte lapsena, jotka eivät olleetkaan totta?
Minä esimerkiksi luulin, että jos ihminen on kehittynyt apinasta, niin se tarkoittaa näitä nykyään olevia apinoita. Esimerkiksi simpanssi, gorilla tai oranki, vaikka oikeasti ihmisillä on niiden kanssa yhteinen esi-isä eli apinat ja ihmiset ovat kehittyneet yhteisestä kantamuodosta. Jossain vaiheessa vain tapahtui niin, että ihmiset ja apinat alkoivat kehittymään erilleen siitä yhteisestä kantamuodosta.
Kommentit (51)
Luulin, että isäni oli venäläinen, kun hän oli syntynyt 1930 Viipurissa.
Näin joskus lapsena kuvan isästäni lapsena. Olin todella ihmeissäni, että miten isä on muka joskus ollut lapsi? Kai minä sitten jotenkin ajattelin, että aikuiset ovat "aina" olleet aikuisia ja me lapset olemme sitten koko ikämme lapsia.
Luulin pienenä, että juoksuhiekka olisi oikeasti vaarallista ja jotenkin iso osa elämää, mitä pitäisi aina kaikkialla varoa. Kai koska yhdessä vaiheessa lapsuutta leffoissa ja telkkarissa sankari joutui aina sen kanssa kiipeliin.
Lapsena luulin että aikuisilla on varaa ostaa mitä hyvänsä ja se että meille ei osteta hevosia emmekä matkusta Etelämeren saarille johtuu siitä että vanhempani ovat tylsiä eivätkä tajua mitkä asian ovat kivoja.
Luulin, että olen vanhemmilleni tärkeä ja rakas.
Vierailija kirjoitti:
Luulin pienenä, että juoksuhiekka olisi oikeasti vaarallista ja jotenkin iso osa elämää, mitä pitäisi aina kaikkialla varoa. Kai koska yhdessä vaiheessa lapsuutta leffoissa ja telkkarissa sankari joutui aina sen kanssa kiipeliin.
Juoksuhiekka ja bermudan kolmio! Aika loogisia pelonaiheita Suomessa.
Aikuiset on aikuisia. Oli suuri järkytys tajuta ettei ole.
Jos tekee syntiä, joutuu helvettiin.
Jos ei juo maitoa, luut menevät poikki.
Jos menee saunan jälkeen ulos vähissä vaatteissa, saa kuolemantaudin.
Että pankista saa rahaa kun vain käy hakemassa. En jotenkin osannut ajatella että ne rahat pitää ensin tienata. Ja ei, perheeni ei ollut köyhä, rahasta vaan ei puhuttu mitään lapsille. Samasta syystä luulin vielä teininäkin katsoessani asuntojen vuokrailmoituksia että ne hinnat ovat myyntihintoja ja ajattelin että miksi kukaan vuokraisi kun samalla summalla voi ostaakin näköjään. Muutenkaan en lapsena ajatellut yhtään että joku olisi rikas ja joku köyhä, luulin että kaikki ostokset on vain halusta kiinni eikä siitä onko rahaa. Luulin myös että peruskoulun jälkeen mennään lukioon, sitten yliopistoon ja sitten töihin. Ei käynyt mielessä etteivät kaikki voi tehdä niin ja että työpaikoista joutuisi kilpailemaan. Varmaan luulin myös että kaikkiin ammatteihin pitää käydä yliopisto. Tietenkin luulin myös että kaikki ammatit/työt ovat ihmisen valinta eikä esim. pakko tai varavaihtoehto. Tosi naiiveja ajatuksia, mutta toisaalta en koskaan arvottanut ketään työn, asunnon, varallisuuden ym. perusteella koska en tajunnut niissä olevan mitään eroja.
Luulin että salaojitus on sitä että kaivaa öisin salaa ojia esim. naapurin pellolle. Luulin että maitotölkkeihin laitetaan kierrätyksen jälkeen uudelleen maitoa ja ihmettelin miten ne pahvissa olevat taitokset saa niistä pois.
Minä luulin alle kouluikäisenä, että matiketopelasu on joku jääkiekkoilija. :D
Kuka panee ja kuka ei. Ällö sana tuo toosa.