Mitä sellaisia asioita luulitte lapsena, jotka eivät olleetkaan totta?
Minä esimerkiksi luulin, että jos ihminen on kehittynyt apinasta, niin se tarkoittaa näitä nykyään olevia apinoita. Esimerkiksi simpanssi, gorilla tai oranki, vaikka oikeasti ihmisillä on niiden kanssa yhteinen esi-isä eli apinat ja ihmiset ovat kehittyneet yhteisestä kantamuodosta. Jossain vaiheessa vain tapahtui niin, että ihmiset ja apinat alkoivat kehittymään erilleen siitä yhteisestä kantamuodosta.
Kommentit (101)
Luulin, että yhteiskunnassa on jotain järkeä ja lait on säädetty järkevillä perusteilla.
Luulin myös että auktoriteettiasemassa olevat ihmiset ovat päässeet asemiinsa, koska ovat muita ihmisiä fiksumpia ja tietävät enemmän.
Sellaisia lapsen ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saunatonttu ja joulupukki.
Ja Jeesus. Kolme satuolentoa.
Juu. Oliha se, mut ei jumalan poika.
Mä luulin, että mustia aukkoja liikkuu avaruudessa ihan vilisemällä ja koska tahansa sellainen nielaisee koko maapallon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että joet virtaavat mereltä maalle päin.
Siis mitä, eikös se noin mene?
No tietenkin menee. Muutenhan meret tulisivat täyteen. Oikeastihan vesi nousee jokia pitkin ylös meristä ja meret eivät tietenkään koskaan kuivu, koska niihin tietenkn sataa lisää vettä. Lapsikin tietää tämän.
Pöh. Joet virtaa merelle päin öisin ja poispäin mereltä päivisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että joet virtaavat mereltä maalle päin.
Siis mitä, eikös se noin mene?
No tietenkin menee. Muutenhan meret tulisivat täyteen. Oikeastihan vesi nousee jokia pitkin ylös meristä ja meret eivät tietenkään koskaan kuivu, koska niihin tietenkn sataa lisää vettä. Lapsikin tietää tämän.
Ja siksi joet ovat suolaisia.
No eiväthän ole, höpsö.
Suola on vettä painavampaa, joten se ei jaksa nousta merestä jokiin.
Miksi ihmeessä suola haluisi nousta jonnekin metsään jokea pitkin? Paljon kivempi hengailla isolla merellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettei yksikään mies tule koskaan haluamaan kanssani seksiä kun olen niin ruma. Väärässä olin. Miehet panee kaikkea mikä liikkuu oli ruma tai ei kuhan toosa löytyy.
En todellakaan pane.
Niin. Onhan niitä homoja, jotka panee vain miehiä. Ei niitä naiset kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Jos tekee syntiä, joutuu helvettiin.
Jos ei juo maitoa, luut menevät poikki.
Jos menee saunan jälkeen ulos vähissä vaatteissa, saa kuolemantaudin.
Jos menee ulos märillä hiuksilla talvella, aivot jäätyy.
Jos syö appelsiinin siemenen, puu alkaa kasvaa sun sisällä.
Jos syö sokeria, hampaat tippuu.
Vierailija kirjoitti:
Luulin joskus hieman alle kouluikäisenä, että muita kieliä käännetään suomeksi ikään kuin salakielikoodin avulla niin, että esimerkiksi jokaista englannin kielen kirjainta vastaa suomen kielessä aina jokin toinen kirjain. Mutta sitten sain vanhemmiltani sellaisen Opi englantia Akun ja Mikin kanssa -kirjan, joka kaiketi sai minut oivaltamaan, ettei se olekaan ihan niin yksinkertaista. Tämä ei ehkä ole ihan kaikkein tyypillisimpiä lapsena luultuja hassuja asioita, mutta yhdessä samaa aihetta käsitelleessä keskustelussa luin joskus jonkun toisenkin luulleen täsmälleen samoin.
Kun opin, että donkey on aasi ja monkey on apina, ajattelin että englannin -onkey-loppuiset sanat alkaa aina suomeksi a:lla.
Luulin lapsena, 80-luvulla, että kaikkien muidenkin lasten vanhemmat ovat väitelleet tohtoreiksi fysiikasta ja kauppatieteistä.
Oikeastaan vasta yliopistossa tajusin, millaisista taustoista 99% opiskelijoista oli lähtöisin..
Että ihmiset olisi pääasiallisesti ystävällisiä ja että sekä hyvä, että paha saisi palkkansa.
Olin hyvin väärässä...
Luulin, että vanhempani ovat fiksuja. Isäni ehkä onkin, kun on niin hiljainen etten tiedä mitä päässään ajattelee, mutta äitini on tyhmä kuin saapas.
Mä olen ihan varma, että vuosituhannen vaihteessa musiikintunnilla puhuttiin, että Paul Anka oli kuollut. Olin tosi yllättynyt myöhemmin, kun kuulin, ettei ollutkaan.
Mä todella uskoin että silmät menee pysyvästi kieroon jos katsoo televisiota liian läheltä. Kiitos vaan mummu monista painajaisista!
Luulin että sitten kun on aikuinen, lähdetään kiertelemään lähikatuja ja muutetaan johonkin tyhjillään olevaan taloon. En tajunnut että raha liittyy asiaan mitenkään, vaikka tiesin että rahaa tarvii kaupassa.
Kun ihminen täyttää 40 vuotta, hän joutuu vanhainkotiin..
Luulin kun kävin kavereiden luona kerrostalossaja siellä oli hienoja huonekaluja tms että he olivat rikkaita. Meillä oli vanhat huonekalut ja ok talo, myöhemmin tajusin että mehän niitä rikkaita oltiin.
Luulin että kaikki rivi- ja kerrostaloasunnot ovat vuokra-asuntoja.
Luulin pitkään, varmaan nuoreksi aikuiseksi asti, että lumessa on matoja tai jotain toukkia tms mitä on hankala nähdä. Syy tähän oli se että äitini kertoi näin kun hän pelkäsi että syön likaista lunta. Tuo väärä informaatio vaan jäi mieleeni vuosikausiksi.
Luulin että tanssimisesta tulee raskaaksi. Uskonnollissävytteisessä maalaisympäristössä kasvaneena tällainen käsitys syntyi kun vanhemmat tädit päivittelivät erään talon tyttären runsasta tansseissakäymistä: "mitenkähän sille tytölle käy, joutuukohan hunningolle". Ja pian tyttö tulikin raskaaksi ja sai vauvan, tosin lopulta kävi hyvin eli avioitui lapsen isän kanssa, silloin lapsi jo tosin konttasi.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Jeesus