Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eräs eläkeläisnainen sanoi aikanaan "älä ota korkeakouluja käynyttå mieheksi. Ota duunari, koska..

Vierailija
24.11.2024 |

"Ota duunari, koska ne ovat herkkiä ja romanttisia"

"Korkeakouluja käyneet ovat kylmiä ja itseriittoisia"

Näin minua on ohjeistettu nuorena.

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa ei ole niinkään höpöhöpö neuvoja. Duunareissa on romanttisia ja herkkiä miehiä paljon enemmän kuin korkeakoulutetuissa.

Onko sulla joku tutkimus antaa tähän? Yhtälailla minä väitän, että duunareissa on enemmän juoppoja naistenhakkaajia. 

En ole ikinä lyönyt naista ja olen amis"juntti" ja duunari.

Kiitoksia miesvihasta.

Naisista on trendikästä olla miesvihaaja.

Vierailija
42/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko, että tunteellisuus vaatii matalamman älykkyyden ollakseen mahdollista?

Kerro mitä tarkoittaa älykkyys?

Nämä yliopistoilla lorvineet kertoo olevansa älykkäitä, mitä ne sitten oikeasti osaa, muutakin kuin lässyttää joutavia sanomatta yhtään mitään.

Kun joku vaikka Venäjä pistää isommasta katkaisijasta sähköt poikki niin akateemisuus ei paljon auta kun ollaan ihan kädettömiä kaikissa fyysisissä töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko, että tunteellisuus vaatii matalamman älykkyyden ollakseen mahdollista?

Tämä on fakta.

Vierailija
44/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta molemmista. Myös duunari voi olla älykäs, mutta kaipaan mieheltä myös sivistystä. Se on paremmalla tasolla korkeakoulutetuilla. Snobeista narsisteista en ole (tietenkään) silti kiinnostunut. 

Vierailija
45/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei siis ollut koskaan saanut korkeakoulutettua miestä, joka suhtautuisi häneen romanttisesti ja hellästi. No, toiset joutuvat tyytymään. 

Vierailija
46/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mummo sanoi, että ota mies, joka osaa rakentaa talon, korjata auton, asentaa tietokoneelle tarvittavat ajurit ja jaksaa kantaa erämaassa sinunkin reppusi, jos sinä uuvut.

Hyvä neuvo, tuommoisen miehen kanssa on hyvä elää.

Mun mummo on 81v ja teki aikanaan työnsä talouspäällikkönä.

Vierailija
47/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nainen tarkoitti, että korkeakoulutettu mies on ylpeä ja kylmä luonteeltaan. Itseriittoinen statuksestaan johtuen. Sanoi duunareita intohimoisiksi romantikoiksi. Hän oli viisas nainen. Uskon, että jotain perää tuossa on.

Joka toinen ihminen on nykyisin maisteri. Ei sillä mitään statusta saa, jolla ylpeillä, tuskin saa edes töitä enää. Höpöjuttuja tuollaiset duunari, korkeakoulutettu jaottelut. 

Vierailija
48/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro mitä tarkoittaa älykkyys?

Nämä yliopistoilla lorvineet kertoo olevansa älykkäitä, mitä ne sitten oikeasti osaa, muutakin kuin lässyttää joutavia sanomatta yhtään mitään.

Kun joku vaikka Venäjä pistää isommasta katkaisijasta sähköt poikki niin akateemisuus ei paljon auta kun ollaan ihan kädettömiä kaikissa fyysisissä töissä.

Kuten kaikki lääkärit on, tai agronomit, insinöörit jne.? Miksi oletat, että kirurgi ei osaa leikata, koska tuohan on fyysistä työtä.

Vierailija
49/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä ottaisi duunaria puolisoksi. Puuttuu sivistys, itsetunto, terveelliset elintavat, liikkumistottumukset, kunnianhimo. Omaa ahtaat mielipiteet.

Okei, on varmaan duunareita, joilla ei nuo puutu, mutta todennäköisyydet ovat vastaan.

Olen ollut kohta 25 vuotta yhdessä duunarin kanssa. Hän on kyllä ihan älykäs ja omaa erittäin terveelliset elämäntavat. Syö todella terveellisesti, pitää kunnostaan huolta, ei polta eikä ole juonut alkoholia tippaakaan kohta 15 vuoteen (aloitti tipattoman tammikuun ja jäi sille tielle). Itse olen siis yliopiston käynyt ja älykkyysosamäärätestissä tulos on, että olen älykkäämpi kuin 96% väestöstä. Koulutus tai koulutuksen puute ei kerro älykkyydestä vaan joitain ei yksinkertaisesti kiinnosta koulujen käyminen tai haluaa sellaiselle alalle, johon ammattikoulu riittää...

Vierailija
50/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta koulutetusta ja vähemmän koulutetusta duunarista, korkeakoulutettu ajattelee enemmän asioita eri kantilta, duunari ei niin eikä puheenaiheita ollut niin paljon kuin korkeakoulutetun kanssa. Mutta ihmiset on tietysti erilaisia. Riippuu ihmisestä, miten älykäs on, ei vaan ole halunnut/jaksanut lukea pidemmälle ja voi olla hyvin fiksu silti.

Vierailija
51/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemusta koulutetusta ja vähemmän koulutetusta duunarista, korkeakoulutettu ajattelee enemmän asioita eri kantilta, duunari ei niin eikä puheenaiheita ollut niin paljon kuin korkeakoulutetun kanssa. Mutta ihmiset on tietysti erilaisia. Riippuu ihmisestä, miten älykäs on, ei vaan ole halunnut/jaksanut lukea pidemmälle ja voi olla hyvin fiksu silti.

ja kaikki korkeakoulutetut miehet, joita oon tavannut, ovat olleet myös helliä ja lämpimiä.

Vierailija
52/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerin ukko, mitä mulla on ollut, oli dippainssi ja fiksuin oli varastotyöntekijä.

Taas sama varastomies tuli kirjoittamaan fantasioitaan. 

Vierailija
53/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa ei ole niinkään höpöhöpö neuvoja. Duunareissa on romanttisia ja herkkiä miehiä paljon enemmän kuin korkeakoulutetuissa.

Onko sulla joku tutkimus antaa tähän? Yhtälailla minä väitän, että duunareissa on enemmän juoppoja naistenhakkaajia. 

En ole ikinä lyönyt naista ja olen amis"juntti" ja duunari.

Kiitoksia miesvihasta

Minun pointti ei ollut kasvattaa miesvihaa. Halusin vain herätellä näissä stereotypioissa. Yhtälailla väitetään, että kauneus ja äly ei voi olla samassa päässä tai rumat vaatteilla koreilee. Kaikki nämä väitteet perustuu vain kateuteen. Duunari voi tietenkin olla lempeä, älykäs ja varakas. Niin voi olla koulutettukin. Juoppo naistenhakkaajakin voi olla kuka vaan. Kaikkia ammatteja tulisi arvostaa, koska loppujen lopuksi maailma pyörii vain yhteistyöllä.

Vierailija
54/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko että duunarilla olisi matalampi älykkyys?

Tarkoitan. Ja joskus myös matalampi kunnianhimo ja draivi, jolloin ei edes viitsitä yrittää vaan mennään aina helpomman mukaan. Mikä ei sekään ole järin älykästä.

Vierailija
55/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla ap:n mummo maatuska Venäjänmaalta, missä ei oikein ajatus säkenöi mummoilla, duunareilla, eikä akateemisilla.

Vierailija
56/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun joku vaikka Venäjä pistää isommasta katkaisijasta sähköt poikki niin akateemisuus ei paljon auta kun ollaan ihan kädettömiä kaikissa fyysisissä töissä."

Tämä on taas ihan harhainen mielipide. Minun vaarini oli DI ja hän rakensi itselleen talon ja mökin. Sodassa hänen tehtävänään oli tehdä suunnitelmia ja laskelmia, miten tietyt kaupungit räjäytetään. Edelleen nykyisin todella moni DI on kätevä rakennushommissa ja laitteiden korjaamisessa. Tämä on seuraus lapsesta asti olleesta mielenkiinnosta tekniikkaa kohtaan. Tällä palstalla tätä ei toki uskota, koska naapurin Pera on DI ja perimätiedon mukaan ei osaa vaihtaa edes lampppua. Lisäksi vielä sanon, että puolustusvoimille monet akateemiset on tärkeissä rooleissa mm. tietojenkäsittelijät, DI.t, kemistit, fyysikot ja viestinnän ammattilaiset.

Vierailija
57/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Duunarit saa aikaankin jotain. Toimistorotat vois lähettää paraatilaivoin kuubaan käärimään sikareita. Siitä se lähtee.

Ok, onko sulle väliä kumpi suorittaa sun sydänleikkauksen jos sitä tarvitset? Putkimies joka saa aikaan jotain vai minä, joka olen ensin opiskellut 6 vuotta lääketieteen lisensiaatiksi ja sitten erikoistunut 6 vuotta, jotta voin käyttää titteliä "kardiologi"

Viestistäsi selviää, ettei kukaan normaali haluaisi "kardiologin" kanssa perustaa minkäänlaista tasavertaista suhdetta. Pysy vaan siellä leikkaussalissasi ihan omissa oloissasi ja hoida ne hommasi, mistä olet yliylpeä itsestäsi, sillä harva haluaa tuollaisen itsekkään leikkaussalikuninkaan kanssa olla missään tekemisissä.

Mieluusti vietän iltaa putkimiesten sun muiden normaali järjellä varustettujen ihmisten kanssa ennemmin kuin tuollaisten itseään täynnä olevien minä minä olen tärkeä ja paras ihmisten kanssa. 

Ps. Moni ihminen pärjää ilman kardiologeja koko elämänsä, mutta kukaan ei ilman duunareita, edes sitä putkimiestä. 

Vierailija
58/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän alempi koulutustaso tarkoita matalampaa älykkyyttä. 

Ei automaattisesti tarkoita. Mutta kuitenkaan matalalla älykkyystasolla ei pysty suorittamaan loppuun kovin korkeatasoisia tutkintoja, joten matalan koulutustason ihmisissä on todennäköisesti enemmän myös matalan älykkyyden ihmisiä. Mutta pitääkö miehen olla erityisen älykäs? - Minusta ei pidä. Eri. 

Vierailija
59/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurustellut kahden korkeakoulutetun kanssa ja kumpikin pettivät, toinen oli myös muuten henkisesti väkivaltainen manipuloija. Myös kahden amisduunarin kanssa olen seurustellut, kumpikin fyysisesti väkivaltaisia, toinen hakkaamisen ja kuristamisen lisäksi yritti myös r aiskata. Valitse siitä sitten, minkälaista väkivaltaa ja kaltoinkohtelua haluat kokea. Juu ei, sinkku noiden kokemusten jälkeen. 

Vierailija
60/108 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kun joku vaikka Venäjä pistää isommasta katkaisijasta sähköt poikki niin akateemisuus ei paljon auta kun ollaan ihan kädettömiä kaikissa fyysisissä töissä."

Tämä on taas ihan harhainen mielipide. Minun vaarini oli DI ja hän rakensi itselleen talon ja mökin. Sodassa hänen tehtävänään oli tehdä suunnitelmia ja laskelmia, miten tietyt kaupungit räjäytetään. Edelleen nykyisin todella moni DI on kätevä rakennushommissa ja laitteiden korjaamisessa. Tämä on seuraus lapsesta asti olleesta mielenkiinnosta tekniikkaa kohtaan. Tällä palstalla tätä ei toki uskota, koska naapurin Pera on DI ja perimätiedon mukaan ei osaa vaihtaa edes lampppua. Lisäksi vielä sanon, että puolustusvoimille monet akateemiset on tärkeissä rooleissa mm. tietojenkäsittelijät, DI.t, kemistit, fyysikot ja viestinnän ammattilaiset.

Ihmisen kätevyys fyysisessä työssä riippuu siitä, kuinka paljon sitä tekee, ei koulutuksesta. Vävyni on DI ja maatalon poika. Kaikkea on täytynyt osata tehdä pienestä pitäen. Oma poikani on myös DI, mutta ei kyllä ole erityisen kätevä käsistään. On kyllä tehnyt paljon fyysistäkin työtä opiskeluaikoina, mutta kiinnostus muuhun kuin tietokoneisiin on aika vaatimatonta. Ihmiset ovat kovin erilaisia, vaikka olisi sama koulutusnimike. Lokerot, joihin halutaan kaikkien sopivan sievästi, pohjautuvat useimmiten puhtaasti ennakkoluuloille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi