Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita jotka ei sovi Suomalaiseen muottiin??

Vierailija
27.11.2024 |

Mun mielestä se, että Suomea pidetään maailman onnellisimpana maana on lähinnä irvokas vitsi. 

Asiaan. Mä en oo ikinä koinut voivani samaistua esimerkiksi tietynlaiseen melankoliaan tai sisäänpäinkääntyneisyyteen mikä täällä on hyvin yleistä. Ylipäätään semmonen ihme hissuttelukulttuuri että kaikesta kyllä juristaan, mutta mistään ei pidetä meteliä. 

Mä olen siis niin supisuomalainen kun voi olla, mutta en koe olevani Suomalainen. Saako kukaan tästä kiinni??

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään suomalaisuuden muottia ei olekaan. Sellainen on vain kaltaistesi heikolla itseluottamuksella varustettujen harha.

Itsetunnosta puhuminen on niiiin suomalaista. Oikeastaan osa pohjoismaista ideologiaa. Johtuu siitä että kansanluonteet määriteltiin kansallisromantiikan aikaan evlut ihmisihanteen pohjalta.

Suomalaisilla sitä ei ole, niin ne räksyttää varmuuden vuoksi kuten pienet terrierit.

Vierailija
42/58 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urpo trolli. Venäjän vai minkä lie. 

Miksi jokainen suomea kritisoiva mielipide olisi venäjän trolli?

Sillä on Suomen yleisin kansantauti MT.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Olen tuntenut itseni ulkopuoliseksi lapsesta asti. 

Vierailija
44/58 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sua pitää kiusata.

Vierailija
45/58 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helmiä sioille taas jälleen kerran. Yhtä tyhmää väkeä täällä Aurajoen kummallakin puolen. Jatkakaa jupinaanne urpot. 

- AP

Minä ymmärrän täysin mitä tarkoitit ja kuvasit aloituksessa ja ei, suomalaisuuden muotti ei sovi minuun. Kansalaisuudeltani olen suomalainen, mutta muuten en koe kulttuuria ja juuri muutakaan omakseni.

Vierailija
46/58 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitin että aloittaja kirjoitti Suomalainen tarkoituksena korostaa, ettei ole suomalainen isolla ässällä, mutta lapsellisten hölmöjen piti jostain päästä ränkättämään, kun itse asian pointti meni kovaa ja korkealta yli hilseen. Sitten vielä projisoinnit itsetunnosta ja kaiken maailman kaalin peffaan työntämis komennot.

Joo en minäkään tykkää suomalaisten tuosta piirteestä, olla tuommoisia ns. tympeitä ja lapsellisia.

Vierailija
47/58 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään suomalaisuuden muottia ei olekaan. Sellainen on vain kaltaistesi heikolla itseluottamuksella varustettujen harha.

Itsetunnosta puhuminen on niiiin suomalaista. Oikeastaan osa pohjoismaista ideologiaa. Johtuu siitä että kansanluonteet määriteltiin kansallisromantiikan aikaan evlut ihmisihanteen pohjalta.

Suomalaisilla sitä ei ole, niin ne räksyttää varmuuden vuoksi kuten pienet terrierit.

Ai kuten Terrrieri eli Vapauden liiton Vanessa Olsen?

Vierailija
48/58 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kuten Terrrieri eli Vapauden liiton Vanessa Olsen?

Put put put put puuuutiiinisti.

Vanessa Olsen vetää kenttäryhmänsä kanssa mielenosoitukset Eduskuntatalolla, Jouni Koistinen antaa suomalaisille äänen ja kasvot mediaryhmänsä kanssa toimintaa ohjaa kaukaa studiosta päätoimittaja Janus Putkonen.

Vierailija
49/58 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 100% samaa mieltä. Olen aito suomalainen mutta ulkomaille muuttaminen houkuttelee typerien ja lapsellisten ihmisten vuoksi kokoajan enemmän. Täällä pitää olla täysin muottiin menevä tai joutuu syrjityksi. Väärän merkkinen auto riittää. Pitää olla kommunistien suosima skooda tai tojata. Minä ajan amerikkalaisella autolla ja syön punaista lihaa. m39

Vierailija
50/58 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 100% samaa mieltä. Olen aito suomalainen mutta ulkomaille muuttaminen houkuttelee typerien ja lapsellisten ihmisten vuoksi kokoajan enemmän. Täällä pitää olla täysin muottiin menevä tai joutuu syrjityksi. Väärän merkkinen auto riittää. Pitää olla kommunistien suosima skooda tai tojata. Minä ajan amerikkalaisella autolla ja syön punaista lihaa. m39

Estääkö joku sinua syömästä lihaa?

Vierailija
51/58 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mistä lähtien suomalaiset ovat muka melankolisia, voi jeesus auta mitä pashaa. Lisäksi se tutkimus ei koskenut yksilöiden onnellisuuden tasoa, vaan sitä kuinka hyvin yhteiskunta toimii (ja ihmisten tyytyväisyyttä siihen). 

Vierailija
52/58 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittää estää. Viherpunikit. Tekevät siitä moraalisesti arveluttavaa kanssa ihmisten keskuudessa. Kun ostan kaupasta lihaa minut Leimataan vääränlaiseksi.

Vierailija
53/58 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muotti?

Katsos kun on olemassa hyvin Suomalaisia kuvaavia piirteitä joita minä nyt päätin kutsua muotiksi. En sovi tänne tai edes halua olla täällä. Capische?

Oikke italiaa osataan, mutta ei osaa kirjoittaa "suomalainen" pienellä! Kun sen kirjoittaa isolla, on se sukunimi! Tajuutsä taikina!

Vierailija
54/58 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään "suomalaista muottia". Olet vain eksynyt ja haluat huomiota, kuten 90% nykyajan naisista.

Vierailija
55/58 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittää estää. Viherpunikit. Tekevät siitä moraalisesti arveluttavaa kanssa ihmisten keskuudessa. Kun ostan kaupasta lihaa minut Leimataan vääränlaiseksi.

Voi voi, viekö vihreät persulta lihat ostoskärryistä? Voi hitto, että nämä turhasta ruikuttajat on tympeitä ihmisiä.

Ovat niin tyhmiä, että väittävät, että suositukset on muka määräyksiä.

Vierailija
56/58 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peesi täältä.

Vierailija
57/58 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut parikymmentä vuotta ulkomailla ja kyllä mielestäni suomalaisessa keskustelukulttuurissa olisi parantamisen varaa ja juuri tuo melankolisuus ja jurous on sellaista johon en oikein itse samaistu. Mutta on suomalaisuudessa hyviäkin puolia esim. italialaisiin verrattuna suomalaiset eivät ainakaan ole samanmoisia kroonisia myöhästelijöitä ja heidän sanaansa voi paremmin luottaa.

Vierailija
58/58 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään "suomalaista muottia". Olet vain eksynyt ja haluat huomiota, kuten 90% nykyajan naisista.

Oletko koskaan kuullut kansallisuusidentiteetistä? Olemme kaikki täällä syntyneet ja kasvaneet tämän maan ja kulttuurin (suomalaisen muotin) muovaamia.