Kumpi on mielestäsi parempi motivaattori saada työtön hakeutumaan töihin porkkana vai keppi?
Itse uskon ettei porkkanalla saavuteta mitään. Se vain passivoi työtöntä lisää
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Nyt pitäisi hallituksen keskittyä luomaan edellytyksiä uusien työpaikkojen syntymiselle.
Ei tuo työttömien syyllistäminen ja kurjentaminen auta tätä tilannetta, vaan päin vastoin pahentaa, koska kotimainen ostovoima hiipuu.
Ja se, että eräät kansanedustajat ja ministerit ihan suoraan maalittaa työttömiä on jotain äärettömän kuvottavaa eikä niille tule siitä mitään sanktiota. Ihan kuin työttömiä saisi vapaasti potkia. Kas kun ei laiteta keskitysleirejä pystyyn saman tien ja kaikki vain sinne.
Kepistä lähtee liikkeelle kun napautetaan ensin sillä. Porkkanaa sitten, kun työ on tehty. Näin hevosilla on aina toiminut eikä käytäntöä ole ollut koskaan syytä muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on itsestäänselvyys hakea työpaikkaa.
Juu mutta jos ei ole mitä hakea? Mitä haet? Ei oikein ole järkeä hakea jotain random paikkaa, mistä ei ole yhtään kokemusta tai mihin ei ole koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen trollit irtisanotaan ei kulu kovinkaan kauaa ehkäpä.hauskinta kuulla heidän vuodatus lopulta
Lopeta jo tuo ketjuihin spämmääminen jos sinulla ei ole mitään järkevää sanottavaa
Tämä jokapäiväinen ap:n spämmäys ei ole sitä vähääkään järkevää. Työkyvytön mielisairas meuhkaa päivästä toiseen. Liekö koko aikuisuutensa löorvinut työkyvyttömyyseläkkeellä.
Millainen ihminen haukkuu hänelle täysin tuntematonta ihmistä mielisairaaksi. Kenties on itse sellainen
Vierailija kirjoitti:
Työvoimapolitiikkaa ei voi loputtomasti tehdä elämäntapatyöttömien/ päihdeongelmaisten mukaan. Suurin osa työttömistä haluaa työllistyä eikä sekoilla ja lojua kotona loppuelämäänsä.
Tässä ollaan asian ytimessä.
itse olen työvoimakoulutuksessa. Olen päihteetön, elämänhallintani on kunnossa, olen erittäin motivoitunut opiskelemaan ja olen monta kertaa sanonut opettajille, että syy opiskeluun on se, että haluan töihin. Siitä huolimatta opetushenkilöstöllä on vahva uskomus, että olen koululla pakotettuna, enkä oikeasti haluaisi tehdä yhtään mitään. Tämä näkyy mm. siten, että joudun vaatimaan opetusta. Ainut, mikä opettajia kiinnostaa, on se, olenko paikalla vai en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun omalla ammattinimikkeellä ei ollut tässä kuussa yhtään paikkaa avoinna. Työvoimaviranomainen laski työnhakuvelvoitteeni neljästä paikasta kahteen paikkaan kuukaudessa ja sovittiin, että voin laittaa avoimia hakemuksia. Niitäkään ei tosin kovin monta kannata tehdä samaan yritykseen tai kääntyvät itseään vastaan, HR hermostuu jos heitä kovin usein pommittaa avoimilla hakemuksilla. Ikää yli 60 niin ei uudelleenkoulutuskaan oikein ole enää vaihtoehto.
minulle sanottiin, että pitää hakea sitten muilta aloilta töitä, jos ei ole oman alan töitä tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile omissa töissäsi. Jos teet 10 tuntia töitä häviät satasen. Mutta saat palkkaa 150.
Jos häviää vain 50 euroa. On se kannattavampaa. Kuin tehdä 10 tunnin duuni 50 eurolla.
Voit aloittaa huomenna saman homman töissä.
Tekisitkö?
Tekisin. Mutta kun ei ole niitä töitä, mitä tehdä.
Valitettavasti keppi toimii paremmin työttömien ja ttt-asiakkaiden kohdalla. Tässä porukassa on ne, jotka välttelevät epämukavuuksia loppuun asti, porkkana kävisi vain kalliiksi.
Vähän vaikea houkutella kepillä tai porkkanalla, jos työtä ei vain asuinpaikkakunnalla ole! Ja turha sanoa, että muuta: hoidan sivussa ikääntyneitä vanhempiani ja säästän yhteiskunnalle isot rahat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun omalla ammattinimikkeellä ei ollut tässä kuussa yhtään paikkaa avoinna. Työvoimaviranomainen laski työnhakuvelvoitteeni neljästä paikasta kahteen paikkaan kuukaudessa ja sovittiin, että voin laittaa avoimia hakemuksia. Niitäkään ei tosin kovin monta kannata tehdä samaan yritykseen tai kääntyvät itseään vastaan, HR hermostuu jos heitä kovin usein pommittaa avoimilla hakemuksilla. Ikää yli 60 niin ei uudelleenkoulutuskaan oikein ole enää vaihtoehto.
minulle sanottiin, että pitää hakea sitten muilta aloilta töitä, jos ei ole oman alan töitä tarjolla.
Miten? Jos sinulla on esim. teknisen alan koulutus (insinööri) niin eihän sinua esim. hoitoalalle (lähihoitajaksi) voi valita töihin. Sehän olisi vain HR:n kiusaamista, jos alkaisi tehtailla sinne hakemuksia. Eri aloilla on eri vaatimukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu mutta jos ei ole mitä hakea? Mitä haet? Ei oikein ole järkeä hakea jotain random paikkaa, mistä ei ole yhtään kokemusta tai mihin ei ole koulutusta.
Jos noin on niin ei voi mitään.
On itsestäänselvyys että mä haen työpaikkaa. Luulisi olevan muillekin.
Keppi on kaikille parempi kaikkeen.
Kumpikaan noista ei saa aikaan sitä että olisi lisää työpaikkoja mihin hakeutua
Riippuu työttömästä. On oikeasti niitä ketkä saa esim. YT-neuvotteluissa monoa, ja haluavat työllistyä mahdollisimman pian. Heille taitaa riittävä porkkana olla uuden työpaikan saanti. Keppi olisi täysin kohtuuton tässä tapauksessa, mutta toisaalta porkkanaa ei tarvita.
Sitten on näitä työtä vieroksuvia ihmisiä, keitä ei vaan työnteko kiinnosta. Tarjotut työpaikat ei kelpaa syystä tai toisesta, aina kuitenkin syy löytyy. Sitä sitten elellään pummilla puolison tai valtion, tai molempien, kustannuksella. Sellaisille pelkkää keppiä, porkkana ei toimi.
Tietysti palkka. Vai tekisitkö itse ilmaista työtä tai vapaaehtoistyötä?
Pieni porkkana ja sitten reilusti keppiä, jos työtön ei jostain syystä tähän porkkanaan tartu.
Ehkä aluksikin voisi antaa vähän sellaista motivointikeppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt puhu onko niitä haettavia töitä. Vaan yleisellä tasolla.
Mulla velvoite on 2 sairauden takia.
Miksi sitä työntekoa pitää ihannoida? Suurin osa joka ihannoi ovat niitä sadistisia pikkupomoja jotka kuittaavat vielä bonarit kun tarpeeksi ruoskivat