Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarkistin työeläkeotteeni ja järkytyin. Alin eläkeikä melkein 68 vuotta!!!! 68!

Vierailija
23.11.2024 |

Nykyinen eläkejärjestelmä on aivan kohtuuton muita kuin eläkkeellä jo olevia kohtaan. Työelämässä pitäisi jaksaa 68-vuotiaaksi! Ja se on ALIN MAHDOLLINEN eläkeikä. Minua nuorempien alimmat eläkeiän nousee vielä tästäkin korkeammaksi.

Nykyajan pullamössömummot jää eläkkeelle jo 63-vuotiaana. 

Heille se on edes mahdollista. Ennustan, että koko pyramidi tulee kaatumaan omaan mahdottomuuteensa, ennen kuin minä edes 60 vuotta täytän (n. kaksi vuosikymmentä siihen menee), ja mitään eläkkeitä ei meidän sukupolvelle enää ole.

Että pistää vihaksi.

Kommentit (535)

Vierailija
101/535 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee yhteiskunnalle halvemmaksi kun roikotetaan työkkörissä 595e työttömyyskorvauksella melkein hautaan asti. Lasketaan työkykyiseksi kunhan henki vielä joten kuten pihisee. Kun nykyään on helppoa työtä mutta kukaan ei sellaiseen palkkaa.

Vierailija
102/535 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse 47. Mullekaan ei kertynyt eläkettä alle 23-vuotiaana tehdystä työstä. Mulla on siinä eläkeotteessa, mikä lie nimeltään, neljä sivua (!) sellaisia töitä joista ei ole kertynyt senttiäkään eläkettä. Silti myös minun ALIN eläkeikä on 66 vuotta 8 kuukautta. 

Mä en tajua miten nykyiset eläkeläiset vähättelee sitä miten onnekkaita he oikeasti ovat olleet. Mun vanhemmat jäivät 63-vuotiaina ja saavat yli neljän tonnin eläkkeitä molemmat. Oli kaiken maailman superkertymää sun muuta. Eikä siinä, hieno homma, ovat varakkaita, mutta itse en voi kuin haaveilla tuollaisista. Kysyivät kerran miltä mun eläkearvio näyttää ja sanoin että jos saan olla nykyisessä duunissa (jossa palkka yli 6000 tätä nykyä) niin saatan päästä 3500 euron eläkkeeseen. Kommentti: "Niin vähän!" Niin. Niin vähän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/535 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyiset 80 vuotiaat, niiltä pitäisi leikata eläkkeet pois. Saavat 3000-4000 e kk. Ja valittavat kaikesta.

Tarkoitat siis Pitäisi Varastaa !

Vierailija
104/535 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän on nyt viime aikoina tilattu, sitä saa mitä tilaa. 

Vierailija
105/535 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska aloitit työelämän,minä 14 v ja eläkeikä 65 v,tuleehan noita työvuosia minullekkin joitakin.

Kun aloitin työelämän (15-vuotiaana) - eläke alkoi kertyä vasta 23-vuotiaasta, ja nykyisille kertyy 18-vuotiaasta, joten ei mene tasan nallekarkit.

Tein töitä 15 - 61 v.

Nyt eläkkeellä.

Siinä 8 vuotta työtä josta ei kertynyt eläkettä.

Vierailija
106/535 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te nyt nuoret, aloittakaa eläkesäästäminen itsellenne rahastoissa.

Pienenä vinkkinä sanon. Itse jäämässä eläkkeelle kohta ja 1200 e kk tulossa eläkettä. 

Ei pysty säästämään. Kiitos pätkätöiden. Hyvä että saa edes puskurin säästettäväksi.

Vierailija
107/535 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"pullamössömummot"

Housuissas on pullamössö!

He, olet ilkeä, just siks joudut odottamaan liki seitsemänkymppiseksi.

Vierailija
108/535 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyiset 80 vuotiaat, niiltä pitäisi leikata eläkkeet pois. Saavat 3000-4000 e kk. Ja valittavat kaikesta.

Mistä sinä tiedät paljonko 80-vuotiaat saavat eläkettä?

Et taida tietää myöskään sitä että eläkkeestä pidätetään vero. Ja eläkeläiset ostavat ruokaa, maksavat vuokraa ja kuluttavat palveluja ihan niin kuin työssäkäyvätkin.

Jos haluat leikata eläkkeitä, aloita omista vanhemmistasi.

Vierailija
109/535 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikä on vihasi kohde, vai onko sitä?

Vihoittele oikeistolle (kok, kesk ja persut), nehän nosti eläkeikää.

Vierailija
110/535 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä ei sitten ole tapana seurata uutisia. ehkä kannattaisi, ei tulisi niin paljon asioita yllätyksenä.

Vierailija
111/535 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska aloitit työelämän,minä 14 v ja eläkeikä 65 v,tuleehan noita työvuosia minullekkin joitakin.

Kun aloitin työelämän, eläke alkoi kertyä vasta 23-vuotiaasta, ja nykyisille 18-vuotiaana, joten ei mene tasan nallekarkit.

Nykyisin nuoret ovat 18-23 v. koulun penkillä, joten melko olematon hyöty on kesätöistä saatu "eläkekertymä".

Isäni lähti eläkeputkeen 58 v, eläkkeen taso n. 3500 eur. Oma eläkeikäni 67v, kertymä on siinä vaiheessa 2800 eur. Kuulun toiseksi ylimpään tulodesiiliin palkkatuloissa, isälläni ns.duunariammatti. Nuoreni alin eläkeikä on 69 vuotta. Onneksi hän ja kaverinsa suunnittelevat ulkomaille muuttamista valmistuttuaan, ei tänne kukaan halua jäädä raatamaan 2500/kk-palkalla josta eläkemaksut nappaavat ison osan ja loput verottaja + kartellifirmat.

Eläkejärjestelmä ei ole reilu eikä oikeudenmukainen. Milloin eläkeläiset myöntävä tämän faktan? Totuuden tunnustaminen on aina viisauden alku. 

Mitä väliä sillä on, mitä mieltä eläkeläiset asiasta ovat? Eivät he tee päätöksiä, miten eläkejärjestelmää kehitetään.

Ja toisekseen eläkeläiset eivät ole mikään homogeeninen ryhmä, jotka olisivat jääneet samaan aikaan eläkkeelle ja joita olisivat koskeneet samat säännöt ja ikärajat. Esim superkarttuma, johon täällä usein viitataan, oli vain lyheyen aikaa voimassa ja koski vaan 63-68-vuotiaita, ei niitä, jotka jäivät nuorempina eläkkeelle.

Kerrot isästäsi. No minun isäni kuoli pari vuotta ennen vanhuuseläkeikää. Isovanhemmistani vain yksi eli yli 70-vuotiaaksi (eläkeikä heillä 65 vuotta). Äitini saa alle 2000 eläkettä. Pitäisiköhän kadehtia.

Vierailija
112/535 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä ole enää oikeastaan mitään merkitystä, 45 jälkeen et töitä saa jos työttömäksi joudut. Jatkossa vielä vähemmän, koska AI. 20 vuoden työttömyys ennen eläkepäiviä ei kummia kerrytä.

Ulkomaalaisten pitää tehdä työt. Suomi nais/mies puolinen valitettavasti on katoava kansanperinne.

Vierailija
113/535 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Eihän oo mitenkään mahdollista olla töissä 68v asti ( joo, totta helveti#@ä on poikkeuksia, ei vedetä niitä 2/ tuhannesta tähän).

Tämä 68v tai yli eläkeikä tarkoittaa vaan yksinkertaisesti ettei ole eläkettä enää, mutta samalla meiltä pakolla kerätään rahat kuitenkin pois!!

Alkaiskohan tää kusetus jo riittämään?!

Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän epäreilua, että lasteni alin eläkeikä on sama kuin mulla ylin eläkeikä. Ja mä kuitenkin kuulun ikäluokkaan, joka lukion jälkeen todellakin vain meni töihin. Ei tarvinnut olla edes koulutusta, mutta töitä löytyi silti. 

Vierailija
115/535 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkejärjestelmästä löytyy onneksi myös pakoteitä. Työuraeläke voidaan jatkossakin myöntää 63 vuoden ikäiselle, kunhan takana on 38 vuotta työuraa. Myös työkyvyttömyyseläkkeen käyttö lisääntynee tulevaisuudessa.

Höpö höpö. Kummallekin erittäin vaikea päästä nykyään! Taatusti vielä lopetetaan nuokin. 

Vierailija
116/535 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jäät työttömäksi viisikymppisenä, niin ne parikymmentä vuotta eläkettä odotellessa menee monelta työttömänä.

Vierailija
117/535 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee yhteiskunnalle halvemmaksi kun roikotetaan työkkörissä 595e työttömyyskorvauksella melkein hautaan asti. Lasketaan työkykyiseksi kunhan henki vielä joten kuten pihisee. Kun nykyään on helppoa työtä mutta kukaan ei sellaiseen palkkaa.

Tuokin summa voidaan vielä leikata milloin tahansa hallitusten päätöksillä. Sosiaaliturva ei kuulu EU:n toimivaltaan. Suomessa se voidaan vetää nollaan. Tätä persut ja kokoomus haluaisikin. 

Vierailija
118/535 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se on sun valintasi ollut, että olet lapsena aloittanut työt.

Luulis olevan säästöjä,  että voisit jäädä aiemmin eläkkeelle. 

Hölmö hullun tavalla töitä tekee , jos siitä ei jää mitään käteen 😅

Vierailija
119/535 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma vanhempani saa 1600€ nettona, siinä on 400€ puolison eläkettä, kuoli 19 v sitten. Oli itse yrittäjänä kymmeniä vuosia. On yrittänyt valittaa surkeaa eläkettään mutta lopetti kun kerroin että me työkyvyttömät eletään 600€/kk ja mitään muuta ei mistään saada, lääkkeet täytyy jättää ostamatta ja lääkärissä käymättä. 

Vierailija
120/535 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun vaan ei tarvisi maksaa mitään eläkemaksuja, saisi vaan ne rahat itse säästää ja sijoittaa omaa eläkettään varten, jäisi sitten eläkkeelle sen ikäisenä kun haluaa ja kun on varaa. Mua ei kiinnosta jäädä eläkkeelle sillä tavalla että suoraan vaan johonkin hoitokotiin jonne sitten siirtyy ne mun eläkerahat, eläkkeestä tuskin ehtii terveenä nauttia päivääkään. Saisi vaan joku antaa mulle lopetuspiikin samantien siinä vaiheessa kun pääsen joskus 70 v eläkkeelle, jos en siis jo siihen mennessä ole kuollut esim. syöpään.

No muuta Amerikkaan, siellä tuo on mahdollista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi