Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö töihin 7.43e/h palkalla? Sellaiseen työkkäri yrittää nyt pakottaa.

Vierailija
23.11.2024 |

EI todellakaan ole ihmisarvoista työtä tai palkkaa minun mielestäni.

Kommentit (148)

Vierailija
141/148 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on luksuspalkka. Normaali työttömien töiden palkka on 9 euroa päivässä.

se vain tulee parin tonnin tukien päälle

Lopettakaa jo nuo parin tonnin tukien väittämiset. Itse en ole muutamaan vuoteen ollut työttömänä mutta koskaan en ole saanut enempää kuin vajaa 600 euroa työttömyyskorvausta, mitään muita tukia siihen päälle ei tullut. Enkä ole ainoa tapaus, kaikki eivät todellakaan saa mitään ruhtinaallisia tukia joilla elelee leveästi muiden selkänahoista revittynä.

Vierailija
142/148 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jänniä nämä tilanteet, missä työkkäri yrittää pakottaa johonkin paikkan. Itse ollut kaksi vuotta työttömänä ja kertaakaan ei ole työkkäri  vielä pakottanut mihinkään paikkaan. Kerran on tullut vaan vinkki yhdestä paikasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/148 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri syyllistyy nähdäkseni kiskontaan, joka on kai lailla säädetty rangaistavaksi.

Joka käyttämällä hyväksi toisen taloudellista tai muuta ahdinkoa, riippuvaista asemaa, ymmärtämättömyyttä tai ajattelemattomuutta jonkin sopimuksen tai muun oikeustoimen yhteydessä hankkii tai edustaa itselleen tai toiselle taloudellista etua, joka on selvästi epäsuhteessa vastikkeeseen, on tuomittava kiskonnasta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Vierailija
144/148 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään kenenkään pidä mennä.

Tuollaiset riistopalkat loppuu tasan siihen, ettei niihin löydy tekijää.

Vierailija
145/148 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkäri ei pakota yhtään mihinkään, ihan saa itte valikoida mihin hakee. Ja epäilyttää tuo palkka,  eihän tuollasta nykypäivänä saa maksaa... 

Kyllä työkkäri pakottaa koska jos en ota työtä vastaan tulee karenssi ja tuet evätään

Ap

No eikö valinta ole silloin helppo? Töihin tietenkin. 

Vierailija
146/148 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jänniä nämä tilanteet, missä työkkäri yrittää pakottaa johonkin paikkan. Itse ollut kaksi vuotta työttömänä ja kertaakaan ei ole työkkäri  vielä pakottanut mihinkään paikkaan. Kerran on tullut vaan vinkki yhdestä paikasta.

Minuakaan ei varsinaisesti pakotettu mihinkään työpaikkaan, mutta hakemaan paikkaa kyllä. Olin vaihtamassa alaa, eli lopetin työt elinkeinonharjoittajana ja sain koulupaikan haluamaltani alalta. Sain opiskella työttömyyspäivärahalla, eli Kelalla ja työkkärillä oli tiedossa, että koulutus alkaa. Kuukausi ennen koulutuksen alkua työkkäristä tuli ukaasi, että tässä työpaikkailmoitus, pakko hakea tätä tai rahaa ei tule. Soitin ja kysyin, että onko tämä nyt ihan oikein, kun mulla on se koulutuspaikka olemassa jo. Kyllä, pakko on hakea. Hain sitten sitä paikkaa ja kirjoitin hakemukseen, että voisin työskennellä 3 viikkoa ennen täysipäiväisen opiskelun alkua. Ihan hullu homma ja sekä minun, että etenkin kyseisen työpaikan rekrytoijan ajan haaskausta, mutta pakko oli hakea. 

Vierailija
147/148 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

varmaan joskus matkka-aikana kasarilla on tuonverran ollut palkka

Mun palkka oli 1075 euroa v. 2008, kun aloitin perhepäivähoitajana. Kokopäiväisiä hoitolapsia oli kolme, heistä kaksi vuoden ikäisiä, ja työaika oli n. 43 tuntia viikossa. 

Ohhoh. Minä sain samasta hommasta tuplasumman. Olit varmaan kunnallinen hoitaja?

Vierailija
148/148 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mikä on tuossa veroprosentti, ei varmaan kovin iso. Eli töihin vaan, saat kiinni työelämästä ja voit hakeutua muihin töihin ajan kanssa