Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä suositusten mukaan pitäisi syödä? Puuroa marjoilla ja salaattia? Sienispaghettia?

Vierailija
27.11.2024 |

Lihaa saisi syödä vain 350 grammaa VIIKOSSA. Riisiäkin mahdollisimman vähän,

Kommentit (169)

Vierailija
1/169 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kasviksista kuullut?

Vierailija
2/169 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nepalilaisessa ruokapaikassa on valinnanvaraa laidasta laitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/169 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko kasviksista kuullut?

Salaattihan tuossa lukee. Tekee mieli lämmintäkin ruokaa ainakin mulla. Keitettyjä kasviksiä pääruokana?

Vierailija
4/169 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm ainakin siipikarja ja riisi on pannassa uuden suosituksen mukaan.

Vierailija
5/169 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaista kalaa ja perunaa. Kala on harmi vain kallista mutta peruna ei.

Vierailija
6/169 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm ainakin siipikarja ja riisi on pannassa uuden suosituksen mukaan.

Jos kelpaa nepalilaisille niin kelpaa minullekin.

Vierailija
7/169 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi haukotus🤦🏻 Ketä hemmettiä kiinnostaa jotkut suositukset???? SYÖ MITÄ HALUAT 🥱

Vierailija
8/169 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuroa salaatilla, ja marjoja oliiviöljyllä. Nam nam.

Vierailija
9/169 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi haukotus🤦🏻 Ketä hemmettiä kiinnostaa jotkut suositukset???? SYÖ MITÄ HALUAT 🥱

Niin teenkin mutta mietin vain kun uutisoidaan mitä ei saisi syödä että mitä sitten saisi. En ole nähnyt esimerkkiviikkoja vielä missään.

Vierailija
10/169 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

papuja, kalaa, hernekeittoa, falafelia, kasvisnugetteja, chili sin carne

Vierailija
11/169 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käy mielenterveyden päälle nämä tiukat ravintosiositukset, kannattaa syödä sitä mistä saa tyydytystä.  Ruoka on muutakin kuin polttoainetta.

Vierailija
12/169 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön varmaan aika lailla niin, tosin en syö lihaa ollenkaan. Kasviksia kypsänä ja raakana, hedelmä, papuja ja linssejä, pähkinöitä ja siemeniä, viljatuotteita (pasta, riisit, nuudelit, pääosin täysjyväisenä), hyviä rasvoja mulla pääosin oliiviöljy koska rakastan sen makua...

Vierailija
13/169 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinää ja apilaa. Maataloudessa edellytetään ns. peltojen lepovuosia eli viherkesantoa tai laidunnusta ja kun lihaa ei enää saa syödä, on meillä pian runsaasti timoteitä ja peltoapilaa tarjolla tavalliselle kuluttajalle.

Vierailija
14/169 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa että eniten uusista ravintosuosituksista itkevät ne, jotka eivät ole noudattaneet vanhojakaan ravintosuosituksia.

Vierailija
15/169 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa suosituksissa ei ole mainittu ollenkaan ruokarajoitteisia. Miten korvaat riisin ja muut viljatuotteilla kun on keliakia? Kaikille ei sovi myöskään palkokasvit tai pähkinät. Kaurapuuroa usein suositellaan kuitujen takia mutta itse en voi sitä syödä juurikaan kun vaikutus on päinvastainen kuin pitäisi, vatsa ei toimi enää oikein ollenkaan jos syön puuroa.

Nuo suosituksethan on aina olleet poliittisia joten sinänsä paras käyttää omaa järkeä niiden suhteen ja syödä kaikkea mitä voi kohtuudella.

Vierailija
16/169 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa että eniten uusista ravintosuosituksista itkevät ne, jotka eivät ole noudattaneet vanhojakaan ravintosuosituksia.

Olen aidosti kiinnostunut parantamaan syömistäni, niin ihan siksi kysyin enkä vain pahoittaakseni mieleni. Välipalana pähkinät ymmärrän hyvin mutta mitä lämpimäksi ruoaksi jos elää suositusten mukaan?

Vierailija
17/169 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noissa suosituksissa ei ole mainittu ollenkaan ruokarajoitteisia. Miten korvaat riisin ja muut viljatuotteilla kun on keliakia? Kaikille ei sovi myöskään palkokasvit tai pähkinät. Kaurapuuroa usein suositellaan kuitujen takia mutta itse en voi sitä syödä juurikaan kun vaikutus on päinvastainen kuin pitäisi, vatsa ei toimi enää oikein ollenkaan jos syön puuroa.

Nuo suosituksethan on aina olleet poliittisia joten sinänsä paras käyttää omaa järkeä niiden suhteen ja syödä kaikkea mitä voi kohtuudella.

Et taida ymmärtää, mikä on suositus? Vai tarkoittaa suositus mielestäsi sitä, että allergistenkin on pakko syödä, mitä käsketään? 

Vierailija
18/169 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heinää ja apilaa. Maataloudessa edellytetään ns. peltojen lepovuosia eli viherkesantoa tai laidunnusta ja kun lihaa ei enää saa syödä, on meillä pian runsaasti timoteitä ja peltoapilaa tarjolla tavalliselle kuluttajalle.

Niinpä juuri.  Ei tarvitse maitotuotteita eikä lihaa kun syö lehmän eväät.  Miksi niitä pitäisi lehmän pötsissä käyttää muka välillä?

Vierailija
19/169 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä syön varmaan aika lailla niin, tosin en syö lihaa ollenkaan. Kasviksia kypsänä ja raakana, hedelmä, papuja ja linssejä, pähkinöitä ja siemeniä, viljatuotteita (pasta, riisit, nuudelit, pääosin täysjyväisenä), hyviä rasvoja mulla pääosin oliiviöljy koska rakastan sen makua...

Teetkö keittoja tai laatikoita noista vai mitä?

Vierailija
20/169 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aidosti kiinnostunut parantamaan syömistäni, niin ihan siksi kysyin enkä vain pahoittaakseni mieleni. Välipalana pähkinät ymmärrän hyvin mutta mitä lämpimäksi ruoaksi jos elää suositusten mukaan?

Olen myös jo parantanut, vähentynyt lisäaineiden käyttöä.  En osta leikkeleitä vaan aitoa lihaa leivän päälle.  Uunissa ja savustamalla kypsennettyä.