Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Montako ateriaa teidän yksivuotiaat syö päivässä?

Vierailija
22.02.2007 |

Meillä 1. vuotias syö

klo 9 aamupuuro+marjasose

klo 12 lämmin ateria, noin 200g pilttipurkillisen verran

klo 15 sama kuin edellä

klo 18 sama kuin edellä

klo 20 iltapuuro+marjasose

Ainakin kasvaa ja vaikuttaa tyytyväiseltä. Haluan vain vertailun vuoksi kysyä, kun välillä olen epävarma.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö 2 valmispurkkiruokaa viikossa, onko se liikaa? Aina syö minun itse tekemiä, tänään on jauhelihakeittoa possun jauhelihasta, seassa runsaasti kasviksia. Pakastimesta otan kasvissosekeittoa jota olen sinne tehnyt. Lapsi tykkää eniten uunibroilerista ja uunikasviksista (kesäkurpitsaa, bataattia, parsakaalia). Että kasviksia saa kyllä runsaasti. Harvemmin meillä on riisiä tai perunaa, makaroonia ei voi antaa allergian takia. Joskus annan ruoan valmistumista odotellessa palan päärynää, banaania, kurkkua tai palan kuivattua täysruisleipää johon sipaisen maidotonta margariinia.

Vierailija
22/27 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yksivuotiaat syö isoja lautasellisia safkaa.. :))

Aamulla uppoo puuroannos.

Sitten lämmin ruoka.

Tulee vuoroon välipala; vaikka hedelmiä, jogurttia, viili, leipää, kiisseliä. Mitä nyt keksii..

Lämmin ruoka taas parin tunnin kuluttua.

Iltapalaksi uusi puurolautanen.

* joskus puuroon heitetään sekaan marjoja tai hedelmää. Toisinaan lapset haluaa vielä leivän murusteltavaksi.

Itse kun syö samaan aikaan lapsen kanssa tulee vähempi kiskottua herkkuja -sitä ei vaan jaksa! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis syökö teidän yksivuotiaat tuoresalaattia? Meidän lapsella on vain 4 hammasta, alhaalla 2 ja ylhäällä 2. Kaikki ruoka pitää hienontaa, jätän kuitenkin melko karkeaksi että tottuu. Sormiruokaa en tietenkään hienonna. No, ehkä nyt sitten jätän kolmen lämpimän ruuan pois ja tarjoan välipalaa. Ehdotuksia välipalaksi vastaanotetaan, maidotonta, vehnätöntä ja kauratonta (epäillään että kaura aiheuttaa poskien punoitusta, nyt vältetään hetki sitä kauraa). Ja kiitos kaikista viesteistänne, myös niistä että oksettaa.

Vierailija
24/27 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

klo 8 aamupala

klo 12 lounas

klo 16.30 päivällinen

klo 20 iltapala

Hän on aina nukkunut pitkät päikkärit lounaan ja päivällisen välissä, joilta herää vasta tuossa klo 16 aikoihin, niin mitään välipalaa ei ennätetä syömään.

1-vuotiaana söi vielä noiden aterioiden lisäksi rintamaitoa ennen ja jälkeen päivä- ja yöunien.

Myös meidän lapsemme söi tuossa 1-1,5 -vuotiaana todella isoja annoksia, paljon isompia kuin tällä hetkellä. Kyllä lapsi itse säätelee ruoan määrän tarpeensa mukaan.

Vierailija
25/27 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat lapset ovat hoikahkoja ja haluan, että he syövät riittävästi " kunnon ruokaa" . Nyt taas flunssakausi, mutta ovat toistaiseksi olleet terveitä. Viime talvena tytön paino tippui sairaana 13.4kg:sta 10.8 kg:aan ja en toivoisi tänätalvena vastaavaa. Yritän pitää pientä " vararavintokerrosta" , että sairastelu sujuisi ilman lääkärihoitoa. Meillä on perinteisesti matalat kolesterolit ja verenpaineet, joten laitan leivänkin päälle kunnolla oivariinia. Kalaa syödään kyllä runsaasti, kun se on niin hyvääkin. Lapset ovat yksilöitä!

Vierailija
26/27 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti muutaman kuukauden kuluessa lapsen ruokahalu pienenee huomattavasti. Yleensä yksivuotiaille käy niin, kun kasvu hidastuu. Älä sitten huolestu siitä!=)

Kyllä sen kolme lämmintäkin ateriaa voi syöttää jos haluaa. Kunhan annat vihanneksia runsaasti, etkä vain lihaa ja perunaa.

Vierailija
27/27 |
22.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

purkkiruoka-ateriaa muutaman tunnin välein, hyi!

Meillä näin:

' aamulla hedelmiä, leipää, jugurttia

' päivällä lounas lämmin safka

' iltapäivällä hedelmäsosetta, banaania tms

' illalla puuroa, marjoja

' ' Maitoa ennen hampaiden pesua ja nukkumaanmenoa.