Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaksaisitko olla tekemisissä kaverin kanssa, joka ei toivo sinulle hyvää?

Vierailija
28.11.2024 |

Eli olisitko tekemisissä ihmisen kanssa, joka on lähinnä nyrpeä, kun sinulle tapahtuu jotain hyvää, varsinkin sellaista, mitä hänelle ei tapahdu. 

Ymmärrän kysymyksen typeryyden, koska kukapa tuollaisen kaverin haluaisi, mutta pitäisikö sitä ajatella, että kateus on inhimillinen tunne jne..?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kateellinen, minua vain ärsyttää kaikenlainen ristiriitainen sekoilu mitä kaverini harrastaa.

Vierailija
22/48 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus toisen menestys voi aiheuttaa surumielisen, vaillejäämisen tunteen, miksi en itse yllä samaan. Silloin yksilö voi auttaa itse itseään.

Mutta varsinainen kateus, pahantahtoisuus ja vahingonilo on epätervettä, ja sellaiset henkilöt voi jättää kiehumaan omissa myrkyissään.

Ap ja muutkin, ette tarvi kenenkään toisen hyväksyntää omalle elämälle. Toki olisi kiva saada kannustusta, mutta noilta negatiivisesti varautuneilta, negatiivisilta ei voi mitään positiivista odottaa. He eivät vain pääse katkeruudestaan.

Ota etäisyyttä. Maailmassa on hyvääkin energiaa, vaikkei juuri tuo kaveri sitä kykenekään välittämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen masentunut eikä useinkaan löydy mehuja olla iloinen toisen puolesta, kun omat meiningit on niin syvältä.

Vierailija
24/48 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen masentunut eikä useinkaan löydy mehuja olla iloinen toisen puolesta, kun omat meiningit on niin syvältä.

Mitä jos se toinenkin on masentunut, mutta peittää sen vain sinua paremmin tai ei kohdista sitä sinuun? Ei kovin reilua sinulta. 

ap

Vierailija
25/48 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos se toinenkin on masentunut, mutta peittää sen vain sinua paremmin tai ei kohdista sitä sinuun? Ei kovin reilua sinulta. 

ap

Mikä nyt on kenestäkin reilua. Onko reilua hieroa omaa onnellisuuttaan masentuneen naamalle.

Vierailija
26/48 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mikä nyt on kenestäkin reilua. Onko reilua hieroa omaa onnellisuuttaan masentuneen naamalle.

Eikö masentuneelle saa kertoa kuin ikäviä asioita? Olen itsekin ollut masentunut, enkä kyllä ajatellut noin. 

ap

Vierailija
27/48 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä niin epätoivoinen ole että pitäisin tuollaisia "kavereita" itselläni,a

Vierailija
28/48 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä niin epätoivoinen ole että pitäisin tuollaisia "kavereita" itselläni,a

Joo. Pitää ryhdistäytyä. 

ap

Vierailija
29/48 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ubb

Vierailija
30/48 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateutta on helppo syyttää, jos joku kaveri ei osaa suorilta käsin heti innostua hirveästi jonkun narsistin kotkotuksista. Kaikki pidättyväisyys ei ole kateutta, joskus kyseessä voi olla esim. periaatteelliset moraaliset arvoristiriidat, jotka saattavat näkyä naamasta. Tietenkin kaikki erilaiset ihmiset kannattaa potkia pois elämästään, koska elät vain itsellesi ja vain omilla itse valitsemillasi säännöillä. Itse luot todellisuutesi, eikä sinne tarvitse ottaa ketään, joka on mistään asiasta yhtään eri mieltä. Never settle.

Joku toinen voi olla toista mieltä, kuten esim. minä, mutta silloin olen vain kateellinen.

Millaisia periaatteellisia moraalisia arvoristiriitoja sinussa sinussa aiheuttaa esim. ystäväsi valmistuminen, syntymäpäivä tai uusi työpaikka työttömyyden jälkeen? Ovatko nämä mielestäsi narsistin kotkotuksia?

ap

Alkoi kiinnostaa, että miten kaverisi kateus ilmenee suhteessa syntymäpäivääsi tai työpaikkaasi? Sen voin ymmärtää, että joku kadehtii valmistumista, jos itse ei kovasta yrityksestä huolimatta ole esim. päässyt opiskelemaan. Mutta syntymäpäivä?

Vierailija
31/48 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tämä. Jos ihminen itse tietää esim. että kaverilla on hirveä rahapula, häätö uhkaa ja ulosotto on jo ovella, niin onko kovin fiksua tällaiselle ihmiselle kertoa juuri saaneensa valtavan palkankorotuksen ja maksaneensa uudesta talosta miljoonan. Sivistynyt ihminen ei pröystäile eikä hiero eriarvoisuutta heikomman naamaan.

Vierailija
32/48 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tässä muutaman vuoden aikana ollut töissä tyypin kanssa joka hakee vikoja minusta ja puhuu halveksuvasti. Osaa olla ihan ok tyyppi myös.

Mä oon läpi elämäni sietänyt kiusaajia, joten olen turtunut elämään. Ihan vapaa-ajalla oon mieluusti yksin.

Ihmisen aurasta kiinni keitä jaksan sietää ja keitä vähemmin.

Vierailija
33/48 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei toivo sulle hyvää, ei ole sun kaveri. 

Vierailija
34/48 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työyhteisöstä aina löytyy joku tämmöinen halusi tai ei mutta niitten kanssa riittää että tulee toimeen.

Vierailija
35/48 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kateellinen, minua vain ärsyttää kaikenlainen ristiriitainen sekoilu mitä kaverini harrastaa.

Usein taustalla on alkoholismi, vaikka ei päälle päin edes siltä näyttäisi.

Vierailija
36/48 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi. Joskus nuorempana siedin tuollaista, mutta en enää. Ystävyyssuhteen kuuluu olla aika vaivaton eikä ainakaan kuluttava/ahdistava. 

Vierailija
37/48 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus itsessään on tunne. Se, miten sen osoittaa, on valinta. Minusta kateutta on pääsääntöisesti kahdenlaista, niistä toinen on huomattavasti pienempi ongelma. 

Sinulla on jotain mitä minä haluan. En kestä tätä tunnetta, vaan haluan että menetät sen mitä haluan. 

Sinulla on jotain mitä haluan. Olen iloinen puolestasi ja toivon saavuttavani saman. 

Vierailija
38/48 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksaisi, mutta sukulaisia on pakko sietää.

Sukulaisiakaan ei tarvitse sietää. Syy miksi katkaisin väliin siskooni, oli hänen sairaalloinen kateus kaikkia ja kaikkea kohtaan. Raskas ihminen, joka oikeasti kuvittelee, että muilla on aina enemmän.

Vierailija
39/48 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin työelämässä ison porukan vainon kohteeksi. Taustalla oli kateutta ja kilpailua ja joitakin asiakysymyksiäkin. Pariin tyyppiin pidän vieläkin yhteyttä, he eivät olleet niitä kaikkein pahimpia . Niistä pahimmista en halua tietää mitään. En osaa kovasti surra, jos näen heidän kuolinilmoituksensa lehdessä.

Vierailija
40/48 |
29.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Masentuneella ei ole välttämättä enää voimia "peitellä" mitään tunteita. Masentunut näkee kaiken negatiivisessa valossa. Ehkäpä et masennusta ole oikeasti kokenutkaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme