Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eräs eläkeläisnainen sanoi aikanaan "älä ota korkeakouluja käynyttå mieheksi. Ota duunari, koska..

Vierailija
24.11.2024 |

"Ota duunari, koska ne ovat herkkiä ja romanttisia"

"Korkeakouluja käyneet ovat kylmiä ja itseriittoisia"

Näin minua on ohjeistettu nuorena.

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Duunarit saa aikaankin jotain. Toimistorotat vois lähettää paraatilaivoin kuubaan käärimään sikareita. Siitä se lähtee.

Ok, onko sulle väliä kumpi suorittaa sun sydänleikkauksen jos sitä tarvitset? Putkimies joka saa aikaan jotain vai minä, joka olen ensin opiskellut 6 vuotta lääketieteen lisensiaatiksi ja sitten erikoistunut 6 vuotta, jotta voin käyttää titteliä "kardiologi"

Molempia tarvitaan.

Huikeen määrän olet opiskellut.

Putkimiestä tarvitaan kiinteistötyönmaalla, lääkäriä tarvitaan sairaalassa ja terveydenhoidossa, hoitamaan sen putkimiehen sydänleikkaus. Lääkäri puolestaan tarvii putkimiestä, kun asuntoon pitää tehdä putkitöitä.

Toki lääkäri voi tehdä, jossain määrin putkitöitä. Mutta putkimies harvemmin lääkärin töitä.

KTM45

M

Vierailija
102/108 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä koko väittely aiheesta on täysin turha. Nämä luonteenpiirteet eivät ole mitenkään sidoksissa koulutustaustaan, vaan jokainen on omanlainen yksilö.

Toisin sanoen järkevämpi neuvo kuuluu: " Ota kumppani joka on herkkä ja romanttinen, älä ota kumppania joka on kylmä ja itseriittoinen." Näin. Olkaa hyvä vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko, että tunteellisuus vaatii matalamman älykkyyden ollakseen mahdollista?

Eihän alempi koulutustaso tarkoita matalampaa älykkyyttä. 

Ei välttämättä mutta korrelaatiota kyllä löytyy.

Vierailija
104/108 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnepuolesta en tiedä, mutta monet yliopistotutkinnon suorittaneet ovat helvetin rasittavia! Jokaisesta mahdollisesta asiasta he jaksavat jankata loputtomiin,  ikään kuin kriittisyys ja kaiken kyseenalaistaminen automaattisesti korreloisi älyn kanssa. Eikä yliopistotutkinnon suorittamiseen todellakaan tarvita mitään suuria älynlahjoja, ainoastaan vähän viitseliäisyyttä.

Oma puolisoni on huomaavainen, fiksu ja tunneälykäs kirvesmies. Enkä ole päivääkään valintaani katunut!

Vierailija
105/108 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerin ukko, mitä mulla on ollut, oli dippainssi ja fiksuin oli varastotyöntekijä.

Suhteitettuna omaan älykkyyteesi?

Vierailija
106/108 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mies - nais-kahtiajako osoittautunut vaikeaksi saada aikaan ja Suomen yhtenäisyyden horjuuttamiseen pyrkivät trollit siirtyvät nyt usuttamaan koulutettujen kimppuun ja kahtiajakoon työväestö vastaan korkeakoulutetut?

Ehkä ideana on saada jotkut kuvittelemaan, että korkeakoulutetut ovat jotain muuta kuin työväestöä ja palkansaajia. Yllättävän moni korkeakoulutettu nimittäin kuvittelee olevansa jotain muuta. Harva ryhtyy toimitusjohtajaksi, vaan moni diplomi-insinöörikin istuu yt-neuvotteluissa tai odottaa kiltisti palkkapäivää siinä missä duunarikin.

Vierailija
107/108 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on maisteri, tekee vaativaa aivotyötä ja tuloiltaan 10 % kovapalkkaisimpien joukossa, mutta aivan käsi monissa käytännön asioissa ja yleissivistyksensä on korkeakoulutetuksi yllättävän heikko. Oon tavannut paljon sivistyneempiä duunarimiehiä, eli ei koulutustaso nyt kaikkea kerro.

On mulla itsellänikin kuitenkin heikkouteni (onnettomat sosiaaliset taidot, äärimmäinen introversio, en halua lapsia, rakastan kissoja enemmän kuin on normaalia) eli oon opetellut sietämään mieheni puitteita. Olen itse ne "arkiaivot", joka huolehtii, että meillä on ruokaa jääkaapissa, laskut maksettu ja joka pelkääjän paikalta muistuttaa liikennesäännöistä, ja mies sitten hoitaa tienaamisen. Oon itsekin maisteri ja työelämässä, mutta tienaan vaan vähän päälle 3000 €, eli arvostan kovasti elintasoa, minkä mieheni meille tarjoaa.

Vierailija
108/108 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko, että tunteellisuus vaatii matalamman älykkyyden ollakseen mahdollista?

Duunarius ei tarkoita matalampaa älykkyyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän