Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita jotka ei sovi Suomalaiseen muottiin??

Vierailija
27.11.2024 |

Mun mielestä se, että Suomea pidetään maailman onnellisimpana maana on lähinnä irvokas vitsi. 

Asiaan. Mä en oo ikinä koinut voivani samaistua esimerkiksi tietynlaiseen melankoliaan tai sisäänpäinkääntyneisyyteen mikä täällä on hyvin yleistä. Ylipäätään semmonen ihme hissuttelukulttuuri että kaikesta kyllä juristaan, mutta mistään ei pidetä meteliä. 

Mä olen siis niin supisuomalainen kun voi olla, mutta en koe olevani Suomalainen. Saako kukaan tästä kiinni??

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

DeZanttikaan ei sopinut suomalaiseen muottiin. Siksi Venäjän kansalaisuus.

Vierailija
22/58 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen intohimoinen ja tunteet näyttävä keski-ikäinen nainen. Jos innostun, näytän sen. Ilot näkyvät huikean hienosti ja suruja suren myös voimalla. Sisäinen rauha on enkä ole epävakaa. Tunteet ja käytös ovat relevantteja tapahtumiin nähden. Mutta olen usein miettinyt että en oikein sovi suomalaiseen pidättyvyyden kulttuuriin. Pitäisi ikään kuin aina olla korrektisti ja "sivistyneesti". Suomeksi sanottuna tylsästi. Reaktiot eivät saa olla näkyviä. Helpompi olisi varmasti elää jossain Italiassa tms., jossa tunteiden ja ajatusten näyttäminen suoraan on ihan tavallista. En voi enkä halua itseäni muuttaa. Tällaiseksi olen syntynyt ja tällaisena kuolen, vaikka tuntuukin että olen joillekin suomalaisille auttamattomasti "liikaa". 

Tuttua juttua. Sama täällä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään suomalaisuuden muottia ei olekaan. Sellainen on vain kaltaistesi heikolla itseluottamuksella varustettujen harha.

Vierailija
24/58 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muotti?

Katsos kun on olemassa hyvin Suomalaisia kuvaavia piirteitä joita minä nyt päätin kutsua muotiksi. En sovi tänne tai edes halua olla täällä. Capische? 

Capiche, senkin urpo.

Vierailija
25/58 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sikäli et sovi suomalaiseen muottin, että kirjoitat samanlaista kuin hyvin kotoutunut, ulkomaalainen vaimoni. Kantasuomalaiset ovat aika hyviä omassa äidinkielessään.

Ohoh. Tietääkö vaimos, että nai mul kun? Oli toivoa sinullakin. Olet elävä muistutus siitä, miten kamala on nalkuttava kantasuomalainen mies. 

Nyt meni tuneisiin. 

Vierailija
26/58 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lähdet? Hyvää matkaa 👋🏻

Vierailija
27/58 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin, itsekin olen Suomessa syntynyt ja kasvanut suomalainen, mutta en tunne itseäni suomalaiseksi enkä halua olla suomalaisten kanssa tekemisissä, koska he ovat epämukavia, julmia, katkeria, tylsiä ja heiltä kaikilta puuttuvat käytöstavat. En ole eläessäni tavannut yhtään suomalaista, jonka kanssa sopisin yhteen ja jonka kanssa olisi mukava olla. Pidän Suomen luonnosta ja suomalaisista ruoista, sekä Suomi tulee aina olemaan minulle rakas oma kotimaani, mutta siinä kaikki. Ei mikään ihme, että tulee suunnattua katsetta ulkomaille, kun ei sovi omaan kotimaahansa. Itsekin välillä suren tätä, mutta sille ei nyt vain voi mitään. Oma tulevaisuuteni on muualla.

Vierailija
28/58 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rakasta (progressiivista) verotusta, en holhousyhteiskuntaa enkä pikkutarkkoja sääntöjä niiden itsensä vuoksi. Tasa-arvo (lopputuloksen) on elämälle vierasta ja kallista utopiaa. Umpimielisyys on perseestä.

- Isänmaallinen ja kriittinen suomalainen

Vierailija
29/58 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä saunomista kovinkaan tärkeänä. Inhoan suomalaista mautonta ruokaa. En juo kaljaa. En syö makkaraa. En katso mm-lätkää. Inhoan salmiakkkia. 

Vierailija
30/58 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän täysin, itsekin olen Suomessa syntynyt ja kasvanut suomalainen, mutta en tunne itseäni suomalaiseksi enkä halua olla suomalaisten kanssa tekemisissä, koska he ovat epämukavia, julmia, katkeria, tylsiä ja heiltä kaikilta puuttuvat käytöstavat. En ole eläessäni tavannut yhtään suomalaista, jonka kanssa sopisin yhteen ja jonka kanssa olisi mukava olla. Pidän Suomen luonnosta ja suomalaisista ruoista, sekä Suomi tulee aina olemaan minulle rakas oma kotimaani, mutta siinä kaikki. Ei mikään ihme, että tulee suunnattua katsetta ulkomaille, kun ei sovi omaan kotimaahansa. Itsekin välillä suren tätä, mutta sille ei nyt vain voi mitään. Oma tulevaisuuteni on muualla.

Nykyisyytesi on Venäjällä, ja niin myös tulevaisuutesi. Jos mätää kaalia riittää.

Voin hinta noussut yli 50 prosenttia, mutta trollien palkat on ja pysyy samana. Voi voi.

Vierailija
31/58 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa olet juuri tyypillinen suomalainen ajatuksiseni. Muut suomalaiset on huonoja ja minä olen parempi ja jupiset sitä yksinäsi vauva.fi:llä. Valittaminen on suomalaisuutta parhaimmillaan. 

Tänne tulevat ulkomaalaiset; "suomalaisista on maine juroista ja sisäänpäinkääntyneistä, mutta eihän sitä paikkaansa ollenkaan, vaan ovat hyvinkni puheliaita kun heihin tutustuu, lisäksi ovat erittäin ystävällisiä". Mutta tympeät ihmiset näkevät muissa sen, millaisia ovat oikeasti itse. 

Vierailija
32/58 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vodkapullo kiinni ja kaalilla perse tukkoon

Suomalaisen ohje suomalaiselle!

Vierailija
33/58 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se miten sinua kohdellaan johtuu täysin omasta tympeästä ja ylimielisestä asenteestasi. Et voi odottaa muilta sellaista, millainen et ole itse. Meillä on todellisuudessa maine auttavaisina ja ystävällisinä. Nuokin jutut ettei kolaripaikalle pysähdytä, olen sattunut vuosien varrella muutaman kerran paikallem pysähtynyt ja hetkessä on ollut auttajia paikalla useita. 

Vierailija
34/58 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urpo trolli. Venäjän vai minkä lie. 

Miksi jokainen suomea kritisoiva mielipide olisi venäjän trolli?

Vierailija
35/58 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään suomalaisuuden muottia ei olekaan. Sellainen on vain kaltaistesi heikolla itseluottamuksella varustettujen harha.

Suomalainen ylimielisyys ja herkkänahkaisuus paistaa läpi sinunkin kommentista.

Suomi on paras tai olet ihan tyhmä yhy-yhy.

Vierailija
36/58 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen suomijuntin kommentti

Vierailija
37/58 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ylipäänsä kummallista, miksi se suomalaisuus on suomalaisille niin kovin tärkeää. Kaikki määritellään sen perusteella jotenkin muita ylivertaisemmaksi. Kunnon ryhmänarsismia ja lopulta hyvin petollinen tapa ajatella, koska jos hyväksyy vain sen, mikä on supisuomalaista, mitä ikinä lieneekään, kehitys pysähtyy siihen.

Samanlaista jälkeenjäänyttä ajattelua kuin se, että ihan kaikilla valkoisilla olisi etuoikeudet ihan vain ihon värin perusteella tai että on joku sukupuolirooli, jonka perusteella jokaisen pitää käyttäytyä. Tällainen on oikeasti hyvin laiskaa ajattelua. 

Vierailija
38/58 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsetunnosta puhuminen on niiiin suomalaista. Oikeastaan osa pohjoismaista ideologiaa. Johtuu siitä että kansanluonteet määriteltiin kansallisromantiikan aikaan evlut ihmisihanteen pohjalta.

Vierailija
39/58 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen suomijuntin kommentti

Se kuvittelee elävänsä paratiisissa, koska suomenkielinen media on hyvin rajoittunut kupla, jota hallitsee sisältä täysin mätä YLE.

Vierailija
40/58 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen tuhoaa maapaloon juomalla eniten maailmassa kahvia ja syömällä lihaa . Näin pieni kansa pystyy tuhoamaan koko maapallon , ustkotko tämän ???