Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko mielestäsi oikeassa? Vai mieheni?

Vierailija
27.11.2024 |

Mieheni antaa lapsen syödä autossa aamupalaa ja penkit on täynnä muruja. Minun mielestäni aamupalaa syötäisiin kotona. Jos ei ehdi syömään, pitää herätä aikaisemmin. Mitä mieltä olet? 

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on eniten kyse siitä, että lapsi opetetaan ja kasvatetaan selviytymään aamuista. Ei niin, että hänet herätetään juuri ennen lähtöä ja annetaan autossa aamupala käteen. Elämä ei aina mukaudu oman rytmin mukaan vaan pikkuhiljaa pitäisi pystyä heräämään aikaisemminkin. Voin kyllä pyyhkiä murut paikaltani auton lattialle aamuisin, mutta ei sekään ihan toisen huomioimista ole, että jättää ne siihen.

Ap

Minusta tässä suhteessa oleellisempi aamuista selviytymisen taito on tuo herääminen. Pikkulapsen kohdalla vanhempien tehtävä on huolehtia, että lapsen unirytmi on sellainen, että hän herää aamulla ajoissa ilman herättämistäkin (pääsääntöisesti). Isomman lapsen ja teinin kohdalla tämä taito pitäisi sitten jo osata, ja vähintään käyttää sitä herätyskelloa, että osaa itse nousta ajoissa.

Itsekin syön aamiaisen autossa, jos minulla on normaalista arkirytmistäni aikaisempi aamu, ja se on nimenomaan sopeutumista siihen, ettei elämä aina mukaudu omaan rytmiini. Silloin myös päiväkoti-ikäinen syö jonkun pienen aamupalan autossa, kun siihen normaaliin päiväkodin aamiaiseen on vielä aikaa ja olen joutunut herättämään ennen kuin normaalisti herää. Koululainen sitten huolehtii itse aamupalastaan, ja myös siitä heräämisestään.

Vierailija
22/58 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on eniten kyse siitä, että lapsi opetetaan ja kasvatetaan selviytymään aamuista. Ei niin, että hänet herätetään juuri ennen lähtöä ja annetaan autossa aamupala käteen. Elämä ei aina mukaudu oman rytmin mukaan vaan pikkuhiljaa pitäisi pystyä heräämään aikaisemminkin. Voin kyllä pyyhkiä murut paikaltani auton lattialle aamuisin, mutta ei sekään ihan toisen huomioimista ole, että jättää ne siihen.

Ap

Jos se on sinulle noin tärkeää, miksi et hoida itse lapsen aamurutiineja ja kuljetuksia? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaisi tuollainen mies. Antaisi nukkua mahdollisimman pitkään, kyyti ja aamupala olisi valmiina. Minulle ja lapselle.

Miehesi opettaa lapselle monta arvokasta oppia. Kuinka olla luova. Kuinka voi mukautua. Kuinka voi olla erilainen, josta seuraa se että lapsi oppii hyväksymään toisten erilaisuutta. Kuinka voi reagoida kiireeseen. Ja vastuuta omista valinnoista, jos autoon minkä omistaa tulee omista valinnoista muruja, niin asian kanssa vain elää eikä tee kärpäsestä härälle punaista vaatetta.

Osta joululahjaksi se rikkaimuri ja se siitä, älä ole este arvokkaille opeille.

Vierailija
24/58 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapset syö usein autossa. Meillä on rikkaimuri jolla on helppo putsata penkit. 

Uni on mielestäni niin tärkeä, että jos sitä saa lisää syömällä autossa niin se on ihan ok.

Ei tämä on juuri sitä vammaisen asenteen kasvatusta, joka synnyttää lisää välinpitämättömiä kyyyysipäitä!!!

Joku roti, kuri ja järjestys tulee olla, juuri tällaiset pelleilyt korjattiin ennen armeijassa ja sen jälkeen pojista tuli "miehiä" ja tämä pitää ihan paikkansa.

ps ei toimi enää tuokaan kun sinnekin on woketus iskenyt

Vierailija
25/58 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelpaisi tuollainen mies. Antaisi nukkua mahdollisimman pitkään, kyyti ja aamupala olisi valmiina. Minulle ja lapselle.

Miehesi opettaa lapselle monta arvokasta oppia. Kuinka olla luova. Kuinka voi mukautua. Kuinka voi olla erilainen, josta seuraa se että lapsi oppii hyväksymään toisten erilaisuutta. Kuinka voi reagoida kiireeseen. Ja vastuuta omista valinnoista, jos autoon minkä omistaa tulee omista valinnoista muruja, niin asian kanssa vain elää eikä tee kärpäsestä härälle punaista vaatetta.

Mutta, kun se on aloittajan mielestä väärä tapa ja vaikuttaa huonolla tavalla lapsen tulevaisuuteen. 

Vierailija
26/58 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autossa ei syödä, etenkään ajon aikana, johan sen kertoo jo terve järki. Mieti onnettomuustilannetta jossa on ruokaa suussa/nielussa ja jotain sattuu, ei noin. 

Vierailija
27/58 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autossa ei syödä, etenkään ajon aikana, johan sen kertoo jo terve järki. Mieti onnettomuustilannetta jossa on ruokaa suussa/nielussa ja jotain sattuu, ei noin. 

Tämä juuri, niillä murusilla ei ole paskankaan väliä jos se leipää takapenkillä mussuttava "murunen" kuolee sen seurauksena. 

Vierailija
28/58 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on perheen pää. Eli tottele miestäsi.

Ja nainen on se, joka kääntää miehen pään.

Vierailija
29/58 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapset syö usein autossa. Meillä on rikkaimuri jolla on helppo putsata penkit. 

Uni on mielestäni niin tärkeä, että jos sitä saa lisää syömällä autossa niin se on ihan ok.

Samaa mieltä.

Vierailija
30/58 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos auto on miehen niin mikä tässä on ongelma? 

Tuskin tässä se auto on ongelma, vaan lapsi joka on yhteinen. Toinen vanhempi selvästi haluaisi kasvattaa lapsesta ihmisen, josta ei tule kroonista myöhästelijää, joka on tottunut tekemään aamutoimet auton ratissa aamuruuhkassa pujotellen.

Outoa, että ihmiset ylipäätään ajattelevat tämän sen kantilta tuleeko autoon sotkua vai ei.

Vierailija
31/58 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä juuri, niillä murusilla ei ole paskankaan väliä jos se leipää takapenkillä mussuttava "murunen" kuolee sen seurauksena. 

Tiedän tällaisen tapauksen vuosien takaa. 

Vierailija
32/58 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Lapsen kehitykselle tunnetusti tekee hyvää elää, että arkiset asiat tehdään kiirellä ja stressillä. Oikeasti, aikuiset ihmiset selittelevät täällä elämänhallintaongelmia jollain tuollaisella hutulla. Arvokasta oppia, joopa joo.

Vierailija
33/58 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos auto on miehen niin mikä tässä on ongelma? 

Tämä. Meillä mies antoi lasten syödä autossaan, minä en samaa sallinut omassani. Sitten mies ryhtyi valittamaan, että autonsa on ihan sotkussa ja penkeillä on tahroja ja ehdotti, että siivoaisin sen. Hymyilin iloisesti ja muistutin, että ihan itse sallit lapsille autossasyömisen, ihan itse voit imuroida ja pestä penkit, jos ennen autonvaihtoa asia harmittaa.

Vierailija
34/58 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä on juuri sitä vammaisen asenteen kasvatusta, joka synnyttää lisää välinpitämättömiä kyyyysipäitä!!!

Joku roti, kuri ja järjestys tulee olla, juuri tällaiset pelleilyt korjattiin ennen armeijassa ja sen jälkeen pojista tuli "miehiä" ja tämä pitää ihan paikkansa.

ps ei toimi enää tuokaan kun sinnekin on woketus iskenyt

Ahaa, 

Mikä oli siis välinpitmättömäksi opettamista? 

Se, että syöminen on tärkeää?

Se, että uni on tärkeää?

Se, että auto siivotaan jos se sotkeentuu?

Se, että arjesta ei tehdä kaikille epämiellyttävää?

Vierailija
35/58 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on oikeassa. Menehän takaisin keittiöön siitä.

Vierailija
36/58 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko aamupala olla hätä tapauksessa autossa syötävä banaani? Sen syöminen ei sotke. Olen samoilla linjoilla kyllä sinun kanssa, olet oikeassa.

Vierailija
37/58 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä autossa syöminen on ehdottoman kielletty. Ei siis aikuisetkaan syö. Tietty auton omistaja päättää. 

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣😂😂🤣😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 ehdottomasti kielletty!  Onko noin kurjaa elämää olemassakaan.

Vierailija
38/58 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autossa syöminen on normaalia. 

Vierailija
39/58 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka imuroi penkin? Vastaus on siitä kiinni.

Imurilla ei saa rasvaa pois. Ja jos siellä on jotain jogurttia tai juomia mukana, niin aika törkypesä on auto. Hyi olkoon.

Antaa varmaan kaiken periksi muutenkin. Siellä ne kurittomat koulukiusaajat ja mummonpotkijat kasvavat. Curlingia, curlingia...

Vierailija
40/58 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Lapsen kehitykselle tunnetusti tekee hyvää elää, että arkiset asiat tehdään kiirellä ja stressillä. Oikeasti, aikuiset ihmiset selittelevät täällä elämänhallintaongelmia jollain tuollaisella hutulla. Arvokasta oppia, joopa joo.

Miten ne asiat tehdään jotenkin enemmän kiireellä ja stressillä, jos syödään autossa? 

Mä olen ihan aikuinen nainen ja hyödynnän kaikki mahdolliset pakolliset siirtymät tekemällä samalla jotain järkevää. Ei ole mitään mieltä herätä klo 6 jos voi herätä klo 7.30 juomalla kahvin junassa ja syömällä aamupuuron töissä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan