Miksette vie lapsianne srk:n päiväkerhoon, jos kaipaatte niille virikkeit?
Jos itse olette kotona?
Eikö 2 kertaa 2-3 tuntia viikossa ole aivan riittävä virike alle kouluikäiselle? Plus sitten avoimet päiväkodit ja perhekerhot. Ilmaista toimintaa suurimmassa osassa seurakuntia. Miksi viedä lapset maksulliseen osapäivähoitoon?
Kommentit (27)
Asun pienessä kaupungissa, mutta täällä on srk:n ja MLL:n kerhot kahdesti viikossa (siis joihin lapsi jätetään, yli 3-vuotiaille), jumppaa, muskaria, perhekahvilaa jne. 4-vuotiaan voi kohta viedä jo johonkin harrastukseen, meilläpäin judo on kova sana. Ei ole vaikeuksia löytää vaikka joka päivälle jotain touhua, kaveripiirikin laajenee kun ei aina leiki niiden parin parhaan kaverin kanssa.
hyväksyttävämmän kuin esim osapäivähoito päiväkodissa 10päivää kuussa? Mitä se kenenkään muun napaa kaivaa jos minä maksan lapseni hoidosta
näille uusavuttomille luusereille mikään ei riitä. Antaisivat adoptioon sitten, jos eivät jaksa itse hoitaa kotona.
3-4 päivänä viikossa :)
Avoimiin- ja perhekerhoihin ei muuten ole mitään ikärajoja, edes lapsille *vink vink*
enkä halua että lapsiani aivopestään niin pienenä.
kun lapsi on täyttänyt 3 vuotta. Ja 3-vuotias on vielä todella pieni. Jos alle 3-vuotias raahataan hoitoon virikkeiden vuoksi, kun äiti on vauvan kanssa kotona, niin en sano muuta kun että no HUH HUH!
ikäraja ja osa ryhmistä jossain paikoissa voi olla tupaten täynnä.
Käytännössä kuitenkin, maksan sen 20 e lukukausimaksun ilomielin (näin siis meillä kun kerho vain kerran vkossa).
on n. 10 minuutin alkuhartaus. Sen jälkeen leikkiä ja askarteluja, sekä ihan tavallisia lastenlauluja. Mutta älä sitten vie. Vie päiväkotiin, niin lapsi kasvaa tasapainoisemmaksi, kun itse olet vauvan kanssa kotona.
ja itse asiassa täytyy täyttää 5v samana vuonna.
Vierailija:
kun lapsi on täyttänyt 3 vuotta. Ja 3-vuotias on vielä todella pieni. Jos alle 3-vuotias raahataan hoitoon virikkeiden vuoksi, kun äiti on vauvan kanssa kotona, niin en sano muuta kun että no HUH HUH!
Meidän seurakunta ei ainakaan tuputa eikä aivopese yhtään lasta. Alussa lyhyt hartaus ja that' s it. En itsekään ole mikään ns. uskis, joten vielä ihan mielelläni. Pyhäkoulut ovat sitten jo toinen juttu.
6
Vierailija:
ja itse asiassa täytyy täyttää 5v samana vuonna.
jos samana vuonna täytyy täyttää 5, niin lapsihan ei ehdi kerhossa kauaa käydä, kun on jo eskariin meno? Pieni seurakunta?
Kukaan ei kysele, eikä tarkista, oletteko seurakunnan jäseniä vai ette. Kerhoon vaan!
meillä on 5kk vauva ja siellä on tosi kiva käydä vauva kerhossa kerran viikossa näkee muita äitejä, saa uusia saman henkisiä kavereita..ja tosi kivaa mä ainakin tykkään ja meijän tyttö on kans innoissaan kun on yhtä pieniä...suosittelen kaikille...
Vierailija:
on n. 10 minuutin alkuhartaus. Sen jälkeen leikkiä ja askarteluja, sekä ihan tavallisia lastenlauluja. Mutta älä sitten vie. Vie päiväkotiin, niin lapsi kasvaa tasapainoisemmaksi, kun itse olet vauvan kanssa kotona.
Sekä 2,5-vuotias kuopus että 4-vuotias esikoinen. Mutta ihan totta, ei lasta tarvitse aivopestä noin pienenä edes kymmentä minuuttia viikossa, se on liikaa. Mieluummin veisin pienen lapsen esim. sirkuskouluun tai liikuntakerhoon.
ps. olen itse käynyt seurakunnan kerhossa ja hämmennyin tosi pahasti siitä, että kerhotäti väittää päinvastaista kuin vanhemmat :(
Ja se joka maksaa veronsa eli kuuluu kirkkoon voi jäädä kerhopaikkaa ilman, jonku semmosen takia joka ei edes kirkkoon kuulu.
Kyllä srk:n kerhoon voi mennä, vaikkei kuuluisikaan kirkkoon. Eihän kirkostakaan heitetä " pakanoita" pihalle ja muitakin palveluita on mahdollista saada ilman että edes uskoo (esim. diakoniatyö). Itse kävin taaperona pari kertaa viikossa kerhossa ja viihdyin! En ole koskaan uskonut kuten kirkko opettaa ja vaikka kilttinä tyttönä ristin alkuhartauksessa käteni, ei kerho tehnyt minusta sen uskovampaa kuin mitä olin ennen sitä. Lapset ovat kriittisiä näissä jutuissa...
Samaa olen miettinyt, että miksi äiti voi olla vauvan kanssa kotona rauhassa ja vanhempi tungetaan arkisin päiväkotiin? Mammat sanovat että on raskasta, jos esikoinenkin on kotona, mutta tuo olisi pitänyt ymmärtää jo ennenkuin toista lasta suunnitteli..! Ainahan lapsiperheellä raskasta on, tarvitseeko silti kaikesta " luistella" karkuun?
ja rehellisyyden nimissä se ei kyllä lapselle oikeasti riitä. Kaipaa niitä kavereitaan ne loput viisi päivää viikosta.
Vierailija:
Jos neljävuotiaalle ei riitä kaksi kertaa viikossa ohjattu toiminta ja kavereiden kanssa toimiminen. Miettikää nyt vähän! NELJÄVUOTIAS! Kuinka monena päivänä teidän pitää sitten järjestää lapsillenne jotain actionia, että saatte ne viihtymään?
Tähänpä on tultu. Kun itse tohotetaan koko ajan joka paikkaan, niin eipä ne lapsetkaan osaa olla vaan kotona, mikä niille parasta olisi.
Sitäpaitsi, minun mielestäni tässä on ollut ihan selkeästi erillään päivä- ja perhekerhot. Eli päiväkerhossa lapset ovat yksin ohjaajan kanssa, perhekerhossa äidin/hoitajan kanssa. Lukijat eivät ole tainneet pysyä perässä...