Muita jotka ei sovi Suomalaiseen muottiin??
Mun mielestä se, että Suomea pidetään maailman onnellisimpana maana on lähinnä irvokas vitsi.
Asiaan. Mä en oo ikinä koinut voivani samaistua esimerkiksi tietynlaiseen melankoliaan tai sisäänpäinkääntyneisyyteen mikä täällä on hyvin yleistä. Ylipäätään semmonen ihme hissuttelukulttuuri että kaikesta kyllä juristaan, mutta mistään ei pidetä meteliä.
Mä olen siis niin supisuomalainen kun voi olla, mutta en koe olevani Suomalainen. Saako kukaan tästä kiinni??
Kommentit (58)
Vodkapullo kiinni ja kaalilla perse tukkoon
Ei tuo ole mikään suomalaisuuden muotti. Se on vain sinun kuvitelmasi.
En ole tiennyt, että on olemassa tuollainen muotti.
Helmiä sioille taas jälleen kerran. Yhtä tyhmää väkeä täällä Aurajoen kummallakin puolen. Jatkakaa jupinaanne urpot.
- AP
...suomalaiseen kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella. Samoin suomalainen.
Joo en sovi ja siitä sai kuulla nuorempana. Nykyään pakko käyttäytyä erilailla jos ei halua kiusatuksi.
Urpo trolli. Venäjän vai minkä lie.
Vierailija kirjoitti:
Muotti?
Katsos kun on olemassa hyvin Suomalaisia kuvaavia piirteitä joita minä nyt päätin kutsua muotiksi. En sovi tänne tai edes halua olla täällä. Capische?
Se kirjoitetaan suomalainen, sennii iigori.
Venäjällä trollitkin on jotain ylijäämää.
Vierailija kirjoitti:
Urpo trolli. Venäjän vai minkä lie.
Sama idiootti vuodesta toiseen, tunnistaa virheistä. Koulut käymättä, kuvittelee silti muut itseään tyhmemmiksi.
Ymmärrän hyvin, samantyylistä ajatusta itsellä. Sen takia olenkin viettänyt suurimman osan elämästäni pois Suomesta ja viihtynyt hyvin.
Vierailija kirjoitti:
...suomalaiseen kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella. Samoin suomalainen.
Ne on niitä helmiä sioille.
Kukaan ei määritä toisen kokemusta. Sinulla on oikeus omiin tunteisiisi, ja niiden ilmaisuun.
En usko sosialismiin vaan työntekoon ja yrittämiseen. Haluan auttaa kanssaihmisiäni ja pidän itsekkyyttä elämän haaskaamisena. Uskon menestyksen ruokkivan menestystä lähipiirissä ja pidän USAta maailman parhaat menestymisen mahdollisuudet tarjoavana maana.
Sikäli et sovi suomalaiseen muottin, että kirjoitat samanlaista kuin hyvin kotoutunut, ulkomaalainen vaimoni. Kantasuomalaiset ovat aika hyviä omassa äidinkielessään.
Vierailija kirjoitti:
Sikäli et sovi suomalaiseen muottin, että kirjoitat samanlaista kuin hyvin kotoutunut, ulkomaalainen vaimoni. Kantasuomalaiset ovat aika hyviä omassa äidinkielessään.
Ohoh. Tietääkö vaimos, että nai mul kun? Oli toivoa sinullakin. Olet elävä muistutus siitä, miten kamala on nalkuttava kantasuomalainen mies.
Olen intohimoinen ja tunteet näyttävä keski-ikäinen nainen. Jos innostun, näytän sen. Ilot näkyvät huikean hienosti ja suruja suren myös voimalla. Sisäinen rauha on enkä ole epävakaa. Tunteet ja käytös ovat relevantteja tapahtumiin nähden. Mutta olen usein miettinyt että en oikein sovi suomalaiseen pidättyvyyden kulttuuriin. Pitäisi ikään kuin aina olla korrektisti ja "sivistyneesti". Suomeksi sanottuna tylsästi. Reaktiot eivät saa olla näkyviä. Helpompi olisi varmasti elää jossain Italiassa tms., jossa tunteiden ja ajatusten näyttäminen suoraan on ihan tavallista. En voi enkä halua itseäni muuttaa. Tällaiseksi olen syntynyt ja tällaisena kuolen, vaikka tuntuukin että olen joillekin suomalaisille auttamattomasti "liikaa".
Ja M33 jos se jotain kiinnostaa.
- AP