Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lentäjien lakko - mitä lentäjät tienaavat?

Vierailija
26.11.2024 |

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/hurja-vaite-finnairin-lentajien-vaat…

Tottakai suomalaisille taitaville lentäjille kuuluu kunnon palkka, mutta mitä heillä palkka on jo tätä nykyä?

Kommentit (151)

Vierailija
61/151 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka palkka olisikin jo nyt hyvä niin ei se estä oikeutta lakkoon. Kysymys voi olla myös työ- ja lepoaikoihin liittyvistä kysymyksistä ym. 

Vierailija
62/151 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette mieluummin puhu siitä, millaiset johtoportaan palkat ja palkkiot lentofirmoissa on? Ja nousevat joka vuosi sellaisia määriä, että lentäjät ja muu henkilöstö ei moisesta voi edes uneksia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/151 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksette mieluummin puhu siitä, millaiset johtoportaan palkat ja palkkiot lentofirmoissa on? Ja nousevat joka vuosi sellaisia määriä, että lentäjät ja muu henkilöstö ei moisesta voi edes uneksia. 

Tämäpä tämä

Vierailija
64/151 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

150 000-200 000 vuodessa.

Ja silti monista tulee juoppoja.

Vierailija
65/151 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

150 000-200 000 vuodessa.

Ja silti monista tulee juoppoja.

Höpö höpö. Päihdeongelmaisia on lentäjissä erittäin vähän, jos ollenkaan 

Vierailija
66/151 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietokoneiden toimivuuteen ei todellakaan voi luottaa, vaan lentäjällä täytyy olla riittävän hyvät matematiik

Totta, mutta lentokoneen tietokoneen lisäksi heillä on tabletit ohjelmistoineen, jolla näitä voidaan laske. Eli pitäisi kolmen, anteeksi neljän tietokoneen, koska lentokoneessakin tuplajärjestelmät, pettää, jotta pitäisi ottaa kynät ja paperit käyttöön.

Asioista paremmin perillä oleva emoko siellä? Olen kuullut emojen tilitystä siitä, miten helppoa lentäjän työ heidän mielestään on. ;)

Olen lentänyt useamman kerran aidoilla simulaattoreilla Vantaalla ja ei se lentäminen itsessään mitään kummallista ole, varsinkin Airbus on todella helppo kone lentää, autopilotilla tai ihan käsin.

Vierailija
67/151 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietokoneiden toimivuuteen ei todellakaan voi luottaa, vaan lentäjällä täytyy olla riittävän hyvät matematiik

Totta, mutta lentokoneen tietokoneen lisäksi heillä on tabletit ohjelmistoineen, jolla näitä voidaan laske. Eli pitäisi kolmen, anteeksi neljän tietokoneen, koska lentokoneessakin tuplajärjestelmät, pettää, jotta pitäisi ottaa kynät ja paperit käyttöön.

Asioista paremmin perillä oleva emoko siellä? Olen kuullut emojen tilitystä siitä, miten helppoa lentäjän työ heidän mielestään on. ;)

Olen lentänyt useamman kerran aidoilla simulaattoreilla Vantaalla ja ei se lentäminen itsessään mitään kummallista ole, varsinkin Airbus on todella helppo kone lentää, autopilotilla tai ihan käsin.

Joo joo. Ne yleisöille tarkoitetut simulaattorit ja mitä niillä silloin suoritetaan on ihan ero asia kuin olet oikeasti sitten ohjaamossa. Airbus on kyllä kiva lentää kuulemma mutta ei sitä lennetä kuitenkaan noiden oppien kanssa. 

Vierailija
68/151 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo joo. Ne yleisöille tarkoitetut sim

Kerroppa mulle kuinka nämä eroaa aidoista https://www.take-off.fi/palvelutjahinnastot/full-flight--simulaattorit Samoja käytetään lentäjien koulutuksessa.

Vierailija
69/151 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nuo ovat tosiaan niitä samoja mitä lentäjätkin käyttävät. Mutta kyllähän lentäjän työhön sisältyy iso määrä muutakin kuin vain sen minkä tuossa simulaattorissa kokee.

Vierailija
70/151 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskas työ, raskas tilipussi 

Vierailija
71/151 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nuo ovat tosiaan niitä samoja mitä lentäjätkin käyttävät. Mutta kyllähän lentäjän työhön sisältyy iso määrä muutakin kuin vain sen minkä tuossa simulaattorissa kokee.

Totta kai, mutta mun pointti oli alunperin ettei lentäminen itsessään ole kovin hankalaa. Sanoisin, että kyky käyttää tietotekniikkaa ja ymmärtää sitä radioliikennettä ovat suurimmat haasteet lentämisessä tänä päivänä. Reittisuunnitelmat tulevat annettuina, niihin on aivan omat tyypit, jotka laskevat kustannustehokkaimmat reitit leinnoille.

MS Flight Simulaattorissa pystyt itse tekemään kaiken alusta lähtien jos haluaa tutustua mitä kaikkea tuo oikeasti pitää sisällään. Reittisuunnitelmat, lentotietokoneen ohjelmointi, radioliikenteen jne. Koneen kylmäkäynnistys on jo oma juttunsa sinällään. Esimerkki

Vierailija
72/151 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkansa ovat ansainneet 

Vierailija
73/151 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppoa se on kun sivusta seuraap

Vierailija
74/151 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lakko? 

Vierailija
75/151 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muillakin voisi olla samansuuruinen palkka kuin lentäjillä.

Vierailija
76/151 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työn vaativuuden mukaan menee

Vierailija
77/151 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se olisikin järkevää

Vierailija
78/151 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakossa ei ole kyse vain rahapalkasta. 

Vierailija
79/151 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai, mutta mun pointti oli alunperin ettei lentäminen itsessään ole kovin hankalaa. Sanoisin, että kyky käyttää tietotekniikkaa ja ymmärtää sitä radioliikennettä ovat suurimmat haasteet lentämisessä tänä päivänä. Reittisuunnitelmat tulevat annettuina, niihin on aivan omat tyypit, jotka laskevat kustannustehokkaimmat reitit leinnoille.

MS Flight Simulaattorissa pystyt itse tekemään kaiken alusta lähtien jos haluaa tutustua mitä kaikkea tuo oikeasti pitää sisällään. Reittisuunnitelmat, lentotietokoneen ohjelmointi, radioliikenteen jne. Koneen kylmäkäynnistys on jo oma juttunsa sinällään. Esimerkki

Lentele sinä vain siellä simulaattorillasi, siinä ei tarvitse ottaa vastuuta mistään. Oikeaksi lentäjäksi et pääse, vaikka kuinka siellä sen kanssa leikkisit.

Vierailija
80/151 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentele sinä vain siellä simulaattorillasi, siinä ei tarvitse ottaa vastuuta mistään. Oikeaksi lentäjäksi et pääse, vaikka kuinka siellä sen kanssa leikkisit.

No yksityislentäjänlupakirja löytyy taskusta vaikka liikennelentäjäksi rahkeet eivät riittäneetkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan