Eräs eläkeläisnainen sanoi aikanaan "älä ota korkeakouluja käynyttå mieheksi. Ota duunari, koska..
"Ota duunari, koska ne ovat herkkiä ja romanttisia"
"Korkeakouluja käyneet ovat kylmiä ja itseriittoisia"
Näin minua on ohjeistettu nuorena.
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerin ukko, mitä mulla on ollut, oli dippainssi ja fiksuin oli varastotyöntekijä.
Mäkin olin dippainssin kaa ja se oli niin ärsyttävän tyhmä
Mäkin olin dippainssin kaa ja olen edelleen. On niin fiksu ja ihana että ei oo tarvinnu muita kattella.
Vierailija kirjoitti:
Joka toinen ihminen on nykyisin maisteri. Ei sillä mitään statusta saa, jolla ylpeillä, tuskin saa edes töitä enää. Höpöjuttuja tuollaiset duunari, korkeakoulutettu jaottelut.
Ei ole läheskään joka toinen maisteri. Suomalaisista 25 - 33-vuotiaista miehistä ylempi korkeakouluaste (YAMK tai maisteri) on vain 9%:lla. Korkeakoulututkinnon suorittaneita on 33%, kun mukaan luetaan myös AMK-tutkinnon suorittaneet, mutta sekin on kaukana joka toisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko, että tunteellisuus vaatii matalamman älykkyyden ollakseen mahdollista?
Eihän alempi koulutustaso tarkoita matalampaa älykkyyttä.
Koulutustaso ja älykkyysosamäärä ovat keskenään selvästi positiivisesti korreloivia. Tämä ei ole mielipide, vaan aiheesta on runsaasti tutkimustietoa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen kätevyys fyysisessä työssä riippuu siitä, kuinka paljon sitä tekee, ei koulutuksesta. Vävyni on DI ja maatalon poika. Kaikkea on täytynyt osata tehdä pienestä pitäen. Oma poikani on myös DI, mutta ei kyllä ole erityisen kätevä käsistään. On kyllä tehnyt paljon fyysistäkin työtä opiskeluaikoina, mutta kiinnostus muuhun kuin tietokoneisiin on aika vaatimatonta. Ihmiset ovat kovin erilaisia, vaikka olisi sama koulutusnimike. Lokerot, joihin halutaan kaikkien sopivan sievästi, pohjautuvat useimmiten puhtaasti ennakkoluuloille.
Maalta tai työväenluokkaisesta taustasta tulevat ensimmäisen polven akateemiset on usein käteviä käsistään. Luokkaretkeläiset. Ovat oppineet lapsuudessaan tekemään kaikenlaista käytännön työtä, koska sitä on heidän kotipiirissään arvostettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa ei ole niinkään höpöhöpö neuvoja. Duunareissa on romanttisia ja herkkiä miehiä paljon enemmän kuin korkeakoulutetuissa.
Onko sulla joku tutkimus antaa tähän? Yhtälailla minä väitän, että duunareissa on enemmän juoppoja naistenhakkaajia.
En ole ikinä lyönyt naista ja olen amis"juntti" ja duunari.
Kiitoksia miesvihasta.
No tässäpä meille kaikenkattava tutkimustulos.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko, että tunteellisuus vaatii matalamman älykkyyden ollakseen mahdollista?
Siihen nähden miten helposti nämä duunarit suuttuu, niin pidän aivan mahdollisena
Siis puolison valinnassa ei kannata tuijottaa koulutustaustaa. Tärkeämpää on se, että teillä on yhteiset arvot, samansuuntaiset tavoitteet ja päämäärät elämässä sekä yhteensopivat luonteet (ei tarkoita samanlaisia). Yksi tärkeimmistä kriteereistä on itselle ollut myös yhteensopiva huumorintaju, sillä pääsee jo pitkälle! 20 vuotta yhteistä taivalta takana duunarimiehen kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa ei ole niinkään höpöhöpö neuvoja. Duunareissa on romanttisia ja herkkiä miehiä paljon enemmän kuin korkeakoulutetuissa.
Onko sulla joku tutkimus antaa tähän? Yhtälailla minä väitän, että duunareissa on enemmän juoppoja naistenhakkaajia.
En ole ikinä lyönyt naista ja olen amis"juntti" ja duunari.
Kiitoksia miesvihasta.
No tässäpä meille kaikenkattava tutkimustulos.
No olipa ikävästi todettu.
Vierailija kirjoitti:
Siis puolison valinnassa ei kannata tuijottaa koulutustaustaa. Tärkeämpää on se, että teillä on yhteiset arvot, samansuuntaiset tavoitteet ja päämäärät elämässä sekä yhteensopivat luonteet (ei tarkoita samanlaisia). Yksi tärkeimmistä kriteereistä on itselle ollut myös yhteensopiva huumorintaju, sillä pääsee jo pitkälle! 20 vuotta yhteistä taivalta takana duunarimiehen kanssa
Yksi järkevä vastaus sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro mitä tarkoittaa älykkyys?
Nämä yliopistoilla lorvineet kertoo olevansa älykkäitä, mitä ne sitten oikeasti osaa, muutakin kuin lässyttää joutavia sanomatta yhtään mitään.
Toisin kuin tämä sinun elämänkouluviestisi sisältö.
Ei päde miehiin. Naisiin kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Korkeampi koulutus ei ole mikään tae paremmasta älykkyydestä. Voi olla joskus aivan päinvastoin.
Tätä ajattelin noudattaa seuraavaksi. Ex-mieheni kauppatieteilijä, suht klassinen narsisti (myös psykologini mukaan, jota tarvitsin suhteen aikana).
Jos joskus uuden miehen kelpuutan, tulee hänen olla aito, rehellinen, tunteensa näyttävä, miehekäs, työtä pelkäämätön, uskollinen. Ei laiska epämiehekäs kitisijä.
Jaa, kun itse olin nuori (kasarilla), isäni opasti, että älä vaan ota köyhää duunaria, vaan enempi kouluja käynyt ja parempituloinen mies. Näin sitten teinkin.
Paljonko tästä kommentista on aikaa?
Vierailija kirjoitti:
Mikä tällaisten kommenttien pointti on? Jotkut pystyvät miettimään useampaa asiaa kerrallaan. Haluavat kumppanin, joka on korkeakoulutettu, omaa yhteiset arvot ja tavoitteet ja on lisäksi viehättävä.
Totta. On mukavaa saada kunnolla turpaan, kun tulee oikein kuumia tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Tätä ajattelin noudattaa seuraavaksi. Ex-mieheni kauppatieteilijä, suht klassinen narsisti (myös psykologini mukaan, jota tarvitsin suhteen aikana).
Jos joskus uuden miehen kelpuutan, tulee hänen olla aito, rehellinen, tunteensa näyttävä, miehekäs, työtä pelkäämätön, uskollinen. Ei laiska epämiehekäs kitisijä.
Miksi kuuntelit ja hait neuvoja akateemiselta psykologilta?
Kerro mitä tarkoittaa älykkyys?
Nämä yliopistoilla lorvineet kertoo olevansa älykkäitä, mitä ne sitten oikeasti osaa, muutakin kuin lässyttää joutavia sanomatta yhtään mitään.
Puhua sujuvasti paskaa.
Mikä on status ja palkka, miten kersat voi?
Ei pidä ajatella noin mustavalkoisesti. Kunnianhimo tai draivi ei mielestäni riipu millään tavalla älykkyydestä. On super älykkäitä, joita ei kiinnosta pätkän vertaa kunnian tai maineen saminen, päin vastoin, ja on normaali älykkäitä, jotka tekevät mitä vaan nimen saamisesta julkisuuteen.