~~~~Marrashaaveet torstaihin~~~~
Kommentit (42)
Sain tos päähäni käydä ostamassa r-testin ja se oli apteekin r-testi. kp 23/25-26. En tiedä miten herkkä testi on mut ei siihen toista viivaa tullut. Joten ainakin voin rauhassa odotella tätiä...
Tarkoitus oli odottaa ensi maanantaihin....
onpahan pinolla kokoa. ahkeria näpyttelijöitä meillä :)
Priscillalle iso iso nallekarhun halaus! ihan oot oikeassa paikassa purkamassa tunteita. johan se olisi kökkö juttu jos kaikki pitäisi purkaa vaan miehelleen. eiköhän me sitä varten olla täällä että saa sanoa just sen mikä mieltä painaa tai nostaa, eiköstä juu :) luesskelin tossa noita sun eilisiä tekstejä ja itku pääsi sun puolesta kun niin hyvin tietää tuon vitutus tunteen. tekis meili sanoa kaikille vastaan tulijoillekki haista paska. varsinkin niille jotka kehtaa hymyillä. saatika että tulee maha pystyssä vastaan. toivotaan että säkin saisit voimia vielä yrittää vaikka sitten jonkun toisen raskauden kautta. itellä autto sillon viime kierrossa sen kun paras ystäväni plussasi. sai edes sitten toisen raskaudesta olla iloinen.
Uutulle jättiisot onnittelut plussasta!
täällä näköjään yksi jos toinenkin täristäpalelee :) että mm. eppuliina, täristääkö yhessä tonne odottajiin :) otetaan ainaskii lastwish mukaan noille lämpökäyrillä ja mieluusti vaikka koko porukka :)
niin ja Blackalle hyvät reissut!
on kyllä aika tökeröä ihmisiltä nuo tuollaiset " ei se nyt niin vaikeeta ole" tyyppiset kommentit. tavallaan on todella hyvä että ollaan nyt tätä kakkosta jouduttu yrittämällä yrittämään koska eka tuli kuin taikasauvan heilautuksesta (hehee, ja mikäs se taikasauva on ;) ). ymmärtää vielä entistä paremmin niitä jotka yrittävät ja yrittävät eikä mitään kuulu vauvarintamalta kotiin päin. jokaiset menkat on raskaspala purtavaksi ja kun kuukausi kaupalla toivoo ja odottaa alkaa toivo hiipua ja ainakin itselläni tuntuu välillä siltä että tekis mieli sanoa että olkoon koko touhu.
(.) piinaviikot, piinaviikot. ja todellakin piina :) huomenna pitäis menkkojen alkaa jos meinaavat tulla häiritsemään elämää, toivottavasti ei. edelleen vahva olo että kyllä sitä nyt ollaan raskaana. ajattelin testata joko huomenna tai sit lauantaina kun olis hääpäivä. tietty jos olis fiksu niin odottais edes sunnuntaille ettei mee hyvä hääpäivä pilalle jos onki nega (tai noh, menee se pilalle siinäki tapauksessa jos alkaa vuoto...) oireita on, mutta se että johtuuko jostian muusta syystä vai tekeekö pää huonot källit niin siitä en tiedä. palelee niin vimmatusti, hirveä horkka päällä ja tekis mieli olla peiton sisässä lämmittelemässä koko päivän. lisäks väsyttää myös paljon ja alavatsaa on nippaillut enemmän ja vähemmän. välillä tulee kuvotusaaltoja myös. mitäköhän muita... noh, en jaksa miettiä kun paleltaa. nii joo, paleluun liittyen että lämmöt on koholla kyllä myös, lieneekö tauti tulossa kylään, vai olisko pikkuinen aiheuttajana :) ? tunneherkkyyttä pahemman kerran myös podettu täällä päin. itkee ja kiukkuaa helposti, mutt onneks se naurukin irtoo kohtuu helposti. niin, ja on tässä tullu ronkittua kohdunnapukkaakin ja se on ihan kova ja ylhäällä ja tiukasti kiinni vaikka tosiaan huomenna olis tädin kyläaika jos on. toivotaan edelleen ettei ole.
nyt pitää rynnätä hakemaan pikku riiviö tarhasta.. (köh, joku äiti halusi viettää pari talviloma päivää LOMApäivänä... )
juuri noin, kuvailit aika täydellisesti fiilikset, ja kiitos että saan tosiaan tänne kirjottaa ihan " aikuisten oikeesti" että miltä tuntuu, ei tartte kaunistella ja esittää asioita.
pää tyhjä kun mikäkin... piti vielä sulle freya sanoa että en usko kohdallasi negaan, eiköhän se vaavi siellä kyydissä köröttele:)) peukutan sulle vimmatusti.
priscilla ja 28/25-26 edelleen.... ei ole alkanu täti, tiputtelee vaan harvakseltaan, kohdunnapukankin tutkin, korkeella on, ainakaan en meinaa ylettää ja napakkakin.
Tulpalle negahalit! Jospa se kuitenkin plussaks muutuis..
Freyalle ja muille piinaajille kovasti plussatuulia! Peukut on pystyssä täälläkin,bdbd!!
ON: Täällä siis kp 20/30-32 ja on tullu vähän kipuiluja alamatsalle..muutapa sitten ei, kurkku on vähä kipee eli flunssaa pukkaa:( Kummastuttaa, kun rinnat(nännit) ei oo niin kipeet. Nyt on normikierroissa olleet, nytkin ehkä vähä, mut muistelisin et viime kierrossa oli kipeemmät. No, ehtiihän ne viel kipeentyä ennen tätiä..
Joo, ja Priscu, nää palstat on terapeuttisia:) Tänne kun saa valittaa, ja purkaa olonsa just semmosena ku se on. Nii, ja enpä minäkään viittis miehelle alkaa selittämään mitään näitä lima yms. juttuja, tuskin sitä kiinnostais:) Eikä kukaan kavereistakaan tiiä ees tästä yrityksestä..
ok, pakko kysyä jos on joku viisaampi joka tietäs... (siis kaikkea sitä ihmisen mielessä voi tästä raskaudesta pyöriä). Eli...
Jos munasolu on irronnu oikealta niin kiinnittyykö alkio sit enemmän oikealle puolelle kohtua??? =O Jos hymyilette miksi mä tätä kysyn niin ihmettelen näitä mun vihlaisuja vaan. Kun 80%;sti kaikki nippailut ja repäisykivut on vasemmalla vaik ovis oli oikealla... ***pohdin taas tyhmiä****
Freya:kovin yritetään tulla perästä!! Johdattele sinä meitä muita! Oishan tuo plussa mitä ihanin juttu hääpäiväksi!! Pidän sulle peukkuja niin et ne pian kramppaa =D
Buam: Mekin muutettiin lokakuussa, tosin neliöitä on 50 vähemmän kuin teillä. Mut mukavasti tässäkin. Vielä on tilaa yhdelle (eikä tarvi käyttää rexonaa)
Koralli: kyllä uskaltaa ottaa panadolia! Supermigreenikkona varmistin tän asian neurologilta ennen vaavi touhun alkua. Buranaakin voi käyttää keskiraskauden aikana. Kun odotin tuota junjoria (en tienny et olin raskaana) sain välilevyn pullistuman selkään. Juu söin sit relaksantteja ja 3 eri kipulääkettä hurjat määrät! Huolesta huolimatta poika on täysin terve!
Mitähän mä mahdoin Feyalle selittää?? ***hekotusta***
Piti varmaan sanoa et toivottavasti se on plussaa!!! **heh,heh,hee...***
hihi! tulimpas kovin hyvälle mielelle minäkin tuosta eppuliinan kirjotuksesta :) ihanat sanavalinnat. hii :D
no pirskatti... nyt tässä hihitellessä unohtu mitä mun piti sanoa... kohta taas lisää :D
Ei edes tauti pidä mua poissa täältä... :D)))
Kuumetta nyt 38 ja ihan kainalost mitattuna. Suusta en nyt viitti mitata, ku oon kitannu kuumaa mehua. Iltapäivä meni hytistessä 2 viltin ja 2 täkin alla! Ja mun alla oli vielä semmoinen sähköinen lämpöpatja täysillä tehoilla. Ja silti itkin miehelle että paleltaa. Siis oikeesti itkin, mä en tajua, ihan vaan yhtäkkiä purskahdin itkuun siinä sohvalla horkassa maatessa, voi näitä pms-oireita.
Ihme ettei tuon enempää kuumetta, masussa kramppaa ja nippailee oudosti. Muuten voisinkin pitää näitä raskausoireina mut kun on tuo yskä ja korvat tosiaan jomottaa (niin ku aina flunssassa). Nuhaa ei ole lainkaan. Ihan outo tauti. Menispä nopsaan ohi eikä kuume nousis tota korkeammaks. Kiitos vastauksistanne, taidan yötä vasten ottaa yhden panadolin, jos kuume vielä tästä nousee.
Freyalla varma plussan tunne? Kyllähän sen ite tietää monesti, että on raskaana. Mulla oli esikosta kans heti varma tunne ja piti paikkansa. Plussasäteitä sulle kovasti!
Piipaa: Onko sulla ovis tänään? Katselin vaan käyrääsi..
Eppuliinalla näkyis olevan kiva " kiinnittymisdippi" käyrällään :)
Lastwishin käyrä sen kun kurkottelee ylemmäs! Upeaa :)
Nyt taas lepäämään. Selkää jomottaa vaan taas aika inhasti, joten ei oikein makuuasentokaan tunnu hyvältä. :/
Mukavaa illan jatkoa!
Koralli73 kp 25/n.29 dpo 9 yk7
Täällä keikutaan, eikä ole minkäänlaisia oireita, ei siis yhtään mitään :E
Kohdunnapukka huitelee toosi korkeella on kiinteä ja kiinni. Ei mene enää sormi kohdunsuullekaan?? No lämmöt huitelee päivällä yli 37 sekä kainalosta että emättimestä mitattuna ja aamulla oli se tasan 37 :)
Priscillalle vielä voimahaleja täältä, olet sinä vahva ihminen ja toivonkin sinulle nyt paljon voimia ja jaksuja ~~~<3
Lastwish kp 28/31 dpo 11 yk2
ihanaa!! olen ilonen sun puolesta, sulle se plussa kuuluukin...
kiitos kun muistat vanhaa priscillaa... kyllä tämä tästä, ei saa jäädä tuleen makaamaan, niinku itse aina täällä sanon:)) kyllähän mua ottaa päähän, ei voi kiletää, mutta pakko jatkaa! alkas nyt vaan kunnolla nää menkat, niin menis sit ohikin ja taas uuteen ovikseen... niinhän se menee!!
Hyvältä kuulostaa,lastwish! Peukut on pystyssä:)
Priscu; En haluu (turhaan?) toiveita nostaa, mut ootko aatellut ettei sulla oiskaan se täti tulossa? Jos kerta sillon yhtenä(kö?) päivänä vaan tuhrutti ja sit loppu?
Kovasti plussaonnea muillekin piinaajille!
Meitsillä vasta kp 20/30-32:( Saa nähdä miten kovan paniikin mie ehdin viel saaha itelleni ennen tätiä..:)
huomasin että
a. odotuspuolella ei oo ollenkaan vielä marraskuisille pinoa
b. sehän tarkottaa sitä että meistäki ensimmäiset on lokakuisiin päätynyt
c. että äskösen testitikun mukaan meikäläinen saattaa joutua aloittamaan
d. jonkun (mieluiten monikossa) pitää tulla sinne mun kaa
niin että rivien välistä voi lukea että testasin jokunen hetki sitten ja sain haalean haalean toisenkin viivan. vielä en suostu uskomaan sitä, odotan viikonlopun yli ja katson alkaako menkat ja jos ei niin sitten alan uskomaan ja testaan uudelleen vielä varmistukseksi ja sitten jos sekin tikkunen on samaa mieltä tämän päiväisen kanssa (mutta paljon päättäväisemmin) niin sitten uskallan hymyillä niin että oikea suun pieli on etupihalla ja vasen takapihalla (ellen satu seisomaan toisin päin :D )
Priscilla: mullekki tuli toi mieleen et mitä jos sittenkin olisit? se olisi iso jee!
Onnea onnea onnea!! Kyllä se viiva vahvistuu, ainakin toivotaan taas kaikki ne ulokkeet pystyssä:))
ihana tuo sinun viestisi! olipa kiva tapa esittää plussauutinen!
oikein hirmusti onnea sinulle marrasmurusta!
sande
Äsken tuossa koklasin sitä napukkaa taas, ja eipä hyvältä vaikuttanu; Se oli kuitenki aika ylhääl, mut yletin, ja se tuntui jotenki toiselta puolelta kovalta, mut kuitenki siinä tuntui muuta..ihan niinku se ois ollu halki! Voiko olla vai enkö tuntenu oikein??
Ja tissitkin tuntuu kipeeltä nyt, ku otin rintsikat pois:( Mulla se on huono merkki..Ääh, nyt jo tekee mieli luovuttaa..Samalla kyl huvittaa, miten voi ihminen valittaa jo näin paljon etukäteen.. Jospa sit oisin ihan hiljaa kun se täti lopulta hyökkää.
Nyt öitä, päätäki särkee..:(
Hassunhauskasti kerroit plussauutisen! :) Kyllä täältä varmasti kohta moni seuraa perässäsi,mulla on sellainen kutina. Mielelläni olisin itse tulemassa mukaan, mutta en tiiä. Minulla ei ole mitään varmaa tunnetta että olisin raskaana. Jotenkin niin ristiriitaisia viestejä lähettää kehoni. Ihmeellisiä voimakkaita mahapuruja ja nippauksia, silti taas muuten tyypillisiä pms-oireita. Nyt ku iski flunssaki niin ei voi huomisesta alkaen enää lämpöihinkään tuijottaa.
Huomenna testaan ihan siksikin, että ees kerran ehtisin testata. Mulla kun on ollut tapana alkaa se tuhruttelu jokaisessa viime kierrossa dpo11 ja se olis lauantai. Eli sitä ennen pitää ehtiä testata siinä on mun päähänpinttymä :)
Aavistelen kyl negaa. Mun pitäs oikeesti pudottaa aika paljon painoakin ja jos nyt tulee nega, niin alotan taas kunnon laihiksen, että sais ehkä hormonitoimintaa siten paremmaksi.
Öitä!
Olettepa olleet ahkeria kirjoittamaan, perässä ei meinaa pysyä.
Ensiksi onnittelut Uutu ja Freya, aivan loistavaa!! Paljon onnea plussista, toivotaan, että kaikki menee hyvin loppuun saakka!!
Priscilla: Voi ei!!! Olen todella pahoillani, että jouduit taas pettymään, vaikkakin toivon plussaa sulle niin kauan, kunnes täti tulee kunnolla! Kaikki tunteesi ovat sallittuja ja hyvä, että tämä on yksi paikka jossa pystyt (pystytään kaikki) niitä purkamaan. Tuntuu pahalle puolestasi. Todella paljon haleja ja tsemppiä! Meilläkin yritystä " vasta" puolisen vuotta ja jokainen kuukausittainen pettyminen tuntuu aina vaan pahemmalta ja aika tuntuu pitkältä. Kaikilla meillä se pettymyksen ja surun läpikäyminen on yksilöllistä ja erilaista, jokaisella siihen on oikeus ja omat tapansa. En nyt tiedä, osaanko selittää ponttiani tässä kovin selkeästi, mutta yritys on kova ;) Jokatapauksessa, toivon sydämeni pohjasta, että tekin sen plussan ja yhteisen vauvan vielä saatte ja mahdollisimman pian. Olet todella vahva ja ihanan tuntuinen ihminen. Onneksi sinulla jo mieli vähän parempi.
Lastwish:illä lämmöt vaan nousee. Toivottavasti se plussa sullekin nyt tulee!! Peukut pystyssä odottelen hyviä uutisia.
Blacka: Tosiaan meillähän on piinaviikko sitten samaan aikaan, ainut vaan, että mulla se kestää parikin viikkoa kun kierto on alkanut sekoilemaan. Hauskaa matkaa ja toivottavasti poikasi paranee pian.
Korallille pikaisia paranemisia! Ja aivan varmasti voit huoletta ottaa pandolia. Toivottavasti enteilisi tuo kuumeilu jotain muuta kuin kunnon flunssaa ;) Toivottavasti huomenna saat plussan!
Buam: Sullakaan ei ole ihan helppoa elämä ollut. Onneksi saitte asiat kuntoon ja palasitte yhteen. Todella hienoa!
Milenna: Älä nyt vielä luovuta, eihän se kohdunnapukkakaan voi kaikkea tietää, aivan varmasti olet vain tuntenut väärin ;) Päänsärkyhän voi olla raskausoire...
(.) Huomenna olisi sitten se lääkäri. Apua, saa nähdä tuleeko sieltä mitään apua, vai onko vastaus vain, että kaikki on ihan normaalisti ja yritystä vaan lisää... Olen alkanut miettimään, että mitäs jos mulla onkin endometrioosi tms. Kaikkia kauhukuvia olen jo päähäny kehitellyt. Miksei voi vain olla stressaamatta. Huoh! Tänään kp 5/32-49, enää tulee vain tuhrua, jee kohta pääsee taas kehittelemään oireita, no ei nyt ihan vielä. Kokeilin kn:aa tänään ja oli korkella ja auki, vielä eilen oli todella alhaalla, peittoja heilutellesakin sattui aivan tajuttomasti, mikä oli aika outoa. No nyt pystyy paremmin seuraamaan kn:n tilannetta, kun on alkutilanteestakin jokin käsitys. Ihan alku vaiheessa olen vielä siihen tutustumisessa.
Nyt saa riittää, kai sitä olisi ihan hyvä nukkuakin joskus. Tulipas pitkä...
Hyvää yötä!!
kyllä uskallat, koralli ottaa panadolia.... ei hätää!
ja kiitos kysymästä, olo paranemaan päin. Olen nopeesti parantuvaa tyyppiä;))
on tosiaan syvälliseksi mennyt meidän tyttöjen ystävyys, minun mielestä hyvä niin.